Ford Focus (od 2004)

Druhá generace Fordu Focus rozhodně nezpůsobila takový poprask jako první řada. Výrobce totiž vsadil na usedlejší tvary, kterým dodal šmrnc až při faceliftu v roce 2007.

Zatímco první řada Fordu Focus doslova šokovala moderními tvary a výbornými jízdními vlastnostmi. Jeho nástupce u mnohých motoristů nezabodoval kvůli usedlému designu.

Na trh vstoupil v roce 2004. Vedle hatchbacku bylo zařazeno do prodeje kombi a sedan. O rok později se představil sportovně laděný model ST s přeplňovaným pětiválcem Volvo o objemu 2,5 litru a výkonu 166 kW.

Ford Focus fotogalerie – vše co potřebujete vidět

Ford Focus fotogalerie

V roce 2006 spatřil světlo světa kupé-kabriolet a motoristé dostali možnost zajímavé volby pohonné jednotky 1.8 FFV/92 kW v provedení FlexiFuel (provoz na palivo E85, což je směs etanolu a benzinu).

Rok 2007 přinesl facelift, který vozu velmi prospěl. Karoserie dostala nové linky a výraznější prolisy. Díky tomu vůz působí dynamičtěji. V roce 2008 byla představena sportovně laděná verze RS s řadovým pětiválcem Volvo 2.5 T/224 kW.

Bariérový test Euro NCAP absolvoval Focus II v roce 2004. Za ochranu posádky při nárazu dostal pět hvězdiček z pěti možných. Disciplína „Ohleduplnost při střetu s chodcem“ mu vynesla dvě hvězdy z maximálních čtyř možných.

Za volantem

Nejen proti předchozí generaci, ale i v porovnání s konkurenty potěší Focus druhé řady velmi kvalitními materiály v interiéru. Měkčené plasty s výbornou povrchovou úpravou vhodně doplňuje kvalitní čalounění.

Pochvalu si jistě zaslouží i pohodlná sedadla a dostatek místa pro posádku. Hatchback nabídne zavazadelník o objemu 385 litrů (tří i pětidveřový) v základním uspořádání. Sedan disponuje prostorem pro náklad o objemu 526 litrů, kombi odveze 475 litrů.

Druhá generace Fordu Focus opět těží z propracované zadní nápravy, která zajišťuje velmi dobré jízdní vlastnosti. Měkčí odpružení vozu se postará o tlumení nerovností a posádce je díky zdařilému odhlučnění interiéru dopřán dobrý jízdní komfort. Mezi klady se řadí také přesné řazení.

Z pohonných jednotek se sluší upozornit zejména na turbodiesely 1.6 TDCi/66 a 80 kW. Na těch Ford pracoval spolu s koncernem PSA Peugeot Citroën a tak je francouzské automobilky uvádějí ve svých modelech pod označením HDI. Jedná se o živé a přitom velmi ekonomické a kultivované pohonné jednotky.

Opomenout nesmíme ani silný turbodiesel 2.0 TDCi/100 kW, který zajme především sportovněji založené řidiče. Z benzinových pohonných jednotek si vaši pozornost zaslouží především šestnáctistovka o výkonu 74 kW. Je dostatečně svižná, nezaskočí nadměrnou spotřebou ani nečekaným výskytem závad. I z tohoto důvodu ale patří mezi nedostatkové zboží.

Časté závady

Focus II trápí vůle na podvozku, to ale až u vozů s vysokým počtem ujetých kilometrů. Dříve automobily postihuje povrchová koroze podvozkových dílů, mohou se vyskytnout poruchy klimatizace a nepříjemnosti dokáže způsobit i zaseknutý zámek kapoty.

Motorizace

Benzinové motory: 1.4 16V/59 kW, 1.6 16V/74 kW, 1.6 16V Ti-VCT/84 či 85 kW, 1.8 FFV/92 kW, 2.0 16V/107 kW, 2.5 T/166 kW, 2.5 T/224 kW.

Dieselové motory: 1.6 TDCi/66 a 80 kW, 1.8 TDCi/85 kW, 2.0 TDCi/81 kW, 2.0 TDCi/100 kW.

KLADY
výborné jízdní vlastnosti
vysoká spolehlivost
dobré dílenské zpracování a materiály
nízká spotřeba dieselů 1.6 TDCi

ZÁPORY
do faceliftu příliš usedlý design
menší zavazadelník kombi
nedostatková motorizace 1.6 16V/74 kW

Milan Jirouš

20.3.2009 8:15| autor: Milan Jirouš

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist