Splašená Honda CR-Z Mugen

Malý hybrid s manuální převodovkou dostane co potřeboval: kompresor a 200 koní. A pokud vše vyjde podle plánů, bude úspornější než standardní CR-Z.

Ladiči Hondy pracují na prvním sportovním hybridu světa už nějakou dobu. CR-Z od počátku citelně chybí síla, a právě to se u Mugenu rozhodli změnit. Osadili patnáctistovku pod kapotou kompresorem a dostali z malého hybridu IMA celkem dvě stě koní. Auto se veřejnosti představí v červenci na Festivalu rychlosti v Goodwoodu. Zatím zůstane pouhým konceptem, Honda s ním „nemá žádné další plány“.

CR-Z přirozeně zůstal pohon předních kol, ale řídicí jednotka elektromotoru je zcela nová, stejně jako většina čtyřválce o objemu 1,5 litru. Spalovací motor má kompresor a silnější vnitřnosti, schopné pracovat při zátěži spojené s vysokým plnicím tlakem. Chování elektromotoru se přizpůsobilo změnám v průběhu výkonu patnáctistovky, která je nyní výjimečně silná poblíž omezovače, ale slabá na spodním konci spektra přípustných otáček.Známe jen celkový výkon ústrojí, Mugen udává dvě stě koní a 250 newtonmetrů. Elektromotor však zůstal stejný, k celkovému počtu tedy přispívá přibližně desítkou koňských sil. Přestože je auto o několik tříd silnější, spotřeba zůstala přibližně stejná. U Mugenu dokonce ještě na poslední chvíli pracují na novém výfuku, s nímž by auto bylo úspornější než výchozí model.

Honda CR-Z fotogalerie – vše co potřebujete vidět

Honda CR-Z fotogalerie

Přestože Honda mluví o rychlém CR-Z velmi rezervovaně, množství práce, kterou Mugen do projektu investoval, naznačuje něco jiného. Přinejmenším některé díly se časem objeví v katalogu Mugen – výfuk a nová řídicí jednotka budou vhodnými kandidáty, stejně jako agresivní bodykit. A pokud Honda najde dostatek chtivých zákazníků, mohli bychom dostat i celé ostré CR-Z.

autoweb.cz

27.4.2011 6:30

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist