Spanilá jízda Ferrari – další fotogalerie

Už předevčírem jsme vám přinesli krátkou reportáž ze slavnostní jízdy vozů Ferrari, pořádané napříč Evropou k šedesátiletému výročí značky. Teď tu máme pohled takříkajíc zevnitř.

Kolega Richard se účastnil oficiální novinářské části, což mu zbytek redakce sice záviděl, ale pořád to ještě mělo daleko k té „pravé“ účasti.

To, že vám teď přinášíme fotky přímo ze spanilé jízdy, je zásluha našeho externího spolupracovníka a kamaráda Filipa Tomse, nadšence první kategorie, který se i přesto, že je dosud školou povinný, pohybuje mezi majiteli supersportů – a maranellských hřebců zvlášť – už několik let. Díky tomu si ze středečního setkání odnesl fantastický zážitek, i když všechno prý úplně ideální nebylo. „Zadní sedačky ve Ferrari 456 opravdu nejsou na cestování nejvhodnější – a na focení už vůbec ne,“ říká. „Navíc focení stěžoval sálající žhavý vzduch z rozpálených motorů. Vzdálenější auta už byla rozmazaná.“

V průběhu celodenní akce si Filip ověřil, že padesátka Ferrari rozhodně přitahuje pozornost – ať už jakéhokoli druhu. „Hned před kavárnou Caffeteria na Malostranském náměstí bylo občas slyšet nepěkné narážky na sličné spolujezdkyně v některých vozech. Závist se zkrátka nezapře. Jinak to ale stálo za to. Za celý den jsme potkali i několik jiných pěkných aut, Corvetty, nebo Porsche Turbo, ale vedle rudého hejna si jich všímal jen málokdo,“ pokračuje Filip. „Pozitivní byla i spolupráce s policií, když nebylo kudy projet, nechali nás pokračovat třeba i po tramvajovém pásu v romantické aleji u Pražského hradu.“

Většina automobilových nadšenců mladších generací uznává především ta úplně nejnovější, nejrychlejší a nejdražší auta, ale Filip se na poslední modelový rok rozhodně neomezuje. Mezi jeho nejoblíbenější Ferrari patří model 288 GTO (unikátní homologační model z poloviny osmdesátých let), ale ten v Praze chyběl. Nedojelo ani superexkluzivní Enzo, které mělo původně dorazit až z Monaka a neobjevila se ani jedna ze dvou českých F40. „Pravděpodobně obě odpočívají v zamčených soukromých muzeích,“ domnívá se Filip. „Takže se mi asi nejvíc líbily třistaosmičky, ta stará Ferrari mají prostě své kouzlo. Taky čtveřice modelů Testarossa se nedala přehlédnout. Nejvíc mě ale ohromila přestavba modelu F360 na F430 – na fotkách vypadá trochu jako 430 Challenge Stradale, má červený difuzor. Její majitel přestavbu dokončoval ještě ráno před začátkem jízdy…“

Foto Filip Toms, www.czechexotics.com

Honza Koubek

18.5.2007 4:29

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist