Společnost Porsche Česká republika posílila v roce 2021 své postavení na českém trhu

db2019au02028_medium-1100x618.jpg Zdroj: Volkswagen

Společnost Porsche Česká republika, největší importér nových osobních a užitkových vozidel do České republiky, vykázala v uplynulém roce 28 324 registrací vozů značek Volkswagen, Audi, SEAT, Volkswagen Užitkové vozy a CUPRA a dosáhla obratu 21,9 mld. Kč (+13,7 %).

V porovnání s rokem 2020 se počet registrovaných nových vozů výše uvedených značek zvýšil o 9,8 %, zatímco celkový trh v roce 2021 zaznamenal meziroční nárůst jen o 2,9 % na 226 536 osobních a lehkých užitkových automobilů. Společnost Porsche Česká republika si tak upevnila postavení na českém trhu a zvýšila svůj tržní podíl o téměř 0,8 procentního bodu z 11,7 % na 12,5 %.

„S výsledky roku 2021 jsme spokojeni, i když víme, že mohly být výrazně lepší,“ říká Jan Hurt, jednatel Porsche Česká republika. „Zásadně je ovlivnily dopady pandemie nemoci covid-19, ať už přímo během více než pětiměsíčního lockdownu, či následně dramatickým nedostatkem výrobních kvót u našich mateřských automobilek kvůli nedostatku polovodičových součástek.“

Rok 2021 přinesl záplavu nových modelů s konvenčními i elektrifikovanými pohony v bezmála všech segmentech automobilového trhu. V showroomech značky Volkswagen se vedle nové generace rodinného kombi Golf Variant včetně verze Alltrack s pohonem všech kol objevil revoluční model ID.4, první elektrické SUV značky Volkswagen a Světové auto roku 2021. V průběhu roku následovaly modernizované modely Tiguan Allspace a Polo. V závěru roku se představil kompaktní crossover Taigo.

Značka Audi prezentovala technologický pokrok elektromobilem e-tron GT, který dokázal ohromit i jako Nejkrásnější auto roku. Bezemisní potěšení z jízdy nabízí také dvojice elektricky poháněných modelů Audi Q4 e-tron a Q4 Sportback e-tron s dojezdem až 520 km.

Fanoušky nevšedních spalovacích motorů nadchnuly nové modely Audi RS 3 Sportback a RS 3 Limuzína s pětiválcem vyladěným na výkon 400 k. Závěr roku pak patřil modernizované vlajkové lodi Audi A8.

Rok 2021 byl nabitý i pro značky SEAT a CUPRA. SEAT uvedl plug-in hybridní SUV Tarraco e-HYBRID, do nabídky vrátil žádané rodinné MPV Alhambra a modernizoval oblíbené modely Ibiza a Arona.

V showroomech CUPRA okouzlil české zákazníky Formentor dodávaný i ve špičkové pětiválcové verzi VZ5 a v závěru roku zvýšil napětí na českém elektromobilovém trhu první elektricky poháněný vůz značky CUPRA, Born, s cenou pod hranicí 1 milionu Kč.

Prodejci značky Volkswagen Užitkové vozy nestačili v loňském roce uspokojovat poptávku po páté generaci bestselleru Caddy, která přesvědčila více než 3000 zákazníků.

Druhé pololetí 2021 patřilo další ikoně v produktové řadě hannoverské značky – nové generaci modelu Multivan, která je po všech stránkách revoluční. Přitom si zachovává všechny přednosti, díky nimž se její předchůdci stali automobilovou legendou.

14.2.2022 7:11| autor: Hugo Kottás | zdroj: Porsche Česká republika

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist