Společnosti Goodyear a SRI se domluvily na ukončení své globální aliance

Goodyear Tire & Rubber Company oznamuje, že se dohodla se společností Sumitomo Industries, Ltd. (SRI) na ukončení globální aliance těchto dvou společností.

Společnosti Goodyear a SRI navázaly globální spojenectví v roce 1999. To se skládalo ze 4 společných podniků, jednoho v Severní Americe, jednoho v Evropě a dvou v Japonsku. „Ačkoli jsme za 16 let získali z naší spolupráce mnoho, společnost Goodyear má dnes velice dobrou pozici, aby pokračovala ve své strategii sama,“ řekl ředitel a CEO společnosti Goodyear, Richard J. Kramer. „Toto rozhodnutí povede k větší flexibilitě a zvýšení výnosů, neboť se i nadále soustředíme na vysokou výkonnost a trvale udržitelnou ekonomickou hodnotu.“ „Zavázali jsme se k plynulé a spořádané změně, která bude bezproblémová pro naše zákazníky i pro spotřebitele v Severní Americe, Evropě a Japonsku,“ shrnuje Kramer. Dnes oznámená dohoda, po svém uzavření ukončí dosud neskončenou arbitráž, která byla zahájena v lednu 2014. Dohoda umožňuje oběma společnostem předejít nákladům a nejistotě spojeným s arbitráží.

Přehled dohody

Severoamerický společný podnik (joint venture) – SRI (v současné době vlastní 25% podíl) získá zbývajících 75 % vlastněných společností Goodyear ve společnosti Goodyear Dunlop Tires North America, Ltd. (GDNTA), která vyrábí a prodává pneumatiky značky Dunlop v Severní Americe. Součástí je také výhradní vlastnictví výrobního závodu pneumatik v Tonawadě ve státě New York. – Goodyear si ponechá výhradní právo na prodej pneumatik Dunlop na trhu s náhradními díly, a to jak pro osobní, tak nákladní vozy v USA, Kanadě a Mexiku, a dále na prodej těchto dílů nejaponským výrobcům vozidel ve zmíněných zemích. – Kromě získání výhradního vlastnictví motocyklové divize značky Dunlop v Severní Americe získá SRI práva na prodej pneumatik japonským výrobcům vozidel v USA, Kanadě a Mexiku.

Evropský společný podnik (joint venture) – Goodyear (v současné době vlastní 75% podíl), získá zbylých 25 % od společnosti SRI v Goodyear Dunlop Tires Europe B. V. (GDTE). – Goodyear si ponechá výhradní právo na prodej pneumatik značky Dunlop jak na trhu s náhradními díly, tak na trhu s originálním vybavením pro osobní a nákladní automobily, motocykly, i pro závodní použití v evropských zemích, v nichž je v současnosti společný podnik výhradním dodavatelem. – SRI získá výhradní práva na prodej pneumatik značky Dunlop v některých zemích, ve kterých v rámci globální aliance dosud neměl toto exkluzivní postavení, například v Rusku, v Turecku a některých afrických zemích.

Japonské společné podniky (joint ventures) – Společnost Goodyear (v současné době vlastní 25% podíl) získá 75 % vlastněných společností SRI ve společnosti Nippon Goodyear Ltd., která dodává pneumatiky Goodyear na japonský trh s náhradními díly. – Společnost SRI, která má v současné době 75% podíl ve společnosti Dunlop Goodyear Tires Ltd., získá 25% podíl společnosti Goodyear. Společnost Dunlop Goodyear Tires Ltd. dodává pneumatiky Goodyear a Dunlop na japonský trh s originálním vybavením. – Goodyear znovu získá výhradní práva dodávat pneumatiky Goodyear na japonský trh s náhradními díly a na trh s originálním vybavením. – SRI bude mít i nadále exkluzivní práva na prodej pneumatik Dunlop na japonském trhu s náhradními díly a na trhu s originálním vybavením.

Finanční podmínky dohody
Podle podmínek smlouvy, zaplatí Goodyear společnosti SRI 271 milionů dolarů po uzavření transakce, která se podle očekávání uskuteční ve čtvrtém čtvrtletí roku 2015. Transakce nemá vliv na finanční cíle společnosti Goodyear stanovené pro roky 2015 a 2016 či na alokační plán kapitálu. Tyto výdaje jsou zahrnuty v částce přibližně 600 milionů dolarů určené pro restrukturalizaci v rámci alokačního plánu kapitálu. Kromě toho bude Goodyear splácet společnosti SRI již existující dluh ve výši přibližně 55 milionů dolarů v průběhu tří let ode dne uzavření dohody.

V důsledku této dohody prodá Goodyear 3,4 milionů kmenových akcií společnosti SRI, které v současnosti vlastní. Společnost Goodyear očekává, že transakce přispěje ke zvýšení jejích příjmů, které se týkají zejména odprodání menšinového podílu v GDTE, počínaje prvním čtvrtletí roku 2016. Podle operačního plánu společnosti na rok 2015 by roční přínos po upravení čistého zisku měl být přibližně od 40 do 50 milionů dolarů (15 až 18 centů na akcii). Transakce podléhá obvyklým podmínkám, včetně získání příslušných regulačních povvolení, jakož i dokončení pracovní dohody společnosti SRI s odbory továrny Tonawanda společnosti United Steelworkers.

10.6.2015 10:36

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist