Peugeot 406 2,2i 16V

Otestovali jsme dobře vybavený Peugeot 406 z roku 2001 s výkonným benzínovým motorem.

Peugeot 406 přišel na trh v roce 1996 coby nástupce mimořádně úspěšného modelu 405 a v produkci vydržel až do roku 2004. V roce 1999 dostala čtyřistašestka facelift, který se z vizuálního hlediska týkal zejména přídě s čirými světly a výraznější maskou. Pokud jde o karosářské verze, po sedanu následovalo kombi a dostalo se i na atraktivní Coupé, navržené Pininfarinou.

V nabídce benzínových motorů pro 406 figurovaly čtyřválce 1,6 (89 k), 1,8 (90, 110 a 115 k), 2,0 (132, 135 a 136 k), 2,2 (158 k) a šestiválec 3,0 (191, 207 k). Do faceliftu v roce 1999 byly nabízeny turbodiesely 1,9 (90 k) a 2,1 (109 k), které byly později nahrazeny modernějšími motory 2,0 HDI (90 a 109 k) a 2,2 HDI (133 k).

K testu jsme si v AAA AUTO vybrali Peugeot 406 z roku 2001 s výkonným motorem 2,2 litru. Čtyřistašestka je velmi prostorné auto, jehož interiér nabízí štědrý prostor cestujícím vpředu i vzadu. Testované auto se navíc pyšnilo velmi bohatou výbavou, v níž nechyběly příjemnosti jako loketní opěrka pro řidiče i spolujezdce, elektrické ovládání předních sedadel nebo tempomat. Příjemně působící dřevěný dekor obložení je v interiéru využit poměrně střídmě, což je ve srovnání s některými korejskými výrobci jedině ku prospěchu věci. Stěžovat si nemohu ani na sedadla, ze kterých jsem ani po 400 kilometrech nevystupoval přehnaně unaven. Přehledná přístrojová deska má svůj půvab i dnes, nicméně ze zpracování některých tlačítek a detailů je přece jen znát, že čtyřistašestka není horká novinka.

Jízda

Testovaný Peugeot 406 byl poháněn v této řadě nepříliš rozšířeným benzínovým čtyřválcem objemu 2230 cm3, který ve mně zanechal veskrze pozitivní dojem. Uvážíme-li poměrně vysokou hmotnost čtyřistašestky v kombinaci s výkonem 158 koní, pak je nabíledni, že nepůjde o žádného dravce s ručičkou otáčkoměru, bleskurychle vystřelující k červenému poli. Doménou tohoto auta je zejména pohodlné cestování na dlouhé vzdálenosti. Motor točí ve 160 km/h stále příjemných 4000 otáček, přitom má stále dostatek energie k dalšímu zrychlování a dech mu dochází až kolem 200 km/h. Auto dosahuje maxima necelých 220 km/h (tachometrových 225 km/h). Čtyřistašestka s motorem 2,2 litru si mě ale naprosto získala svou úsporností. Při dálničním cestování rychlostí mezi 150 až 160 km/h a polovičním zatížením dosáhla spotřeba 8 l/100 km, při klidné mimoměstské jízdě v rámci rychlostních limitů nebylo problém spotřebu udržet i s plně zatíženým autem dokonce pod 7,5 l/100 km. V městském provozu si motor bral 9-10 l/100 km.

Podvozek je sice komfortní, ale nezalekne se ani zatáček, kterých si v serpentinách Jeseníků užil dosytosti. V kombinaci s výkonným motorem je docela přesvědčivý.

Jenže pak je tu záležitost, která člověku dokáže pořádně znepříjemnit život. V některých autech bývá zařízení, které po překročení určité rychlosti vydává akustický signál. Pokud nestojíte o služby této pomůcky, o jejíž užitečnosti mám pochybnosti (rychloměr přece bývá dostatečně informativní), lze jej samozřejmě deaktivovat. V případě testovaného Peugeotu se po překročení 120 km/h v interiéru rozezní velmi výrazný nepříjemný zvuk, který musí nepřipravený řidič pokládat za poslední varování před výbuchem auta. Poté, co jsem třikrát bezúspěšně prošel celý návod Peugeotu 406, byl jsem telefonicky ujištěn šéfem techniků Peugeotu, že tuto „pomůcku“ lze u 406 deaktivovat jedině přes diagnostiku v servisu. S vidinou dlouhého dálničního cestování věru skvělé vyhlídky. Jediným řešením v dané situaci bylo přehlušení rádiem, takže po pár stovkách kilometrů se posádka nalézala v psychickém rozpoložení šíleného střelce těsně před činem…

Co říkají o Peugeotu 406 v bazaru?

Podle Tomáše Lachouta je Peugeot 406 elegantní, prostorný a pohodlný vůz, který je velmi oblíbený u rodin s dětmi. Díky nadčasovému designu a stále modernímu vzhledu neztrácí příliš na ceně. Model 406 navázal na popularitu předchůdce – modelu 405.

„Jedná se o velice spolehlivý automobil, přičemž mezi jeho pozitiva patří i velice dobrá ovladatelnost, bohatá základní výbava a přehledná přístrojová deska. Negativy jsou pak horší dílenské zpracování, netěsnost motoru, brzká koroze výfukového systému a závady na elektroinstalaci. Motor 2,2i není příliš žádaný, mnohem žádanější je tento Peugeot v dieselové variantě HDi,“ říká Tomáš Lachout, manažer výkupu AAA AUTO.

Testovaný model: Peugeot 406 2,2i 16V, rok výroby 2001, najeto 41 tisíc km, cena 209 000 Kč

Výbava: ABS, 4 airbagy, litá kola, automatická klimatizace, el. okna a zrcátka, el. ovládání a vyhřívání sedadel, tempomat, palubní počítač, střešní okno, mlhovky

Orientační ceny srovnatelných konkurentů z roku 2001:

Honda Accord 2,0i: 220 000 Kč

Nissan Primera 2,0i: 200 000 Kč

Opel Vectra 2,0i: 209 000 Kč

Škoda Octavia 2,0i: 220 000 Kč

Obvyklá cena Peugeotu 406 2,2i 16V podle Eurotax:

2004: 440 000 Kč

2003: 365 000 Kč

2002: 300 000 Kč

2001: 260 000 Kč

Jan Cacek

15.6.2006 8:45

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist