nehodapolicie-352x198.jpg

Staří lidé v autech zabíjejí chodce. A chodci si nic jiného nezaslouží

blog

Chodci mají, pokud jsou na přechodu a svítí jim na cestu zelený panáček, přednost. Což ale neznamemá, že jim nehrozí nebezpečí, právě naopak.

Diskuze

115 komentářů

    Pink

    Co to je za idiotismus? No ale když jsem si přečet, co organizuje… Takový primitiv bude buzerovat staré lidi. Prosím, mají jistě zdravotní problémy a o řidičák by nejspíše někteří mohli přijít, souhlasím. Ale kolik lidí zabijí ti dědkové a kolik „mladí v plné síle“? A tento primitiv chce vyhodit staré lidi z aut a přitom na druhou stranu oni musí pracovat, PRACOVAT až do důchodu, do 63, 65 let. To není divné? To mají vzít koště a zametat ulice, když by nesměli dělat to, co třeba dělali většinu života?

    G1

    Na základě jedné nehody nelze paušalizovat. Já ze své praxe mohu říci, že nejrizikovější je skupina mladých mužů okol 20 let v Octavii TDi nebo dost často v 15 let starým Golfu. Dále to jsou pak důchodci na přechodu, ti dle mého odhadu tvoří tak 70% všech nehod na přechodu, ikdyž nezaviněných. Čím to je? Protože kdo je na přechodu, je king a tato skupina tam často vstupuje bez rozhlédnutí těsně před přijíždějící vozidlo. Další vymaštěná skupina jsou chodci na komunikace bez chodníků, kteří nepoužívají reflexní prvky v obci, kde je často mizerné pouliční osvětlení, natož mimo obec-to jsou poloviční sebevrazi. A to ani nemluvím o diagnóze „cyklista“, ti jsou jednou šlapkou v hrobě a vy v kriminále. Jízda u krajnice jim moc neříká, klinkají na tom, nebo jedou hezky ve vláčku, takže je nepředjedete. Já se jím vyhýbám s 2 metrovým odstupem.
    Co z toho plyne? Hodně lidí na silnici je dost vymaštěných a je jedno jestli je to cyklista, autista, chodec nebo důchodec. Nelze říci, že si to zasloužili, byla to smůla a opatrnosti není zkrátka nikdy dost.
    A ruku na srdce řidiči. Když jedete s autem na zelenou, kdo z vás se rozhlíží, jestli mu náhodu neletí fetka nebo důchodce do pravoboku ?

    Jaroslava

    Já naprosto souhlasím s článkem, staří lidé chodí maximálně na prohlídky na oční, to ale neřeší problém zpomalených reakcí a „oken“…které vám dokonce soudný starší občan, řidič, i přizná….Chodci jsou kapitola sama o sobě – ovce je naprosto výstižné přirovnání….. jsou to sebevrazi…

    NIKDO

    Je to k smíchu, znám mnoho mladých řidičů se zpomalenými reakcemi a hlabně neochotou dát chodci na přechodu přednost, svádět všechno jen na staré lidi obecně a mnediferencovat dle individuálních vlastností a schopností každého člověka bez ohledu na věk múže jen totální debil.

    m
    Miroslav Laptopický

    Já bych zaved, že když řidič trefí chodce na přechodu, tak je to vina řidiče, a když trefí chodce kdekoli jinde s výjimkou pěšácký zóny, i třeba jeden blbej krok vedle přechodu, tak je to vina chodce. Prostě na přechodu chodec přednost má, vedle přechodu ji nemá. I mně se stává, že chodec, což muže bejt i senilní dědek, vleze do silnice vedle přechodu, a když ho nepustim, protože nemusim, tak mi bouchne do káry, protože si starej kretén myslí, že ho pustit musim.

    Jarda

    >G1: proč by chodci v obci bez reflexních prvků měli být vymaštěnou skupinou? Není jejich zákonná povinnost nosit reflexní prvky V OBCI, ani kdyby tam 100x nesvítilo veřejné osvětlení. Lidi to v obci nosit nebudou, když nemusí. Zákon jasně stanovuje za určitých podmínek tato povinnost platí výhradně MIMO OBEC.

    tritobit

    p.Laptopický
    chodec na přechodu nikdy ze zákona přednost neměl , nemá a asi mít nebude.Když mě zkopírujete ze zak365 větu „chodec na přechodu má přednost“-máte umně flašku

    Pavel

    Autor článku je zralý na vyšetření psychiatrem .

    Pedro

    Je neuvěřitelné s jakou arogancí přistupujete k chodcům a starým lidem. Vy jste co, když vystoupíte z auta? Každý jednou zestárne – půjdete pak sami dobrovolně vrátit řidičák? Pro mnohé starší lidi je to jediná možnost jak zůstat samostatní, nezávislí na hromadné dopravě, která je zvláště na venkově mizerná…Zkuste někdy zvednout zadky z auta a jít někam pěšky, i s rozhlížením musíte riskovat a  lézt autům do dráhy a doufat, že řidič zastaví včas, jinak se nedostanete nikdy nikam.
    Zažil jsem situaci, kdy zastavila autoškola na přechodu a pouštěla nás chodce, než jsme stačili udělat první krok, přiřítil se odkudsi magor a napálil to do ní zezadu, což vozidlo autoškoly vymrštilo vpřed a zastavilo až za přechodem – fyzika ! Co vám pomůže rozhlížení? Chtělo by to víc empatie!

    Josef

    Pan autor asi pracoval za barovým pultem dlouho a poctivě ochutnával. Stačí se seznámit s policejními statistikami. Lidé nad 60 let zdaleka nejsou skupinou, která zaviňuje nejvíce dopravních nehod. Vedou mladí a řidiči středního věku v silných autech. Ale pan autor se také dočká. Za pár let mu budou podobně arogantní „odborníci“ omezovat život.

    Jiří Tesař

    Je mi 72 a jezdím od 15 let bez nehod.Samozřejmě chodím k obvodnímu lékaři pro potvrzení,že ještě mohu řídit.
    Problém vidím ve dvou věcech:
    1-zavedl bych,že od např.65 let musí žadatel přinést i vyšetření u očaře,případně dalších specialistů kam chodí.A pak by teprve obvoďák mohl dát papír p jeho komplexním přezkoušení.
    2-každý žadatel by si měl sáhnout do vlastního svědomí,zda nemá v článku popisovaná okna.Mělo by stačit jen jedno jediné a měl by žadatel dobrovolně odevzdat řp.
    A že i první okno může zabít?Ale to v každém věku!

    Možná by bylo řešením,od určitého věku dávat povolení jen na určitý typ vozu.Např.na vozítka co mohou jezdit max.50km/hod,aby starší mohli ve své obci a blízkém okolí dojez na nákup.k lékaři atd.
    Označení vozidla by asi pomohlo,pak bych spíše pro všechny vozy tabulku s nápisem řidič ročník 1966 (např).Nálepka na všechny 4 strany vozidla?
    A pro chodce změnit vyhlášku,že ani na jakémkoli přechodu nemají přednost absolutní!
    A pro řidiče změnit vyhlášku,že před každým přechodem jet maximálně 30km/hod bez ohledu na denní dobu a je-li řízen světly či ne!

    jarda

    hmmm … zatím v šedesáti osmi mám rychlejší a správnější reakce než 99% mnohem mladších … nejsem etalon, ale článek je pitomost …

    Dave

    Autor, již podle fotografie zřejmě prudce inteligentní osobnost, s neselhávajícím postřehem a bleskovou reakcí v každé ošemetné situaci, zestárl od sesmolení svého textu o jeden den. A bude to pokračovat. Náhle se probudí jako geront a pokud jej doktoři ještě pustí za volant, namontuje si na střechu svého auta oranžový majáček s upozorněním: Bacha, jsem blb. Pokud dnes jako čtyřicátník dokáže napsat takovou hovadinu, co bude provádět za dvacet let? Jímá mě hrůza nad duševní úrovní některých lidí. Poradím autorovi jedno: Aby zašel za roh a dal si tam pár facek. Jeho tatínek to evidentně zanedbal.

    Petr Vobecký

    Tak jste se ze svých pocitů a názorů pane Rakovane pěkně vypsal,
    nicméně my Vám na ně zvysoka kálíme, takže smůla 🙂

    Václav Voráček

    Pane Rakovane já jsem 79 letý senior s najetým 1 milionem km bez nehody a bojím se jet o víkendu za vnučkou do Prahy, když vidím jak se pražští mladší řidiči chovají. Vyprošuji si Vaše hodnocení starých lidí. Kde berete Vaši „moudrost“ je takto hodnotit?

    Antonín Sojka

    Vážený pane Rakovane z Vás čiší arogance vůči starým lidem /ale kteří to jsou?/. Každý starý člověk není STARÝ ať již zjevem či chováním na silnici. Ti všichni mladší co se prohání po silnicích jako hovada, co jsou podle Vás?

    Milan

    Statistika dopravních nehod podle věku vykazuje úplně jiný trend, než je v tomto článku. Podle něj by naopak neměli řídit mladí a neklidní.

    A. Jaros

    Uz vidim toho sory ale blba autora clanku jak si v sedesati plati taxik nebo jede busem nakoupit zasoby na vikend do marketu. Uvedom si chytroline ze stary budes taky. Bez do haje. Stari dedci nejezdi 160 a nelitaji z dalnic do pole. A to ze nejaky deda prejel lidi je sice smutne ale nic to nemeni na faktu ze to byla jen bezna nepozornost ktera obcas postihne kazdeho za volantem. Akorat nekdo prehlidne semafor a nekdo znacku. Stava se a s tim nic neudela nikdo. Bagatelizovat starsi ridice a hazet je do jednoho pytle s tim ze by se jim snad mely sebrat ridicaky je prachsproty debilismus v ciste podobe. Gratuluji ke clanku kde jen ukazujes jaky jsi ignorant.

    Pavel

    Od p.Rakovana jsem zatím četl jen 2-3 články a tento mi jen potvrdil, že příště už nemá smysl s jeho rádoby příspěvky marnit čas. Ale rád bych ho potkal, až mu bude +/- 70let, jestli bude jezdit veřejnou dopravou nebo bude řídit auto.

    G1

    Jarda: já samozřejmě vím, že v obci to není povinnost. Ale když tam není chodník a skoro každý si kráčí v tmavém oblečení, ačkoliv ve vesnicích to s osvětlením není žádná sláva, tak je to o průšvih. Nedejbože když prší. Prevence spoustě lidí nic neříká, o to jde. Ale to už jsme OT.
    Já zase znám nehodu, kde 30 ti letej krypl nedal přednost na stopce a zabil 3 lidi. Zakážeme tedy jezdit třicátníkům? Zkrátka v každé věkové skupině se najdou duševně či fyzicky momentálně zaostalí, kteří by za volantem vůbec sedět neměli.

    Tomáš Forst

    Mohl by autor poskytnout definici „geronta“?

    M
    (w)

    S těmi důchodci jste si, Filipe, dost naběhl. Ani já bych to takto nepaušalizoval.

    Ale chtěl jsem říct něco k článku: dělám to vlastně úplně jinak: vstupuju do vozovky tehdy, když je to bezpečné a pokud je to na zelenou, tak je to spíš shoda okolností. Nakopak velmi často jdu i na červenou v době, kdy je bezpečně jisté, že mě nemůže nic srazit (na zaklekávající policisty jsem psychicky připraven).

    Nevím, jestli je to jen u nás, ale velmi často vídám situaci, kdy zelenou dostanou jak chodci, tak auta z boku (ta mají zpravidla „obecnou“ zelenou bez rozlišení směru, plus jim tam bliká oranžový panáček). Tohle je podle mě větší problém než důchodce v autě. Důchodce v autě může být velmi bezpečný řidič, zatímco tahle situace je nebezpečná už z podstaty – vytváří dopravní konflikt a zmírňuje jej jen tím, že na něj explicitně upozorňuje.

    Fána

    Jarda27.3.2018 (11:57)
    Pravda nejsou vymaštěnou skupinou. Je to jejich věc jak si cení svůj život. Určitá podmínka je už to že se sešeří. A pokud jezdíš tak víš že za mokra, ať v létě či zimě, protijedoucí vozidlo oslňuje a ještě se přidává odraz od silnice. A chodec v černým jdoucí po krajnici ve tvém směru je vidět tak na dva metry. Se divím že sražených chodců není víc. Ale jak píšeš, když nemusím tak nemusím. Tvá volba.

    1958

    Nemáte, pane Rakovane, nějaký psychický problém? Já budu hádat: nějaký geront na vás zatroubil, když jste se v autě motal tam, kde jste neměl. Nebo nějaký jiný geront má silnější a větší auto než vy. Nebo vám někdo starší než vy ukázal z okénka ferrari prostředníček. – Že je to tak? Zkuste psychologa, prý to pomáhá.

    Zvažte, že pokud budete mít štěstí, i vy se jednou dožijete věku, kdy nad vámi, jako nad gerontem, nějaký mladší pitomec bude ohrnovat nos. Mimochodem: způsob, jakým se mladší generace chová ke stáří, se předává z generace na generaci. Takže na vašem místě bych si začal dávat pozor na to, jak mluvíte a píčete (nejde o překlep).

    Věcně vzato: myslím, že nemá smysl dělit lidstvo na chodce a řidiče; většina z nás střídavě zastává obě role. Když jsem byl ještě dítě, odpovědnost za zdraví chodce na veřejné komunikaci přebíral většinově právě chodec. Jak autor správně poznamenává, fyzika funguje a nelze ji ošidit. Dvoutunové auto, jedoucí stovkou, má větší hybnost než šedesátikilový běžec. K zastavení/změně směru běžce nebo chodce je zapotřebí násobně méně energie, než k zastavení jedoucího vozu. Z téhož důvodu je to mimochodem i podstatně ekologičtější. Ačkoli jako chodec nemám problém s ukročením mimo vozovku, když jede kolem auto, jako řidič jsem pravidelně svědkem toho, že chodec, navlečen do reflexní vesty, ne, neuhne, naopak – stojí v cestě a užívá si, že auto musí uhýbat, a v případě jiného vozu v protisměru třeba i zastavit.

    Jediným skutečně rozumným řešením je přijmout odpovědnost za svůj vlastní osud na veřejné komunikaci – a jednat podle toho. Všechno ostatní je vytloukání klínu klínem.

    Libor

    Milý postpubescente, urážíte mne termínem „geront“. Je mi 62 let a v testech na ostrost zraku pro letce jsem získal 98 ze sta. Zůstali za mnou i výkonní letci a to je test nejen ostrosti zraku, ale i pohotovosti. Starší lidé mají v dopravě jiné přednosti – zkušenosti, vyrovnanost, schopnost předvídat. Neberte jeden příklad, vezměte statistiku. Kolik nehod působí mladí šílenci a kolik starší lidé. Kolik mrtvých mají na svědomí sami chodci, kteří lezou do vozovky, jako by byli nesmrtelní. A to kvůli dementnímu předpisu o jejich přednosti, již si vysvětlili jako „absolutní“. Dokud se báli, bylo dobře, dneska lezou dobrovolně i pod tramvaj. A když chcete konkrétní příklady, myslíte, že Řepka s jeho“blikanci“ je lepší řidič, než důchodce, bývalý řidič z povolání, který má zrak korigován brýlemi a jinak všechny funkce v pořádku, Já tedy NE.

    Zdenek

    Mladý člověk si neuvědomuje věk. Až zestárne, změní názor. Ale proč si dělat starosti se stářím, když moudrost nepřichází.

    klapajzna

    Chci vidět toho pána,až mu bude 65 let a vezmou mu řidičské oprávněni.Určitě se mu to líbit nebude.

    Miki

    Vážený arogante,
    je mi již 65, a nyní krátce v důchodu.
    Stále v autě a měsíčně cca 5-6 tis km po celé ČR.
    Oči jsem si pro odstranění brýlí nechal velmi úspěšně odoperovat.
    Opak toho co píšete je pravdou ano jistě jsou i výjimky.
    Pokud mě někdo na silnici ohrožoval, tak to byl nejčastěji člověk Vašeho vzevření a zřejmě i arogantní povahy.
    Starší člověk je docela citelný.
    Teda pokud stále netelefonujeze za jízdy.
    To co se na silnicích děje, proto vím velmi dobře.
    Vy se tu prezentujete v kombinéze, bez brýlí.
    Pravdou asi bude, ze se Vám ještě nepodařilo udělat řidičák a tak každému staršímu řidiči pouze zavádíte že to oproti Vám zvládá.
    Prokazujete naprostou neznalost situace na našich silnicích. A to mne v tomto názoru utvrdilo.
    Možná Vám ještě doma vaří a pere maminka a Vy si na PC hrajete na borce za volantem a likvidujete starce.
    Ale tam Vám to asi jde dobře.
    Ale Vážený pane, venku na silnicích to je opravdu jiné než zda píšete.

    Davidof

    S tema chodcema ma pravdu. Nekdy mne pripada ze ta zebra vetsinu chodcu zhypnotizuje
    (neco jako tocici se spirala) a ti pak ztrati pud sebezachovy a klidne vstoupi pred jedouci auto, v nemz zrovna nekdo udelal chybu. Ale s temi duchodci to je blbost. Je spousta lidi napric vekovym spektrem, kteri by nikdy nemeli dostat takovou zbran do ruky, at uz z duvodu nezkusenosti, netalentu, psychopatie, slabych nervu, nebo nekteri duchodci z tech zminovanych duvodu. Ale tak narocne testovani zpusobilosti by nemohlo projit, protoze by se to dotklo spousty politiku, kdyz vetsina jich jsou psychopati. Takze to je takova dan za to, ze ridit je zakladni pravo kazdeho cloveka od 18. A ten kdo to neprezije, to proste musi brat jako ze nevyhral v loterii, kdyz budu parafrazovat HMP. Protoze loterie to casto je.

    Milan

    Pokud je autor tohoto paskvilu příbuzný jistého Rakovana ze STAN, tak se již ničemu nedivím. Takovou stupiditu dá práci vymyslet.

    aries

    Takovou ubohost jsem už douho nečetl. Doporučuji autorovi aby se vrátil k baru.

    Jirka

    Arogantní článek. Nebojte se , taky zestárnete . Popisujete spíš problémy řidičů s malou praxi,nebo jezdící postupně s věkem stále méně. Mám ujeto téměř 2 000 000 km a zkušenost a předvídání je opět předností.

    Jirka

    Arogantní a ubohé.

    Jirka

    Arogantní a hloupé.

    MaTes

    Nemá cenu vůbec se zabývat komentářem k tomuto článku. Jenom mě překvapuje, s jakou suverenitou pan Rakovan publikuje tyhle jeho „výplody“ chorého mozku. ( jen pro upřesnění, nejsem důchodce, ani nikoho neobhajuji, ale tohle je trošku moc arogantní článek, ale co se dá dělat, když už máme holt tu svobodu projevu…)

    František

    Zajímalo by mne, zda má autor rezolutní odpor k seniorům za volantem podložený nějakou statistikou. Mohl by tedy taky uvést, kolik seniorů jezdí pod vlivem, nebo kolik seniorů vybržďuje či přímo vytlačuje ze silnice ostatní účastníky. Ano, stáří není žádný med, ale já to považuji za velmi individuální. Jakékoliv generalizování je velice nebezpečné, nápad např. v určitém věku zakázat všem řídit by mohl vést k myšlence, že od určitého věku, možná téhož, od něhož se nesmí řídit, by bylo na místě odebrat i volební právo. Chtěl bych jenom připomenout: Byli jsme jako vy, budete jako my.

    Petr

    A co takový cyklista na silnici I. třídy za dnešního provozu, to není idiot? Zlatý chodec, skákající pod auto.

    ZÁVĚR

    Po přečtení příspěvku pana Rakovana, mám takový pocit, že to nenapsal normální člověk, ale korunovaný v.l. Ostuda AUTOWEBU ! Ostatně reakce čtenářů to potvrzují.

    Vláďa

    Mohu souhlasit s částí, že u starších osob by zdravotní prohlídky neměly být brány na lehkou váhu, neboť ve vyšším věku jsou rozdíly ve zdravotním stavu a tudíš i způsobilosti k řízení, opravdu propastné. Nicméně kategoricky nesouhlasím s názorem, že co senior za volantem, to potenciální vrah, jak se autor snaží ve článku prezentovat. Naopak senior, který je zdravotně v pořádku a má za svůj život jak se říká „naježděno“, bude pravděpodobně v neočekávané situaci reagovat mnohem rychleji a správněji než méně zkušený řidič, který bude náhlou událostí zaskočen a nad reakcí bude muset přemýšlet namísto reflexivní reakce.

    Ohledně pasáže s chodci. Souhlas s tím, že někteří chodci jsou „čuňata“, přecházejí kde nemají, chovají se nepředvídatelně atd. Nicméně to platí i pro některé řidiče. Volně přeloženo, pokud je člověk hovado, bude pořád hovadem, ať už bude pěší nebo si sedne za volant. Svalovat vinu za nehodu na chodce, že se na přechodu kde jim svítí zelená rozhlédnou pouze nedbale nebo vůbec, mi ale přijde značně přitažené za vlasy. Ano, chodec je účastníkem provozu a tudíš by měl být opatrný a tím rozhlédnutím se může uchránit před úrazem, ale jak říkám, je to taková věc navíc z opatrnosti. Asi jako když se řidič rozhlíží na vlakovém přejezdu jestli něco nejede i když mu svítí zelená signalizace. Kolik řidičů to dělá? Pokud by mě řidič nabral jako chodce na zelené na přechodu a vylezl z auta s argumentací: „Jsi se nerozhlédl…“, tak bych ho, za předpokladu, že bych toho byl ještě schopen, hnal svinským krokem…

    Zuchnoff

    Asi si v těch barech propil mozek, už by mu mě!i zebrat řidičák

    Rebber

    To je článek velice nenávistného člověka. Ani politování si nezaslouží. Ono generalizovat, znamená toliko projevit vlastní hloupost. A tu autor článku projevil v dostatečné míře.

    Kušbaba

    Vážený autore, zaujaly mne Vaše, přinejmenším, zajímavé názory. Nepočítám se mezi staré občany , geronty jak říkáte ale, nejsem ani žádný mladík jež sotva odrostl matčinu prsu. Žiji v Praze a po Praze se také pohybuji, výhradně autem. Denně se při svých cestách potkávám se spoustou jedinců kteří do vozovky vstupují naprosto bez rozmyslu, se sluchátky v uších, s kapucí staženou do čela a hledíce na obrazovku svého mobilu. Ne nejsou to nemohoucí důchodci v pokročilém stádiu svého fyzického rozkladu, naopak jsou to mladí lidé kteří mají své nejlepší dny stále před sebou. Potkávám se i s řidiči a řidičkami kteří také nejsou v důchodovém věku a přesto ve spojení se svými vozy představují hrozbu pro své okolí. Vy jste se ve svém článku zaměřil na občany vyšší věkové kategorie, ale, opravdu to nejsou jen oni , kteří způsobují dopravní nehody. Nelze kategoricky tvrdit že, všichni staří lidé (řidiči,chodci) jsou zlo. Pokud takováto tvrzení vezmeme jako dogma tak, příště můžeme tvrdit že všichni kdo nosí sandály jsou zlo, všichni kdo nezpívají stejnou píseň jsou zlo atd.atd. Přesto jsem rád že, jsem věnoval svůj čas přečtení Vašeho článku. Jsem opět o něco chytřejší, příště Vaše články číst nebudu.

    Karel Slavík

    Dvě věci: Je vidět, jak je hodně nepopulární říkat, že na řízení není právo. Je to výsada a měla by jí zůstat. Jasně že se najdou řidiči, co je jim osumdesát a jsou v poho, ale to jsou výjimky. Pár potrefených hus se ozvalo, že se jich to dotklo. Věřím jim to, ale to jsou výjimky. Čest jim. Auto je ale zbraň a pěkně nebezpečná. Jenže každej, kdo má do zadku díru, si myslí, že by měl mít právo řídit. Kulový! Problém není v tom, jestli starší lidé ano nebo ne, ale v tom, kdo jo a kdo ne. A já bych to sakra zpřísnil. Nezajímá mě, že někdo se někam potřebuje dostat. Auto je prostě zbraň, tohle není sranda a buď na to máš a prokážeš to nebo tím prostě jezdit nebudeš! A je mi jedno, jestli je někomu 30, 60 nebo 90, chlap, ženská. Nechával bych lidi pravidelně přezkoušet z ovládání auta a pravidel. Škola smyku, nouzový brždění a vyhýbání, rychlost a správnost reakce, správná stopa, správný vedení pohledu atd. Nedáš to na jedničku? Vypadni od volantu a jezdi si třeba na kole!

    Druhá věc: Chodci. Lidi jsou prostě tupí sebevrazi. Lezou někam, nepodívaj se. To člověk nepochopí. Ale dobře jim tak – teď maj na náhrobku krásnej epitaf: měl jsem zelenou!

    Surcuf

    Rakovane :-))), tohle v redakci prošlo? To čumím…………, mám dost podobné názory, ale takhle je presentovat , buď dostanu doživotní ban, nebo mne zavřou na 5let natvrdo :-)))

    Daniel

    Jak může takový blb dělat žurnalistiku ? Asi má pocit , že je nesmrtelný a nikdy nezestárne……..

    Rob

    Autor článku zřejmě ještě nikdy nic nepřehlédl, od pohledu to je dokonalost sama. Já bych zakázal řídit nejen všem seniorům (od kolika let je člověk senior???) , ale zakázal bych řídit všem co mají řidičák kratší dobu než 5 let, zakázal bych řídit všem co fyzicky těžce pracují – ti přece také mohou něco přehlédnout, zakázal bych řídit v noci (mikrospánek), zakázal bych silná auta, protože ta také přeci zabíjejí… a vůbec, zakázal bych řídit preventivně všem! Znáte to: I kdyby to mělo zachránit jen jediný lidský život, má to smysl…. 😀 😀 😀

    Surcuf

    Blbé je, že sem asi mnoho chodců nechodí, ale je prostě holý fakt, že si pěšáci neuvědomují jeden zásadní fakt, je úplně jedno, kdo kde měl nebo má přednost, po srážce s plechovou krabicí odejde řidič po svých a chodce odvezou havrani, a pak jim je houby platné, že měli „přednost“, takže za mne, pokud se pohybuji jako chodec, jsem vždy ve střehu…………, přednost-nepřednost………..

    Autor článku je zkrátka vůl.

    František

    Diskuse netřeba, předřečníci řekli všechno za mne. Je to klasická neúcta k lidem starší generace, jev tak typický pro 21. století.

    Jana

    V článku není nikde uvedeno, jak staří lidé jsou myšleni, takže předpokládám, že ne 63 nebo 65 let, jak se tu zlobí Pink. Bohužel ale potvrzení pro starší řidiče platící 2 roky mají i lidé, kterým je i kolem 80 a z mé vlastní zkušenosti s otcem, může jít psychický stav takového člověka dolů velice rychle ale protože má celoživotní návyk jezdit autem, tak si do něj klidně sedne (my jsme to vyřešili schováním klíčů od auta, abychom měli jistotu, že se mu to nepovede). Takové člověka bych na silnici potkat nechtěla a není to jediná zkušenost. Je to neúprosné, čeká nás to všechny (jestli se to tak dá říct, tak dokonce v lepším případě). Ale souhlasím s tím, že další rizikovou skupinou jsou borci mezi 18-25 lety (tím nechci paušalizovat, ale bohužel je jich dost). A byť název článku je opravdu nekompromisně drsný k chodcům, ruku na srdce – kolik lidí dnes vstupuje na přechod s očima v mobilu (i s těmi sluchátky má autor pravdu) nebo pro změnu vstupují mimo přechod, nedávají také pozor, a ještě třeba vedou za ruku dítě – kromě samotného rizika ho ještě učí takovou blbost. No a další kapitolou jsou rodiče vypouštějící děti z auta na straně vozovky (jsem také rodič a řidič a tohle fakt nechápu, stejně jako v dnešní době nepřipoutané děti v autě).

    Eva

    Jaksi v tomto článku postrádám konkrétní údaje, kolik těchto nehod způsobili „nezpůsobilí“ stařící (stařenky) a kolik zbytek řidičů. Chci-li něco kritizovat, měl bych přidat aspoň pár čísel ze statistiky, které by toto tvrzení dokazovaly.

    Eva

    A ještě pokud jde o chodce, existuje spousta přechodů, kde zelená svítí pouhých 10 vteřin! Za tu dobu přejde přes přechod opravdu jen rychlý člověk, starší lidé nebo invalidé nemají moc šance, protože než vůbec na přechod vstoupí, už svítí červená. Toto jsem opravdu viděla na vlastní oči. A pokud je u přechodu trochu větší skupina chodců, ti zadní již taky nestíhají ani na přechod na zelenou vstoupit. Myslíte, že budou stát a čekat na další zelenou? Nebudou, svezou se s davem.

    George

    Tohle může napsat pouze stupidní debil. Nic jiného nemá cenu komentovat.

    Bobr

    Rakovane, nevím co hulíš, bereš, ale to musí být matroš.
    Když napíšu, že jsi prudce inteligentní, tak ten jinotaj snad pochopíš.

    Vavrečka

    On je celkem problém se starými řidiči, kterí začali jezdit tak ve 45 letech. Už se nenaučí jezdit. Generace co začala jezdit v 18 letech na tom bude mnohem lípe.

    Pepan

    Až bude autorovi 60 let a bude mít před sebou ještě 5 let práce kde se bez auta neobejde, bude tady článek opěvující řidičské zkušenosti. Senior nejsem, ale vadí mi paušální hodnocení, tedy házet všechny do jednoho pytle.

    František Vojta

    Pane Radovan, měl jste zůstat u těch koktejlů. Nedivím se, když lidé takovým „chytrým novinářům“ nadávají. Takovéhle zkazky si nechte na diskuzi v hospodě u piva.

    Hannu Mikola

    Autor je zřetelně připraven se včas řízení vzdát a z článku je, myslím, také poznat,že nemá příliš vřelý vztah k chodcům, ani dalším slabším kusům přítomným v silničním provozu. Když nabádá k ostrazitosti přecházející na zelenou,jaký má asi pocit z drzounů, kteří si dovolí zdržovat řidiče na přechodech bez světelné signalizace? 🙁 Tak nějak mi to připomíná typického Čecha: zákony jsou od toho, abych je já osobně mohl pružně zneužívat,ne?;-)

    Jiří Tinka

    Souhlasím, že starší lidé by měli řídit s větší obezřetností. Třeba proto, že mnoho nehod vzniká i mimimálním zpožděním reflexů, aniž by sami nehodu zavinili. Sám mám zhoršenou smyslovou skupinu a nemohu tudíž jezdit tak rychle ani spoléhat na automatické reakce. S čímž však souhlasit nemohu, je přednost na přechodu. Je-li řízen světelně, jedná se pro chodce o přednost absolutní a všichni ostatní účastníci silničního provozu se musejí přizpůsobit. Dovedete si představit tu neskutečnou džungli, nebude-li toto platit?

    kylous

    Jezdím od svých 18 let a za svůj život jsem najezdil stovky tisíc km, ještě před 2 lety tak 50000 ročně. Je mně 65 let.Ano jezdí mnoho starších lidí, kteří špatně vidí, mají pomalejší reakce. Ale vím to a v provozu s tím počítám. ale čert by mně vzal když přijedu k přechodu pro chodce bez semaforu a ty lidi tam jdou jako ovce. Přestože zákon říká, že se mají rozhlédnout a pokud se blíží vozidlo, nesmí vstoupit do vozovky. Jsou to hlavně senzacechtivý novináři a všechna média, která svého času věšela lidem bludy na nos, že chodec má absolutní přednost, což nikdy neplatilo. Teď zase mají o čem psát, protože je chudáci řidiči masakrují. Až nebudou média lhát, tak se to snad narovná.

    vopička

    Od kolika let jsou ti jako geronti? A kolik let do toho času zbývá autorovi? Až bude mít ve stáří problémy chodit, bude muset jezdit autem. Pokud jezdil celý život, ještě dlouho to zvládne a nebudou ho zajímat teorie zastydlých puberťáků.

    světák

    67 let je v západní evropě leckde hranice odchodu do penze, což je věk účastníka oné nehody a vsadím se , že německý sedmašedesátník je ve vysokých rychlostech odchovaný řidič na postřeh a předvídavost lepší vodič nežli autor článku , který se celý život musí kodrcat maximálně 130 km rychlostí. také nedávno v plzni smetl mladík několik lidí na ostrůvku pro tramvaj. dalo by se pokračovat. pokud chce někdo zakazovat jiným jezdit jen podle toho k jaké skupině patří mohlo by to dopadnou jako v protektorátu kdy nesměli řídit židé nebo v saudské arabii, kdy donedávna byly ostrakizovány ženy pro údajnou méněcennost . mimochodem koupil jsem si nedávno projíždky s dědky . nákým w. röhlem na nordschleife a na hockenheimu h. j. stucka . už by vlastně asi měli jezdit jen po uzavřeném okruhu , páč jsou podle autora nebezpeční geronti. zkuste to také , za ty peníze to stojí. můžete jim při jizdě do interkomu vyprávět své postřehy ze života.

    Hanka

    Nikdo zatím nedělal statistiku věkové nehodovosti. Zavánělo by to vékovou diskriminací… Ale mladý muž jede z diskotéky, kde se napije a pak havaruje a zabije 3 spolucestující, ale on se z toho dostane. Je to smutné. Ve Francii ani v Německu starší řidiči nemusí mít žádné lékařské potvrzení. My jsme ale přeci národ kde bez razítka nelze jít pomalu ani na WC. Jednou vás také dožene stáří a možná ještě větší pitominy na vás budou vymýšlet vaše děti.

    Klára

    všechny staré vybít, vystěhovat, vzít jím důchod, odebrat svéprávnost, vzít hlasovací právo. Jo takovou verbež jsme si vychovali.

    Romi

    Pane, vy jste zřejmě totální blbec. Nevím, kolik je Vám, ale názory máte jako pětileté děcko. Máme dělat minimálně do 65 – a Vy mne budete do té práce vozit, nebo taxi? Také bych řekla, že mnohem více nehod páchají mladí a nezkušení řidiči. A těšila bych se, až by Vám bylo přes 50 (jako že jsem četla i tak hloupý názor, že DUCHODCI od 50 LET !!!! by neměli řídit auto), tak abyste ho teda také nemohl řídit.
    Jen doufám, že tak hloupých lidí s tak hloupými názory, jako máte Vy, není mnoho.

    Kalfa

    Milý autore, takhle veřejně a ještě s vlastní fotkou ze sebe udělat hlupáka? Patrně oplýváte pocitem, že rozumíte lautr všemu. No já se už asi nedožiju okamžiku, až vy budete sice muset do práce, protože ještě nebudete mít důchodový věk, ale budete se tam hezky plazit a hekat u toho nad zničenými koleny, kotníky, kyčelními klouby (vyberte dle vlastního uvážení), stejně jako na různá vyšetření.
    P.S. Nechybí vám titul MBA?

    Antimon

    Článek zakládá podezření z trestného činu podněcování nenávisti proti skupině osob dle trestního zákona § 356..

    horal

    No hlavně že ti nevadí mladí feťáci a opilci. Asi budeš stejného druhu. Označovat staré lidi za geronty, toť hrdinství.

    Pepibrum

    Větší paskvil neřkuli hovadinu jsem nečetl.Autor je zralý na chocholouška

    Iljič

    Je rozdíl sednali za volant starší člověk jednou za uherský rok.Ale pokud jezdí denně tak určitě stářím nestratí odhad.Bohužel diky zákonům ktere tady jsou a jsou laicky řečeno neúplné to znamená že si jej každý vykládá jak potřebuje.Chodci chodí jak berani a sou toho názoru že mají vždy přednost bohužel realita je jiná.Zákony nejsou jasné a pak to tak vypadá.Dovoluji si podotknou že po 50ti letech řízení dám na frak všem těm co dělají řidičáky.A ještě dovětek Na co tu autoškolu dělají když v reálném provozu nic nedodržují?

    Buba

    Buba

    Podíval jste se někdy u přechodu za křižovatkou kolik mladých řidičů i řidiček telefonuje ,nepoužívá směrovky jak může sledovat silnici a chodce na přechodu.

    xXx

    Autor článku, jestli má řidičák, tak by mu ho měli odebrat protože je na hlavu. Zdraví má podle všeho velice špatné.

    Pedro

    Bude mi 40 let, řídím od 18. Schopnost chovat se ohleduplně, předvídavě nesouvisí s věkem ani s dopravním prostředkem (počítám do toho i vlastní nohy), ale s výchovou a celkovým rozhledem, který je z poza baru evidentně zkreslený. V zahraničí se chovají řidiči k chodcům daleko ohleduplněji (zkušenost z Francie, Německa, Británie). Obecně nám tady chybí lepší sebereflexe nás samých. Chtěl bych vidět statistiku, kolik vážných nehod způsobí bezohlední chodci a kolik bezohlední řidiči…
    Pane Rakovane, jezděte nadále pouze na uzavřených okruzích a nezamořujte veřejný prostor xenofobními žvásty.

    grabbler

    Od pohledu namachrovanej kretén a to ještě nejsem senior…

    Pavel

    No, možná měl autor zůstat u těch dlouhých barových pultů….

    Roman Mysík

    Souhlas – a taky vyřadit z provozu ženy, geneticky mají pomalejší reflexy, také majitele silných vozů, jejich karamboly bývají často fatální, majitele starších vozů, tam hrozí nebezpečí havárie z technických příčin, všechny co nemají v autě handsfree, atd. atd. a teď se mi vybavil obraz desetiproudých severokorejských dálnic bez jediného vozu. Tak nějak by totiž tento přístup skončil.

    Ozawa

    RAKOVAN JE GERONT !!! PTAL JSEM SE NA TO SVÉ SEDMNÁCTILETÉ DCERY A JE SI TÍM JISTÁ. TAK ŠUP ŠUP, RAKOVANE, ODEVZDAT ŘIDIČÁK !!!

    Přemysl Bartoš

    „Vážený“ pane Rakovane, poprvé reaguji na podobný článek, ale Vaše arogance a neúcta k zatím jedné skupině populace mě k tomu donutila. Celý můj aktivní život se točí okolo závodních a sportovních vozů. Měl jsem tu čest nepřímo (v jiné kategorii) závodit např. s Maurem Nestim, který ještě ve svých 75 letech byl na špičce evropských vrchařů, podobných „gerontů“ znám více. Já jsem před pár lety absolvoval 24 hodinovku v Barceloně. Vím, že vyjímky v dobrém i špatném se najdou u každé populace, ale jednostranně paušalizovat je velmi nebezpečné. Rozumnější by bylo prostudovat statistiky a zaměřit se ne slovem, ale skutky na zlepšení situace. Proč neorganizujete pro problémové skupiny např. akce na okruhu s výukou, když jste tak fundovaný znalec?

    Teya

    To je zase zvast. Nejvetsi prasata a hrozba na cestach jsou mladi namachrovani idioti v silnych autech, fakt ne seniori… Autor clanku by si mel takzvane vytahnout hlavu z p***** a zapojit mozek, nez neco vyplodi.

    pavel

    kokám pan autor zaperlil a jedno o sobě prozradil je to blbec a korunovanej

    Vladimir Kusý

    Jako bývalý řidič z povolání s najetými třemi miliony kilometrů, který se včera vrátil po ujetí 1800 km z výletu do Německa, mám k vývodům bývalého barmana, ergo odborníka na dopravu, mírný odstup. Na okraj, je mi dvaasedmdesát! Tedy, slovy autora, nebezpečný geront. Ale z mladého hlupáka, pane autore, vyroste jen starý hlupák, tak se nad tím zamyslete.

    Vladimir Kusý

    Vladimir Kusý

    Johny Kesz

    S článkem SOUHLASÍM. Je mně 21 let, řidičák budu mít už třetí rok a za tu dobu jsem najezdil bez nehod už přes 25 000 km. Na cestách mě nejvíce prudí páprdi v klobouku od 35 let výš. Zdržují provoz, jezdí rychlostí aspoň o 5 km nižší než je povolená, ze světelných křižovatek se rozjíždějí líně jakoby nikam ani nespěchali. Zastavují před každým přechodem pro chodce, i když by se to dalo v pohodě ještě projet a chodce nesrazit. Z toho jsou potom ty dopravní zácpy ve městech. Chce to všem gerontum nad 35 let sebrat řidičáky, nebo každoročně přezkušovat z dopravní vyhlášky, povinně absolvovat dopravní psychotesty a minimálně každého půl roku absolvovat lékařské vyšetření ( u gerontů se zdraví mění každým dnem).
    Filipe, plně s tebou souhlasím. Kdy zase zajdeme na jedno?

    Stáří občan

    Problém je v jiné rovině.
    Dnešní doba nutí staré používat auto.:nákupy, lékař. K  zajištění těchto životně důležitých věcí je užívání auta nutné- bohužel. Je to zásadní problém a v současné době neexistuje bezpečné řešení.
    Ano, jistě zde padne názor, že existuje veřejná doprava, taxi atd.
    No, ať si to někdo zkusí mimo větších územních celků .
    Takže jízdy starších spoluobčanů auty jsou nutností a přináší to obrovská rizika pro všechny zúčastněné.

    Muca

    Floutku, co budeš kydat až ti bude šedesát? Myslíš, že budeš mít to štěstí, že se toho nedožiješ?

    Stanislav Sobáň

    Filipe Rakovane, jsi takový vůl nebo nemáš všech pět pohromadě? Někdy nezabrzdí před přechodem šedesátiletý „stařec“ a jindy mladý „borec“. Oba jsou úplně stejně blbí, jezdí víc, než se ve něstě má a ještě nejsou ohleduplní. Je to v povaze, ne ve věku, Ty Vole.

    Gašpo

    Písali to už ostatní, ale ja si tiež myslím že mladý nevyjazdený šofér s prehnaným sebavedomím, bez skúseností, je nebezpečnejší.
    U starých je vek určite problém, ale len v prípade keď si svoj handicap neuvedomujú, alebo nechcú priznať. Proste neprisposobia jazdu svojim možnostiam. To je bohužiaľ častý jav. Naviac v dnešnej dobe je až príliš výrazný faktor premiery informácií, ktoré už unavená stará hlava nestačí spracovávať. Príliš mnoho dopravných značiek, nelogické značenie, do toho zazvoní mobil, alebo nejaké upozornenie navigácie, či sa rozsvieti nejaká kontrolka a pozornosť sa presunie tam, kde by nemala. V tomto sú na tom lepšie ženy, pretože od prírody sú stavané skrz starosť o dieťa na multitasking. Sú schopné robiť viac vecí odrazu, síce v menšej kvalite.
    Bohužiaľ neplatí, že s vyšším vekom človek zmúdrie. Z mladého blbca sa vekom stane proste len starý blbec. Akurát že vďaka menšej energii nie tak výrazný. Vekom sa človek obrúsi, pridajú sa nejaké skúsenosti, ale nezmúdrie, často je to naopak. Ak moc nepoužíva mozog, nie je nútený ku kreativite, dochádza k degradácii. Ale záleží skutočne na konkrétnom kuse. Plošné riešenie vo forme nejakých obmedzení je fakt hovadina.

    Řidič ten tvrdej chleba má

    Mám dojem, že autor článku jej psal sjetý jako carský důstojník buďto alkoholem, nebo ještě hůř, pod vlivem jiné návykové látky. Potřeboval by nutně návštěvu u psychiatra. Možná se dá ještě zachránit.

    kryssa

    No četl jsem i normální články k tomuto tématu. Možná byly v podstatě konstruktivní.Ale tuto slátaninu tu opravdu nechápu. Kolikpak let je tomu „slavnému“ spisovateli.A ví vůbec co napsal nebo už je sjetý takhle po ránu.Diskuze na toto téma se nedá odbýt pár řádky zde ale opravdovou diskuzí. To si prosím zapamatuj „spisovateli“.

    veterán

    Dost dobrýýýý!!!
    tedy samozřejmě myslím komentáře a ne tu slátaninu co sesmolil velmistr pera Rakovan, neb z komentářů vidno, že většina lidí nezhovadila…
    a
    super je i tuto : Filip Rakovan – To, že se bude živit psaním, věděl už na základní škole,
    úplně stačí z popisu „mistra“, enem nevim, jak se tutim dá uživit…asi blbě, protože i píše blbě. )) a to jsem slešnej

    hezkej den všem slušnejm lidem

    Honza6

    Sebestřednost a arogance z autora teče proudem. Evidentně čeká, že nikdy nezestárne, ale víc to vypadá na to, že v den 60. narozenin poběží vrátit řidičák – pokud se toho dokáže dožít…

    Divílek

    Petr

    Petr

    Dlouho jsem nečetl něco tak stupidního. Kdysi se říkalo, že staří japonci, aby neotravovali mladé, odcházejí do hor a tam v samotě umírají. Určitě by se vám to pane Rakovane líbilo. Nezapomeňte se toho, až přijde váš čas držet. Stejně, jestli takhle vychováváte svoje potomstvo, a jestli se vám podaří ovlivnit společnost vašimi názory, vám nic jiného nezbude.

    Amater

    „Geront“ ??? Chlapče, ty jsi prostě debil, nic víc nelze napsat …

    Dědek

    Koukám,že pan autor sežral Šalamounovo enono,nebo chrápe v knihovně jak je chytrej.Soudit důchodce tímto způsobem, může jen opravdu chudý duchem

    SAM

    Je to otázka politická. Pokud máme pracovat do 65 let a výhledově se má hranice posuzovat – protože jsou dnes ti staří lidé svěží a schopní zásluhou skvělých životních podmínek současného politického systému, tak mohou i dále řídit – auta, letadla, vlaky, lodě, protožew když mohou soustružit což je přesná práce tak nevidím důvod proč by nemohli řídit.

    Pane Rakovane asi jste při procházení za barem a házení lahví víc zkonzumoval než namíchal a nějakou lahví asi dostal i po hlavě. Ty skvosty co píšete by nenapsal ani mentálně postižený člověk. Neměl by jste vyměnit povolání a jít třeba dělat manuálně? Kdyby jste se prezentoval někde u pásu, nebo popelnic bylo by to asi větším přínosem pro veřejnost než Vaše články. Jirka

    Mirek

    No trochu jste to přehnal, taky budete starý a pak se asi necháte zastřelit ?

    Bouška

    Debilita. Kolik starších lidí zaviní nehody pod vlivem alkoholu,drog,telefonování? Kolik starších lidí zaviní nehodu kvůli nepřiměřené rychlosti?

    Viktor Koubek

    Pane autore, než něco takového napíšete, zjistěte si ze statistiky (což jste v tomto případě evidentně neudělal), věkové kategorie původců havárií. V 92% jsou to řidiči (řidičky) do 40 let.

    Jarka

    Drsné, ale pravdivé, souhlasím. Dodám, že čím budeme moci být pohodlnější (různé vychytávky nejen v autech), tím budeme blbější a zakrnělejší. Námaha a nepohodlí musí zůstat v našich životech, jinak tady brzo nebudeme my.

    Jiří Veselý

    Kdyby se pologramotný předpojatý autor Filip Rakovan obtěžoval, našel by si podrobnější rozbor, je jich na netu spousta, třeba tady https://www.chomutov-mesto.cz/? download=_/m-om-dopravni/priloha-c.-1—dopravni-nehody-dle-v-ku-a-ridicske-praxe.pdf Obtloustlo vytlačilo z prejtu v hlavě hovno. K čertu s korektností! Zfetovaného (-nou) dvacítku ve dvacet let starém nepojištěném neudržovaném Fordu na tebe, vypitá hlavo.

    1948

    Výkřiky blbosti, můžeš autore doložit, kolik lidí nad 70 let způsobuje nehod? Ne? Tak drž pysk.

    Honza

    Zatím vedou mladiství nad starými.Když se podíváte do statistik,tak jsou to 18-25 let.Jestli jsi řidič,tak bys měl vědět,že míváš občas okno a uděláš takovou volovinu,že by sis nafackoval sám.Jestli se ti to nestalo,tak jsi superman a taky na silnici nepatříš.

    Vlastimil

    Co je to za demagogii. Zrovna tak by mohlo být řečeno, že by měl být odebrán řidičský průkaz řidičům trolejbusu ze Zlína starších 50 let, neboť v poslední době způsobily vlivem zdravotního stavu 2 závažné dopravní nehody. V jednom případě dokonce se řidiči trolejbusu povedle vyšplhat se s tolejbusem na sloup veřejného ovětlení. Pan autor článku Rakovan podle mne není žurnalista, ale demagog. Znám spoustu seniorů, kteří jezdí bezpečně a nezpůsobili za celou svou řidičskou karieru ani jednu nehodu, na druhou stranu znál ale i spoustu mladých „rádoby“ řidičů, kteří alespoň 1x měsíčně mají nějaký karambol.

    Lukáš

    Takto obecně to s důchodci za volantem brát nelze. Problém nevidím v tom že je někdo starý a sedne si volant, ale v doktorech kteří jim dají razítko do zdravotního potvrzení za tabulku čokolády. Proč v rámci tohoto „zdravotního přezkoušení“ není test reakční doby, tak jak to musí absolvovat řidiči na 3,5t. Stejný test bych zavedl i v autoškolách bez vyjímky kategorie auta ještě před udělením řidičáku. Projdeš – tak si klidně jezdi do další prohlídky, ikdyby ti bylo 106let. Neprojdeš – smůla dojezdil si a je vcelku jedno jestli ti je 80 nebo 25. Nevidím rozdíl, když na Pondělní situaci zareaguješ až v Červenci ať máš v občance datum narození jaké chceš

    kukolar

    a ty si svoju babičku a dedečka už zastrelil nech nezavadzaju , RAKOVAŇ

    fred

    Články pana Rakovana jsou ubohost sama. Tento pán se měl raději věnovat mícháním chlastu v barech, byl by užitečnější aspoň pro něj podobné typy. Autoweb je jako celek brak nejnižší kategorie (a není to názor jen můj). Dají se číst snad jen články v právní poradně (dr. Beran), které mají určitou relevanci a tedy i význam. Je s podivem, že na webu je dlouhodobě nefunkční záložka REDAKCE. Ono to tak bude úmyslně, abychom si nemohli přečíst, kteří koko.i sem mají právo psát. S autowebem jsem skončil, je mnoho dalších motoristických webů s lepší úrovní.

    Havran

    jsem „GERONT“,jezdím denně (kolik potřebuji ) přemýšlím co asi v té zácpě udělá ten zjevně NEGERONT v té Audině a snažím se v klidu dojet tam kam mám.Řidiče nedělím na staré a mladé,ale na ty co umí a na ty co se to nikdy nenaučí,je jedno jestli je to mladá blondýna nebo dědek v klobouku.Rád bych sehnal samolepku „pozor dědek“,vypadá to jako „začátečník“,ale je na ni hlava v klobouku.Jsem rád,že jsem se dožil takového věku při moji dopravní historii (vážněji jsem boural třikrát jako mladý).

    Pošli důchodce rovnou do plynu, ať ti neužírají prostřednictvím důchodu! Pro mě jsi h.v.d.! Ale taky jednou možná zestárneš (pokud tě něco nezabije – a asi by to nebyla vůbec škoda), a budeš mít třeba potřebu si zajistit autem nákup, atp. Bude mi šedesát, zatím jsem zavinil jen jednu nehodu (před dvaceti roky) se škodou cca 500 Kč. Průměrnou primární reakční dubu mám 240 milisekund (za obecný průměr se bere 300 milisekund).
    Jinak bych dodal toto: Není to o věku, ale o předpokladech řídit auto. Byl proveden dlouhodobý vědecký výzkum, který zjistil, že třetina lidí nemá základní předpoklady auto řídit (orientace v prostoru, odhad, a další). Přesto většinou projdou velmi řídkým sítem a získají řidičák (viz různá videa magometů za volantem na YT a jinde), a pak permanentně celý svůj řidičský život ohrožují ty ostatní.

    Sten

    @G1 Zapomínáte na další skupinu – ženy. Obzvlášť ty, co začínají, to je taky katastrofa. Jinak jako chodec mám zkušenost s tím, že když je plný chodník, červená a nejede auto, musím jít vždycky na bok chodníku, protože idioti za mnou, co přecházejí přechod na červenou (většina osazenstva na chodníku) mě strčí do silnice. Takovým lidem to přeju taky jako autor, protože třídní blbec je daleko horší než třídní nepřítel.

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist