Peugeot 406 (1995 – 2004)

Peugeot 406 potěší nabídkou prostoru, odolnými staršími diesely i novějšími moderními vznětovými motory. Jako většina francouzských vozů má méně přesné řazení a měkce nastavený podvozek.

„Čtyřistašestka“ byla uvedena na trh v roce 1995. Jako první se začal prodávat sedan a to z počátku jen s dvojicí motorů 1.8 16V a 2.0 16V. Již následující rok ale došlo k rozšíření nabídky pohonných jednotek o dalších pět agregátů.

Kombi pod označením Break dostalo slovo v roce 1997. Sportovněji založené řidiče ale oslovila spíše verze Coupé která nese rukopis světoznámého designérského studia Pininfarina. Pod jeho kapotou se ihned usídlil třílitrový šestiválec.

Rok 1998 přinesl první turbodiesel se vstřikováním common rail – agregát 2.0 HDI/80 kW. O rok později prošel vůz faceliftem, který kromě jiného znamenal přepracování interiéru, koncových i předních světel a automobil dostal novou masku.

V roce 2000 byla upravena nabídka pohonných jednotek mezi něž se zařadily také silné diesely o objemu 2,2 litru a výkonech 80 a 98 kW. Nástupce pod označením 407 se model 406 dočkal v roce 2004.

Za volantem

Nabídka místa je v Peugeotu 406 opravdu dobrá. Tísnit se nebudou ani cestující na zadních sedadlech a dostatek prostoru je také pro zavazadla.

Automobily vyrobené po faceliftu mají pohlednější palubní desku z kvalitnějších materiálů. Sedadla jsou dost měkká, což nemusí každému vyhovovat.

Podvozek vozu je typicky francouzsky komfortní, přesto si „čtyřistašestka“ vede v zatáčkách dobře. Řazení už z výroby nepatřilo k nepřesnějším a opotřebováním se jeho vůle ještě zvětšují. Některé ojetiny v tomto směru opravu vůbec nepotěší. Pozor si dejte na vypadávání rychlostních stupňů při ubrání plynu (stává se tak zejména v zatáčkách). Případné zvuky z převodovky by měly být důrazným varováním. Občas se totiž objevují její závady. Asi není nutné zdůrazňovat, že oprava není nikdy levná.

Benzinové čtyřválce platí za povedené a nebývají s nimi problémy. Vyhledávané jsou především pohonné jednotky 1.8 16V/81 kW a svižnější 2.0 16V/97 kW. Motor 3.0 V6 se potýká s nadměrnou spotřebou.

Starší turbodiesely 1.9 DT mají mezi motoristy velmi dobré jméno díky své spolehlivosti. Výkon 66 kW je dostačující. Tyto devatenáctistovky ale rozhodně nepatří ke kultivovaným agregátům. V tomto směru je zcela jistě předčí modernější jednotky HDI. U některých se však objevuje nadměrná spotřeba nafty. Někdy mají potíže se vstřikovači.

Časté závady

Peugeot 406 mnohdy trápí poruchy imobilizéru, koroze výfuku či závady alternátoru. Výjimkou nejsou ani zvlněné brzdové kotouče, vůle na přední nápravě nebo únik motorového a převodového oleje.

Před koupí prověřte klimatizaci, která často nefunguje. Pozornost věnujte problematické převodovce a zejména u motorizace 2.1 DT se zaměřte i na stav spojky.

Motorizace

Benzinové motory: 1.6 16V/65 kW, 1.8/66 kW, 1.8 16V/81 kW, 2.0 16V/97 kW, 2.0 HPI/100 kW, 2.0 T/108 kW, 2.2 16V/116 kW, 3.0 V6/140 kW a 3.0 V6/152 kW.
Dieselové motory: 1.9 DT/66 kW, 2.0 HDI/66 kW, 2.0 HDI/80 kW, 2.1 DT/80 kW, 2.2 HDI/80 a 98 kW.

KLADY
komfortní odpružení
odolné vznětové motory 1.9 DT
prostorný zavazadelník
solidní jízdní vlastnosti

ZÁPORY
slábnutí brzdného účinku vlivem přehřátí
osmiventilové zážehové motory s malým výkonem
hlučné starší turbodiesely DT

Milan Jirouš

5.12.2009 2:45| autor: Milan Jirouš

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist