Stane se z benzínu brzy okrajová záležitost?
elektromobil
Petrochemický gigant ExxonMobil vydal zprávu, ve které se podíval do blízké budoucnosti. Nafta poletí vzhůru, zatímco benzínu bude méně a méně.
Cupra Formentor představuje lovebrand, kterým svou osobnost posunete na jinou úroveň
První seznámení s novou Škodou Kodiaq: Potěší nejsilnější diesel a naladění podvozku
Stopadesátka na českých dálnicích? Jen na zlomku úseků a s omezeními
Nové Lamborghini Huracán SVJ je posledním ryze spalovacím supersportem značky. Nástupce bude hybrid
Staráte se o mytí podvozku vašeho vozu? Tohle jsou důvody, proč to nezanedbat
BMW odhaluje další evoluci projektu Goldfisch. Vlajková limuzína měla mít motor V16
Vyzkoušeli jsme rodinný kombík, který strčí Octavii do kapsy jejími vlastními zbraněmi
elektromobil
Petrochemický gigant ExxonMobil vydal zprávu, ve které se podíval do blízké budoucnosti. Nafta poletí vzhůru, zatímco benzínu bude méně a méně.
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Pokud bude benzin něco jako dneska CNG, zlobit se nebudu. Sice bude jen pár stanic, ale když to bude stát polovinu proti naftě, proč ne. 😀
Tak to se máme na co těšit… 🙁
Průměrná spotřeba benzínu – REÁLNÁ!!! – neklesá přibližne od roku 1998 – 2000, akorát je rozdíl vozit se za 6.5-7/100 v autě z roku 2000 a v autě z roku 2013 – provnáno ve stejné kategorii vozidel Golf/Astra/Focus 1.6 benzín atmosféra. moderní výstřelky typu 1.4 TSI, 0.9 TCE, 1.0 EcoBoost a podobně nemůžeme brát jako měřítko, motory jsou na trhu krátce a nemají přímé srovnání s minulostí a taky doufám, že se tyto přeturbené vysavače dlouho vyrábět nebudou.
Jste na omylu. Benzínu je v ropě málo, musí se z těžších podílů vyrábět krakováním. Naopak podílů těžších, ze kterých se dělá nafta je v ropě přebytek. Takže přebytek benzínu nehrozí.
Je to zcela obráceně. VW vyrábí hromadně motory s přímým vstřikem s přeplňováním 10 let a jejich podíl stále stoupá. Ostatní výrobci začali s touto technikou před cca 2 lety, protože atmosférické motory nejsou konkurenceschopné !!!! Jinak by to nedělali a zůstali by u svých atmosférických motorů. Platí to pro všechny výrobce včetně japonců a korejců a američanů….
\“atmosférické motory nejsou konkurenceschopné\“
Jezis, no tak to je asi hlaska dne :)) Atmosfericke diesely mozna, ale atmosfericky benzinovy motor do dvou litru je porad to nejlepsi, co se z hlediska beznyho denniho pouziti do aut montuje.
Pravdu má josef.k, ačkoli tu s ním často nesouhlasím. PRavdu má v tom, že na papíře to neni konkurenceschopný a při zkušebce kolem showroomu taky, kdy turbomotor jede super vocpoda vole táhne jako kráva a atmosféra se musí vole točit a žere. Dlouhodobý používání kupující nezajímá. Každej rozumnej člověk přece ví, že je jedno, kolik má auto turb, válců a objemu. Když máš 100 koní, prostě to bude v malým autě žrát 7, ať máš 0,9 turbo nebo 1,6 atmo.
Lidi vychcípají na raka z těch sazí z nafty, takže to s tou spotřebou nafty časem zase nebude tak horké.
Jenom malou otázečku, která to možná objasní : co je podle tebe běžné denní použití ?
To je jen jedna stránka věci.
Druhou stránkou je to, že většina současných rafinérií byla při výstavbě koncipována tak, aby z ropy vyráběla co nejvíce benzínové frakce. pokud tedy bude spotřeba benzínu klesat, bude ho na trhu přebytek.
Nepřijde mi moc rozumné tu hovořit právě o stálici ve výrobě kvalitních atmosferických motorů jako je Japonsko. Ti tuto technologii razí dál a myslíte si, že SkyActive od Mazdy není konkurenceschopné?
Navíc bych nepletl dohromady přímý vstřik a turbodmychadla. FSI a TFSI, co myslíte, je tam rozdíl?
Ať žije vysokootáčková atmosféra! S dieselem do traktoru nebo autobusu, případně pro důchodce nebo do služebních trakařů typu Octavia TDI, do těchto bezpáteřních kraksen si to lejte, ale skutečným řidičům benzín neberte! V Japonsku na naftu nikdo nejezdí a jak se tam maj :D. Byl tu, bude tu.
Přesně tak. K hovnu je každému spotřeba 3 l/100, ať si to napíšou na hrob!!!
Mě diesely přijdou podobně obtěžující jako bezohlední kreténi s cigaretami, kteří dusí lidi kolem a je jim to úplně jedno.
Tak nějak. Myslím že fyzikální zákony jsou neúprosné a prostě stále platí. Bruselu navzdory. A asi si to vykládám špatně, ale pracuji např. s motorem 1,4 TSI (122k)následujícím způsobem – začíná ožívat cca kolem 2500 ot/min a poté něco předvádí. Přeřazuji na vyšší rychlostní stupeň po překročení cca 2500 ot/min – papírově je max. moment asi od 1500 ot/min. Ale provozovat tento motor při takto nízkých otáčkách nemám to srdce.
Ale znám řidiče, kteří jsou zvyklí drandit v rychlosti 50 km/h na 5. popř. 6. přev. stupeň. Jen tak nevím, co si o nich v ten okamžik \“myslí\“ jejich motor. Já naopak (po zahřátí samozřejmě) používám celý rozsah otáček, který mi motor (plněný atmosféricky či přeplňovaný) umožňuje. Ale je to věc názoru.
Ty by byla dobrá správa pro benzíňáky, protože ropa obsahuje lehké frakce a těžké zhruba ve stejném poměru- takže poměr vyrobené nafty a benzínu je v základu při bližně stejný. Co budou rafinerie dělat s benzínem, když všichni pojedou na naftu? dělat z něj aceton a podobné produkty s vyšší přidanou hodnotou by bylo drahé, syntetizovat z něj naftu by se asi taky neoplatilo. Takže jej prodají pod cenou jako odpadní produkt? To se moc těším 🙂
Bohuzel – smrad a jedy ve vzduchu. Ale zase se usetri a vyprodukuje mene neskodneho CO2.