Starosta Paříže chce zakázat stará auta
auto veteráni
Komunista Bertrand Delanoe, který starostuje francouzské metropoli, chce vykázat z městského provozu stará auta a motorky. Prý to sníží emise.
Nové Lamborghini Huracán SVJ je posledním ryze spalovacím supersportem značky. Nástupce bude hybrid
Staráte se o mytí podvozku vašeho vozu? Tohle jsou důvody, proč to nezanedbat
BMW odhaluje další evoluci projektu Goldfisch. Vlajková limuzína měla mít motor V16
Vyzkoušeli jsme rodinný kombík, který strčí Octavii do kapsy jejími vlastními zbraněmi
Ameriky za pár šupů: Co si můžete koupit za maximálních 250 tisíc?
Parkování podélné, kolmé, šikmé, ve druhé řadě, v jednosměrce. Jak je to vlastně správně?
auto veteráni
Komunista Bertrand Delanoe, který starostuje francouzské metropoli, chce vykázat z městského provozu stará auta a motorky. Prý to sníží emise.
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Desí ma, že v \“Severnom\“ Vietname je dnes už asi väčšia sloboda pre bežných ľudí ako v \“civilizovanej\“ Európe.
Ja by som si teoreticky nové auto dovoliť mohol, ale nechcem ho už z toho dôvodu, že okrem bezpečnosti mi nové autá nemajú čo ponúknuť. Klimatizáciu, tempomat a centrál má takmer každé auto a staré auto prináša spravidla menšie prevádzkové náklady a pre mňa aj väčšiu radosť z jazdy. Na tých 10 tis. km ročne okolo komína nové auto ani nepotrebujem.
Okrem toho 15 ročný benzín má aj tak lepšie emisie ako 5 ročný diesel, je to nespravodlivé.
Přesně, hlavně ta poslední věta! Přítelkyně má 15 let starou benzínovou oktávku s najetýmy poctivými 150000, a nastartuje pokaždé spolehlivě a nic nesmrdí, oproti tomu spousta sousedů má diesly v různém věku, ale kromě těch nejnovějších (řekněme do 3 let) všechny smrdí a dýmí, když je zima, tak to nestartuje a zvukem připomíná traktor v posledním tažení. Já mám focus 1.6 z roku 2002 s původní baterkou, a nikdy sem neměl problém se startováním, což je až s podivem 🙂 kámoš má oktávku 1.9 TDI, baterku už třetí a stejně loni když mrzlo, tak si půčoval benzínovou mazdu od rodičů…
Tak si, pánové, poctivě jezděte kolem komína a neřeště Paříž. Samozřejmě čím méně starých šrotů na silnicích (kdekoliv), tím lépe. Dovedu si představit veteránskou výjimku, ale vykřikovat, že když se kamkoliv zakáže vjezd popelnicím starším 17 let (aktuálně tedy vozy vyrobené před rokem 1995 !), tak se to dotkne sociálně slabších, je nesmysl… Je třeba se podívat, za kolik se dnes prodávají relativně moderní auta ve stáří třeba 7 – 9 (tedy poloviny limitu zákazu). Navíc systém veřejné dopravy v Paříži a přilehlém regionu Ile-de-France je velmi vyspělý a komfortní.
Tak si, pánové, poctivě jezděte kolem komína a neřeště Paříž. Samozřejmě čím méně starých šrotů na silnicích (kdekoliv), tím lépe. Dovedu si představit veteránskou výjimku, ale vykřikovat, že když se kamkoliv zakáže vjezd popelnicím starším 17 let (aktuálně tedy vozy vyrobené před rokem 1995 !), tak se to dotkne sociálně slabších, je nesmysl… Je třeba se podívat, za kolik se dnes prodávají relativně moderní auta ve stáří třeba 7 – 9 (tedy poloviny limitu zákazu). Navíc systém veřejné dopravy v Paříži a přilehlém regionu Ile-de-France je velmi vyspělý a komfortní.
Pariž riešim z dôvodu, že naša krajina represívne opatrenia z EU prijíma veľmi ochotne a bez výhrad, ale z toho, čo je v EU lepšie ako u nás (vodičáky A125 pre držiteľov B, prihlasovanie vozidiel, nižšie pokuty a pod.) sa neprijalo ešte nič.
Takže je dosť reálne, že o 5-10 rokov sa takýto nezmysel schváli aj u nás.
ale že moderní diesely jsou škodlivější než 15 let starý benzín nikoho nezajímá? Co vychází z benzínu? něco COx, co je stejně ve vzduchu a minimum NOx, a z moderního dieselu lezou NOx, nespálené uhlovodíky a saze. Takže jo, zakažte starý dobrý benzinový auta, ať do měst jezděj hypermoderní diesely, který vlivem velmi vysokých tlaků vypouští stále menší částečky karcinogenních sazí přímo do plic…Evropa se v prdel obrací, když podporuje diesely.
Bez ohledu na názor pana starosty – proč se zde o něm neustále píše jako o komunistovi? Pokud má pan autor nutkání \“nálepkovat\“, stačilo by to napsat jednou, ne tolikrát. Navíc – co má společného socialistická strana s komunismem? Prosím o odpověď. Děkuji
V podstatě je mně jedno, co mají v paříži, ale jde o to, že se plošně zakazuje neco podle věku, což je blbost, když už, tak podle emisí, (a nebo technického stavu, ale to je pasé, protože STK stejně dostane každý) a to by diesly museli uplně zakázat. Kamarádův děda si koupil v roce 1998 nové auto, 1.8 benzín a dnes na něm má najeté asi 40 tisíc km, pořád to má v garáži a je jak nové, proč by takové auta nemohli jezdit?
druhá věc je, že kdyby byla na benzín stejná spotřební daň jak na naftu (správně by měla být ještě nižší, protože benzín má v sobě míň energie), tak po osobním autě na naftu neštěkne ani pes
Začínám mít na papaláše, regulátory napříč politickým spektrem, který se pasou z našich daní všeho druhu pořádnou alergii a je jedno jestli je to francouzskej \“komouš\“ nebo českej soudruh \“kapitalista\“.
Komunista? No…Delanoe je socan jak vyšitej. Má sem ztřeštěný nápady, jako tenhle, ale jinak to město vede docela obstojně (a to jsem jinak pravicově smýšlející). Na péripheriqu snížit rychlost je asi sebevražda, už teď je hodně neplynulej a snížení rychlosti to podle mě ještě zhorší. 30 je taky asi nesmysl, ale na některých místech, kde teď není bych jí možná i uvítal. I když na druhou stranu i přesto, že se v Paříži jezdí opravdu dynamicky, všude jsou cyklisti, motorkáři a chodci, tak tu moc nehod není (když vezmu v potaz hustotu provozu). (Mluvím z pozice Čecha studujícího v Paříži, takže to nejsou věci vyčtený z novin, ale vlastní zkušenost).
A co jako ? Teď to maj být auta do roku 95 a co to bude za další dva roky ? rok 97 – 00 ? Do této skupiny spadá i moje auto…Je to jeden z prvních comon railu…mam na něm najeto málo km , takže si toto auto nechám do té doby dokud se nerozpadne na dva kusy…pro mě je lepší investovat další a další peníze do téměř staré popelnice než si kupovat nějákej novej hit v kvalitě ledničky…..dřív bylo auto v manželství na celej život !! z toho by si měl vzít každej příklad….a tyto všemocní polobohové , kteří seději na vysokých křeslech mi nemají co přikazovat kam jezdit smím a kam jezdit nesmím a nebudu (jinak zaplatím pokutu)…Koupil jsem si auto, před více jak deseti lety, v tu dobu stálo přes půl milionu , dneska stojí ani ne padesát tisíc…Auto má pro mě větší hodnotu ,než padesát tisíc…Ať si toto polobohové a hlavně zakomplexovaný bolševici už konečně uvědomit…žádný emisní zony nexistují !!! Zavřete všechny fabriky a začněme zase všichní u jednoho ohně polonahý…tak jedině se docílí těch jejich tupých emisních limitů a potom můžeme mít všichní spokojený v jakým žijeme ráji…
byl jsem ted tyden v Parizi a pohyboval se vyhradne MHD (vlaky a metro) a pesky a je to naprosto bez problemu. Na kole bych se mel jeste lip – je tam system pujcovani kol a je jich hodne. Pridejte si velika sberna parkoviste na predmestich u vlaku a je to fakt uplne v pohode. Ve velkomestech s nekolika miliony lidi je blbost jezdit autem, vizte Londyn.