sobotni-projizdka-skoda-octavia-rs-2-0-tdi.jpg

Sobotní projížďka: Škoda Octavia RS 2.0 TDI

Škoda Octavia

Za volantem Octavie RS není zas taková nuda, jak se může zdát. Jenom si člověk musí najít ten správný způsob zábavy - třeba nahánění spotřeby paliva.

Diskuze

61 komentářů

    Petr

    Nevim kde jste prisel na to ze clovek kterej si koupi auto za 800 tisic korun tak ze nebude resit spotrebu..to se pise na webech tohoto zamereni celkem casto a myslim si ze je to naprostej nesmysl.vetsina lidi ma auto na leasing nebo uver a tak tedy celkem zasadne krome splatek resi dalsi provozni nakladay vcetne spotreby.dalsi maji sluzebni auta i pro soukrome ucely a treba soukrome kilomery musi platit a vypocitava se jim to z prumerne spotreby…tedy opet resi spotrebu.Ja mam vlastni BMW 535i 2011 ktere neni na petilitrovou spotrebu zrovna vhodne, ale je pro me hodne dulezite jestli jezdim za 11L coz je v hodne lehkem a volnem tempu nebo jestli jezdim za 16 litru.podotykam ze cena auta byla 1.700.000kc a kdyz nekdo napise takovou kravinu ze u auta za 800.000kc to nikdo resit nebude tak me to dokaze nastvat.samozrejme nejsem sam.kolegove a znamy maji podobna a silnejsi auta…a pri dnesnich cenach je pro ne spotreba taky dulezita i kdyz rekneme je to v jinem levelu..tak porad jeto dulezity a neni rozhodujici cena vozu.

    josef K.

    Samozřejmě, že spotřeba je důležitá. Pokud to auto skutečně jezdí a nestojí někumu celý den před redakcí, tak za tři roky majitel zaplatí v phm cenu auta.

    josef K.

    Pojem sportovní jízda se táhne tímto webem jako červená nit. Dokonce na to pořádají školení. Mohl by konečně některý z redaktorů nadefinovat co to je ta sportovní jízda ?
    Zážitky z řízení už nějak vyšuměly a teď je tady nový hit – sportovní jízda.

    olso

    Dokonca aj v USA, kde je cena pohonnych hmot niekde inde ako tu. Riesia ju aj majitelia S8 i 911 turba a nie len kvoli dojazdu.

    Johny.Rico

    Konečně, KONEČNĚ to někdo opět napsal!!! Já to propaguji tohle myšlení všude, jak na Auto.cz, tak zde. Lidi vždy budou řešit spotřebu, kor v této době, kdy to sakra drahne!
    Už jsem jednou udával příklad – můj kamoš je finanční ředitel ve švýcarské firmě, vydělává hodně. Koupil si Porsche Carrera 4S, a já se ho ptal, proč jako tohle, když si mohl koupit něco jiného, lepšího, dražšího. On mi na to odpověděl, že v této kategorii není nic, co by mělo tak ultimátní mix univerzálnosti a provozních nákladů (servis a spotřeba). Takže, taky to řeší. To, že někdo neřeší spotřebu… tak je buď blázen, blbec nebo nadšenec. A těch třetích zas tak moc není.
    Takže Dalibore, s tím, že člověk u auta neřeší spotřebu ať už stojí mega nebo 800tKč, běž víš kam 😉 Ještě jednou to tu napíšeš, tak se vážně nas*eru 😀

    Mike

    Ano, to je od Dalibora tak trochu blábol, ale jet vyloženě na spotřebu je dost otrava (naštěstí jsem tak musel jet jen jednou), ale jinak spotřebu samozřejmě řeším taky. K tomu, že jsou lidé z Octavie RS odvaření. Ano jsou. 1) Evropa \“miluje\“ naftu, (snad kromě Ruska) 2) Spousta lidí zaměňuje sportovnost (ovladatelnost a rychlost) za rychlost v přímce, i když nelze říct, že by v zatáčkách byla až tak špatná, prostě je jen horší než konkurence. 3) Je to Škoda a ještě RS, to některým jedincům stačí, aby auto téměř bezmezně adorovali, (byť to špatné auto není). Je to prostě rychlá Škoda, (to nemyslím negativně) to že k ní někteří přistupují jako ke sportovnímu autu, nebo ji dokonce tak řídí, je jen jejich blbost. Možná k tomu přispívá i trochu kontraproduktivní snaha automobilky prezentovat modely RS jako skutečná sportovní auta, (Škoda v tom samozřejmě není sama). Jako rychlé rodinné přemisťovadlo (byť v benzinu) proč ne, pokud se chcete za volantem bavit, koupíte lépe, to je asi všechno.

    martin

    Dalsi bezvyznamni clanok od PANA redaktora. Ako je mozne ze za toto mu platia? A keby pan redaktor mal platit tu naftu/benzin za vlastne mozno by pochopil preco ludia v europe riesia tak spotrebu. Priemerna zivotnost auta 200 tis km / rozdiel v spotrebe 3 litre sa rovna 9000 eur. A to si uz aj priemerny nemec 3x rozmysli ci tie peniaze predovolenkuje / prechlasta / prezuruje atd alebo ich venuje statu vo forme dani a nenazratym majitelom benziniek. Clanok bol vazne vycerpavajuci aj moja 6 rocna neter by ho po slabikach precitala za 2 minuty.

    TDi

    Když jsi takovej šetřílek tak proč nemáš CityGo? Budeš jezdit za 5 l a ne 11 l. Nadsázka. Ale nestačila ti ta kraksna třeba 528 nebo jen 520? Nebo dokonce ropa? Ušetřil by jsi spoustu peněz při nákupu a taky na té spotřebě. Evidentně stejně výkon motoru nevyužiješ, při své snaze jezdit za těch 11 l. Nějak to nechápu. Koupim si záměrně rožeranýho mastodonta a pak řešim spotřebu.

    TDi

    Když jsi takovej šetřílek tak proč nemáš CityGo? Budeš jezdit za 5 l a ne 11 l. Nadsázka. Ale nestačila ti ta kraksna třeba 528 nebo jen 520? Nebo dokonce ropa? Ušetřil by jsi spoustu peněz při nákupu a taky na té spotřebě. Evidentně stejně výkon motoru nevyužiješ, při své snaze jezdit za těch 11 l. Nějak to nechápu. Koupim si záměrně rožeranýho mastodonta a pak řešim spotřebu.

    vzteklej pes

    Koukam, že Dalibor zase kopnul do vosího hnízda. Nebo spíš do prdelí všech tralaláků? Baví mě komentáře uraženců a zejména toho, kterej si koupí 535i, aby s tim jezdil na spotřebu. Octavia RS TDI je přesně pro vás pro všechny!

    riki

    Dalibor to napsal skvele a trefne a zaslouzi pochvalu.
    Radsi jezdit za 10 nebo za 15 s V8 napr. a neco zazit a s autem si uzit chvile na ktere si clovek pozdeji vzpomene nez se v 60 letech ohlidnout za zivotem a rikat jezdil jsem usporne pekne jsemsetril a s tim prumernym autem napr. Skoda nebo VW na naftu za traktoroveho zvuku jsem se prokvedlal az do duchodu.

    JJ

    Taky se stavím za Dalibora. To jste opravdu tak prostí že si koupíte auto s označením Rennsport a budete s ním jezdit na spotřebu ? Kvůli lidem jako vy dělá škoda Grýnlajn .. 🙂

    tech

    Tak jestli si \“na smrtelné posteli\“ vzpomenete na ježdění plechovkou, tak bych zkusil někde vyhledat odbornou pomoc.

    BJ

    Jasný, sám máš Fabii 1,2 HTP, tak aspoň na diskuzi jsi frajer s V8. Asi jste vy, ani pan \“redaktor\“, nepochopili význam RS. Na denní dojíždění do práce je to pohodový auto. Na víkendové zábavy to samozřejmě nění. Na to si opravdu pořídím zábavné auto, u kterého nebudu řešit spotřebu, protože s ním najedu pár km.
    Kdyby jsi nedělal v místním kravíně, do kterého to máš 100 m pěšky, ale denně si autem po dálnici dojížděl, tak budeš spotřebu řešit taky.
    Ale tohle je marná diskuse. Pan Žák to stejně vše píše proto, aby vyvolal tyto diskuse, protože to zvedne nízkou čtenost a návštěvnost autowebu, což pak zvedne peníze za inzerci…

    Hio

    Je vidět, že si nikdy nejel v nějakém lepším autě. Ano, na chvíli si na nějakou plechovku vzpomenoust klidně můžeš a nemusíš vyhledávat odbornou pomoc.

    Chytráček

    Nepochopil?!!?!?!?!?!?RS z německého renn sport čili něco jako motoristický sport, závody… v přeneseném slova smyslu? Popř RS v anglickém pojetí slova jako rally sport? Není to Octavia PJ jako pohodový ježdění, není to Octavia KJ jako klidná jízda. Je to RS!!!!! 911 RS je sportovní linie řady, Audi RS je sportovní linie, Focus RS je sportovní linie a Octavii RS máme chápat jako nesportovní auto na pohodovou jízdu?????

    Hio

    Je vidět, že si nikdy nejel v nějakém lepším autě. Ano, na chvíli si na nějakou plechovku vzpomenoust klidně můžeš a nemusíš vyhledávat odbornou pomoc.

    Petr Chmelik

    Když tak čtu místní příspěvky tak se mi chce zvracet.jedna věc je že dalibor je pozér,to už dávno víme jak zavrhuje vše pod 200hp a dieseli a pro svoje M3 už nejspíš ve svém volném čase staví pomník,který bude sahat až do nebes.Octavia RS být toto označení používá (rally sport či rennier sport),v jejím podání znamená relativně schopná.Uvědomte si dalibore že dnes už málo kdo má auto jen tak pro radost.Vy ostatní kalkulatorove spotřeby…prosím vás jen stupidní cech bude tohle řešit u sportovního auta.sportovní auto si koupí nadšenec,člověk který nejezdí protože musí ale protože chce.někdo kdo není zvědavý na kompromisy a evolutiona nedrbe na 1500 otáčkach aby mu to nezralo a jeho jediný pocit slasti byl,že prostě jen má EVO.Ve prospěch většiny…dalibore prestante psát o sportovní jízdě a sportovních autech…tady to prostě nemá cenu.

    Hioru

    Nevylévej si svoje mindráky na pana redaktora. Těch 200 tisíc km najede většina lidí tak za 12 let, takže tolik neškudli. Kupuj co nejlevnější uzeniny ze supermarketu a ušetříš ještě víc.

    Problém je asi v tom označení… kdyby se tahle škodovka nejmenovala RS ale třeba co já vím TopLine, bylo by po problému.

    Hitio

    Mno, mně se diesel asi moc nevyplatil. Ono není dobré koukat jen na spotřebu, protože ceny vstřikovačů a vysokotlakých čerpadel jsou vysoké. Párkrát jsem taky v zimě nenastartoval a díky tomu měl v práci velké problémy. Navíc je podvozek více zatěžován vyšší hmotností, což ovlivní životnost i jízdní vlastnosti – na sněhu vyloženě nepříjemné.

    Hitio

    Mno, mně se diesel asi moc nevyplatil. Ono není dobré koukat jen na spotřebu, protože ceny vstřikovačů a vysokotlakých čerpadel jsou vysoké. Párkrát jsem taky v zimě nenastartoval a díky tomu měl v práci velké problémy. Navíc je podvozek více zatěžován vyšší hmotností, což ovlivní životnost i jízdní vlastnosti – na sněhu vyloženě nepříjemné.

    Mick

    Na dálnici žerou málou i V8. Rozhodně je lepší se přestěhovat za prací, než dojíždět denně třeba 150km (tam i zpět). To jsou ti lidé co si nadměrně váží svého paliva, ale to nejdůležitější (čas) klidně promrhají dojížděním.

    Filip Rakovan

    Já osobně vidím u sportovní jízdy analogii s jakýmkoli jiným sportem, co já vím, třeba s basketbalem. Sport je pro mne něco, co mne baví a co dělám nad rámec běžných každodenních aktivit (jízda autem do práce versus to, že přeskočím obrubník a hodím prázdno plechovku do odpadkového koše), ovšem co je třeba se učit(viz ty zmiňované kurzy), protože bez znalosti techniky to nejde (ani u jízdy, ani u basketu). Je třeba trénovat (okruhové dny) – basketbalista tráví spoustu času v tělocvičně i pod košem a nacvičuje signály, hody, skoky, atd. Sport je něco, co nemohu dělat bez patřičného vybavení, pokud to má mít nějakou úroveň (sportovní auto) – koš, basketbalový míč,… Sport je pro mne o překonávání hranic (osobních, časových, atd.), o zábavě, o soutěžení na sportovišti (závodní okruh nebo palubovka). Sportovní jízda je to, co páchám na uzavřené trati (ideálně se sportovním autem nebo sportovně laděným), co musím trénovat a cvičit, co mi přináší zábavu, pocit uspokojení, pokud to, co procvičuji, zvládnu…

    BJ

    To je zase moudro. A co když pracuju na projektech, který jsou na omezenou dobu a na různých místech ČR? To se mám stěhovat co rok?
    Každý nemůže/nechce pracovat v místě bydliště a prostě musí dojíždět, nebo to plyne z podstaty jeho práce.
    A V8 na dálnici rozhodně nežere stejně jako nafta. V USA jsem měl V6 3,7l a žrala jako kráva i při jejich nízkých rychlostních limitech.

    BJ

    Nepochopil význam Octavie RS jako auta. Ne zkratky RS…

    BJ

    Teď jste panu Žákovi pěkně osvětlil, proč Octavia RS není určena, a nikdy nebyla, pro sportovní jízdu.
    Pokud se sportovní jízda provozuje na okruhu, s čímž souhlasím, nikoli na běžné silnici, tak se nemůže pan Žák divit, že mu tyto požitky O RS nepřinese. Za tím účelem nebyla vyvinuta.

    BJ

    V Čechách ne…

    hal

    Tak to je pak tvůj problém a máš si koupit auto na cng, ale to bych už chtěl moc – ohleduplnost.

    Dalibor Žák, autoweb

    Ten hloupej pan Žák to moc dobře ví, ale spíše si chtěl rýpnout do lidí, kteří snad v Octavii RS hledají supeRSport, který jezdí za pět litrů. Ale to by také někteří čtenáři museli umět chápat ironii.

    vzteklej pes

    To je prostě blbost. Škodovka jen vodí hloupé zákazníky za nos. Kdo tomu rozumí, ten se zkratce RS vysměje. Vesnickej (nebo městskej, to je jedno) mamlas si to ale z pravidla koupí proto, že se to tváří sportovně. A proto to taky musí sportovně jezdit, když se to tak tváří.

    Jonatán

    Oktavie RS nikdy nemůže jezdit za méně než 5 litrů v normálním provozu. Spotřeba 4,9l je počítačem vytvořená blbost pro kretény co tomu chtejí věřit. Reálná spotřeba je o 1 – 1,5l víc a tu už milánkové platíte protože u benzinky prostě tankovat musíte. Doporučuji se redaktorům na tuto blbost automobilet zaměřit. Máte dost času i aut. Dát plnou … najet kilometry , dotankovat plnou a spočítat. To pak jsou numera

    Mirous

    Souhlasím. Často počítač proměřuje a lidé pak z toho dělají chybné závěry. Na druhou stranu chápu, že je to nejjednodušší možnost…

    sssss

    Jen kečáš…

    Jenyk

    Jestli si někdo koupil auto za 1,7 M na kterém jen na ceně tratí přes 200 K a řeší spotřebu, tak si koupil auto na které nemá. Jedině finančně rozumné řešení je výrazně levnější auto, spotřeba je nepodstatná. Takhle kdyby uvažoval finanční ředitel, tak musí letět než přivede firmu na buben, protože nezná Paretův princip.

    pylot

    Na jezdeni do prace po nejaky pekny silnici to muze bejt idealni auto. A na vikendy se k tomu da za 60 prikoupit motorka, ktera bude mit dynamicky schopnosti nekde uplne jinde a bude jezdit za 6 – 10 litru.

    fakt nerozumiem tomuto clanku…

    mojmu znamemu sa paci octavia. dokonca tak, ze sa pre nu rozhodol aj napriek tomu, ze za par mesiacov by si mohol objednat uplne novy model. taktiez povedal, ze vela pracovne aj sukromne cestuje. jeho naroky teda boli: diesel, dobra spotreba, silnejsi motor, praktickost, kazdodenna vyuzitelnost, pohodle, plna vybava, skoda octavia. tym padom vychadza jedina motorizacia a tou je octavia RS 2.0 TDI. auto uz ma doma a nevie si ho vynachvalit. kasle na nejaku sportovost krorej naznaky tam aj napriek tvrdeniam p. Zaka su(neviem ci sa neviezol v klasickej octavii a nevie si to porovnat ale budis)problem je vsak v tom, ze ked auto nevyzera, nejazdi alebo proste nie je M3 tak to podla p. Zaka nemoze byt sportove…mozno by bolo dobre to uz prestat porovnavat a pripustit si, ze nie vsetky auta su iba o sportovosti… dokonca ani tie, ktore su priostrene.

    Honza Zapletal

    Kdyby se to prodávalo jako vrcholná výbava, ne jako model spojený s motorsportem, nikdo neřekne ani popel. Na rýpání do zavádějícího marketingu nevidím nic špatného.

    Jarouš

    Jak vidno jest, napsat něco negativního o MODLE byl dobrej tah. Zvláště ve spojení se zmínkou o posedlosti Čechů spotřebou paliva. Komentáře to jen potvrzujou, byť se jejich autoři snaží formulovat je tak, že vůbec, ale ani trošilinku nejsou posedlí spotřebou paliva.

    Přitom koupit si dýzl znamená podřídit hodnotě spotřeby vše ostatní – kultivovanost chodu, zvuk, čitelnost projevu, \“fun faktor\“, hmotnost…

    josef K.

    OK. Auto konstruované pro jízdu na okruhu se z podstaty věci nehodí do běžného provozu. A obráceně to platí samozřejmě taky. Neznám žádné sériově vyráběné auto, které by bylo postavené jako okruhovka. I deriváty typu RS4, M3… jsou jen kompromisní konstrukce. Nejsou to ostré okruhovky.
    Sportovní jízda v běžném provozu je blbost. A její veřejná propagace je více méně návod jiným lidem na cestu na věčnost. Tomu se rozumný člověk pohybující se ve veřejném prostoru důsledně vyhýbá.
    Pozorovat pak nešťastníky ve stokoňovém focusu jak se pokouší o sportovní jízdu je hororová záležitost. Nejhorší je, že oni si i pod dojmem takových článků myslí, že to autíčko nějaké lepší vlastnosti má.

    Adam

    Zdravím všechny a musím přidat diskuzní příspěvek. Octavii RS II Tdi vlastním přes rok a zatím jsem na ní nenašel ani jedinou chybu. Že to není sporovní vůz musí dojít každému, aneb chceš jezdit cestou z práce valstní RZ, zapomeň na to. Chceš slyšet lahodící zvuk motoru při plném sešlápnutí plynu, opět zapomeň. Ale každý inteligentní člověk pochopí, že octavia rs je vlastně auto od každého trochu a stím si ji pak člověk kupuje. A jelikož je silnice jeden velkej radar, kolona, drahé phm, tak proč nesáhnout po rs Tdi? Občas se svezete se sportovnějším nádechem, občas jedete kolem 4,5, rodinu do Octavie naložíte a jakej jinej cíl toto auto má? Srovnávat se Imprezou, Evem, Focusem??? To by byl snad vtip roku! A TSFI je pro mě ještě větší výsměch do OII RS než vámi kritizované TDi. Kdo by chtěl mít doma předohrab s 200 koňmi, který má podobnou spotřebu jako STi. Snad nikdo. RS Tdi = Octavia v \“s linu\“ s minimální spotřebou versus výkon a umě jednoznačně palec vzhůru!

    Honza B.

    autorovi příspěvku přede mnou dávám za pravdu, já jsem povahou sice zaměřený na benzín, ale Vaše argumenty chápu a přesně, jak říkáte, je to rozumná a rozumová volba. Postavil bych to asi tak, že očekáváte svižnější svezení, ale nepotřebujete závodit, prostě jen být svižnější, tedy bezpečnější, při předjetí. A celkově, aby auto nebylo lenivé, ale zase nepotřebujete Supersport. Octavie RS se mi líbí, je pravda, že místo křídla by mi stačila odtrhová lišta, ale to už je jen pidi detail.

    P.S. pro rejpaly jen uvedu, že jezdím mimo Opel Vectra \“C\“ GTC 2.0 turbo v benzínu (je to takové pro někoho nevzhledné,příliš hranaté a těžkopádné auto…ale na dálniční přesuny, pro které jsme ho kupovali, je to velmi příjemný a dostatečný vůz)

    A autor článku si prostě rejpne do sportovnosti.
    Ale beru to v tom smyslu, že naznačuje, že nelze čekat supersport, ale že je to dobře koncipovaná motorizace pro určitý typ ježdění, čučení na spotřebu je přitažené za vlasy, ale řeší to tu všichni. Někdo více, někdo méně. Je pravda, že jak zmínil jeden autor reakce: v dnešní době je přeci jen silná vrstva, která si kupuje jedno auto a je to na všechny potřeby. Auto pro darost, nebo i motorku pro radost…to jsme trošku na jiném cenovém levelu. Myslím, že takoví čtenáři už nestíhají ani číst autoweb a o víkendu individualisticky vyrazí nějak za zábavou…dvoustopou, jednostopou, leteckou apod. Jenže ty se tady pohybují minimálně. K parretově optimu přidám Gaussovu křivku o rozložení bohatství…80% lidí vlastní 20%bohatství-a tedy naopak 20% lidí vlastní 80% bohatství.

    Mějte se fajn.

    nesuhlasim, urcite to nemozno hodnotit ako zavadzajuci marketing. octavia RS je sportovejsia ako klasicka verzia a to nikto neodskriepi… takze marketing je uplne v poriadku pretoze pri porovnani RS a kasickej octavi tam rozdiely rozhodne su.

    Petr K.

    Přesně tak. Solidní slušně vybavené auto s motorem dost silným na to, aby člověk nemusel řešit zda mu to předjíždění do další půlkilometru vzdálené zatáčky vyjde a jestli mu \“tamten kopec ještě veme šestka nebo bude muset shodit na pětku, příp. čtyřku\“. K tomu méně houpavý podvozek uměřený výkonu motoru a brzd…
    Jen to \“RS\“ a křídlo,to je doopravdy spíš k 
    smíchu. To je asi hlavní důvod, proč bych v tomhle autě nikdy nechtěl být spatřen. 😀

    Jonatán

    Oktavie RS nikdy nemůže jezdit za méně než 5 litrů v normálním provozu. Spotřeba 4,9l je počítačem vytvořená blbost pro kretény co tomu chtejí věřit. Reálná spotřeba je o 1 – 1,5l víc a tu už milánkové platíte protože u benzinky prostě tankovat musíte. Doporučuji se redaktorům na tuto blbost automobilet zaměřit. Máte dost času i aut. Dát plnou … najet kilometry , dotankovat plnou a spočítat. To pak jsou numera

    Jinak proti autu nic nemám a dobře jsi zdůvodnil proč ho máš

    Jarouš

    Nenašels žádnou chybu? A vzápětí jsi dvě vyjmenoval. Legrační. Právě ono \“od každého trochu\“, jinými slovy – auto si hraje na něco, co není, a to na více frontách, je zásadní negativum. Ale jak říkám, lidi sami sebe přesvědčujou, že maj rádi kompromisy.

    No a ten, ehm, SOUND…

    Hikro

    Octavia RS TFSI nežere jako impreza STI ty chytrolíne. Mám octavii 1,8TFSI s do tvého ropáka bych nesedl ani jako do taxíku. Nejsem totiž nahluchlý a bez citu.

    mIRO

    Octavia RS TFSI žere míň než sti. Jezdí OCTA II 1,8TFSI a do tvého ropáku bych si nesedl ani jako do taxíku. Nejsem hluchý a dostatečně tupý řidič.

    A v com kecam?

    Martin

    Je to takový český sen – sportovní Octavia. Každý se v ní tváří tak důležitě. Kdyby to stalo 300tKč, tak to pochopím. Ale za ty peníze se dá koupit opravdové auto a třeba i s dobrým podvozkem. Ve výsledku je tak tento vůz jen důkazem majitelová IQ a schopnosti používat vlastní mozek.

    sm

    výborné skvělé a dokonalé! přesně vystihující, tleskám:)))

    ctenar

    Spíše by bylo vhodné použít výraz: \“Majitel tohoto vozu má jiný názor.\“ Netuším jak moc to souvisí IQ s druhem vozu, ale budiš. Každý kupuje auto s jinými preferencemi. Nákup vozu s motorem tdi (hdi..atp.) pouze znamená (většinou) – šetřím (na provozu). A důvodů pro to může být více. Není to špatně ani dobře, je to fakt.
    PS.: Které auto se 170hp se dá pořídit ze 300tKč? Myslím nové.

    rybi

    A podstoupit riziko nákladných oprav motoru 🙂

    HaroldKytka

    Dalibore nejste blazen? cekat od auta, ktere ma v nazvu RallySport, sportovni jizdu? :DD

    kutil Tim

    Kolego, takové auto je volba srdce. Proč nemít auto s dostatkem výkonu v rezervě a kultivovaným motorem? Proč ždímat dýchavičný a roztřesený motor TDI, který na hranici svého výkonu stejně neodevzdá přílišný výkon, jeho spotřeba pak také atakuje hranici 10 litrů a k příležitostné zábavě, kterou takové BMW nabídne (netřeba využívat denně). Také jezdím na benzín, také řeším spotřebu a přemýšlím, zda lépe jezdit za 9 nebo 13 litrů. Ale když je třeba, tak i 13 oželím. Mezi námi. Na rozdíl od VW, BMW ty diesely alespoň umí, ale benzín je stejně benzín.

    kutil Tim

    Konečně někdo, kdo uhodil hřebík na hlavičku.
    Je to tak. Národ žijící mezi městy Aš a Ostrava si nějak nemůže připustit, že se mu dostal pod kůži diesel. Jak by ne? Ono poskočit ze Škody 120 do Octavie TDI jitě něbyl krok evoluční, ale doslova revoluční. Jenže pokud by tací poznali krásu například šestiválcového motoru spalujícího benzín, nebo krásně se točícího dvoulitru z provenience Japonských značek, možná by je to donutilo k zamyšlení. 🙂
    Diesel bude překonán, nebojte. Buď jej zadusí EU a nebo se utluče sám. jediný, kdo jej bude živit budou firemní flotily.

    kutil Tim

    Pane kolego,
    Vy myslíte, že se dají slove \“Škoda Octavia\“ spojit se slovy \“diesel, dobra spotreba, silnejsi motor, praktickost, kazdodenna vyuzitelnost, pohodle, plna vybava\“?
    To auto jsem řídil. Má spotřebu s obvyklým zatížením začínající na 7 litrech, motor je nekultivovaný (obecně jako všechna TDI), o síle nemá smysl mluvit, jelikož rychle vadne (charakter TDI obecně…není výčitka), pohodlí a dobrá výbava…to snad nemyslíte vážně? Co je na tom pohodlne? Vždyť je to Octavia…to bylo vždy auto druhé kategorie.

    jurda

    Tak když už by snad o tomto autě někdo uvažoval, tak snad z benzínovým motorem s golfa GTI a ještě by si musel sundat ty znáčky RS.Nechápu vaše srandy a ironie co tu píšete,ale když někdo chce jezdit za 4l nebo 3,3456789l,tak už doma má dávno starou oktávku 1.9Tdi 81kw,nebo si koupí diesel 1.6Tdi.Nebude si přece kupovat auta za 800000kč a pak s ním jezdit na spotřebu a klepat se na 1500ot/min,co by tomu po čase řekl motor.Když už v tom škoda vidí sportovnější auto,asi podle těch spojlerů,tak to má nabízet POUZE z benzíňákem 2.0TFSI.Tohle je jenom sportovně vypadající(skrz ty spojlery)auto na ježdění po dálnini s touto motorizací,navíc na dálnici myslím D1 je zas zbytečně tvrdá.

    Asti

    Někdo jezdí každý den s Oktávkou RS a je spokojený se spotřebou i výkonem a někdo má v garáži M3 (údajně na každodenní ježdění, ale vyjede jen o víkendu) a honí si nad tím autem … třeba triko:-)

    jan

    Ono RS v případě oktávky a této motorizace znamená spíše označení výbavy atd.Oktávka přeci není sportovní auto a ani nemá být,je to praktický,rodinný vůz a já bych za tuto RS 800000 nedal.Neříkám že oktávka je špatné auto to ani náhodou,ale kdybych těch 800000 měl,za takové peníze už jsou auta o třídu výše a i sportovnější.Oktávka dává smysl tak max do 500000kč pak už ne.

    Athep

    A stím palubním PC jste na to přišel jak? 😀
    Mám 2.0 TDI bez úprav a dá se s ní jet z města do města kolem 3,0l/100. To, jak pomalá je to jízda je věc druhá, ale jde to.
    Na nádrž jsem s 5 lidma na palubě a plným kufrem ujel 1180km, než blikla nula.(měl jsem průměr asi 4,7l/100 dle palubky)
    Kdybych byl sám, tak bych ujel o dost víc..

    Nemyslím si, že palubní PC kecá, občas se to může lišit, ale u mě to sedí +-0,1l/100km.

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist