Splašená Honda CR-Z Mugen

Malý hybrid s manuální převodovkou dostane co potřeboval: kompresor a 200 koní. A pokud vše vyjde podle plánů, bude úspornější než standardní CR-Z.

Ladiči Hondy pracují na prvním sportovním hybridu světa už nějakou dobu. CR-Z od počátku citelně chybí síla, a právě to se u Mugenu rozhodli změnit. Osadili patnáctistovku pod kapotou kompresorem a dostali z malého hybridu IMA celkem dvě stě koní. Auto se veřejnosti představí v červenci na Festivalu rychlosti v Goodwoodu. Zatím zůstane pouhým konceptem, Honda s ním „nemá žádné další plány“.

CR-Z přirozeně zůstal pohon předních kol, ale řídicí jednotka elektromotoru je zcela nová, stejně jako většina čtyřválce o objemu 1,5 litru. Spalovací motor má kompresor a silnější vnitřnosti, schopné pracovat při zátěži spojené s vysokým plnicím tlakem. Chování elektromotoru se přizpůsobilo změnám v průběhu výkonu patnáctistovky, která je nyní výjimečně silná poblíž omezovače, ale slabá na spodním konci spektra přípustných otáček.Známe jen celkový výkon ústrojí, Mugen udává dvě stě koní a 250 newtonmetrů. Elektromotor však zůstal stejný, k celkovému počtu tedy přispívá přibližně desítkou koňských sil. Přestože je auto o několik tříd silnější, spotřeba zůstala přibližně stejná. U Mugenu dokonce ještě na poslední chvíli pracují na novém výfuku, s nímž by auto bylo úspornější než výchozí model.

Honda CR-Z fotogalerie – vše co potřebujete vidět

Honda CR-Z fotogalerie

Přestože Honda mluví o rychlém CR-Z velmi rezervovaně, množství práce, kterou Mugen do projektu investoval, naznačuje něco jiného. Přinejmenším některé díly se časem objeví v katalogu Mugen – výfuk a nová řídicí jednotka budou vhodnými kandidáty, stejně jako agresivní bodykit. A pokud Honda najde dostatek chtivých zákazníků, mohli bychom dostat i celé ostré CR-Z.

autoweb.cz

27.4.2011 6:30

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist