Hyundai Accent (2000 – 2006)

Ceny korejských vozů klesají rychleji, než je tomu u evropských značek. Výjimku netvoří ani Hyundai Accent.

Druhá generace Hyundaie Accent přišla na trh v roce 2000. K motoristům se automobil dostal v provedení sedan a liftback. V nabídce se objevily tři zážehové motory, turbodiesel chyběl.

To se však změnilo po faceliftu v roce 2003. Výrobce totiž začal do Accentu montovat tříválcový turbodiesel 1.5 CRDi. Současně benzinovou šestnáctiventilovou patnáctistovku nahradila šestnáctistovka taktéž se šestnáctiventilovou technikou.

Ještě v roce 2003 se přestal do České republiky sedan dovážet. Naši motoristé už mohli kupovat pouze praktičtější liftbacky, o které zde byl už dříve výrazně větší zájem.

Na jarním ženevském autosalonu 2006 byl představen nástupce vozu – Hyundai Accent třetí generace. Ten existuje jako hatchback a sedan. Na náš trh se však dováží pouze druhá z variant.

Bariérovým testem Euro NCAP druhá řada Hyundaie Accent nikdy neprošla. O bezpečnosti tedy můžeme diskutovat, porovnat ji s konkurenty na základě získaných hvězdiček ale nelze.

Za volantem

Interiér nabídne solidní prostor pro posádku. Zavazadelník pojme náklad o objemu 321 litrů. Jeho klad představují v případě liftbacku páté dveře, které se vyklápějí se zadním oknem. Tím je zajištěn výborný přístup k zavazadlům.

Čím vůz opravdu nepotěší je palubní deska. Tvoří ji převážně nevzhledný šedý tvrdý plast doplněný stejně tak nepohledným lesklým černým (mřížky ventilace, přístrojový štít, středový panel). Sedadla hodnotíme jako průměrná.

Řazení je nepřesné a do prostoru pro posádku se dostává hluk od pohonné jednotky a odvalujících se kol (slyšet jsou vzadu) více, než by bylo ideální.

Jízdní vlastnosti vůz řadí pod průměr. Měkce nastavený podvozek sice dobře tlumí nerovnosti, v zatáčkách ale stopu dlouho neudrží. To platí dvojnásob o situaci, kdy je třeba udělat vyhýbací manévr. Náklon karoserie je značný.

Motory jsou svižné, tříválcový turbodiesel ale značně vibruje. Vibrace se přitom přenášejí do interiéru, při startování zejména na volant, což je velmi nepříjemné. O kultivovanosti rozhodně nemůže být řeč.

Lepší volbu představují zážehové agregáty, které jsou také výrazně spolehlivější. Na trhu převažuje třináctistovka.

Časté závady

U ojetých dieselových accentů se můžete setkat s vyběhanými motory, které mají vysokou spotřebu oleje. Vyskytují se také problémy s turbem a vstřikováním.

Známé jsou vůle v zavěšení předních kol, poruchy stěračů nebo elektrické výbavy. Prodejci ojetin upozorňují i na závady dobíjení. Daleko nákladnější je však odstranění problémů se spojkou či převodovkou – nejde o nejčastější potíže, přesto jejich funkčnosti věnujte velkou pozornost.

Motorizace

Benzinové motory: 1.3 12V/62 či 63 kW, 1.5 12V/66 kW, 1.5 16V/73 kW, 1.6 16V/77 kW.
Dieselové motory: 1.5 CRDi/60 kW.

KLADY
komfortní odpružení
příznivé ceny ojetin
široká nabídka vozů
často solidní výbava

ZÁPORY
podprůměrné jízdní vlastnosti
laciné materiály v interiéru
vibrace dieselu
slabé dílenské zpracování

Milan Jirouš

31.7.2009 1:40| autor: Milan Jirouš

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist