spotreba-v-zime-352x198.jpg

Spotřeba v zimě

Také se vám zdá, že v zimě na nádrž neujedete tolik kilometrů jako v létě, i když jezdíte pořád stejným stylem?

Diskuze

12 komentářů

    ACE

    S patra napsat jezděte raději na benz. 98, tak to svědčí o znalci.

    Bobik

    Proč? Vždyť 98čka je realisticky kvalitnější. A argument s vyšší účinností – tedy výhřevností se mi zdá validní. Jasně, je to drahota, ale já mít v garáži nové auto, dávám mu jen to nejlepší. I takhle občas 98 natankuju.

    Cyril

    Pokud se ti zdají takovéto sny často,měl by ses podívat do snáře.Pochybuji však,že by tam stálo něco o tom,že oktanové číslo udává míru kvality benzínu.Mnohem kvalitnější z hlediska účinnosti a jiných kritérií může být i pouhý "technický benzín",který nemá žádné oktanové číslo.

    poloid

    souhlasim je to d..il, pokud nemam čidlo klepaní účinnost se nezvýší,

    oktany nejsou výřevnost ale detonační odolnost tzn. možnost vyšší komprese / časnějšího zážehu ….tento web je divný jediná z rad nejeví známky vyšších znalostí v motorismu než u průměrné blondýny 🙂

    mišo

    myslel, ze vyssia spotreba v zime je dana napriklad jazdou po snehu, roznych breckach, cize presmykujuce kolesa, sneh na ceste prekaza, zaveje, dlhsie sa zohrievajuci a studensi motor a pod. … nehadzal by som to na nejaku vahu vzduchu…

    poloid

    no jo ale ta vaha vzduchu se u něměckejch aut dost s..e, u VW 5-6let se to mění jak na běžícím pásu, akorát to neni běžný jenom to blbě udělali

    jirIN

    v lete obcas svetla, v zime svetla,topeni, sterac, mlhovka take navysi spotrebu ne?

    kibic

    ….je jasne, ze misto dobrych rad, se tady pan fleischhans chtel jenom zviditelnit, protoze dobre rady on rozdava pouze za chechtaky…

    Cyril

    Není nad dobré rady kvalifikovaných odborníků.Radit by tito lidé měli jen ve věcech,kterým opravdu rozumí.Napsat,že tepelná účinnost benzínu je dána jeho oktanovým číslem,může snad jen trouba,který o vlastnostech paliva ví jen to,že občas hoří.

    Fleischhans

    Děkuji za poplivání a nadávání do debilů bez možnosti se bránit něčemu, co vzniklo sestřihem informací. Zviditelnit se nemusím ani nechci. Všem redaktorům již odmítám cokoliv sdělovat. Neztotožňuji se s tím, že oktany mají co dělat s výhřevností, spíše s regulací předstihu senzory klepání. Témat na vyšší spotřebu je víc, včetně pneu, a další desítky, což se asi do téhle zkurveně sestříhané reportáže nevešlo. Jen jsem na tyto komentáře narazil, jak tu kopete do mrtvol. Děkuji za to, jen si myslím že byste měli mít odvahu to říci někomu přímo, vy ubožáci komentující dementní zprávy na dementních webech.

    Fleischhans

    Spotřebitel může natankovat na čerpací stanici kvalitní benzin a naftu nebo i „splašky“. Takové směsi „normálních“ paliv s různými nestandardními složkami mohou dokonce vážně poškodit motor automobilu. Úroveň zacházení s palivy i technického vybavení čerpacích stanic a distributorů je velmi odlišná. Vedle seriózních firem je řada těch, které nedodržují technologickou kázeň nebo se dokonce podílejí na prodeji falšovaných paliv. Např. použití benzinu s nižším oktanovým číslem může jak u starších, tak i u nových typů vozidel vést k detonačnímu spalování, ke snížení výkonu a zvýšení spotřeby paliva. Nafta s vysokým obsahem síry zase zkracuje životnost katalyzátoru a může způsobit až korozi motoru; použití nafty s nevyhovující destilační zkouškou pak vede k horšímu spalování, tvorbě karbonových úsad, ke zvýšení obsahu pevných částic v emisích a v konečném důsledku opět ke zkrácení životnosti katalyzátoru. Spotřebitel tak sice může nakoupit leckde výrazně levnější pohonné hmoty, ale zároveň je poškozován, stejně jako životní prostředí a státní pokladna. Míchání biokomponent do motorové nafty a benzinu problémy zabezpečení kvality pohonných látek jen dále zkomplikuje.

    V červnu tohoto roku ministr průmyslu a obchodu Ing. Milan Urban (v návaznosti na alarmující zjištění, že prodávané pohonné hmoty v 12 % případů nesplňují požadavky jakostních norem) vyzval podnikatelské subjekty působící na trhu pohonných hmot v ČR k tomu, aby předložily vlastní společný návrh systémového řešení zabezpečení dobré kvality pohonných hmot pro spotřebitele.

    V reakci na výzvu ministra vypracoval Ústav paliv a maziv, a.s. nabídku systému komplexního monitoringu kvality motorových paliv, kterou prezentoval České asociaci petrolejářského průmyslu a obchodu. Ta návrh pozitivně ohodnotila a doporučila svým členům, aby jej využili.

    V systému monitoringu kvality motorových paliv, který nabízí Ústav paliv a maziv, a.s., vystaví tento nezávislý akreditovaný subjekt prodejcům při dodržení stanovených podmínek, osvědčení o kvalitě. To umožní, aby se spotřebitel na trhu orientoval a mohl snadno najít čerpací stanici, kde je vysoká kvalita paliva garantována systematickou a nezávislou kontrolou a kde jsou v případě zjištění nedostatků přijímána opatření k jejich odstranění. Náklady na takovou kontrolu přitom představují jednotky haléřů na jeden litr paliva.

    Ivan

    Podle mě alternátor dokrmuje baterku a ta krmí všechny spotřebiče stále stejně ,ttudíž nemůže zvyšovat spotřebu paliva.U klimatizace je to jiné,tam je přídavné čerpadlo,které snižuje výkon motoru a tím více šlapete na plyn a výsledek poznáte u pumpy. Nejsem odborník, ale napište , proč nemám pravdu.

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist