Stane se z Maserati něco jako Dacia?

Že by se z automobilky Maserati stala jen montážní linka "odpadního" produktu, který už je prestižnějšímu Ferrari k nepotřebě? To snad ne.

Tenhle způsob šetření známe spíše z té nejnižší cenové kategorie. Jedna značka koncernu je vždycky ten otloukánek, který dostává zbytky. Vezměte si třeba Dacii a Renault, kde Dacia hraje druhé housle. Ale zákzníkům to vyhovuje, aspoň díky tomu ušetří při nákupu. Ale že by se něco takového vyplatilo i v segmentu supersportů?

Podobný přístup evidentně chystá Fiat s automobilkou Maserati. Ne snad, že by Maserati začalo vyrábět Fiaty minulých generací, ale podobný vztah by mohlo mít se značkou Ferrari. Zatímco Ferrari by dostávalo na trh to nejlepší a nejdokonalejší, Maserati by mohlo těžit z vyzkoušené techniky a prodávat jí levněji ve svých autech.

Nyní totiž značka zvažuje nový sportovní model, který by byl technicky postavený na základech Ferrari 458 Italia. Začal by se prodávat až v době, kdy by Italia dostala svého nástupce. Uprostřed uložený osmiválec 4,7 litru by možná neměl takový výkon, ale nějakých 520 koní by na Porsche 911 Turbo stačit mohlo. Maserati a Fiat prý nyní rozhodují o finální podobě auta. Všechno ale ještě musí schválit vedení firem.

Maserati však díky spolupráci s Ferrari, zejména co se týče sdílení „použitých“ motorů, docela dobře funguje. Dalším modelem postaveným ze „zbytků“ by se opět podařilo o kousíček vylepšit účetní bilanci.

3.5.2012 6:00| autor: Dalibor Žák

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist