Srovnání ojetin: Citroën C5, Ford Mondeo, Renault Laguna

27 fotografiíAutobazary a vše o ojetých autech

Mladé ojeté automobily se těší mezi českými motoristy stále většímu zájmu. Úspora proti novým vozům je zde opravdu citelná. Jenže jaký vybrat?

Diskuze

22 komentářů

    Jonatán

    na 99% jsem před předčtením článku tipoval ford. A hle úspěch. Máte ty hodnocení dosti založené na řidičských pocitech. Jinak spolehlivost Laguny… smích velký. Nejspolehlivější — no kšuntry ohledně spolehlivosti jsou to všechny. U všech hrozí výrazně drahé opravy ale Laguna- Kamarád jí má. Není nadšený řidič.. jen se přepravuje a závady zas tak neřeší. Takže ABS mu funguje jen za sucha, světla mu svítí úhlopříčně(pravé přední a levé zadní) a jinak se na tom autě se… VŠE. Ale on to neřeší 1.6 koupil za 60tis.

    kadel

    Nemůžu vědět, co má Váš kamarád, ale podle toho co píšete bych to tipnul že si to pletete s druhou generací…Tím nechci Lagunu v žádnym případě nějak vychvalovat do nebes, ale myslim že u ní došlo k rapidnímu zlepšení oproti 2. gen.

    Pavel

    Tak když si někdo koupí vrak tak ať se nediví, že se mu každou chvíli něco rozbije. A když neřeší závady tak je to autě znát. Když se někdo o auto dobře stará tak většinou i dobře slouží, jako vše. Spousta problému i s motorem je špatným použitím a nebo si někdo koupí auto se 120tkm na tach a reálně 300 000 tak ať se pak nediví. A nenadarmo je Mondeo jedno z nejprodávanejších ojetin…

    Vořech

    Pánové, jeli jste s těmi auty vůbec? Dle hodnocení se mi zdá, že jste je porovnávali maximálně na parkovišti. Jinak nechápu hodnocení jízdního komfortu, ve kterém jste upřednostnili Mondeo před C5. Už jen kvůli tomu, že C5 je jedno z nejpohodlnějších aut vůbec a Mondeo je oproti němu tvrdé a jeho nepohodlnost pocítite obzvlášť na delší trasy. Mluvím z vlastní zkušenosti.

    O.

    Ona ta ožralá houpavost není pro řidiče (ne jezdiče) zrovna pohodlně uklidňující… O krční páteři nemluvě. Jako řidič jednoznačně preferuji tužší auta.

    Kuban

    taky se musíš nejprve naučit jezdit 😀 ale nic proti gustu… Citroeni mají prostě diametrálně odlišné jízdní vlastnosti a liší se navíc jako bonus ještě i druhem podvozku… každému sedí něco jiného….

    Mondeo na D1= pro čechy obrovský FAIL….

    Ross

    Upřímně, docela by mě zajímalo, proč jsou podle vás tato auta takovým hitem… No, kdo si koupí auto s turbodieselem pod kapotou s cenou kolem 250 t. a 150 tkm.? Zodpovědný otec od rodiny? Pod záminkou nízkých provozních nákladů? No vzhledem ke spolehlivosti všech 3 vozů mi to přijde jako těžce iracionální. Vím, že člověk může mít štěstí a najezdit s nimi i 100 tkm i více bez větších oprav, ale může mít i zatracenou smůlu. Finální cena po několika letech užívání oproti novému vozu /sice asi hůře vybavenému/ nakonec bude podobná a klidně i vyšší…

    pláša35

    To může být i první generace z let 98-01.

    Driver

    Z vlastní zkušenosti? A co říká tvá zkušenost na prostornost? V C5 neni vůbec žádné místo, přitom je to zvenku auto dlouhé jak Titanic. V Mondeu je místa spoustu.

    misak

    Už zase „supersportovní“ Mondeo vítěz testu,ody na jízdní vlastnosti,Mondeo s motorem 1.8TDCI stojí za prd a nejede.C5 je tak na dálnice,protože na naších cestach by mě z toho ústavičného kolébání bylo špatně,Laguna má zas špatnou pověst,takže s těchto aut bych si asi nevybral.

    Vořech

    Prostornost je ta poslední věc, která mě u auta trápí, upřednostňuji spíše pohodlí a nejezdím na víkendy na chalupu a paštikář taky nejsem, to bych si koupil Oktáfku fkombíku nahlínách a ftédéíčku přece.

    miloš

    Odpověď: 2 věty.Auto Esa a francouzi nějak netáhnou:-)))

    Kuban

    jo a po víkendu projíždění úžasnou Prahou (děravou jako prase) v Octavii 3, nezapomenutelný zážitek….

    Prostě tyhle recenze jsou značně neobjektivní, pokud se do porovnání nezahrnou podmínky, ve kterých prostě jeden z konkurentů vyčnívá 🙂

    sorry, ale zrovna C5 vnímám jako jedno z nejrozumějších velkých vozidel do města!!!

    Kuban

    C5ka se ale nekolébá… právě že to nedělá, proto je to tak trošičku nezvyklé, pro lidi zvyklé na mechanické pružiny, zvláště na vymlácené ojetiny…

    pro lidi co ale neumí držet čistou stopu to není… to je prostě jen a jen komfortní vozidlo…

    C5 jaožto vůz co mi vadí prostorností a designem, miluju právě proto, že to jezdí jinak…. vytřásání od pružin – nic, mechanický projev 0…. právěže na české cesty vnímám hydractive velmi pozitivně… jen škoda, že tohle „jakože volitelně“ nenabízí i konkurence…. njn ach ta cenová válka…

    Michal M.

    Už je to tu zase, recyklované testy v době kvartálních prémií za protočení počítadel přístupu. Reznoucí šunky vedou, ještě že ty supersportovní kombíky Ford a VW vůbec vyrábí. Co bychom si bez nich počali. Ale teď trochu vážně. Místo v C5 vzadu pro chodidla není skutečně největší, když se tak ale dívám každý den do aut střední a vyšší střední kolem mne, vidím většinou jen šoféry. Mám to stejně, takže tento údaj je pro mne hodně podružná záležitost. Alespoň ve třech lidech jsem z mého milionu ujetých km najel asi tak 5 tis. km a to ještě přeháním. Zbytek o chování C5 jsou plané řeči, C5 s H3+ není ani s těžkým V6 nedotáčivá, natož pak s dvoulitrem. Vzhledem k tomu, že je to již několikátý takový text na zdejším webu, bude to patrně znamenat nějakou psychickou nemoc, notorické lhaní nebo vrozenou neschopnost vidět věci v kontextu a nezaujatě. Semínko je však zaseto, proto je v tomto testu i zmínka o standardní evropské postavě. Já jsem také docela standardní Evropan, nicméně na komfort C5 v této třídě nemá zkrátka vůbec nic. Včetně sedaček, samozřejmě. Tato srovnání se však již zjevně míjejí účinkem, drahá redakce, počítadlo už neprotočí. Dokud to bylo k polemice, tak budiž, rádi jsme sem chodili diskutovat, pokud se váš stav dá již nazvat diagnózou, tak to pardon, ale na to jsou specialisté v Bohnicích, Kosmonosích, Jihlavě aj.

    Fantomas

    tak zrovna krcni pater by mohla vykladat o jizde po ceskych silnicich v jakemkoliv jinem aute nez v citroenu. Ale ono nekomu, kdo v citroenu v zivote nejel je to tezke vykladat :-/

    Petr D.

    S Lagunou jsem nejel, mohu srovnat jenom zbylé dva.Mondeo je o něco mrštnější, na klikatící se okresce s rovným asfaltem drží krásně.Při přejezdu tramvajových kolejí nebo betonových dílců dálnic bych chtěl přesednout do C5. Tomu logicky odpovídá i vnitřní prostor, v C5 neuslyšíte zvenku nic ať jedete 60 nebo 160. Ta odhlučněnost je něčím vykoupena – masivnější konstrukce dovnitř vozu, a proto méně prostoru.Protože pracovně jezdím hodně a při tomto množství už to není o tom si to užít, ale přežít a minimalizovat nepohodlí, preferuji C5. Pokud budu někdy jezdit občas a budu chtít auto cítit a zazávodit si, sednu do Mondea. Hodnocení se odvíjí od toho, co od auta očekávám a jestli tato očekávání splňuje.

    jozka2

    Vlastnil jsem roky MondeoII benzín2,0 a uvažoval o Laguně, která se mi desingově líbila a líbí doteď, měl jsem jí novou, týden diesel 2,0 a mohu zodpovědně prohlásit, že jízdní vlastnosti srovnatelné, nikoli horší!!! Tento diesel se choval skvěle, skoro jako benzín, s autem jsem byl spokojen, trošku mi vadil desing přístrojovky a rádia, srašně strohý, ale ta stříbrná v nejnovějším mondeu je taky strašná….
    Citoen jsem nikdy nevlastnil, ale jdu do něj, neboť jízda se starším hydroaktive v xantii mě dostala, na ty naše tankodromy je to bezkonkurenční, kritika francouzů v česku je běžná, stejně jako italů, spoň to nemá každý a ceny jsou rozumné:-)
    Stejdové a jejich synové v osctávkách na hlínách s nokií v kapse to nikdy nepochopí:-)

    Citroenak

    Vysvetli mi prosim niekto z autorov, preco pouzivaju statistiky nepripravenosti aut na nemecke technicke kontroly (TUV) ako priklad pre ukazanie nespolahlivosti? Vsak sami autori pisu, ze najvacsie problemy tam boli zo svetlami. Tymto sa meria spolahlivost? Tak to by som si mal asi kupit to porsche 911, to musi mat svetla ako lusk.

    spike

    čo tu taraš a oblbuješ ludi, C5 je najlepšie čo sa jedna o komfort, vybavu a tech. spracovanie, nejake mondeo trapne za ……..si asi poriadne netestoval

    milan

    podvozek je jako u všech aut vybaven stabilizátory

    Pjotri

    Musim potvrdit, ze se C5 nekoleba. Tento nazor jaksi vyplyva z typu perovani typickeho pro Citroen. Nicmene, pres tu hydrauliku – ktera je uz tak vychytana, ze funguje naprosto spolehlive a jejiz vymena je cenove na urovni normalnich tlumicu – je podvozek dostatecne tuhy, Mam C5 a krome pocatecnich problemu s regeneraci zas..nyho filtru pevnych castic s ni zadny problem nemam. Prumerna spotreba stejnyho motoru, jako v testu, 4.5 – 4.8 l/100 (pri beziciklime, kterou vubec nevypinam) a prumerne rychlosti kolem 65km/h (hlavne dediny a mala mesta, jinak 1.trida, dalnice vyjimecne). Auticko je tichy, ma kvalitni audiovybavu, dvouzonovou digi klimu, automat. zatmivani zrcatka, sledovani tlaku v pneu atd, atd.Co mi vadi, je totalne utopena poloha ridice i pres sedacku v nejvyssi poloze (merim velice prumernych 178 cm). Urcite bych nerekl, ze mam malo mista – sedacka neni uplne vzadu. Na zadnich sedadlech je mista hafo. A kufr jsem jeste nevyuzil a mam skutecne problem dosahnout na jeho konec (k zadnim sedadlum). Koupi urcite nelituju.

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist