Skutečně zakáže EU tuning a veterány?
Zajímavosti o autech
Médii se prohnala zpráva o tom, že chce Evropská Unie zakázat tuning a neschválené díly, což by mohlo dopadnout třeba i na veterány.
Nejlepší české silnice: Vybrali jsme, kde se nejlépe svezete
Pořádný doping pro Corvette. Nový tuning od Hennessey slibuje kompresor a až 700 koní
Škodu Fabii sedan kdysi postavilo i Porsche. Našli jsme auto, na které už všichni zapomněli
Stavba dálnice D3 se zasekla: Úsek u Kaplice zpozdí bizarní situace s antimonopolním úřadem
Zajímavosti o autech
Médii se prohnala zpráva o tom, že chce Evropská Unie zakázat tuning a neschválené díly, což by mohlo dopadnout třeba i na veterány.
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
EU = idiocije, debilita, zbytecnost, mrhani penezi a brzdy opetovneho ekonomickeho rustu Evropy. Je na case je rozpustit. Jsem sice pro sjednocenou Evropu , ale jsem proti EU a Bruselu
Jde o to, že integrace jako taková není špatná, ale měla by být podpořena ekonomickými motivy (něco jako NAFTA), tolik regulace rozhodně není potřeba a EU se bohužel stala opakem toho, čím by měla být, jinými slovy byla utvořena proto, aby Evropa byla konkurenceschopnější. To by si vyžádalo zrušení všemožných regulací, jako je Společná zemědělská politika atd., a to se velmi pravděpodobně nestane, bohužel.
Ale jděte, klidně si na EU plujte, jak je libo. Ale v tomhle bodě takovouto regulaci už dávno máme – vozidlo musí po celou dobu provozu odpovídat stavu, ve kterém bylo vyrobeno – homologováno. Jakákoliv úprava či vyspravení dílem nehomologovaným pro provoz na pozemních komunikacích (tj. včetně oblíbeného vykuchání filtru pevných částic či přečipování vozidla nějakým šoumenem) = zásah do homologovaného celku, za který fyzická osoba provozující takové vozidlo může dostat pokutu až 5 milionů kč (dle 56/2001). Naprostou většinu tuningovaných vozidel (a čmoudících nafťáků) můžou reálně policisté už v současnosti rovnou majitelům u silnice odstavit, zabavit a po proběhnutí správního řízení sešrotovat (plus z pokuty by se jim i likvidace zaplatila).
EU tedy vymýšlí něco, co už tu v ČR dávno máme, akorát to policie ČR neumí použít. Na sportovní a historická vozidla se však pochopitelně toto nevztahuje, protože prochází jiným schvalováním, než běžně provozovaná vozidla…