souboj-kufru-chevrolet-cruze-sw-vs-skoda-octavia-combi.jpg

Souboj kufrů: Chevrolet Cruze SW vs Škoda Octavia Combi

Autosalon Ženeva

Do Ženevy míří Cruze Station Wagon. A jak už název napovídá, nejedná se o nic jiného, než o karoserii kombi. S tím by mohl, minimálně u nás, zabodovat.

Diskuze

13 komentářů

    venca b.

    Proč všechny testy oktávek vychvalují zavazadlový prostor? K čemu mi je 605litrů? Kolikrát ročně majitel oktávky potřebuje tak obrovský kufr? Možná socky, jezdící na \“dovolenou\“ do chorvatskýho apartmánu, co s sebou vezou konzervy. Oktávku jsem měl 4 roky a ani jednou jedinkrát jsem kufr nenaplnil.Těch 500l je podle mě úplně dostačující.

    mv

    No, když už chcete porovnávat kufr dvou aut, možná by chtělo ten článek uvařít z více věcí než jen porovnání dvou čísel. Bude mít Cruze SW tu debilní nákladovou hranu jako O2, nebo bude podlaha kurfu v rovině s otevřenými pátými dveřmi? Pak ten objem navíc vypadá trochu jinak. Jaká je plocha toho kufru u obou aut? Jak je ten kufr tvarovaný, je to kvádr nebo je tam milion boulí, které praktičnost ničí?

    Tomek

    k čemu je ? Odkazy předpokládající socky jsou pro mě trapné. Zeptejte se těch kdo to kupují a v prvé řadě sebe sama. Já si např. ve firemní oktajdě pohodlně vozil složené kolo … když jsem se stěhoval, mohl jsem si převézt jednoduše spoustu věcí, které jsem nechtěl svěřovat stěhovákům atd.

    Soja

    Protože je to prostě pro toto auto nižší stř.třídy určitá devisa – výhoda oproti konkurenci, lépe splňující význam rodinného auta.
    Se \“sockama\“ nevím, ale existují i lidé co mají tzv. malé děti a někdy i třeba dvě – ano i takový blázni existují – nevěřil byste. A tam se každá litr objemu hodí. Má zkušenost je taková, jak velký je kufr tolik beru věcí. A ikdyž necháte konzervy doma, tak je spousta věcí (ony ty tzv děti jich někdy potřebují….), které se hodí vzít. Jistě někomu bude stačit jenom kredieditka, ale pár bláznů si k tomu ještě něco přibalí. A pokud jsem ten blázen, tak proč se omezovat v množství věcí, když je kufr dostatečný.

    Já se trochu přikláním k Vencovi, protože opravdu – kolikrát za rok průměrný člověk potřebuje tak velký kufr? 1?2? Když se jeden třeba na hory? Každopádně je zajímavé sledovat trendy v oblasti testů automobilů ve všech možných periodikách. Jednu dobu hrozně frčí velikost zavazadlového prostoru, jindy se redaktoři určitou dobu zaměřují na plasty na řístrojové desce, jindy se řeší, jestli řidiče po 3492 ujetých km bolí záda a at tím pádem, zda je/není sedačka kvalitní, a někdy se také řeší,jak auto do města zvládá velmi rychlý průjezd zatáčkou 🙂

    Martin

    Hlavní problem je, že ten velký kufr je za cenu malého místa pro cestující. Je to nechtěný efekt výroby \“středního\“ auta na platformě malého. A hloupí češi to vnímají jako výhodu 😉
    V takovém případě doporučuji koupit Fábii a vyhodit (teda prodat na Aukru) zadní sedadla 😉
    A ti, kdo chtěji velký kufr a místo i pro lidi si koupí Mondeo (já ho nemám, to jen na ukázku.)

    lajk

    Kufr 500 l je dostatečný, motorově se zdá Cruze lepší , pak ještě je důležitá cena. Pokud má někdo 2 – 3 děti,tak sice potřebuje spousty krámů na dovolenou event kočártek, ale to je řešitelné rakví na střechu . Děti ale rostou a na zadním sedadle protřebují prostor . Myslím, že by Češi měli opustit kult \“ škoda \“

    Michal

    Tak nějak. Sám mám starší Civic, kde 315 litrů většinou stačí. Je sice tak trochu \“krátkozraké\“ \“měřit\“ kufr optikou toho svého, ale po drtivou většinu roku to stačí. Lidé by si měli uvědomit, že auta jsou tu především pro převoz lidí a ne nákladu. Navíc, má-li kufr v Octavii 605 l, potom nezbytně musí zbýt méně místa pro ty, kdo sedí vzadu a řeknu vám, že není nic otravnějšího, než když máte málo místa na kolena nebo chodidla.

    On se ten \“nedostatek\“ zavazadlového prostoru dá řešit i jinak. Na lyže (a jiné vybavení na zimu), se dá koupit nosič, (nosiče), ať už na střechu, nebo za auto, (v případě kol), nebo se to dá řešit i klasickým vozíkem s tažným, dnes už existují i ty jenž v pohodě zvládnou 130 km/h, resp. jsou na tuto rychlost homologovány. Jenže to by si Čecháček musel připlatit a auto trochu dovybavit, on ta 4 kola chce ale (nejlépe vcelku) nacpat do kufru. To že ve zpětném na dálnici neuvidí co se děje za ním, to je přece jedno, on ušetřil. Já to vidím tak, že důležitý je hlavně prostor pro posádku a až POTOM pro zavazadla. Není přece nic lepšího, než když se vy a ti ostatní jenž vezete, vezou v komfortu s dostatkem místa. Nebo to vidíte jinak?

    Cruze urcite nema lepsie motory ako Skoda.

    Atmo benziny zo starej Astry stoja za prd (mam jeden doma)

    diesle rovnako – na 1,6 ani 2,0 sa zdaleka nechytaju

    aO2 ma priestoru vzadu i vpredu dost

    Samozrejme, pre socky bude lepsi Chevy (cena) ale pre firmy stale vedie O2

    tom

    Pokud někdo pravidelně převáží v kufru kočárek, tak ten hangár oktávky využije výrazně častěji než 1-2 za rok. A děcka v sedačkách vzadu ještě nějakej ten pátek prostor až tak řešit taky nemusí… Takže využitelné to je, až děti vyrostou a a místo kočárku bude potřeba místo vzadu, tak už tak oktávka stejně bude mít své za sebou a bude zralá na výměnu, tak co.

    váca

    Třeba že cílovka je především rodina ? Asi nemáte děti, rodinka nabalená na víkend k prarodičům nějaký ten litr spolkne. Hloupé žvásty o sockách a Chorvatsku je ubohost vaší osoby.

    jiras

    Jo to asi bude v Česku pořád. Nejlepší je auto z největším kufrem, protože je to škodovka. Patrně poslední věc, se kterou tohle auto boduje. Jinak je ve všem průměrné, ve srovnání s okolím. Sám ji vlastním a velký kufr mi nemůže vynahradit nepohodlnost jak sedadel, tak jízdních vlastností. Mám dva pejsky, takže kufr dobrý, ale menší bych zvládl taky. Jen je třeba lépe organizovat a neházet věci do kufru bezmyšlenkovitě. A socky jezdí spíš do Bibione, což není Chorvatsko, ale ty doby jsou nenávratně pryč, stejně jako přesouvání možného a nemožného na chaty a chalupy. Takže závěrem: velký kufry jsou přežitkem doby a taky existují SUV.

    MPml

    Jak už je to v čr zvykem všichni srovnávají s octavií. To, že má velký kufr je sice pravda, ale pokud se podíváte kolem sebe a položíte si otázku kolik lidí v autě jezdí… jinak Cruze SW je velmi povedený vůz, jak designově tak novými prvky. Ohledně pár poznatků v článku.
    Systém START/STOP nabídne,pro český trh pouze 1,7Diesel a autorem nezmiňovaný 1,4Turbo benzín. Ostatní motorizace 1,6;1,8 a 2,0D jsou bez systému START/STOP. Takhle vznikají zbytečné spekulace, když ani neví o čem píší.
    *Jinak nákladová hrana u CRUZE je rovná s úložným prosotrem kufru.
    V neposlední řadě všichni novináři omýlají kolik už se vyrobilo Octavií, ale 1,4 mil. Cruzu nikdo nezmíní. Myslím si, že to není vůbec špatné na to, že se nejedná o Evropskou značku.

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist