Speciál o ojetině: Škoda Octavia II (2004 – 2012)

47 fotografiíauto bazary škoda fabia

Diskuze

94 komentářů

    pohon čtyřech kol………….Haldex to je, uvádějte věci pravými jmény.

    Kuban

    osobně se divím, že VW ještě nikdo nežaloval za klamnou reklamu…. Haldex nemá s pohonem všech kol nic společné.

    Kuban

    Jinak krásný článek pýchy národa. Bohužel na O2 už kromě kufru, není oproti konkurenci v nabídce už vážně nic….. Sotva se z vozu stal konečně ovladatelný kočárek, zmizela ta slavná bytelnost. To vše za znovu solidně přemrštěné ceny a o ojetinách nemluvě.

    Zack

    Aha, o co se tedy jedná?:) Je to snad nový druh přeplňování, který připojuje kola třetí nápravy?:D

    PetrX

    Nevím proč mám s FSI vzít nohy na ramena? Mám poměrně dlouhou zkušenost s 1.6 FSI – naj. 180tkm – dlouhodobá spotřeba 6.5 l/100km s lehkou nohou jezdí i za 5.5 l/100km. Do kopce to ujede 1.9 TDI – 77 kW (nenačipované samozřejmě). Holt tam chybí ten zátah odspoda – je to prostě atmosféra a benzín 16V – takže se musí trošku točit. Údržba za pakatel – oproti 2.0TDI (tu jsem po půl roce raději poslal do světa). Tyhle recenze opravdu miluju – ano FSI motorů je mezi lidmi poměrně málo a mám pocit, že autoři recenze s tím nikdy nejeli.

    Zack

    Aha, o co se tedy jedná?:) Je to snad nový druh přeplňování, který připojuje kola třetí nápravy?:D

    Dalibor Žák, autoweb

    Autor toho kdysi s motorem 2.0 FSI najezdil služebně docela dost a chvíli i s motorem 1.6 FSI. Dvoulitr mi přišel lepší v tom, že se to celé aspoň trochu hýbalo dopředu. Menší motor se nehýbal a rozežraný byl stejně jako dvoulitr. Stará 1.6 byla lepší.

    Tycoon

    Drobná chyba v recenzi: Motor 1.6 75 kw není 16V, ale 8V.
    Jinak o ojeté Oktávce II jsem samozřejmě taky přemýšlel. Jenže v motorové nabídce není slušný benzín, který se hodí na dálnice a zároveň bez problémů konzumuje LPG. Takže nakonec jsem zvolil Fábku 2.0 MPI.

    Tycoon

    Velká nevýhoda FSI je nutnost používat 98-oktanový benzín. To smazává veškerou úsporu na palivu.

    Tycoon

    Velká nevýhoda FSI je nutnost používat 98-oktanový benzín. To smazává veškerou úsporu na palivu.

    Lukin

    Haldex vlastně není pohon všech kol, ale nový typ klimatizace… 😀 Co to podle Vás je? Je to prostě pohon 4×4, kde u poslední generace je malá část výkonu trvale na zadní nápravě a asi milion senzorů průbežně přidává hnací sílu na přední/zadní a pravá/levá kola. Navíc není potřeba žádné protočení kol atd. Snímá to i natočení volantu, sešlápnutí plynu atd., takže pokud vyjíždíte ze zatáčky, tak haldex pomůže a auto je rychlejší (dříve to bylo spíš naopak…) Navíc hmotnost spojky na zadní nápravě zlepšuje rozdělení celkové hmotnosti auta, takže taky malé +. Ale uznávám, že Subaru a AWD je prostě Subaru. 🙂

    Kuban

    Opravdu nehodlám rozvíjet flame o aktivních mezinápravových diferenciálech…

    Ale věřím, že lidem toto stačí… Vaše reakce jsou toho příkladem, potom je prostě zbytečné rozebírat funkci Haldexu a srovnávat to klidně i se starou školou 🙂

    mír v duši vy 4×4…..

    trošku demagogie, haldex, je u mezinápravových diferenciálů asi něco jako zástupce otevřeného diferenciálu…. Tudíž to nejprimitivnější kompromisní řešení na přenos momentu na obě nápravy, nikoliv 4 kola.

    Kuban

    špatně, 3milioný senzorů a pohání to rovnou 7kol, nikoliv 4

    Kuban

    tos jí ještě někde sehnal?

    tak to gratuluji. 🙂

    Tycoon

    No chvíli to travalo, jakmile se objevil zajímavý kousek, hned jsem po něm skočil 🙂

    P

    Mel jsem tu cest jet timhle zazrakem s motorem 2.0 TDI PD delsi cestu sluzebne…to auto je proste otreska sragora a nechapu, jak s tim muze jezdit nekdo bez masochistickych sklonu. Motor neustale klepe celym autem a nenasel jsem jedine rozmezi otacek, kde by si clovek nepripadal jako pri jizde na robertkovi. Davam si verejny policek za to, ze jsem chvili uvazoval o koupi octavie RS.

    mára

    první fabia s dvoulitrem jezdila dobře, jen se mi ten motor vysral

    S.T.A.R.S.

    Jakožto minulý uživatel bych doplnil, či poupravil dvě věci. Prostor je v Octavii II snad jen v kufru. Sedačky mají celkem uzké opěradla – alespoň tedy v horních partiích a kratké sedáky (měřím 179cm a vážím 75kg, takže nejsem žádný rozměrový extrém:)). Pokud jsem v měl v OII cestovat déle než 3 hodiny, z hlediska komfortu to bylo utrpení. Úzký interiér a středový panel způsobovali mému pravému kolenu otlačeniny. A doplnil bych že odhlučnění motoru je velmi slabé a to nemluvím o modelech s motory TDI. Nejvíce času jsem jezdil benzínové verze 1,4, 1,6 i 1,8 a zvukovou kulisu bych přirovnal k vysavači ETA pod zátěží z přelomu 80-90tých let umístěným tak metr přede mnou za papírovou přepážkou. Octu bych doporučil jako příměstské přibližovadlo, jako rodinné auto to může sloužit jen se zavřenými oky a špunty do uší. V tom případě bych doporučil i  obalit určité partie interiéru molitanem:)

    S.T.A.R.S.

    P.S.Omlouvám se za hrubky:)

    tak stylem jakým jste tu popsal haldex spíš odpovídá pohonu z EVA:D

    Kuban

    Tak pozor, on zase Haldex poslední generace už je opravdu na \“úrovni\“, snad ho možná za 3 roky najdeme i v Octě3…. Řeč je ale o Haldexu na octě 2 🙂 A tu opravdu rozebírat nehodlám…

    Btw, jenom tak na okraj, marné experimentování s Haldexem prvních generací bylo na snaze o to zkopírovat a předběhnout konkurenci… Marně, ne-li až s fiaskem v prvních generacích – ale VW fanatics projekt udrželi… Dnes dospěli do stádia, že pátá generace je v podstatě to co už existuje léta, jen si asi hledali nějaké jiné patentové cestičky VW jedni vychcaní…. Pracsprostá spojka s LSD diferákem….. Bravóooooooo takových brutálních let vývoje a teprve teď se dostali do segmentu mezinápravových diferenciálů, kdy už benefit tohoto systému oceníte i v zatáčkách, jízdě půlku vozu v příkopu atpd….. Bravooo… no raději nic… akorát bych se zas nasral… A ještě maj tu drzost to prezentovat jako něco světoborného… jaj….

    Takže ano, haldex poslední generace ano, to už má nějaký smysl i výhodu pro normální ježdění. A né jenom ten placebo rozjížděcí efekt na sněhu…

    Kuban

    tiše závidím, jedinej rozumnej motor pro fábii, který ospravedlňoval koupi tohoto vozidla 😛

    no ikdyž dízlová TDI 74kw taky fičí solidně 🙂

    Kuban

    PDéčka nafty 77kw strašně chrochtají, nevím jak CR jednotky, ale v tomhle dodnes nechápu, jak někdo může tyhle dízlové VW motory chválit, ale dynamiku nemají tyhle chrochty marnou.

    btw jinak přesně jak říkáš, sedadla jsou tragicky úzká. Při své velikosti 195cm a 100kilo váhy, se sice za volant nasoukám, udělám si i docela pohodlí, už ale za mne nikdo jiný než děcko nesedne… V O1 to bylo ještě horší…

    A když vím, že 98% najetých kilometrů ujedu s poloprázdným kufrem, pak bych se asi mlátil do čela….

    každý má priority jinak no 🙂

    Michal

    Já to s 1.9 TDI-PD vidím úplně stejně, když po tom motoru chtěl člověk trochu dynamiky, zvukový projev je naprosto příšerný, navíc ten motor není ani buhvíjak spolehlivý, kdo chce spolehlivý diesel koupí 1,9 TDI 66 nebo 81 kw z Octy I., ale ta zase nenabídne moc prostoru. Navíc je v článku pár nepřesností. 1,6 MPi (je podle slov kamaráda jehož rodiče Octu s tímto motorem mají) relativně líný a užraný, takže volba \“pro šetřílky\“ to rozhodně není. Co se týká motorů TSI, tak problém s rozvodovým řetězem měly 1.2 TSI a 1.8 TSI (i když u 1.8 se tento problém prý vyskytoval zřídka), 1,4 TSI neměla problém s rozvodovým řetězem, ale s PŘESTAVOVAČEM VAČKOVÉ HŘÍDELE. Jako jeden z mála schopných benzinových motorů tak vidím 2.0 FSI, ale u FSI je nutnost tankovat 98 oktanů, Navíc, i když jsou tyto motory výrazně spolehlivější než TSI, tak i u FSI se občas vyskytl nějaký ten problém, vadné zapalovací cívky budiž toho příkladem. Co se týká DSG, tak bych jednoznačně volil benzinovou verzi, (kde se nebude do převodovky tolik přenášet kroutící moment. Jinými slovy, pokud bych kdy volil Octavii, tak by to byla I. gen. s motorem 1.8 T a Tiptronic (v podstatě japonský Aisin, násobně spolehlivější než DSG).

    MMX

    Souhlas s článkem – ale nepříklad zapalovací modul pro FSI (origo) stojí do 2000 kč – měl jsem tu čest měnit poté co to exoti umyli wapkou.

    pneueshop

    Ke kvalitní Škoda Octvaii patří i kvalitní pneumatiky na letní i zimní sezónu. Pneumatiky pro všechny typy osobních i nákladních vozidel nabízí pneueshop.sk

    Kuban

    jen bych dodal… to je prostě VW
    Haldex (světoborné unikum) – přitom stupidní třecí spojka (dnes už i se samosvorem- mega 😀 po těch letech)
    MultiDot – tak tohle nechápu už vůbec.. Obyčejný PP s více informacema, ale u VW díky názvu o 50% dražší než konkurence no heledme se 😀
    Climatronic – no tohle sem nežral nikdy, jak účinně pojmenovat něco co ve světě už měli dávno taky, jen tomu prostě říkali automatická klimatizace 😀 Ale VW zase 50% profit nahoru…

    jeste by mohli přejmenovat ABS ESP ASR, dokonce i manualni rizeni by se melo jmenovat ManualoTronic!!! Kurva a kšefty by se zas hrnuly!!! 😀

    no to jen tak, nedalo mi to spát… Rád reju do těch tupej hovad co si myslí, jak je Haldex spása a naprosté uniqum

    Tycoon

    Co se mu stalo ?

    tech

    Nechápu aroganci některých zde píšících o haldexu, kdy oni sami by nevymysleli ani pohon mixéru ale klidně schazují práci celého týmu konstruktérů, znichž jsou nejspíš všichni chytřejší než oni. A co je podle vás Veyron(který haldex používá), předohrab ? Jistě přenest 1200koni na přední kola určitě nebude problém :-))

    EL

    Dyť to píše, normálně se pokadil. Neumíte číst?

    Tomáš

    Tak O2 máme doma už 3 roky kupovaná jako 3leté služební auto. Je to 2.0 FSI Elegance – měla nalítáno 70k a teď má něco přes 130k. Nutnost tankovat 98octanový benzín je u těhle verzí dost zbytečná. Když pominu kvalitu 98 benzínu u nás tak až na pár verzí Scout 2.0 FSI nemají řídící jednotky nastavené vrstvené vstřikování, ale klasické homogenní. Takže hlavní výhoda je v přímém vstřik paliva (jako třeba u GDI od Mitsu). Moje zkušenost je 98+ zklidní volnoběh při studeném motoru jinak to znát prakticky není. Autem jezdí převážně manželka s dítětem takže žádný závody a dlouhodobá spotřeba je do 7,5l když dovolená naložené auto při dodržování limitů rychlosti jede do 6,5 takže na benzín na pohodu. (když s tím poletíte 200 na tempomat leze to přes 10) je to vše jen o noze. Na autě měním olej každý rok včetně fitrů vzduchu takže to vychází po 12-16k a podle toho jak vypadá ten olej bych to tam déle fakt nenechával. (i když je tam nastaven longlife) Co se na autě měnilo bylo: rozvody ve 130k (ne že by to potřebovali rozvody, ale začala rosit vodní pumpa, tak jsem to nechal udělat celé) podle stavu by ten řemen dal i těch 180k co píše servisní interval. Další věc byla zapalovací cívka skutečně ta z té vadné série prostě mechanicky se rozpadla na dva kusy. Jelikož se mě to stalo v něděli dojel jsem do Kelly a koupil tam od Delphy (podle kódu je to Tesla v krabičce od Delphy) ale čet to vem pro jistotu jsem prohodil všechny vyměněno na ulici za 5 min. cena 2800,- a jezdí to do teď. jinak auto prostě jezdí každý den z bodu A do bodu B při tom topí, svítí, zatáčí a máte pocit \“falešný\“ bezpečí z těch 10 Airbagů, když by se něco stalo. Takže pokud auto má najeto skutečně co má deklarováno a majitel se o něj stará je to přesně pro lidi co chtějí otočit klíčkem a jet.

    Tomáš

    Tak O2 máme doma už 3 roky kupovaná jako 3leté služební auto. Je to 2.0 FSI Elegance – měla nalítáno 70k a teď má něco přes 130k. Nutnost tankovat 98octanový benzín je u těhle verzí dost zbytečná. Když pominu kvalitu 98 benzínu u nás tak až na pár verzí Scout 2.0 FSI nemají řídící jednotky nastavené vrstvené vstřikování, ale klasické homogenní. Takže hlavní výhoda je v přímém vstřik paliva (jako třeba u GDI od Mitsu). Moje zkušenost je 98+ zklidní volnoběh při studeném motoru jinak to znát prakticky není. Autem jezdí převážně manželka s dítětem takže žádný závody a dlouhodobá spotřeba je do 7,5l když dovolená naložené auto při dodržování limitů rychlosti jede do 6,5 takže na benzín na pohodu. (když s tím poletíte 200 na tempomat leze to přes 10) je to vše jen o noze. Na autě měním olej každý rok včetně fitrů vzduchu takže to vychází po 12-16k a podle toho jak vypadá ten olej bych to tam déle fakt nenechával. (i když je tam nastaven longlife) Co se na autě měnilo bylo: rozvody ve 130k (ne že by to potřebovali rozvody, ale začala rosit vodní pumpa, tak jsem to nechal udělat celé) podle stavu by ten řemen dal i těch 180k co píše servisní interval. Další věc byla zapalovací cívka skutečně ta z té vadné série prostě mechanicky se rozpadla na dva kusy. Jelikož se mě to stalo v něděli dojel jsem do Kelly a koupil tam od Delphy (podle kódu je to Tesla v krabičce od Delphy) ale čet to vem pro jistotu jsem prohodil všechny vyměněno na ulici za 5 min. cena 2800,- a jezdí to do teď. jinak auto prostě jezdí každý den z bodu A do bodu B při tom topí, svítí, zatáčí a máte pocit \“falešný\“ bezpečí z těch 10 Airbagů, když by se něco stalo. Takže pokud auto má najeto skutečně co má deklarováno a majitel se o něj stará je to přesně pro lidi co chtějí otočit klíčkem a jet.

    Pavel

    no já mám už asi sedm let 2.0 TDI PD combi, najeto cca 160000 a jsem z toho auta pořád unešenej. Dlouhodobý průměr spotřeby 5,2 l, když jedeme na dovolenou tak je průměr tak 4,5-4,6 protože s dětma jezdím opatrněji (tj. tak do 140km/h). Když to srovnám s kamarády co měli Renaulta nebo Mazdu v naftě, tak ti pořád brečí jak mají vysoké provozní náklady.

    Asi i tady platí, že není kus jako kus, ale já musím souhlasit s článkem že OII je dobrý auto.

    Míra

    Já mám Octavii 2.0 TDI BKD (je to ještě 16V) z roku 12/2004. Kupoval jsem to jako předváděčku, která měla najeto 90 km. Víceméně to stálo cca rok v autosalonu, takže jsem kupoval na začátku roku 2006. Od té doby mám najet 365 000 km. Jednou se měnilo turbo a jednou setrvačník, dále pak kabeláž ke vstřikům, nějaké čerpadlo a obal převodovky. Pokazil se EGR, ale ten jsem beztak odpojil. Jinak NIC! Dlouhodobou spotřebu mám 4.7 l/100. Je to i tím, že po městě jezdím minimálně, jsou to spíše okresky a dálnice. Autu dopřávám pravidelný servis, chovám se k těmu slušně.

    Myslím si, že problém je hlavně v tom, že auta sloužila ve firmách a lidé se k tomu chovali jako prasata. Tento motor je opravdu náchylný na špatné zacházení. Proto ta špatná pověst.

    Míra

    Já mám Octavii 2.0 TDI BKD (je to ještě 16V) z roku 12/2004. Kupoval jsem to jako předváděčku, která měla najeto 90 km. Víceméně to stálo cca rok v autosalonu, takže jsem kupoval na začátku roku 2006. Od té doby mám najet 365 000 km. Jednou se měnilo turbo a jednou setrvačník, dále pak kabeláž ke vstřikům, nějaké čerpadlo a obal převodovky. Pokazil se EGR, ale ten jsem beztak odpojil. Jinak NIC! Dlouhodobou spotřebu mám 4.7 l/100. Je to i tím, že po městě jezdím minimálně, jsou to spíše okresky a dálnice. Autu dopřávám pravidelný servis, chovám se k těmu slušně.

    Myslím si, že problém je hlavně v tom, že auta sloužila ve firmách a lidé se k tomu chovali jako prasata. Tento motor je opravdu náchylný na špatné zacházení. Proto ta špatná pověst.

    jirka

    Octavii II s tédéíčkem, samozřejmně v metle a na hlínách jsem jednu dobu používal a jezdil v ní. Nutno říct, že to je asi to nejhorší z moderních aut, co jsem řídil. Například dodnes jsem nepochopil, jak soudruzi vymysleli propojení volantu a kol, chvílemi jsem měl totiž pocity, že se na to zapomnělo a auto se ve skutečnosti řídí spíš větrem a nebo vlastním názorem. Motor samozřejmně, jak už tady bylo psáno je celkem trága. Spotřeba je sice hodně rozumná, ale vibrace, hluk, mizerná dynamika a celková nekultivovanost to za tu úsporu nestojí, to raději pojedu na kole a dostanu se tam kam potřebuju a nebudu na to potřebovat žádnou naftu. Interiér auta je samozřejmně jako skoro u všech VW vyrobenej z recyklovaných PET lahví, takže nic moc, sedačky docela úzké a nepohodlné, vzadu málo místa na nohy. Kufr veliký, jen co je pravda, ale vzhledem k tomu, že nepotřebuju neustále něco stěhovat, tak to nepotřebuju a kdybych potřeboval, koupím si dodávku. Škoda Octavia je tedy podle mého názoru hodně dobrej VW, ale to je asi jako se radovat z toho, že syfilis je z pohlavních chorob ta nejlepší…

    jirka

    Octavii II s tédéíčkem, samozřejmně v metle a na hlínách jsem jednu dobu používal a jezdil v ní. Nutno říct, že to je asi to nejhorší z moderních aut, co jsem řídil. Například dodnes jsem nepochopil, jak soudruzi vymysleli propojení volantu a kol, chvílemi jsem měl totiž pocity, že se na to zapomnělo a auto se ve skutečnosti řídí spíš větrem a nebo vlastním názorem. Motor samozřejmně, jak už tady bylo psáno je celkem trága. Spotřeba je sice hodně rozumná, ale vibrace, hluk, mizerná dynamika a celková nekultivovanost to za tu úsporu nestojí, to raději pojedu na kole a dostanu se tam kam potřebuju a nebudu na to potřebovat žádnou naftu. Interiér auta je samozřejmně jako skoro u všech VW vyrobenej z recyklovaných PET lahví, takže nic moc, sedačky docela úzké a nepohodlné, vzadu málo místa na nohy. Kufr veliký, jen co je pravda, ale vzhledem k tomu, že nepotřebuju neustále něco stěhovat, tak to nepotřebuju a kdybych potřeboval, koupím si dodávku. Škoda Octavia je tedy podle mého názoru hodně dobrej VW, ale to je asi jako se radovat z toho, že syfilis je z pohlavních chorob ta nejlepší…

    jirka

    Octavii II s tédéíčkem, samozřejmně v metle a na hlínách jsem jednu dobu používal a jezdil v ní. Nutno říct, že to je asi to nejhorší z moderních aut, co jsem řídil. Například dodnes jsem nepochopil, jak soudruzi vymysleli propojení volantu a kol, chvílemi jsem měl totiž pocity, že se na to zapomnělo a auto se ve skutečnosti řídí spíš větrem a nebo vlastním názorem. Motor samozřejmně, jak už tady bylo psáno je celkem trága. Spotřeba je sice hodně rozumná, ale vibrace, hluk, mizerná dynamika a celková nekultivovanost to za tu úsporu nestojí, to raději pojedu na kole a dostanu se tam kam potřebuju a nebudu na to potřebovat žádnou naftu. Interiér auta je samozřejmně jako skoro u všech VW vyrobenej z recyklovaných PET lahví, takže nic moc, sedačky docela úzké a nepohodlné, vzadu málo místa na nohy. Kufr veliký, jen co je pravda, ale vzhledem k tomu, že nepotřebuju neustále něco stěhovat, tak to nepotřebuju a kdybych potřeboval, koupím si dodávku. Škoda Octavia je tedy podle mého názoru hodně dobrej VW, ale to je asi jako se radovat z toho, že syfilis je z pohlavních chorob ta nejlepší…

    Buell

    Mám rád tento vůz, ale co bazar to xx kusů, jejichž stav neodpovídá ceně. To buhužel není lehké poznat..2x jsem koupil 1,9 TDI a 2x jsem zjistil, že na autě jsou věci v nepořádku. Nyní mám vyhlídnuté tři auta a jdu je zkontrolovat s odborníky z Kontroly vozu (www.kontrolavozu.cz). Jsem zvědav, tak držte palce..Kamarád s nimi má dobrou zkušenost, věřím, že i mě pomohou koupit dobré auto.

    Buell

    Mám rád tento vůz, ale co bazar to xx kusů, jejichž stav neodpovídá ceně. To buhužel není lehké poznat..2x jsem koupil 1,9 TDI a 2x jsem zjistil, že na autě jsou věci v nepořádku. Nyní mám vyhlídnuté tři auta a jdu je zkontrolovat s odborníky z Kontroly vozu (www.kontrolavozu.cz). Jsem zvědav, tak držte palce..Kamarád s nimi má dobrou zkušenost, věřím, že i mě pomohou koupit dobré auto.

    punmpičkář

    Octavie je nejlepší a nejspolehlivější auto. Pro rodinu neni lepší volby. Pozor Octavie neztrácí na hodnotě a je stejně dobrá jako Passat. V dieslu se jezdí skoro zadarmo a motor je nesmrtelný, benzín má sametový chod a jede jak z praku. Podvozek je o třídu výše než zbytek auta. Jenom opravdovej blázen si může koupit něco jinýho třeba Hondu Accord, Nissan Primera, Toyotu Avensis, Mazdu 6. Každej ví že to nic bevydrží, nesežene díly, servis drahej, žere to jak blázen a hlavně jsou to vábničky na zloděje:).

    punmpičkář

    Octavie je nejlepší a nejspolehlivější auto. Pro rodinu neni lepší volby. Pozor Octavie neztrácí na hodnotě a je stejně dobrá jako Passat. V dieslu se jezdí skoro zadarmo a motor je nesmrtelný, benzín má sametový chod a jede jak z praku. Podvozek je o třídu výše než zbytek auta. Jenom opravdovej blázen si může koupit něco jinýho třeba Hondu Accord, Nissan Primera, Toyotu Avensis, Mazdu 6. Každej ví že to nic bevydrží, nesežene díly, servis drahej, žere to jak blázen a hlavně jsou to vábničky na zloděje:).

    chaos

    Dobrý den,
    chtěl jsem se zeptat jak je to u Škody Octavia 1.4i 59 kW (80 PS).Není slabý nebo poruchový?díky za odpoved

    Kuban

    v pohodě… Je mi jasné, že vymýšlet v 21století třecí spojku, již vyvinutou ve století snad 17tém, chce opravdu hodně odbornosti 😀

    Kuban

    pokud s tím chceš jezdit jen po městě pak OK.

    ikdyž pan Beran by asi namítal.

    je to asi jako HTP ve fábii..

    Tom

    Kdyz uz jste tak hrr, proc uz nekdo nezazaloval Subaru? Jejich pohon allrad u automatu je pouze viskospojka, ktera se pripoji az po prokluzu prednich kol, takze jeste horsi nez haldex…

    Tom

    Jenze on i v ty octe II je haldex 4, tj posledni generace….
    Ale to by chtelo i sundat cerne VW bryle a ruzove Subaru bryle,neb i to Subaru ma u automatu jeste stupidnejsi pripojovani nez je haldex…

    Kuban

    jasně upozorni an jednu nepřesnost a uveď jich dalších 30…

    4generace není poslední!!! Tudíž je tak nebo tak jen mezinápravová spojka na otevřených diferenciálech…. tudíž naprosto mizerná distrubuce kroutícího momentu na z bídou pouze 2 kola…. ale to by někdo musel něco o funkcích diferenciálů něco vědět….

    a nééé ASR tomuto problému opravdu nepomůže. ale to by ses musel v těch vozech někdy povozit…

    PS: proč pořád někdo sem musí cpát vozy jako subaru? o nich sem se vůbec nebavil… já jsem na trošku jinou značku, tam kde jsou o pár desítek let s vývojem dál (co se elektroniky tyce).. můžeš hádat jednou

    Kuban

    jenže vy pořád vaší natvrdlostí nechápete, že spojka spojuje dvě nápravy!!!!

    tedy, ano, vy tomu rozumíte, ale nerozumíte pojmu 4×4…. Ta mezinápravová spojka ještě není záruka, že budeš mít kroutící moment na všech 4ech kolech!!! v tom se ty podvozky liší!!! jde o diferenciály, jejich chování, svornosti atpd… to je to, co je mnohonásobně dražší než viskospojka mezináprvová, která je mimochodem nejvýhodnější a mají ji konkurenti už léta!!!

    jenže většinou doplněnou alespoň o LSD diferenciály na každé nápravě!!!

    to aby ses vyhrabal ze sraček když je potřeba! A převážně opravdu veškerým momentem co motor ústrojí dává…

    k čemu je mi moment na předním a zadním kole s 20% hodnotou??? proč není moment rozdělen na všechny 4 kola pokud možno s plným momentem???

    takže ano, kdo už pochopil, je mi haldex úplně u zadku, neb je to zase jen něco, co už existuje léta jen si to Koncern zase přejmenoval (viz multidot nebo climatronic atpd), ale jde mi o to, že když chcou vozům udávat 4×4 logo, tak ať tot omu odpovídá!! do té doby je to jen klamání! Díky lidem jako vy si to ale ta automobilka může dovolit jak vidím…. Děkuji vám vřele…

    Saj

    Hrozně by mě zajímalo, když je O2 taková herka, kterým vozem jezdíš 😉
    a který můžeš vychválit

    Saj

    Chudáčku 🙂 myslím že jezdíš s renaultem z roku 1995 tak maxi

    zbynek

    mno takže abych to shrnul, dvě třetiny motorů jsou poruchové, věci okolo se taky sypou ale řekněme že je to spolehlivé….může to vypadat že haním škodu, ale on je to trend skoro u všech automobilek že začly vyrábět auto na 3 roky…max na 4… já jsem bohužel vystřídal jak OII 2,0tdi (4 roky) tak superb 3 roky a obojí mělo tolik problémů že bych za servis měl další zánovní…holt škoda octavia je předražená bída a superb jen výhodný kompromis.bohužel u audi A6 je to to samé…vypadá to že nejvhodnější řešení je opravovat stará spolehlivá auta asi nebo nevim.

    český Pepík

    Co jste pil, člověče, že tu kážete takové bludy?
    Nebo je to snad ironie? 🙂

    český Pepík

    Ano, mám podobnou zkušenost. je to katastrofa a nechápu, jak s tím může někdo žít (pokud nemá rád velké kompromisy).

    kutil Tim

    Ano, to je svatá pravda. Lidé v tomto státě plivou na benzínové motory. jejich jediný argument ale je, že to žere. Upřímě, nemyslým, že to je tak hrozné. TDi má teké velkou \“chuť k jídlu\“, pokud se používá \“normálně\“. A co je špatného na naturalu 98? Dnes jsem ho kupoval za 37 korun litr. Šlo o Vervu 100. Nafta stála jen o trochu méně. Odspustím si raději pivo a natankuji nádrž Vervy (tím enchci dělat reklamu!!).

    Karel XX

    proč?…vždyť má pravdu? Ty jsi s tím nikdy nejel? Je to kraksna. Zlatý BMW 320D!!

    Tomek

    nesmíte srovnávat s prémiovými vozy.
    Jinak je to normální slušný vůz pro rodinu, pokud nekoupíte nějaké holátko nebo 1.4MPi.

    Tomek

    1.6i je podle mne minimální konfigurace pro běžné použití

    Tomek

    oktávka není sice žádný zázrak, ale poněkud přeháníte. Asi běžně jezdíte v nějaké prémiovce, máte přes 2 metry, nohy o 20% delší než průměr atd.

    Tomek

    mě osobně O2 rv2012 vyhovuje, ačkoliv mám stejné míry jako vy, stačilo dobře nastavit sedačku a volant. Kolega má stejné připomínky, měří 165cm a je to střízlík .. nutno dodat, že neuznává nic jiného než svého 12let starého focuse a vadí mu vše odlišné.

    Kuban

    jsem toho názoru, že pokud vlastníš vůz, který je po roce 2000+ aspoň a netrpí kastle na korozi, jsi trošku fanda a baví tě vozu věnovat aspoň trošku času, pak se rozhodně vyplatí ho renovovat než kupovat nové!!!

    přidaná hodnota nových vozů není žádná, spotřeby jsou pořád stejné, i nové auto potřebuje servis a drahý, navíc se i novinka stane ojetinou a pokud nechceš prodělat s tím, že to prodáš a koupíš zase nové, jsi v pasti…

    koupě jiného auta je omluvitelná jen tehdy, že to CHCEŠ…. Ale ti co se ohánějí tím, jak je lepší kupovat jen nová auta, prostě neumí počítat

    dnešní doba, díky přílišné modernizaci vozidel, velmi komplikuje termín \“spolehlivost\“

    Kuban

    Myslím si, že o Oktávce píšu v zásadě velmi neutrálně.. Auto jako celek hodnotím vždy dobře, O2 je dobrý vůz a mám ho rád, pořád zde je ale jeden aspekt a to je cena a přemíra naivních názorů… A tudíž zbrojím proti recenzentům, ne proti vozidlu.

    Tomek

    jj, už rozumím.

    Petr

    Jel sem si koupit bazarovou oktavku a moc mi tento clanek pomohl,i kdyz v praxi to vypada jinak.Ve finale sem si pozval kluky z http://www.kontrolavozu.cz pomohli mi s vyberem.

    Tydyt

    reklamu sem netahejte

    burton

    Já mám 2,0TDI 103kw 4×4. Jsem hrdým majitelem již 4roky. Koupeno v nejméně oblíbeném bazaru v ČR – aaa:-) Od koupi před 4-mi lety měněny brzdy, rozvody a pneumatiky, najeto při koupi 80tis, nyní 150tis. Leju do toho jen olej co 20tis. km a naftu, sem tam vodu do odstřikovačů. Spokojenost 1 z 5.

    narancha

    Na trhu je jich hafo, zmíněný autobazar jich prodává hodně, když jsem tam pro ni chodil tak se to tam točilo celkem dost. Nakonec jsem ji tam vzal taky. Mě se líbí asi víc než Passat se stejným motorem a krom provozních kapalin a vysavače zatím žádná investice. Stačí pouze dobře vybrat 🙂

    Hamakala

    nejmene oblibenem? ja z neho odjel jiz 3mi vozy a vzdy jsem byl spokojen…zopakuji, ze je treba jen spravne vybrat…

    Jar. Si.

    Zdravím
    článek je zajímavý,
    hodně jsem uvažioval o Passatu, už jen tpo to, že OPctavií jezdí hodně.
    Jemnže jak tak čtu zkušenosti, není nakonec lepší ta Octávka?
    Třeba tahle mě zaujala.Ze zkušeností známých byl koupil buď o přímého majitele nebo z AAA, kde jsou aspoň nějaké záruky, oproti jiným bazarům
    http://www.aaaauto.cz/cz/skoda-octavia/car.html?id=31298078&newcars=1

    markon

    …si asi nějakej věštec ne? …dobře vybrat. S áčkama mám nějaké zkušenosti. Jim ani radši nic neprodat, natož něco koupit. OKT jsem nikdy neměl, ale měl jsem možnost v ní párkrát jet a hrůza a děs. Měl jsem pár let Passata B6, 2.0TDI, motor BMP. Byla to pro mě velmi užitečná a dost drahá zkušenost, díky ní vím, že co je od koncernu to mi nesmí do baráku. Nekoupil bych si ani ponožky s jejím logem. A Škodovka, co takhle slýchávám od kolegů, je na tom hóóóódně podobně.

    HAMI

    DPF MOTORY JSOU ČASOVANOU BOMBOU DUSÍ TO AUTO VĚTŠÍ SPOTŘEBA A PO NĚJAKÉM ČASE MUŽE ODEJIT MOTOR JINAK OSTATNÍ MOTORY ŠLAPOU NEJ JE NOVA 18 Tsi 132 KW spotřeba 6 litru což je super škodovky jsou pořad předražené němci škodu brzdí aby ne páč pasat by šel srat jinak jsou velmy podobna až na interier je katastrofalní co se týče zakladni verze to už korejci v zakladu a za menší peníze mají hezčí ale jinak škoda je škoda kolikrad mluvit moc se kradou němci komletně a jinak vše je otazka peněz ja mam němce opla nemužu říct že je špatný jsem snim spokojen golf byl pěkný ale sral se asi jsem na razil na spatný kup mam zalusk na nove SUV od skodovky polaris za dva roky by meli spustit vírobu

    test111

    S ohledem na množství těchto vozů, které se u nás prodává díky stále velké poptávce po nich je zkrátka těžké najít slušnou ojetou Octavii..Přesvědčil jsem se o tom sám, když jsem nedávno hledal a kupoval tento vůz. Pro mě tedy nadále platí pravidlo: Vůz nekupuj sám, nýbrž s někým znalým.. Já se na mechaniky z okolí nespoléhal a využil služeb odborníků ze společnosti Kontrola vozu. Díky nim jsem našel v jednom z výše uvedených bazarů skutečně krásný vůz, poctivé km a velice zachovalý, vřele doporučuji. Prve jsem málem koupil stočenou Octavii o 150tisíc km!!!! a věřte nebo ne, aut jsme už pár měl (a myslím, že celkem dost) ale na této octavii to zkrátka poznat z mé strany nebylo. Jak říkám..děkuji lidem ze společnosti Kontrola vozu za pomoc a kontrolu vybraného vozidla.

    Homokinetický kloub

    Prosím Vás, co to bylo za výlev se spoustou gramatických chyb a navíc nějak záhadně zakomponovaný do jediné věty? Koukám, že společně s „kvalitou“ automobilů jde dolu i kvalita projevu…

    Ozubené kolo

    Já se přidávám ke kolegovi. Odborníci z kontroly auto mi vybrali úplně nejparádnější kus z celého bazaru. Chtěl jsem si koupit Renaul Clio z 92, ale řekli mi, že je to moc shnilé a nehezké na pohled. Tak jsem radši koupil Octavii II. Je tam myslím ta dieslová motorizace. Jezdím s ní již 2. rokem a najel jsem celých 1000km a úplně bez problému. Jen jsem měnil olej a pár dalších prkotin jako turbo a spojku. Spotřeba s těžkou nohou 4,5l/150km. A to vše díky kontrolórům ze zkontroluj auto a jejich kontrole.

    eda

    Zdravím, když už tady tedy tak haníte tento motor, tak se musím postavit na jeho obranu, protože mě nenechávají klidným tyto ničím nepodložené bláboly anebo snad což je horší přímo cílené neobjektivní informace. Já sám vlastním Octavii II., 2,0 TDI PD 103 KW – 140PS, BKD 16 ti ventil, momentálně najeto 202 000 km. S tímto motorem zatím absolutně žádné problémy nemám, možná mám štěstí na dobrý kus. Má impozantní zátah a na diesel se nechá parádně i vytáčet. Věnuji mu velmi dobrou péči co se týká všech výměn provozních kapalin, filtrů, kvalitní nafty s letním i zimním aditivem. Vřele tento motor doporučuji. A všem škarohlídům si doporučuji velmi důkladně přečíst časopis Svět motorů (Speciál Diesel) 1/2014 na stranách 54 – 56 je to docela srozumitelně vysvětleno. A na závěr: Nehaňte to, s čím nemáte osobní zkušenost!!!

    ChaĎAS

    …připojuji se a souhlasím!

    U mě jen občasný problém s vibracemi při volnoběhu (setrvačník). Dávám to za vinu předchozímu uživateli, který za studena nešetrně jí dával za uši a styl jeho jízdy byl převážně sportovní brzda-plyn.

    Organix

    Mám 1,6 FSI rok a souhlasím s PetremX. Spotřeba při opatrné jízdě je nizoučká. Na dálnici s naturalem 95 do 130 Km/h jsem pod 6 l/100 km. Jednou jsem jel Plzeň – Praha v koloně jedoucí stabilně ca 80 Km/h a měl jsem 4,8 l/100 km!!!! Připouštím že nad 130 Km/h spotřeba rychle roste. Když to porovnám s 1,6i (služebák) tak se to jeví trochu líněji. Ale je to tím že si člověk musí zvyknout řadit později a točit víc motor. Pak to lítá docela dobře. Pokud natankujete natural 98, tak jde výkon o poznání výš a rozhodně je to živější než stará dobrá 1,6i. Závěr: motoricky je to podobné, když upravíte styl jízdy, má 1,6 FSI malinké +. Spotřebu má 1,6 FSI nižší klidně o 20 %.

    markon

    Nic nehaním a osobní zkušenost s těmito motory mám dlouholetou. Jen se pozastavuji nad tím, že je nutné trochu víc vytáčet motor. Seděl si někdy v něčem jiném? Pokud chceš po PDéčku výkon, musíš točit mezi 3000-4000 otáčkami. U normální nafty ti stačí 2800 max 3000 a to je strop k dosažení uspokojivého výkonu. Když slyším ten motor, rve mi to uši. …to už si rovnou můžu koupit dvoutaktního varťase a vytáčet motor až do nebe.

    Haller

    Sehnat hezkou Octavii je na našem trhu opravdu o nervy. Málem jsme koupil doslova vrak a to se v autech i trochu vyznám. Známý co tma byl se mnou měl podezření a tak jsme využili služeb profesionálů z firmy Kontrola vozu a co nezjistili? Vůz stočený o více než 150 000 km a po těžké havárii, jenž může zanechat důsledky na plynulý chod do budoucna..Prodejce se tvářil jak kdyby nic a pak přiznal, že bouráno bylo, ale o stočení prý nic neví.. Lidi, neblázněte..nekupujte ty vraky!!! Nechte si poradit..nám pomohli zde http://www.kontrolavozu.cz a to i s výběrem jiného vozidla, který nám po prohlídce přivezli až domů. Naprostá spokojenost

    X

    Jdi s tou reklamou laskavě do prdele.

    Jozo

    Presne TAK!!! To ako sa clovek stara o auto a ako sa sprava k autu, je obraz toho ako auto jazdi. Su ludia ktory jazdia ako hoveda a okrem nafty do auta nic nedaju a potom sa divia ze auto jazdi ako traktor. Je obrovsky rozdiel aku naftu natankujete. Dnes su motory velmi citlive elektronicke zariadenia a ked do nadrze nataknujete hnoj, samozrejme sa to casom prejavi. Damy a pani treba si uvedomit ze auto je v dnesnej dobe IBA spotrebny material a casy aut ktore vydrzali 20 rokov + su uz davno za nami… Okrem toho na com jazdim mam v garazi O1 r.v. 97 1.9 66kw 400tis+ a ten motor ide ako hodinky, nic neklepe, vsetko funguje na 100%, akurat bezpecnost je nedostacujuca.
    Pohodlnost ludi, iba sadnut a ist sa potom samozrejme prejavi. K tomu prispieva nezmyselne usilie EU o znizovani emisii montovanim DPF filtrov a EGR ventilov, nehovoriac o pridavanim BIO zlozky do nafty co okrem toho ze likviduje motory, je spalovanim karcinogenna. Niekde som sa docital ze percentualne tvoria emisie vo SVETE z osobnych aut menej ako 1%, takze usilie EU o ekologicke jazdenie je iba tahanie z ludi peniaze. Cely svet ekologiu z osobnych aut neriesi a EU to ide vsetko zachranit. Len raz blikne DPF a pojde s flexou do srotu!!! Ja mam OCTAVIU SCOUT 2.0TDI 103kw 185.000km a na ten motor nemozem povedat absolutne NIC! konecne DIESEL co v otackach znie nie ako diesel, TURBO piska…ano, ale mne sa to paci, aspon viem ze idem na aute s motorom. Absolutne ziadne vibracie z motora do auta, ako tu niektori pisu…jasne ked jazdis na sluzobnom aute, nieje sa co cudovat… Kamarat ma Audi A3 2.0 TDI s motorom BKD ma 300tis bez poruchy.
    A pritom staci tak MAAALO, pravidelne menit olej, zabudnite na longlife!!! filtre, dat chalanom do servisu pozriet na sanie v akom stave je, nic narocne ani nakladne, dopriat mu kvalitne palivo, a dodrziavat zaklady spravneho jazdenia na diesli, nevytacat na studeno, nevypinat prehriate turbo, atd…
    Vsetko je to o peniazoch, ked si kupite lacnu OCTAVIU, nemozte cakat od auta ze sa budete vozit ako na PASSATE. Ked sa chcete vozit pohodlne, odporucam BMW 5, AUDI A6…

    Martin

    Mám Octavii 2 RS, 2,0 TDI CR 170K, koupena jako nová v roce 2009 v SRN za 33000 EUR. Zatím najeto 125000 km, bezproblémový chod, měněno 1x nějaké čidlo v rámci záruky a 1x škrtící klapka v autorizovaném servisu (cena cca 5500.-Kč). Jinak pouze měním náplně. Olej po 30tkm (longlife)-tady mne trochu článek rozhodil, neboť se to v něm nedoporučuje, ale autorizovaný dealer mě při tom drží, tak nevím. Spotřeba? Dá se jet za 4,8l, ale také za 7l nafty, v průměru řekněme okolo 6l. Líbí se mi, že můžu jezdit klidně a když potřebuji zátak, tak se na ni mohu spolehnout, ten výkon tam je nezávisle na naložení auta. S autem jsem spokojen, několikkrát jsem byl na předváděcích jízdách s různými automobily v cenách okolo 500tKč a utvrdilo mne to v tom, že když svou O2 prodám, dodám min. 250tKč a budu mít hůře vybyvené a motoricky horší auto.

    Franta

    S reklamou jdi do prdele.

    Franta

    S reklamou jdi do prdele.

    Houba

    Zdravím,

    můžu se zeptat na rozdíl mezi motory 1,6i, i1,6 a 1,6 MPi, nebo je to všechno jeden typ motoru? Zajímá mě spolehlivost. Mám v plánu koupit Octávku, benzín, max. 100 000 najeto. Ideálně klasiku 1,6 MPI. Jen mě matou ty dva další motory.

    Díky za radu.

    Houba

    aurelius

    O jakémkoli autě si zjistěte co nejvíce než kývnete na koupi. Jízda (nejlépe s někým technicky angažovaným) by měla být samozřejmostí. Použijte oči, uši i intuici než koupíte:-) Koupi ojetiny popisujou tady http://www.tipcars.com/magazin-kupujete-ojetinu-stahnete-si-e-book-zdarma-7215.html

    Petr

    Motor 1,9 tdi bxe v octavii 2 me velice zklamal při najetých poctivých 170000km my praskla ojnice na 3 válci a prorazila blok motoru. Auto mělo jasny původ… Nyní me čeká vymena bloku motoru.

    Cigi666

    Zdravím, uvažuji o koupě O2 v RS (2.0 Tfsi) na co si dát pozor, popřípadě zda li je lepší varianta 1.8 TSI… Bydlím ve městě, tudíž naftu nechcu.. Od auta očekávám možnost si sem tam zablbnout a ze párkrát to prohnat

    David K.

    Zdravím, chci se zeptat, zda jde z obyč volant vyměnit za multifunkční a kolik by popř. byla investice? Díky za odpověď.

    Ferda

    Čtu zde ty komentáře a nechápu jak někdo může O1 nebo O2 s jakýmkoliv motorem chválit. To co vy joudové ušetříte na naftě tak narvete vícenásobně do oprav. Já mám VOLVO v benzinu, 420.000 km
    a za 1o let jsem neměnil ani polovinu dílů co zde u oktávek uvádíte, ale holt “ žere“ 7,5 l benzínu a to se u národa díeslových magorů neodpouští !!!!

    Tomáš

    Dobrý den, chtěl bych se podělit o skvělý inzertní server, kde se dají dobře koupit vozidla jako je Škoda Octavia. Více najde na prodejauto.eu.

    Mildas1

    Pokud to nemá 1.8 benzin s nepřímým vstřikem a automatickou převodovku, tak mě to nezajímá

    Standa

    co jsem tak hledal, tak nejlevněji se dá sehnat v AAA, což bych vůbec neřek

    Standa

    Kupovali jste už nějakou ojetinu z AAA ?

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist