Spy Photos: BMW Z4

Na střeše plech místo plátna, pod kapotou osmiválec z M3... BMW to s nástupcem Z4 myslí vážně.

Kde jinde než na Nürburgring Nordschleife testuje BMW prototypy nové generace Z4 – sportovního roadsteru klasické koncepce s motorem vpředu a pohonem zadních kol. V jedné věci však nový model klasický nebude: zatímco současná Z4 má tradiční plátěnou střechu, její nástupce bude chránit cestující skládacím plechem.

Ještě před několika málo lety přitom BMW halasně ujišťovalo, že těžké a neskladné střechy z kovu nepřipadají pro mnichovské kabriolety v úvahu. Pak ale přišel kabriolet řady 3

Nové BMW Z4 dostane také tvrdší „výraz“ a výkonnější motory. Mnohem výkonnější. Mnichovská automobilka údajně počítá se zástavbou dvakrát přeplňovaného řadového šestiválce, který nás tak ohromil v 335i. Z4 by se tak rázem ocitla v o třídu vyšší rychlostní kategorii než její přirozený rival Porsche Boxster. Najdou se ovšem tací (včetně nás), kdo věří, že s turbem to nikdy nebude ono.

BMW Z4 velká fotogalerie

BMW Z4 fotogalerie

Druhá možnost zní slibněji: následovník roadsteru Z4 M by údajně mohl být poháněn atmosférickým osmiválcem 4,0 l u BMW E92 M3, a to je jiná káva. Z4 by se tak mohla konečně pustit do boje s Mercedesem SLK 55 AMG, na který Mnichovští dnes nemají žádnou smysluplnou odpověď.

Těžiště prodejů samozřejmě zůstane na bedrech levnějších čtyřválců a šestiválců. Ty budou doplněny o systémy Efficient Dynamics, jako je úsporný alternátor, rekuperační brzdění nebo stop-start pro automatické vypnutí motoru při zastavení.

Doufejme, že inženýři BMW využijí této příležitosti a vymyslí něco s podvozkem Z4. Stávající model bohužel velmi přesvědčivě ukazuje, jak mohou pneumatiky run-flat zruinovat jízdní vlastnosti, zejména na hrbolatých českých silnicích. Ani řízení s elektrickým posilovačem není tak komunikativní, jak mnozí od BMW očekávají.

Některé zdroje zmiňují možnost přesunutí výroby Z4 z Jižní Karolíny do německého Řezna (Regensburg). To by se mělo projevit na zkrácení dodacích lhůt, ale nikoliv na cenách: nejlevnější nástupce Z4 s benzínovým čtyřválcem 2,0 l bude nadále stát lehce přes 900 000 Kč. Nový model dorazí k zákazníkům nejdříve v roce 2009.

autoweb.cz

18.4.2008 10:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist