Kia cee’d (od 2006)

Model cee’d těží ze sedmileté záruky. Mezi korejskými vozy však představuje asi nejlepší volbu i z jiných důvodů. Proti svým předchůdcům totiž udělal obrovský pokrok také v materiálech a dílenském zpracování.

Pětidveřový hatchback Kia cee’d byl představen v roce 2006. Jde o technicky shodný automobil s Hyundaiem i30. Liší se pouze designem, ale ne nijak zásadně.

Vůz měl v nabídce už od počátku tří výkonné zážehové čtyřválce a dva turbodiesely. Základní motor o objemu 1,4 litru přitom nabídl výborný výkon 80 kW.

V roce 2007 bylo na trh uvedeno kombi pod označením Sporty Wagon. Na podzim dostal slovo třídveřový hatchback. Dostal označení pro_cee’d.

V roce 2009 prošel model modernizací. Současně byla obměněna nabídka pohonných jednotek. Základní čtrnáctistovka má nyní výkon 66 kW, šestnáctistovka 92 kW. Nově byl zařazen nejslabší turbodiesel 1.6 CRDi o výkonu 66 kW.

Kia Cee’d fotogalerie – vše co potřebujete vidět

Kia Ceed fotogalerie

Za volantem

Model cee’d si získává motoristy nejen dlouhou zárukou, ale i nabídkou prostoru pro posádku. Tísnit se nebudete ani na zadních sedadlech. Zavazadelník hatchbacku disponuje objemem 340 litrů. Tato hodnota je shodná pro pěti i třídveřovou variantu. Kombi převeze náklad o objemu 535 litrů.

Pohonné jednotky vozu jsou až nečekaně čilé, podvozek zajistí dostatek pohodlí a ani jízdní vlastnosti nejsou zlé. Na nejlepší automobily ve třídě to ale nestačí.

Minus představují některé plasty užité v interiéru, které působí trochu levně. Často je automobilu vytýkána i menší odolnost určitých dílů vůči opotřebení. Od toho se také odvíjejí nejčastější potíže vozu.

Zážehové pohonné jednotky potěší výkonem i příznivou spotřebou. Totéž platí také pro vznětové agregáty, které jsou vybaveny proměnnou geometrií lopatek turba. U těch ale existuje riziko problémů s opravdu drahými vstřikovači.

Dostatek výkonu nabídne už agregát 1.4 CVVT/80 kW. Kdo chce jezdit ještě svižněji, může sáhnout po čilé šestnáctistovce. Silnější dvoulitr není tak častý. Většina motoristů ho už vnímá jako zbytečný luxus, když jsou k dispozici povedené motory s rozumnější spotřebou.

Časté závady

Zatím není známo moc problémů, které by Kiu cee’d trápily. Možná, že se některé skrývají za dlouhou zárukou a odhaleny budou až později.

Cee’d se nezřídka potýká s vůlemi v čepech a silentblocích přední nápravy. Následkem rychlého opotřebení vznikají vůle v řazení, a ze stejného důvodu se objevuje i snížená účinnost stěračů.

Některé automobily trápí vrzání pedálů. Známé jsou také poruchy autorádia Siemens, což výrobce řešil svolávací akcí.

Motorizace

Zážehové motory: 1.4 CVVT/66 kW, 1.4 CVVT/80 kW, 1.6 CVVT/90 a 92 kW, 2.0 CVVT/85 kW.
Vznětové motory: 1.6 CRDi VGT/66 a 85 kW, 2.0 CRDi VGT/103 kW.

KLADY
příznivé ceny ojetin
prostor pro posádku
velkorysá záruka
živé motory

ZÁPORY
slabší světlomety
menší odolnost vůči opotřebení
mezi ojetinami zatím nedostatkové kombi

Milan Jirouš

12.2.2010 9:51| autor: Milan Jirouš

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist