Opel Corsa (2000 – 2006)

Třetí generace modelu Corsa zaujme úspornými motory a dobrými jízdními vlastnostmi. Druhou stranu mince představuje především slabý a méně kultivovaný motor 1.0 12V.

Model Corsa třetí generace spatřil světlo světa v roce 2000. Vůz nesoucí označení C automobilka uvedla v provedení třídveřový hatchback. Pětidveřový dostal slovo o rok později. Současně byla výbava rozšířena o pětistupňovou automatickou převodovku Easytronic.

Nárazový test nezávislé společnosti Euro NCAP absolvoval Opel Corsa C v roce 2002. Za bezpečnost posádky získal čtyři hvězdičky z pěti možných. Ohleduplnost k chodcům byla ohodnocena pouze jednou hvězdou ze čtyř možných.

Rok 2004 přines facelift a nabídku motorů rozšířila velmi povedená přeplňovaná vznětová třináctistovka. Výroba třetí řady byla ukončena v roce 2006, kdy dostala slovo čtvrtá generace.

Za volantem

Palubní deska je přehledná, sedadla pohodlná. Interiér nabídne na malý vůz solidní prostor. Zavazadelník v základním uspořádání přepraví náklad o objemu 260 litrů.

Tužší naladění podvozku stojí za dobrými jízdními vlastnostmi. Přitom zůstává zachován rozumný cestovní komfort. Vyzdvihnou musíme účinné brzdy a snadné ovládání.

Z pohonných jednotek nemůžeme doporučit litrový tříválcový agregát. Jednak nemá dostatek sil a kromě toho se neřadí mezi kultivované motory. Daleko lepší volbu představuje šestnáctiventilová dvanáctistovka. Agregáty 1.4 16V a 1.8 16V nejsou tak úsporné, navíc vykazují nižší spolehlivost.

Totéž platí pro vznětové motory 1.7 DI a 1.7 DTI. Dobrou volbou jsou však turbodiesely CDTi, zejména 1.3 CDTi.

Časté závady

Corsu třetí generace mnohdy trápí únik motorového a převodového oleje, vyskytují se závady elektroinstalace v palubní desce a vůle na přední nápravě. Ty jsou častější zejména u těžších vznětových agregátů o objemu 1,7 litru.

Pozor si dejte také na zvlněné brzdové kotouče, poruchy alternátoru a stěračů. Můžete se setkat i s volnými závěsy dveří a netěsným vodním čerpadlem. Překvapit by vás neměla ani koroze výfuku, která napadá především koncový tlumič. Pokud je vůz vybaven displejem na palubní desce (uprostřed v kapličce), důkladně jej prohlédněte. Nezřídka totiž nedopisuje.

Motorizace

Benzinové motory: 1.0 12V/43 kW, 1.2 16V/55 kW, 1.4 16V/66 kW, 1.8 16V/92 kW.
Dieselové motory: 1.3 CDTi/51 kW, 1.7 DI/48 kW, 1.7 DTI/55 kW, 1.7 CDTi/74 kW.

KLADY
dobré jízdní vlastnosti
nízká spotřeba
příznivé ceny ojetin
vynikající turbodiesel 1.3 CDTi

ZÁPORY
slabý motor 1.0 12V
hlučnější a slabší diesely DI a DTI

Milan Jirouš

13.12.2008 9:53| autor: Milan Jirouš

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist