Speciál o spotřebě paliva – vše, co musíte vědět
ceny benzínu
Chcete umět jezdit úsporně? Toužíte nahlédnout do zákulisí měření spotřeby? Nevíte, jestli se vám vyplatí diesel? Tak čtěte víc a všechno se dozvíte!
Häkkinen prodává unikátní hypersporťák. Šampion Formule 1 dá kupci i speciální zážitek
Škoda Kamiq Monte Carlo se zalíbí hlavně obyčejným lidem, jejichž srdce tíhne k motorsportu
Cupra Formentor představuje lovebrand, kterým svou osobnost posunete na jinou úroveň
První seznámení s novou Škodou Kodiaq: Potěší nejsilnější diesel a naladění podvozku
Stopadesátka na českých dálnicích? Jen na zlomku úseků a s omezeními
Nové Lamborghini Huracán SVJ je posledním ryze spalovacím supersportem značky. Nástupce bude hybrid
Staráte se o mytí podvozku vašeho vozu? Tohle jsou důvody, proč to nezanedbat
ceny benzínu
Chcete umět jezdit úsporně? Toužíte nahlédnout do zákulisí měření spotřeby? Nevíte, jestli se vám vyplatí diesel? Tak čtěte víc a všechno se dozvíte!
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Jen pro zajímavost. bmw 320d E46 mi ukázalo spotřebu 6,3l na 100km, ujel jsem více než 700km na nádrž a znovu dotankoval plnou. Dotankovanou naftu jsem vydělil přesným počtem km/100 a výsledek . 7,563l/100km . Lžou lžou a bmw zvlášť . To vám ještě napíšou kombinovanou 5,5l. Úplná blbost. Po přečtení jednoho článku zde na autowebu musím zkusit 330iE91. Snad se mi má perdel změní na mincovnu a u pumpy to bude fajn
Moc dík za příspěvek. Až mě udivuje kolik lidí nepočítá spotřebu \“od nádrže k nádrži\“ ale jen podle palubního počítače…Teprve změřením/vypočítáním spotřeby – jak píše kolega, je možné se dozvědět celou pravdu. Jen pro zajímavost: Fiesta ST PC: 9,3 reál 9,32 S-MAX 1.8TDCI PC: 5,5 reál 6,8 takže tak…
no, vono se to nedá spolehlivě měřit od cvaknutí do cvaknutí, ale chce to spálit aspoň deset nádrží a udělat nějakej globální průměr. Pamatuju si ale, že starší bavoráky v reálu ubíraly ze spotřeby jednu dvě deci, ale třeba novější služební passat 2.0 TDI kecel třeba i o litr. Když ukazoval dlouhodobou 5,5, reál byl spíš k 6,5 l.
Ten můj výpočet je průměr ze tří nádrží
..jestli voni u bmw nemají jinak dlouhý km, nebo jestli máš ten správnej obvod kol, na přesnost zlodějských ukazatelů natankovaných litrů u některých pump nehledě….?? Ale docela mě udivuje, že někdo koupí za nekřesťanský prachy 320 d a pak tady pláče, že mu 1x sežralo o 1.263 l/100 km víc než ukazálo! S tím bych se nesmířil – hlavně těch 0,063 l by mě votrávilo.
😀 !!!!!!
Nezlob se, ale protože jsem se okolo e46 trochu motal, musím zareagovat. 1) spotřeba, jakou ti ukazuje BC lze pomocí korekcí přes diagnostiku nakalibrovat, aby ti seděla s reálnou.
2) jestli jezdíš s 320d za 7,5l/100km, tak buď jenom ucpané město, anebo máš něco špatně s autem (přicpaný kat, horší váhu vzduchu atd., zajeď na diagnostiku). Reálná spotřeba ať už rotačky nebo common railu je 4,5-7l/100km. Schválně se podívej na http://www.spritmonitor.de/ .
3) Co se týká 330i v e90, spotřeba bude i na dálnici díky dlouhýmu 6° docela příznivá. Ale tam už dost záleží, jak na to šlapeš. Zajdi buď na klubový stránky, kde ti poradí, nebo jeď do kvalitního servisu.
Mám zkušenosti, 330i E90 zadokolka manuál bere na dlouhejch trasách 8,5 – 9. Normálně 11, když se člověk vozí pro radost.
Haha, tak za takovéto hodnoty určitě nemůže bmw, ale spíše řidič a konkrétní vůz.
Já totiž jezdím právě tím 320d (110kw) každý den do práce s dlouhodobým průměrem lehce pod 5l/100km. Na spotřebu 6,3l jsem se dostal pouze v mrazech pod -10, když mi nefungoval termostat. Tuto zimu jsem nešel nad 5,2l/100km. Údaje mám vypočtené ze spotřeby a vzdálenosti, palubní počítač nemám.
Ale jo. Ale taky jezdíš stejně rychle jako s favoritem:-).
Dík tza komentář. 1bod, kalibrovat asi nebudu, srovnávám reálnou spotřebu. 2bod. dávám mu fakt za uši jen co se zahřeje. vždyť je to radost. Diagnostiku mám tip top. Jinak všichni majitelé dieselů lžou, protože když už jsi koupili úsporné auto dle papírů tak jim to musí žrát 4,9. bod 3. tak tipuji rozmezí 8-15 , na dálnici s tím nepáchnu skoro vůbec, ta než se dostane do našeho kraje tak budu dědek (
Bohužel nemohu souhlasit s článkem a obzvlášť s vyjádřením že se investice vrátí až po 60tkm. Je to blbost. V roce 2003 jsem zakoupil Renault Megane Grandtour 1.9dci rv. 2001, jako lehce ojeté auto s pořizovací cenou nového 750tKč, můj nákup cca 235tKč a najeto 50tkm, zakoupeno v Renaultu v Německu. K věci – v té době byla možnost buď 1.6i 16V, nebo 1.9dci, motor 1.4 ani nezmiňuji, při srovnání s 1.6kou nemá význam. Rozdíl tehdejších cen benzínu a nafty u ojetého auta nebyl více než 15tKč. A to jsem auto vybíral skoro půl roku. Megana jsem měl do letošního roku, tedy téměř 10 let. Za tu dobu najel celkem 185tkm, kdy spotřeba ve městě (školka a zpět 3km, tesco 3km, a dvakrát do roka dovolená + víkendové výlety) nešla přes 5,7litru – podotýkám měřených po celou dobu ježdění!!!. Mimo město uměl jet i pod 4,9l/100km s klimou k moři. Ano nejsem žádný mladík a závodník už vůbec ne, na to svezení mám Barchetku, ale spotřeba Megana byla fantastická. Rodiče mají stejný rok výroby Scenica, motor 1.6 16V 79kw. Auto jezdí město krásných 9,5 litru. Takže při dnešních cenách paliv je rozdíl na 100km nějakých 140Kč, což není zanedbatelné. Navíc Megan jezdil bez chybičky 10 let cukačky, školka, nákupy a nikdy nebyl problém, nafta prostě do rodinného auta patří. Teď máme Galaxyho 2007 2.0tdci 103kW, spotřeba kolem 6,5l/100km, kamarád má benzín a pod 10l/100km se těžko dostává. To je pro mě rozdíl víc než obrovský. Povinné ručení je směšné zmiňovat, když nebouráte platíte za 2.0l nějakých 2.000Kč. Opravy? Když se Vám porouchá v dnešní době cokoli, stojí to ranec. Ale máte-li na opici, musíte mít i na banány. No závěrem, je mi jasné že tento článek míří na pořízení nového auta, ale kolik takových lidí je, kdo si může dovolit koupit funglovku, oproti nákupu ojetiny, a u ojetin je rozdíl benzín/nafta minimální.
Ešte by to chcelo odmerať presnosť merania tých výdajných stojanov. Ktovie prečo je o nájom ČS taká bitka, kvôli marži na bagetách to asi nebude…
Pánové co píšete článek, občas se podívejte na ceny ojetin a zjistíte , že diesla dnes koupíte daleko levněji než benzina a proč?, protože jich je víc. Bráno od střední třídy nahoru.
Nic si z toho nedělejte. Mám oktávu ta ta mi klidně ukáže průměrnou dlouhodobou spotřebu okolo 4 litrů, ale v reálu ať dělám co dělám se pod pět litrů těžko dostanu….
Takže Ti co se chlubí nízkou spotřebu dle PP by měli minimálně půl litru neřkuli litr přidat.
1. \“Jezděte co nejplynuleji. Akcelerujte rozumně a snažte se využívat setrvačnost svého auta. Zbytečně nebrzděte a chovejte se tak, jako by vaše auto nemělo brzdy.\“
2.\“používejte (hlavně na dálnici) tempomat.\“
Zatímco ta první je dobrá, druhá s ní silně kontrastuje, a proti té první je totálně postavená na hlavu. Tempomat na dálnici spotřebu spíš zvýší, nepočítá s profilem cesty, po které se jede, a pouze \“slepě udržuje rychlost\“. Jsem schopný tu samou trasu a s tím samým autem zajet bez tempomatu se spotřebou o půl litru-litr menší, a to za +- ten stejný čas.
Opak je pravdou, pokud si vážíte sebe a svého okolí, tak diesel do rodinného auta opravdu nepatří. A těch lidí, co si kupují soukromě nová auta, je více než byste myslel.
Opak je pravdou, pokud si vážíte sebe a svého okolí, tak diesel opravdu do rodinného auta nepatří. Navíc byste se divil, ale nová auta si soukromě kupuje celkem dost lidí.
levný renault???uvidíš, co přinese čas.taky jsem koupil ranaulta za 250 tis. a auto se prodávalo za 380 tis…super kup..auto bez problémů…až najednou……najel jsem 100 tis a byl jsem nucen si koupit auto nové….
Vše co je o spotřebě v článku napsáno je pravdou. Ale jaksi se pozapomělo na to co mívalo vliv na spotřebu v době když neexistovaly v autech počítače, a to na základní elektriku. Mluvím zejména o svíčkách a jejich „seřízení tj. tzv. odtrhu“. Tu stanoví výrobce pro konkrétní auta a motory. Svíčky mají svoji životnost a během používání se právě toto základní seřízení mění a kdo dneska aspoň 2 x roka tohle kontroluje a svíčky mění? A vůbec stav celého zapalování. Býval jednoduchý způsob jak to zjistit. Večer kdy není vidět nastříkat celý prostor kde je rozvod zapalování vodou z rozprašovače /třeba na zalívání květin/ a mnohdy zjistíme jaký světelný tok nám proudí po vysokonapěťových kabelech nebo po celéom rozvodu. Zkuste si to taky. Hezký den.
Spotřeba SEAT ALHAMBRA 1.9 TDI 103 kW / 140 hp
Dobrý den mám dotaz. Koupil jsem si starší Seat Alhambru.
Datum výroby 5.6.2012
Palivo: Diesel Euro 5 (Ad blue)
Obem: 1968 cm3
Výkon: 103 kW
Najeto: 156 000 km
Automatická převodovka.
Má čerstvě vyměněný palivový a vzduchový filtr.
Od té doby jsem měřením od benzínky k benzínce najel 2600 km se spotřebou 10 l/100 km. Ikdyž počítač ukazuje pouze 8 l/ 100km. Všude se píší že spotřeba by měla být kolem 8/100.
Mám k tomu Tourana se stejným motorem, který žere 6,7l/100 km. A měl jsem Sharana 83kw, který žral 7 l/100 km.
Už dva servisy ho napíchli na diagnostiku, ale nic ta není. Neuměl by mi někdo poradit co s tím? Kde by mohla být chyba?
Co opravit?
Co prohlédnout?