autoweb.cz > Maserati > Stane se z Maserati něco jako Dacia?
Stane se z Maserati něco jako Dacia?
Tenhle způsob šetření známe spíše z té nejnižší cenové kategorie. Jedna značka koncernu je vždycky ten otloukánek, který dostává zbytky. Vezměte si třeba Dacii a Renault, kde Dacia hraje druhé housle. Ale zákzníkům to vyhovuje, aspoň díky tomu ušetří při nákupu. Ale že by se něco takového vyplatilo i v segmentu supersportů?
Podobný přístup evidentně chystá Fiat s automobilkou Maserati. Ne snad, že by Maserati začalo vyrábět Fiaty minulých generací, ale podobný vztah by mohlo mít se značkou Ferrari. Zatímco Ferrari by dostávalo na trh to nejlepší a nejdokonalejší, Maserati by mohlo těžit z vyzkoušené techniky a prodávat jí levněji ve svých autech.
Nyní totiž značka zvažuje nový sportovní model, který by byl technicky postavený na základech Ferrari 458 Italia. Začal by se prodávat až v době, kdy by Italia dostala svého nástupce. Uprostřed uložený osmiválec 4,7 litru by možná neměl takový výkon, ale nějakých 520 koní by na Porsche 911 Turbo stačit mohlo. Maserati a Fiat prý nyní rozhodují o finální podobě auta. Všechno ale ještě musí schválit vedení firem.
Maserati však díky spolupráci s Ferrari, zejména co se týče sdílení „použitých“ motorů, docela dobře funguje. Dalším modelem postaveným ze „zbytků“ by se opět podařilo o kousíček vylepšit účetní bilanci.