Speciál o ojetinách: Jak správně koupit ojeté auto
Nákup ojetého auta s sebou logicky nese více rizika, ale když dobře vybíráte, můžete ušetřit spoustu peněz. Zjistěte, jak správně postupovat při koupi ojetiny!
Nejlepší české silnice: Vybrali jsme, kde se nejlépe svezete
Pořádný doping pro Corvette. Nový tuning od Hennessey slibuje kompresor a až 700 koní
Škodu Fabii sedan kdysi postavilo i Porsche. Našli jsme auto, na které už všichni zapomněli
Stavba dálnice D3 se zasekla: Úsek u Kaplice zpozdí bizarní situace s antimonopolním úřadem
Nákup ojetého auta s sebou logicky nese více rizika, ale když dobře vybíráte, můžete ušetřit spoustu peněz. Zjistěte, jak správně postupovat při koupi ojetiny!
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Nikdy jsem neměl ojeté auto, vždy nové…prostě na to mám a tyhle problémy jsou mi cizí 🙂
Díky za rozcestník, při rozdávání moudrosti bylo 10+ odkazů v jedné zprávě dost nepraktických, teď bude stačit poslat jeden 🙂
A Karel je vůl.
bohužel preferuju sportovní vozy a tak si nové dovolit nemůžu. co jsem schopen sehnat za 200 tisíc v jetém stavu nedostanu v novém balení pod milion. a popravdě ani bych nechtěl nové sportovní auto. Nebylo EVO do 6 generace lepší než od 7? Nebyla stará STI type RA lepší než současná? Ostřejší víc pro řidiče? co stará M3 E36, nebyla lepší než E46 či novější? Příjde vám nové GT-R zajímavější a lepší než skyline R33 nebo R34? je to smutné celé. Nicméně moc užitečný článek to není
A?
ještě bych chtěl doplnit, že fatální problém nových vozů je jejich nevyzkoušenost. U starších víte na co trpí, na co si máte dát pozor, víte, že motor co jste si vybrali vydrží opravdu hodně a že nemá tendenci po 100 tisících odcházet. o kvalitě dnešních nových aut nejsem přesvědčen, na všem se šetří, všude se škudlí aby výrobní náklady byly co nejmenší. Pak zjistíte že v dnešní době neumí skoro nikdo dělat malé motory, ale přesto je lidi chtějí kvůli spotřebě, výsledné opravy a spolehlivost neřeší. Dnes se automobilky netajej tím, že staví auta na 10 let, nepředpokládají, že by déle bylo v provozu. Zlaté staré časy
To je demagogie jako hrom.
Když dneska čtu o BMW M550d, tak nevim nevim. Za dva miliony auto, který se po 100 000 km rozpadne… To už je fakt lepší si za ty prachy koupit lehce (velmi lehce) jetou Alpinu B5, která vydrží minimálně 3x tolik, možná ještě víc.
A když se podívám mezi auta za 350 000 korun, je to úplně jasný. Nový ani náhodou, protože žádný nový auto za 350tis nemá takový koule jako poctivej německej sedan s velkým atmosférickým motorem. Čert vem spotřebu, když se na tom (skoro) nikdy nic nerozbije.
To spíš vaše kecy jsou trapné, na článku o ojetých autech jste si opět musel splnit.. Co se týká mechanické spolehlivosti, tak už to dávno \“není co to bývalo,\“ a to ani u německé prémie, sám Mercedes přiznal, že od časů W 124 nic tak spolehlivého nevyrobili. Na druhou stranu, je samozřejmě hezké, když člověk odjíždí z autosalonu s novým autem, je to skvělý pocit, nicméně to, že automobilky šetří, platí víc než kdy jindy.
Jistě, v tom příspěvku je tak trochu vidět to, \“mám jenom ojetinu, tak si to obhájím,\“ nicméně éra šetření u automobilek už je tu min. 10 – 15 let, to tak na margo toho, že tak mechanicky spolehlivá jako bývala v 90. letech, (kdy se ještě nešetřilo), už auta těžko kdy budou.
Mám stejný pocit, nový diesel se třemi turby? Z hlediska spolehlivosti pro majitele vyložené \“terno.\“ Na vině jsou především stále přísnější emisní limity eko-magorů a snaha dosáhnout co nejvyššího výkonu z co nejnižšího objemu.
V 80. a 90. letech, když mělo auto turbo, min. objem byl 1.6, 1.8 a víc. Dneska jsou to 0.9, 1.2 a 1.4. O spolehlivosti těchto motorů, (i když se s nimi bude slušně zacházet), si nedělám iluze. 250 – 300t/km, což pro slušně udělanou atmosféru není při běžném servisu problém, (rozvody, kapaliny atd.), ty dnešní motory určitě nedají, min. benzinové ne.
Tak proč sem píšeš gumo. To jsi se tu chtěl jako pochlubit? Uvědom si, že někdo si raději koupí ojeté auto a třídu popř. Několik tříd výš….
O té výdrži máte nějaké konkrétní zkušenosti nebo jen melete od větru. Před 20 lety byly úplně jiné materiály a postupy výroby. Nemůžete z tohoto hlediska srovnávat turbo motor z 80 let a dnešní turbomotory.
Takový kecy mám nejraději. Můžete to případně vysvětlit nebo říct co ten motor nevydrží?
Ted koukám po autě na dojíždění do práce. Konkrétně Golfa III. A překvapuje mě drzost prodávajících/autobazarů. Na auta prodávaná po servise za desítky tisíc ale bez jedinýho dokladu (servisoval údajně kamarád-mechanik) jsem zvyknul. Auto v Taxi-žluté z roku 95 se 130 000km mě už trochu překvapilo. Ovšem vrchol jsou auta kde vám budou tvrdit že to má 2x airbag a přitom na volantu je vidět, že to je model bez bagu a u spolujezdce je místo něj schránka. Navíc všechny případy byly z těch dražších aut v nabídce.
Lituju toho, kdo se na takový auta nachytá!
no jo, bazarníci podvodníci … kolik z nich je slušných ? 4% ?
Já jsem koupi nového vozu před necelými třemi lety vyřešil jednoduše.. Vybral jsem si rok starý vůz v třídě CZ etalonu Škody Superb, vzal jsem do auta automechanika a dojel si do Německa.. Po roce a 25.000 km mě stál 50% toho, co stál nový v ČR. Bohužel jsem si neuvědomil, že vyspělý německý trh je opravdu jen německý. V ČR mám teď při prodeji jediný problém – předsudky nás, Čechů, vůči jistým značkám automobilů.. A těžko někomu vysvětlím, že \“amerika\“ jezdí za 6 litrů nafty, díly jsou mnohem levnější než na Škodovku a miláček šlape jak má.. Každopádně jsem pro to, koupit rok starý vůz – cena hodně dole a minimálně opotřebený…
měl jsem auta nová i ojetá. Když je auto nové a funguje bez problémů, je to super. Když je nové a člověk s ním je každý měsíc alespoň jednou v servise (svolávačka nebo nějaký problém i když v rámci reklamace), pak je mi prd platné že je auto nové…měl jsem ojetiny s kterými nebyl žádný problém, lil se jen olej, benzín a měnili se gumy…
Po těch zkušenostech s některými novými auty jsem pochopil že dobrá a spolehlivá ojetina v garáži není nic špatného a může mít člověk i o hodně lehčí spaní. Suma sumárum ten článek mířil evidentně na jinou cílovou skupinu než si ty a přeju ti, ať je jednou nehledáš.
Karle ty jseš ale vůl 🙂 , no ale spíš bych tě typoval na to ,že jsi si ještě nevydělal ani na slanou vodu natož na káru :-))
Stručný článek, jak smlouvat při nákupu ojetého auta: http://www.tetadita.cz/2012/11/jak-smlouvat-pri-nakupu-ojeteho-auta/
já mám zase rád svoje prachy a tak je neutrácim hloupě za nový auta co během pěti let ztrácej polovinu svojí ceny 🙂
a na jakém silničním okruhu sportujete? D1…?
Já na českých rozbitých silnicích sportuji rallyecross a přitom nechci a ani mě to nebaví 🙂
tak proc se tu seres debile…
a kto je na to zvedavý,že ty máš na nové auta…………
My jsme kupovali ojeté auto přes http://autobazar.hyperinzerce.cz/ – a jsme moc spokojeni
My jsme koupili náš Ford Escort před léty přes http://autobazar.hyperinzerce.cz/ a byli jsme s ním moc spokojeni, perfektně sloužil. Teď zvažujeme nákup dalšího a asi opět přes tento bazar – je tam velká spousta nabídek.
Zdravím … chtěl jsem se zeptat, at to kupujete pres jakykoliv portal vozidlo… jake zkusenosti mate s najetymi kilometry… da se to nekde overit? nebo je to vubec realne?
děkuji
Dobrý večer, nejlépe aby jste měl nějakého známého mechanika… a nebo jsou na internetu firmy co zjistuji stavy kilometru… a mozna i neci dalsiho…
Na jinych forech se zminuje cebia… ale sam s ni zkusenosti taky nemam… 🙁
Dobrý den,
zkušenosti s Cebii mám,… zkusil jsem od nich prověření a rozhodně mi to pří výběru auta pomohlo. Určitě použiji i při koupi vozidla pro manželku.
Železný
Jjj souhlasim… ja jsem mel nekolik zkusenosti a tady jsem byl opravdu spokojen… cebia je fajn… :))
Ahoj takze mohu cebiu vyzkouset? kdyz pisete ze je dobra.. ma smysl si platit?? nebo ne…
jj smysl to má… 🙂
Ja si nechal poradit od odborniku v ackach a jsem spokojeny.
Ja mam oblibeny autobazar aaa, kvalitni vozy a super ceny ktere nikde jine nenajdu
Za me nejlepsi autobazar ktery existuje- aaa, od cen po kvalitu aut az po dobre a prijemne zamestnance
ojeta auta bych jinde nekoupil nez v aaa auto, perfektni ceny i kvalita vozu.
Málokto si uvedomí, čo znamená úspora oproti životnosti motora.
Ak zoberiem nový úsporný maloobjemový vysávač, po ubehnutých 200.000km ušetrím na palive max. 5.000€, ale motor je na generálku. Toľko ale nabehá bežný človek až po 6-7 rokoch. To už to pôvodne nové auto predáva za menej ako polovicu kúpnej ceny. Tá úspora na palive je zanedbateľná oproti ostatným výdajom. Každý má iné priority. Som za kúpu max. 3 roky jazdeného auta do 100.000 km s poctivou atmosférou bez serepetičiek ako dpf, fap. Úsporu riešiť zabudovaným LP/CNG. Nové hybridy sú zatiaľ drahé a ešte potrebujú čas na odhalenie všetkých záludností. Ako je napr. životnosť a cena AKU.
Koupě ojetého auta může být často docela ruská ruleta, proto je potřeba se na to pořádně připravit. Zkontrolovat si, zda je vše tak, jak má být, protože se nám to může vymstít. My kupovali ojetý karavan a radši jsme se obrátili na odborníky, než to řešit na vlastní pěst. Tímto děkuji společnosti https://www.truck1-cz.com/
nové není to pravé, ojetina má své kouzlo proto do novasů nikdy nechodím
já když vybíral ojetinu na http://www.aaaauto.cz, tak jsem váhal zda jít do škodovky nebo do VW, nakonec vyhrála kvalita a cena, tedy VW
u nich jsem nikdy neměl problém si vybrat tu správnou ojetinu pro mě, navíc mají i přijatelné ceny
Josef V: já na VW moc nejsem, raději Toyota či Hyundai, popřípadě Ford, záleží jaká je v AAA nabídka a z čeho se dá vybrat
já třeba autům vůbec nerozumím, tak jsem svůj výběr vždy konzultoval s personálem áček na místě a pokaždé mi poradili správně a jezdím spokojeně
co vím, tak zrovna VWčka jsou hodně žádaná poslední dobou, sám jsem také zájemcem, ale vždy v Áčkách nějakou kvalitní zánovní za dobrej peníz seženu
u nich se dá pokaždé sehnat jak mnoho zánovních, tak i těch starších za dobrou cenu, nestalo se mi že bych si tam někdy nevybral
já u áček spíš vyhlížím Hyundai či Toyotu, s těmi jezdím nejradši
pro mě je hlavní, že u nich najdu vždy kvalitní vůz za dobrou cenu nehledě na značku
já se snažím vždy v áčkách zaměřovat na zánovní ojetiny za dobrou cenu, zatím se mi nestalo, že bych si nevybral
Já na nové auto nemám, to se přiznám rovnou. Proto jsem musela koupit ojeté auto, které jsem si vybrala na webu AAA auto, a nechala jsem si ho přetáhnout na nejbližší pobočku za vratnou zálohu 2 tisíce korun. Když jsem jela se na auto podívat, tak jsem si s sebou vzala i souseda automechanika, který mi tam auto překontroloval. Vše proběhlo v pořádku, takže jsem si přímo v bazaru vyřídila úvěr i auto pojištění.