Peugeot 307 2,0 HDi

Tentokrát jsme otestovali populární třistasedmičku z roku 2002 s devadesátikoňovým turbodieselem.

Peugeot 307 přišel na trh v roce 2001 s nesnadným úkolem – nahradit velmi populární model 306, vyráběný v letech 1993 až 2001. Tvůrci dali nové třistasedmičce do vínku dva trumfy. Jednak líbivý a nadčasový design ve stylu menšího modelu 206, ale především do té doby v daném segmentu nevídaně prostorný interiér, který svým silně skloněným čelním sklem, posunutým vpřed, připomíná MPV. Peugeot 307 zaujal motoristickou obec dokonce natolik, že se stal evropským Autem roku 2002, když zvítězil před Renaultem Laguna a Fiatem Stilo.

Obrovský posun v celkovém pojetí třistasedmičky si nejlépe uvědomíte, pokud ji postavíte vedle předchozího modelu 306. Hatchback se délkou 4202 mm a rozvorem 2608 mm nijak nevymyká obvyklým standardům, klíčem k nadprůměrné prostornosti je však šířka (1746 mm) společně s výškou (1512 mm).

Pokud jde o jednotlivé verze, po prvotním uvedení tří- a pětidveřového hatchbacku následovaly v roce 2002 kombík Break a vrcholná varianta SW s panoramatickou střechou a možností sedmimístného uspořádání, v roce 2003 pak přišel 307 CC kupé-kabriolet s pevnou skládací střechou. V roce 2005 podstoupila řada 307 lehký facelift, když dostala novou příď, obměněnou nabídku motorů a novou elektroinstalaci, která by měla vyřešit známé problémy s nespolehlivostí.

Nabídka motorů zahrnovala benzínové čtyřválce 1,4 (75 k), 1,6 (110 k) a 2,0 (136 k), turbodiesely zpočátku zastupoval 2,0 HDi ve výkonových verzích 90 a 110 koní, ještě v roce 2001 přibyla základní motorizace 1,4 HDi s výkonem 68 koní. V roce 2003 se v nabídce objevil špičkový turbodiesel 2,0 HDi s výkonem 136 koní a benzínový dvoulitr pro 307 CC s výkony 138 a 180 koní. V loňském roce byl starší dvoulitrový turbodiesel (90 a 110 koní) nahrazen modernějším a lehčím 1,6 HDi se stejnými výkony.

Co říkají na Peugeot 307 v bazaru?

„Jedná se o jeden z nejpopulárnějších ojetých vozů vůbec. Francouzští designéři se přesně trefili do vkusu zákazníků – mužů i žen bez rozdílu. 307 si pořizují střední vrstvy, které hledají kvalitu za přiměřenou cenu. Peugeot 307 je prostorný, spolehlivý, dobře ovladatelný a nenáročný na údržbu. Jízdní vlastnosti jsou průměrné, zato má velice komfortně nastavený podvozek. Proti jiným francouzským vozům, jako jsou například Peugeot 407 či Renault Laguna, má 307 netradičně tvrdší sedadla, “ říká Tomáš Lachout, manažer prodeje AAA Auto.

„K nemnoha negativům tohoto vozu patří poruchy displeje palubního počítače, problémy s váhami vzduchu u motorů HDi a občasná netěsnost motorů,“ uzavírá Tomáš Lachout.

Jaká byla testovaná třistasedmička?

K našemu testu jsme si v AAA Auto zapůjčili modrý Peugeot 307 roku výroby 2002, který měl najeto 112 tisíc kilometrů. Auto poháněla slabší verze dvoulitrového turbodieselu s 90 koňmi a točivým momentem 205 Nm, dosahovaným již při 1750 otáčkách. Tyto parametry sice neslibují sportovní zážitky, ale nepříliš zatíženému autu umožňují udržovat dálničních 140 km/h za přijatelné hladiny hluku (dobře odhlučněný motor točí přibližně 3200 otáček) a s přijatelnou spotřebou 7 l/100 km.

Motor byl zpočátku zatuhlý a jevil pramalou chuť do života, s přibývajícími kilometry ale výrazně ožil. Řízení by mohlo být komunikativnější, ale rozhodně překonává nepříjemně umělý pocit v konkurenčním Meganu. Při řazení je třeba překonávat odpor, řadicí páka občas trochu zadrhává.

Podvozek Peugeotu 307 je naladěn komfortně a dokáže si docela dobře poradit s nerovnostmi, karoserie se přitom v zatáčkách ani přes vyšší stavbu přehnaně nenaklání.

Silnou stránkou třistasedmičky je velmi prostorný interiér s mnoha odkládacími prostory. Sedadla postrádají výraznější boční vedení, což však na druhou stranu mohou uvítat lidé se zavalitější postavou. Některé materiály použité na přístrojové desce nebo ovladače na středové konzoli však vypadají dost lacině. Bezproblémově fungovaly koncernové páčky pod volantem, které jinak rády zlobí.

Dojem z celkově zachovale působícího auta ale kazily některé známky hrubého zacházení, jako bylo potrhané čalounění na zadní části předních sedadel nebo odchlíplé čalounění v zavazadlovém prostoru.

Testovaný model: Peugeot 307 2,0 HDi, r.v. 2002, najeto 112 tisíc km, 229 000 Kč.

Výbava: ABS, manuální klimatizace, 6 airbagů, alarm, centrální zamykání, el. přední okna

Orientační ceny srovnatelných konkurenčních modelů z roku 2002:

Renault Megane 1,5 dCi – 220 000 Kč

Ford Focus 1,8 TDDi – 230 000 Kč

Opel Astra 1,7 DTI – 230 000 Kč

Volkswagen Golf 1,9 TDI – 270 000 Kč

Jan Cacek

Měření a technické údaje

Naměřené hodnoty
0-100 km/h (s)13,8
Motor
Konstrukcepřeplňovaný vznětový čtyřválec, 1997 cm3
Zdvihový objem (cm3)1997
Výkon a spotřeba
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.)90 koní při 4000 ot/min
Točivý moment (Nm)205 Nm při 1750 ot/min
Nejvyšší rychlost (km/h)179
Rozměry a hmotnosti
Zavazadlový prostor (l)0.1
4.4.2006 1:40

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist