Srovnání: C5 2.0 HDI vs Mondeo 2.0 TDCi vs Passat 1.9 TDI

24 fotografiíAutobazary a vše o ojetých autech

O prostorná rodinná kombi s turbodieselem pod kapotou je mezi motoristy dlouhodobě velký zájem. Proto jsme proti sobě postavili tři nejvyhledávanější.

Diskuze

48 komentářů

    Milan

    Možná že už jsem na tomto webu známý prudil, který vždy obhajuje francouzská auta před českými předsudky. A když jsem viděl \“upoutávku\“ na tento test, byl mi upřímně výsledek, vzhledem k tomu, že jsem se zrovna nacházel na AutoVWebu, předem jasný. Říkal jsem si, že nemá smysl si tento test ani otevírat, že bude první Prassát f tédéíčku se svojí \“neprůstřelnou německou kvalitou\“ a hned za ním \“supersportovní\“ Mondeo, přičemž C5 se bude krčit na třetím místě, protože podle žákovské metodiky přeci auta z Francie nekupovat. Tento test je jedním z prvních skutečně nezaujatých, napsaných s čistou hlavou. Nejde mi ani tak o to, že jste C5 zařadil na první místo, jde mi hlavně o to, že jste snad poprvé dokázal ocenit skutečné přednosti Citroenu C5, coby pohodlného, bezpečného a spolehlivého \“křižníku\“. Doufám, že se na tom webu budu setkávat s vícero objektivně posouzených testů bez předsudků a zbytečných narážek.

    vzteklej pes

    Několikrát jsem s C5 v rodině jezdil a přišlo mi to jako jedno z nejhorších aut, především příšernými sedačkami, rozhoupaným podvozkem a naprsto nečitelnýma vlastnostma v zatáčkách. A to jsem nevezl pilu – vezl jsem starou babku a čokla. Tenhle test je spíš ukázkou, že vždycky rozhoduje stav konkrétního auta, C5 je podle mě strašnej nepohodlnej krám. Mercedes na malejch vysokoprofilovejch kolech, to je pohodlný auto.

    michal

    Osobně bych z těchto tří aut a ještě v naftě z nejasným původem už nechtěl doma ani jedno.Kdybych měl tyto auta rychle zhodnotit.Tak C5 nebyla nic moc už když byla nová a co teprve ojetina.Mondeo v naftě to vůbec,navíc rezne a bez chyby rozhodně není,taky jsem ho vlastnil,takže tady mám svoje zkušenosti.Nejlípší z těchto tří mi příjde passát,je to festovnější auto až na přední nápravu,která trpí a generálka je dráhá,motor TDI 96kw ač hlučný systém PD je z těchto tří dieselů taky nejodolnější ikdyž už to není stará rotačka 81kw.Osobně kdybych chtěl ojetý diesel tak jedině SDI bez turba.Motor skoro nezničitelný kde by mě v případě ojetiny,neměly čekat nějaká nepříjemná a finančně náročná překvapení.Toď můj názor na ojeté diesely.Je to jen vidina malé spotřeby,která se může stát noční můrou.Až se věci začnou s…t

    strejda od piva

    a kde je Mazda6,nebo Fiat Stilo MW,nebo Koktavia? To by aspon bylo srovnání! Ty názory strejců z horní dolní mi přišly opravdu autentické 😀

    qwe

    Mám zkušenosti z ojetinami takové,1.,místě je vždycky stav a původ vozu,pak až výbava,barva a typ karoserie,mnohdy i značku kterou chceme koupit není lehké sehnat v dobrém a legálním stavu a hledat 2roky v německu,to taky každý nemá zapotřebí.Tyto tři auta jsou typickými zástupci čekých autobazarů,dovezeny se z beztak stočeným tachometrem a padělanou,nebo ztracenou servisní knížkou.Nevím jak někteří jednici,jsou pak celý nadčení,že budou mít třeba mondeo za 50000 a jěště v naftě,jenže pak to možná ani nebude jezdit a buď do toho 80000 vrazí za čerpadlo,vstřiky a další věci nebo to můžou pustit ze skály.A ještě k tomu srovnání,srovat mondeo z 300000km za 60000kč s jednou tak drahým passátem,tady je asi vše jasné,a ono C5 s 150000km to taky může být 250000km,protože dávno se u ojetin nedívám na stav počítadla,to může jen naivní člověk.

    velký pivo

    koktávia cože,u nás v hospodě se vetšinou řeší ochcávka.A k tomu srovnání když ho chceš.Mazda 6 je střední třída,ale fiat stilo můžeš srovnávat tak s oktávkou a ne z mazdou 6 přece.Co se týče oktávky tak je to docela robustní auto co se konstrukce týče,ta strčí mondea a c5ky do kapsy pokuď nebude mít 500000 v těle,a to i když je to koza neposedná na rozvoru fábie+dlouhý převis karoserie.Jinak bez urážky ochcávko:-D tak zdar strejcové

    Mikey

    Nevím jak kdo, ale pokud člověk kupuje ojetinu, je určitě lepší benzin, u ojetiny určitě atmosferický. Lidé vidí jen malou spotřebu, ale to, že se u nás běžně stáčí, nebo je kolísavá kvalita nafty, to ne. Když potom přijde výměna čerpadla, vstřiků, dvouhmot. setrvačníku, turba, DPF nebo EGR, tak se diví. To jen tak pro připomenutí jak jsou moderní diesely složité. Razím takovou teorii, že když diesel tak nový, když ojetina tak benzin. Časy SDI a TDI 66 kw jsou pryč, navíc jsou spojeny s Octavií I. gen., což je aspoň z dnešního pohledu auto o kompromisech.

    vzteklej pes

    Tak tak, jezdim teď starým merglem s šestiválcem. Sice to bere asi 10 a moc to nejede, ale za poslední čtyři roky mi akorát praskla jedna žárovka. Jinak jen měnim olej. Docela dobrý na auto, který má najeto asi 350 000

    hb1

    Od kdy je Stilo, nebo Oktavka ve stredni tride?

    Mikey

    To je na V6 velmi slušná spotřeba, to jezdíte po městě economy – run, ne?

    michal

    Pravda doby ojetých SDI a TDI 66kw jsou už dávno pryč,ale i dnes to jezdí bez větších problémů a dají se sehnat i zachovalé i když pravda většinou stočené.Byly to asi jedny z nejlepších dieselů tedy to SDI a TDI 66,81kw,mezi atmosferickými diesely ještě 3.0D od mercedesu a 1.9D ještě komurkáč od peugeotu.Jinak se taky přikláním ke koupi benzínu v případě ojetiny i v případě nového auta.Diesel s filtrem pevných častic bych nechtěl asi ani novej.Co se týče mondea to jsem měl a ještě dnes mi z toho naskakuje husí kůže když slyším mondeo a ještě ve spojení TDCI!!!.Prostě auta se dělí na ty co jezdí a pak dále na ty co stojí v servisu a požírají prachy!!! o nic jinýho přece nejde.A až bude chtít auto na frajeření a na řádění po okruzích a hlavně až budu jednou nechutně bohatej:D,tak si koupím Porsche 911 GT2,nebo Corvette ZR1.

    Damage

    Jestli je SDI nezničitelnej motor nevím, ale jedno vím jistě – je docela hlučnej a miniauto Seat Ibiza (právě v něm jsem s SDIčkem měl tu čest) má s tímhle motorem dynamiku plně naložené Emma Maersk. Bylo to strašidelně pomalý a snad jsem měl pocit, že kdybych to měl chtít jet shodit ze skály, tak bych ho tam musel nechat odtáhnout protože by se vlastní silou ani na žádný kopec nevyškrábal.
    Jaké to musí být v něčem větším (Golf, Octavia) si ani nedovedu představit.
    Nechápu jak VW mohl ještě donedávna prodávat s takovou katastrofou místo motoru, a ještě víc nechápu jak to někdo může koupit.

    vzteklej pes

    Já s tim do města skoro vůbec nejezdim, na tom mám oprejskanou čtyřválcovou koncernovou šunku. Mrdat Prahu zasranou s jejíma cyklopruhama

    olso

    Nie je neznicitelny a papa olej viac ako turbina

    olso

    Nie je neznicitelny a papa olej viac ako turbina

    josef K.

    Co se týká mondea, je dobré pročíst příspěvky na fóru uživatelů a fandů vozu mondeo a zkušenosti např. superkutila jsou k nezaplacení a pokud by si je přečetli zájemci o koupi vozu ford ušetřili by nejen hafo peněz, ale i nervů. Jeho poslední příspěvek, kdy je celkem spokojený se spolehlivostí svého mondea, které mu během letošní dovolenkové cesty do skandinávie spadlo do nouzáku jenom čtrnáctkrát.

    jerry.hadr

    \“měch odpružení Hydroactiv3\“ ??? Citroen je auto s koulema… Chjo, uz pres 50 let stejna technologie, wake up, wake up 😉
    http://en.wikipedia.org/wiki/Hydropneumatic_suspension

    A kdyz uz, tak Hydractive…

    honza

    Zvláštní. Já jsem s C5 v rodině taky jezdil a přišlo mi to jako skvělé, pohodlné a uklidňující auto. Takže je to spíš ukázkou toho, že vždycky rozhodují preference konkrétního zákazníka.

    jiri

    SDI mám 11 let v Polu, 220.000km bez sebemenší závady a se spotřebou kolem 4,3. Loni jsem koupil souběžně C3 1,4HDI, tak i srovnávám. Komfort i toho malého C3 vyhovuje, spotřeba ještě o trošku nižší, 4,1-42. Dynamika dík turbu je u C3 o něco lepší, ale nemám pocit malé pružnosti ani u SDI. To jsou vše bláboly. Často předjedu silná TDI pro neschopnost řidičů pružně předjet TIR. Je to víc v řidiči, než v silném motoru. Autor článku má svatou pravdu, že záleží na zacházení s autem, ne na značce samé. Turbo od VW \“čerpadlo-tryska\“ nadělalo tolik problémů, že od VW bych dnes, krom nejnovějších vozů, dal raději ruce pryč. Článek je velmi objektivní, moc si ho cením!

    Jiri

    Ano, potvrzuji. Mám Polo SDI 50kW, 220.000km, perfekt, nikdy za 11 let nebyl problém, spotřeba průměr 4,3, atmosféra má příjemně kontinuální zátah. Z kilometrů netřeba mít strach, jezdí mi jako nové, v tahu do kopců není rozdíl od stavu tachometru 20.000. V Polu je velmi dobře motor utlumen, ve 120-130 skoro neslyšný. Možná v Seatech je odhlučnění horší. Ale mohu jako ojetý doporučit. Sám předsudek kilometrů překonávám, když vidím, jak motor ve 220.000 běhá harmonicky jako když byl nový.

    jiri

    SDI mám 11 let v Polu, 220.000km bez sebemenší závady a se spotřebou kolem 4,3. Loni jsem koupil souběžně C3 1,4HDI, tak i srovnávám. Komfort i toho malého C3 vyhovuje, spotřeba ještě o trošku nižší, 4,1-42. Dynamika dík turbu je u C3 o něco lepší, ale nemám pocit malé pružnosti ani u SDI. To jsou vše bláboly. Často předjedu silná TDI pro neschopnost řidičů pružně předjet TIR. Je to víc v řidiči, než v silném motoru. Autor článku má svatou pravdu, že záleží na zacházení s autem, ne na značce samé. Turbo od VW \“čerpadlo-tryska\“ nadělalo tolik problémů, že od VW bych dnes, krom nejnovějších vozů, dal raději ruce pryč. Článek je velmi objektivní, moc si ho cením!

    ampersand

    Přidal bych ještě starý 2,5 TDI, 5252cosi, 103kw. Bohužel končil tuším během roku 2000 ve Volvech V70 I, takže už taky jenom stařec. Radši nepíšu, za jak málo v tom Volvu umí jezdit, nikdo by nevěřil. Po dvou Passatech TDI 66kw už jsem se ojetého nafťáka bál a myslel na benzín/plyn, ale kamarád dával to Volvo pryč, a tak jsem ještě naposledy kývl. Auto neshledávám tak úžasným, za jaké ho mívají jeho příznivci, ale ten motor se povedl. *** A k třílitru MB – W124 plasťáka má dcera a závidím jí ho, i když spotřeba je jinde a v zimě se skoro prázným vozem v horách bych si asi taky užil. *** Krátce jsem měl i staré kombi Mondeo 1,8 TD. Motor mi sice neodešel, ani dalšímu majiteli, ale celkově, kromě šířky kufru, to byla opravdu dost bída. TDCI už prý byly dost jinde.

    Tycoon

    Citroen C5 je notně předražený, ročníky 2002 se prodávají za míň.
    Mondeo Combi TDCi má tak špatnou pověst, že se prodává za nižší ceny než Fabie combi HTP, rez v tom nehraje velkou roli. Kupující už prostě dopředu kalkulují s nákladným servisem a TDCI kuoupí jen v případě, že je o dost levnější než benzínové Mondeo.
    Passat B5 TDI je vždy dražší a je otázkou, zda zaslouženě. A navíc dobře maskuje kilometry, takže člověk nikdy neví, co všechno už má za sebou.

    hynek

    Tak co se těchto aut týče,tyky bych šel raději do Passata i když bez chyby nebude jako každá ojetina.Co se týče C5 a Mondea,tak si mohou podat ruce co se spolehlivosti týče.Motor C5ky bude možná i lepší,to se nadá říci o elektrice a dalších věcech,ale to možná nebude tak náročné na finance jako generálkovat motor mondea.

    TDi

    Jedna kraksna horší než druhá. Tohle je výběr pro vesnickýho vohnouta nebo 19 letýho mamlase co si bude myslet jakej machr v plesnivině za pár šlupek. Nechápu pro koho ten pseudo test nebo jak to nazvat je. Pro fanoušky aut asi ne. Ti nejezdí v podobných kraksnách. A ani jako rodiný týpek bych to nebral. Než ohnilej humus ala naleštěná bída, to raději autobus. Auta pro socky co chtějí mít pocit high society. Uplně vidím cílového zákazníka co to to koupí.

    TDí

    Nepodlejzej autorovi. A to jak předjedeš nějaký TDi je totální blábol od tebe. Spíš se s nějakym hajzlem jako je pralesní plečka C3 ani nechtěj špinit. Ty budeš na silnici slušnej mamlas. Mám HDi, každýmu to natřu, za tři litry spotřeby, mám C3, jsem king of the road ha ha. Řekl bych, že je ti 16 a jezdíš na černofotrovým FÁREM C3 😀

    TDi

    Octávie v ní dle Škodofky je. To nevíš odborníku? Podívej se do statistik prodeje v které je zařazena třídě.

    TDi

    A proč to hledáš v Německu? To je mýtus českýho Lojzy jak zajede do Německa, tam za pár šlupek koupí skvělý auto po dědečkovi. Ty si myslíš, že němci jsou debilové a prodaj ti málo jetej wagen za facku? Ha ha, nenech se vysmát. Němec škudlí každej cent. I na údržbě. To jen čecháček si myslí jak dědeček jezdí poctivě do origo servisu a pak mu to prodá za pár Euro. A hlavně v germánii s tim dneška šmelej turci, poláci a jiná verbež. To nemyslím jako rasismus. Ale s ojetinama se tam nikdo slušnej obecně nešpiní. Bazary tam má stejná chamraď jako tady.

    TDi

    No co asi. Kombi v TDi si koupila babička na nedělní vyjížďky do kostela aby panu farářovi mohla dovézt bábovku. Protože je úplně blbá a neví co s těma Eurama. Myslela si, že se bábovka do kufru benzínovýho Pola nevejde 😀

    Ty něco zobeš než sedneš do svýho fára? Jak můžeš jinak psát takový hovadiny? Jakej kontinuální zátah? Vždyď to žádnej nemá. Víš vůbec co to je? Jaký utlumení. Ta multikára když se nastartuje tak na volnoběh rozbíjí okna v okruhu 2 km. Teda od tebe si nechat něco tak doporučit. To byl můj nejhorší nákup v životě. To musí být fakt kulervoucí zážitek. Polo SDi, 11 let starý. Hned se pozná automobilovej labužník 😀 Běhá harmonicky ha ha ha. Pecka na závěr.

    TDi

    Já tu spotřebu napíšu za tebe. Jezdil za 0,9 litru do kopce. Z kopce za 0,3 l. Pro techniky do stoupání a z klesání 😀 Že nekecám viď?

    Co se těchto aut týče, tak bych se jim vyhnul obloukem a poslal je kam patří. Do vysokých pecí a  koupil si M6, Avensis nebo Accord. Cokoliv z toho bude o světelné roky daleko než džunka typu olítanej Passát apod. Ale zas to neudělá takovou parádu. Joooo Passáááát. Áááááách. Naleštěná bída 😀

    Tak každý nemá půlmega na nový,ale pravda je to,že než si kupovat takový plečky naleštěný s tolika km,to raději slevím z nároků a půjdu klidně do auta o třídu níž,daleko novějšího a v lepším stavu.Na těchto autech je vidět,každé bude ještě tak minimálně 80000kč potřebovat aspoň v případě toho mondea možná i passátu,aby to bylo v dobrým stavu.To si raději každý koupí snad méně jetý,nebo aspoň novější vůz klidně fábii nebo něco takovýho,než si vozit prdel velkým mondeem,který se do měsíce začne rozpadat.

    kubas

    K tomu SDI,podle mě je škoda že už se to nevyrábí,to je motor jehož předností je dlouhá životnost a nízká spotřeba,je potřeba uvědomit si který motor najede 600000-700000km bez generálky,myslím pístní kruhy,gufera,těsnění,výbrus hlavy.Není to na závodění,protože tam chybí logicky vzduch(turbo).Když tu někdo psal jak to rozbíjí po startu okna,tak to bych netvrdil.Oproti dieselům PD a hlavně 1.4TDI což se třepe jak ratlík a mlátí,to zas takvá hrůza není ani v dinamice oproti 1.4Tdi.A jak někdo psal,že to musí málem tlačit,tak je dost možné že má špatný EGR a tím pádem přísáto velké mnžství spalin zpátky do sání,tj.typická závada i TDiček.Takže na popojíždění po městě a do práce je to dobrá volba,na zábavu to chce ještě jedno auto nejlíp nějaký 6tihrnek.

    Citroenak

    Ta C5 ma tiez pobavila. Auto ma 10 rokov, a 150t najazdene 🙂 Rocne teda 15t. Fuuu, to musela byt ale dobra kupa ked bolo nove, aby sa to vyplatilo.

    Citroenak

    Nechapem preco ste porovnavali 10 rocne auta s takym obrovskym najazdom. Ta C5 mala 150t km (co je v bazare na 10 rocne auto dost), tak preco ste nevybrali obdobny passat a mondeo? Ved desatrocnych passatov aj s menej ako 100t najazdenymi sa tu valaju mraky po bazaroch. Podobne mondeo.

    Citroenak

    Mazda 6 hrdzavie mozno viac ako mondeo, to urcite nebude lepsia volba.

    Citroenak

    Ty mas urcite octaviu 1.4 MPI a hneva ta, ze ju nezaradili do testu, vsak?

    pepanek

    Vážně? To je teda HODNĚ chude příbuznej

    Pré který kombík s dieselem je nejlepší? 😀 Lol ten s benzínovým motorem. Osobně bych bral z těchto tří jedině mondeo s benzínem 1.8 ale spíš 2.0

    volf-m

    Kdybych si měl vybírat z těch tří já, tak bych volil určitě Citroen. Je tu nejmenší pravděpodobnost, že předchozí majitel byl idiot, co se k autu nechoval. Navíc je to prostorné, velmi pohodlné a často dobře vybavené auto. Dále je nenápadné, nikoho nebude pohoršovat a vyhnete se závisti sousedů. Naftu HDi i kdyz raději 2.2 bych hodnotil velmi kladně. Krásně tichý diesel s dostatečnou dynamikou. Proti Mondeu v zásadě nic nemám jej je problém najít kousek ve slušném stavu. Passatu bych se vyhnul úplně, je jako ojetina zbytečně naceněný, nic extra svezení s ním také není a předchozí majitel byl už nejspíš nějakej vocas, co si myslel jak má hustou káru a na údržbu neměl.

    kubus

    SDI se hodí tak akorát do traktoru a né do moderních vozů a HDI taky žádnej zázrak.

    kubus

    Octa i Stilo jsou nižší střední třída.

    Agent

    Nevím, já bych si takhle staré auto téhle třídy nekoupil – je tam už velký nepoměr kupní ceny a rošních nákladů na servis.
    Buď prachy mám a koukám po mladších (ideálně 3-4 roky), nebo prachy nemám a pak kupuju něco nízkými servisními náklady – a to střední třída v turbodieselu není.

    Majitelé, kteří najíždějí denně 500 a více km po dálnicích tvrdí něco jiného – pochvalují si, jak je auto pohodlné.
    Samozřejmě, pokud vezmeš C5 na zatáčkovitou okresku, nepojedeš jako McRay, to auto na to není určené.

    Agent

    Pokud byl ten kopec dlouhý do 10 km tak bych tomu věřil – to máš za 9 litrů/100 km nahoru a za 3/100 dolů :-))

    DaDa

    …souhlasím s Daliborem.
    Raději bych volil benzinový motor bez turba a raději i bez kompresoru,ale to už jsem u trojcípé hvězdy. Pod osmnáctistovku bych šel nerad a souhlasím ještě s jedním názorem v reakcích k článku; větší pravděpodobnost humpoláckéhoho přístupu k vozu se dá očekávat u fauvéčka i s tím modrým oválem, kterýžto má vzhled k mému oku nejlépe propracovaný. A tak bych nejspíše propadl kouzlu Fordova vozu…

    markon

    Testovat vozy s takto rozdílnými nájezdy (a bůh ví jak to s těmi nájezdy ve zkutečnosti je) je nesmysl. Osobně jsem měl Passata, sice B6, 103 kw, a vím, že už do VW nikdy nepůjdu a nekoupil bych si ani ponožky s tímto logem. Teď mám Mondeo 2.0, 96kw, (testovaný model) akorát že rok 2007 s nízkým nájezdem a zatím velká spokojenost. Korozi a problémy s TDCI Ford vyřešil po roce 2004. Tyto motory typu Puma, patří k vrcholu této třídy. Problém je, sehnat auto (obecně), které není při tomto stáří, už nejmíň 3x stočené. Brácha má C5, 2.0 100kw, 2006 a měl jsem možnost porovnat. Ve zpracování a kvalitě interiéru jednoznačně vede Mondeo. Co se týká komfortu při jízdě (hlučnost, tlumení nerovností atd), tam bych jednoznačně zvedl palec pro C5ku. Jízdní vlastnosti (jistota v zatáčkách a různé krizové situace), i při zohlednění o generaci novějšího modelu Passata B6 jednoznačně u mě vede Mondeo.

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist