smrtici-kamiony.jpg

Smrtící kamiony

dopravní předpisy v čr

Na obří náklaďák ve zpětném zrcátku není hezký pohled, když prudce brzdíte před kolonou na dálnici. Ale možná je to lepší než být za ním.

Diskuze

6 komentářů

    Pan P.

    Rád bych reagoval na komentář redakce. Nemyslím si totiž, že by měly mít bezpečnostní zábrany funkci deformační zóny, jejich smysl je dle mého názoru právě ten, že fungují jako betonová zeď, čímž zamezí tomu, aby jako betonová zeď fungovala zadní stěna návěsu ve výši hlav cestujících. Na tu totiž deformační zóny osobních automobilů rozhodně nic nezmůžou, zatímco náraz do pevné stěny v rychlosti 90km/h by mohli cestující v moderním autě přežít (vycházím z nárazových testů při 64km/h do pevné překážky na 60% šířky auta, kde dnes snad už dochází jen k poraněním nohou)

    Pak mi tedy dává smysl testovat zábranu i při vcelku vysoké rychlosti nárazu (ke které přesto snadno může dojít), protože by měla bydržet prostě vždycky.

    Petr Kohout

    Souhlasim s vami v tom, ze by zabrana mela fungovat jako zed, ale zase je otazkou jak toho docilit..vezmeme-li v uvahu ze prumerne auto vazi kolem 1300 kg tak naraz v 90 km/h je uz ohromna energie. A mam stejne pochybnosti, ze naraz v 90 km/h se da prezit – mozna da, ale s tezkymi zranenimi, ten test o kterem jste mluvil je sice v 64 km/h a myslim, ze dokonce s 40% presazenim, ale neni do pevne prekazky nybrz do deformovatelne (ktera ma deformacni vlastnosti + – stejne jako prid vozu) a v tom je prave ten hacek, tak bariera pohlti sama o sobe znacnou cast energie. Zed nepohlti nic.

    Mirek

    Myslim, ze mate pravdu jen castecne. Podle stranek ENCAP je testovaci bariera sice deformovatelna, ale temer s nulovou schopnosti absorbovat energii. Je se vlastne simulace prvnich plechu auta, ktera ma za ucel poskytnout zhruba podobne casy na reakci palubni elektroniky, jako pri realne srazce. Proste pri realne srazce se prvnich par milisekund borti jen tenke vnejsi plechy, bez toho, aby to auta nejak zbrzdilo. Teprve po narazu casti projektovanych jako deformacni, se jedno auto pro druhe stava betonovou zdi. Cili pevnejsi zabrany by byly temer jiste lepsi. Radeji tvrdy dopad do airbagu, nez amputace hlavy. To uz nerozchodite.

    Haya

    tak tak, souhlas

    honzaw

    taky souhlasim…

    tomaz

    a proc ne deformacni zona a az za ni "zed". deformacni zona tvorena nejakou vostinou, ktera by treba pri rychlosti 40km stacila ubrat dost energie. pri vyssich rychlostech by se pres ni auto dostalo az na tu "zed", ale stale by to bylo dost na to, aby nesla pod auto i cast s cestujicimi.

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist