Citroën C3 (od 2001)

Francouzské vozy Citroën jsou známé originálním designem. Na ten automobilka vsadila i při vývoji modelu C3 a nutno říci, že se jí to vyplatilo.

Citroën uvedl model C3 v roce 2001. Hatchback doplnil o rok později kabriolet Pluriel vybavený robotizovanou převodovkou Sensodrive. Ten se neprodává nejlépe – důvod vidíme v celé řadě nedostatků. V našich zeměpisných šířkách a délkách patří spíše k raritám.

Další odvozený model přišel na trh v roce 2004. Řeč je o provedení C3 X-TR na zvýšeném podvozku a s diferenciálem se zvýšenou svorností. Vzhledem se vůz odvolával na automobily kategorie SUV.

Citroën C3 fotogalerie – vše co potřebujete vidět

Citroen C3 fotogalerie

V říjnu 2005 prošla modelová řada faceliftem. Následující rok byla rozšířena o variantu na CNG. Tu pohání motor 1.4/55 kW, v režimu na zemní plyn má však výkon pouze 49 kW.

Za volantem

Palubní deska automobilu tvarově ladí s originálně řešenou karoserií. Najdeme zde přístrojový štít s jedním displejem, nad nímž se pohybuje ručička otáčkoměru.

Sedadla nemusejí vyhovovat každému. Jsou pro francouze typicky měkká a neposkytují dobrou oporu tělu v zatáčkách. Na nedostatek prostoru si ale cestující stěžovat nebudou. V rámci třídy patří Citroën C3 k největším vozům, což dokazuje i jasně nejprostornějším zavazadelníkem o objemu 305 litrů v základním uspořádání (druhý největší zavazadelník o objemu 295 litrů má Fiat Punto).

Zcela samostatnou kapitolou je provedení Pluriel. To umožňuje různým rozkládáním karoserie proměnit uzavřený vůz s plátěnou střechou na kabriolet či pick-up. Při proměně na kabriolet ale zůstanou masivní oblouky střechy, které nelze naložit do automobilu. Musíte je tedy nechat v garáži, a když vám cestou začne pršet, bude zle – střechu bez nich totiž nezatáhnete. Stavebnicový systém karoserie se podepsal na množství pazvuků, které ještě podpořilo bídné dílenské zpracování. Kromě toho do kabrioletu už při rychlosti 40 km/h fouká, jako když jedete v kabrioletu jiné značky alespoň osmdesátkou. Nově zařazená robotizovaná převodovka Sensodrive se navíc vyznačuje abnormálně pomalou změnou převodových stupňů. Později se dostala i do modelu C2, kde pracuje díky novému softwaru o trochu lépe.

Základní motor o objemu 1,1 litru rozhodně nemůžeme doporučit. Výkonem 44 kW na „cé-trojku“ zkrátka nestačí. Jako ideální se ale zdá být turbodiesel 1.4 HDI. Je dostatečně kultivovaný, úsporný a spolehlivý.

Jízdní vlastnosti vozu jsou podprůměrné. Zadní náprava při přejezdu nerovností v zatáčce odskakuje a držení jízdní stopy není nejlepší. Svou úlohu zde hraje jak vyšší stavba karoserie, tak podivné naladění podvozku. Na pohled zdařilá karoserie o sobě dává vědět zvýšenou hladinou aerodynamického hluku při jízdě rychlostí přes 120 km/h.

Časté závady

Citroën C3 často trápí poruchy elektrické výbavy (el. ovládání oken, centrální zamykání), problémy s klimatizací či závady palivového čerpadla. Potíže mohou nastat i s páčkou směrových světel, robotizovanou převodovkou Sensodrive nebo posilovačem řízení (vynechává). Pozor si dejte také na funkčnost ABS, škubání benzinových motorů 1.4 a 1.6, ale i na pískání brzd či vůle na přední nápravě.

Motorizace

Benzinové motory: 1.1/44 kW, 1.4 CNG/49 kW (55 na benzin), 1.4/55 kW, 1.4 16V/66 kW, 1.6 16V/80 kW
Dieselové motory: 1.4 HDI/50 a 66 kW

KLADY
vnitřní prostornost
objemný zavazadelník
atraktivní design
bohatá výbava

ZÁPORY
nízká kvalita dílenského zpracování
podprůměrné jízdní vlastnosti
slabý motor 1.1/44 kW
velmi nezdařilá verze Pluriel

Milan Jirouš

8.8.2008 7:20| autor: Milan Jirouš

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist