stane-se-z-benzinu-brzy-okrajova-zalezitost.jpg

Stane se z benzínu brzy okrajová záležitost?

elektromobil

Petrochemický gigant ExxonMobil vydal zprávu, ve které se podíval do blízké budoucnosti. Nafta poletí vzhůru, zatímco benzínu bude méně a méně.

Diskuze

15 komentářů

    mára

    Pokud bude benzin něco jako dneska CNG, zlobit se nebudu. Sice bude jen pár stanic, ale když to bude stát polovinu proti naftě, proč ne. 😀

    Pavel

    Tak to se máme na co těšit… 🙁

    Wikidy

    Průměrná spotřeba benzínu – REÁLNÁ!!! – neklesá přibližne od roku 1998 – 2000, akorát je rozdíl vozit se za 6.5-7/100 v autě z roku 2000 a v autě z roku 2013 – provnáno ve stejné kategorii vozidel Golf/Astra/Focus 1.6 benzín atmosféra. moderní výstřelky typu 1.4 TSI, 0.9 TCE, 1.0 EcoBoost a podobně nemůžeme brát jako měřítko, motory jsou na trhu krátce a nemají přímé srovnání s minulostí a taky doufám, že se tyto přeturbené vysavače dlouho vyrábět nebudou.

    josef K.

    Jste na omylu. Benzínu je v ropě málo, musí se z těžších podílů vyrábět krakováním. Naopak podílů těžších, ze kterých se dělá nafta je v ropě přebytek. Takže přebytek benzínu nehrozí.

    josef K.

    Je to zcela obráceně. VW vyrábí hromadně motory s přímým vstřikem s přeplňováním 10 let a jejich podíl stále stoupá. Ostatní výrobci začali s touto technikou před cca 2 lety, protože atmosférické motory nejsou konkurenceschopné !!!! Jinak by to nedělali a zůstali by u svých atmosférických motorů. Platí to pro všechny výrobce včetně japonců a korejců a američanů….

    ...

    \“atmosférické motory nejsou konkurenceschopné\“

    Jezis, no tak to je asi hlaska dne :)) Atmosfericke diesely mozna, ale atmosfericky benzinovy motor do dvou litru je porad to nejlepsi, co se z hlediska beznyho denniho pouziti do aut montuje.

    mára

    Pravdu má josef.k, ačkoli tu s ním často nesouhlasím. PRavdu má v tom, že na papíře to neni konkurenceschopný a při zkušebce kolem showroomu taky, kdy turbomotor jede super vocpoda vole táhne jako kráva a atmosféra se musí vole točit a žere. Dlouhodobý používání kupující nezajímá. Každej rozumnej člověk přece ví, že je jedno, kolik má auto turb, válců a objemu. Když máš 100 koní, prostě to bude v malým autě žrát 7, ať máš 0,9 turbo nebo 1,6 atmo.

    ccc

    Lidi vychcípají na raka z těch sazí z nafty, takže to s tou spotřebou nafty časem zase nebude tak horké.

    josef K.

    Jenom malou otázečku, která to možná objasní : co je podle tebe běžné denní použití ?

    Tycoon

    To je jen jedna stránka věci.
    Druhou stránkou je to, že většina současných rafinérií byla při výstavbě koncipována tak, aby z ropy vyráběla co nejvíce benzínové frakce. pokud tedy bude spotřeba benzínu klesat, bude ho na trhu přebytek.

    Nepřijde mi moc rozumné tu hovořit právě o stálici ve výrobě kvalitních atmosferických motorů jako je Japonsko. Ti tuto technologii razí dál a myslíte si, že SkyActive od Mazdy není konkurenceschopné?
    Navíc bych nepletl dohromady přímý vstřik a turbodmychadla. FSI a TFSI, co myslíte, je tam rozdíl?
    Ať žije vysokootáčková atmosféra! S dieselem do traktoru nebo autobusu, případně pro důchodce nebo do služebních trakařů typu Octavia TDI, do těchto bezpáteřních kraksen si to lejte, ale skutečným řidičům benzín neberte! V Japonsku na naftu nikdo nejezdí a jak se tam maj :D. Byl tu, bude tu.

    Přesně tak. K hovnu je každému spotřeba 3 l/100, ať si to napíšou na hrob!!!
    Mě diesely přijdou podobně obtěžující jako bezohlední kreténi s cigaretami, kteří dusí lidi kolem a je jim to úplně jedno.

    ct

    Tak nějak. Myslím že fyzikální zákony jsou neúprosné a prostě stále platí. Bruselu navzdory. A asi si to vykládám špatně, ale pracuji např. s motorem 1,4 TSI (122k)následujícím způsobem – začíná ožívat cca kolem 2500 ot/min a poté něco předvádí. Přeřazuji na vyšší rychlostní stupeň po překročení cca 2500 ot/min – papírově je max. moment asi od 1500 ot/min. Ale provozovat tento motor při takto nízkých otáčkách nemám to srdce.
    Ale znám řidiče, kteří jsou zvyklí drandit v rychlosti 50 km/h na 5. popř. 6. přev. stupeň. Jen tak nevím, co si o nich v ten okamžik \“myslí\“ jejich motor. Já naopak (po zahřátí samozřejmě) používám celý rozsah otáček, který mi motor (plněný atmosféricky či přeplňovaný) umožňuje. Ale je to věc názoru.

    Vlado Z

    Ty by byla dobrá správa pro benzíňáky, protože ropa obsahuje lehké frakce a těžké zhruba ve stejném poměru- takže poměr vyrobené nafty a benzínu je v základu při bližně stejný. Co budou rafinerie dělat s benzínem, když všichni pojedou na naftu? dělat z něj aceton a podobné produkty s vyšší přidanou hodnotou by bylo drahé, syntetizovat z něj naftu by se asi taky neoplatilo. Takže jej prodají pod cenou jako odpadní produkt? To se moc těším 🙂

    Mysel

    Bohuzel – smrad a jedy ve vzduchu. Ale zase se usetri a vyprodukuje mene neskodneho CO2.

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist