dodge-challenger-352x198.jpg

Skoro všechny ojetiny mají ABS a většina ESP, ubývá však aut v metalickém laku

Ojetá auta

Úroveň vybavenosti ojetých vozů roste. V základních výbavách se stále častěji objevují moderní, ale i komfortní prvky. Běžnou součástí je například ABS či ESP, častěji se objevuje kontrola tlaku v pneumatikách. Mezi mladšími ojetinami ale ubývá vozidel s metalickým...

Diskuze

36 komentářů

    Kryštof

    Pokud je systém kontroly tlaku v kolech a EPSka už v nových autech povinná, tak se není čemu divit, že roste počet aut v autobazarech, které tyto věci už v sobě mají

    Tauber

    Je to da pravda a to mě dost překvapilo, že teď jsou ty barvy takový divný, jakoby dětsky infantilní a ono to je tím, že ubývá metalických laků…

    Kratina V.

    Když člověk ušetří nákupem v autobazaru místo nákupem u dealera, může si dopřát vybrat si auto s lepší výbavou a dalšími bezpečnostními i užitkovými prvky.

    Kamil87

    Tohle byl opravdu zajímavý článek, všechno bylo hezky srozumitelně představeno a vyčísleno. S díky Kamil

    Kábrt

    Ale co bylo před pěti lety nadstandardní výbava, je dnes standard a dneska zase vzhlížíme k dalším nadstandardům. To je vývoj a ten nezastavíš;)

    janina

    o tom že má auto dešťový senzor slyším poprvé. Jako k čemu to je? Že zapne stěrače? To snad není problém si zapnout, když nevidím přes okno! To jsou zase vymoženosti teda

    pan Jech

    Co jsem nikdy nemyslel, že bude tak dobré, je připojení přes bluetooth, to je věc!

    Vráťa

    Metalíza pro mě vždycky byla a i bude symbolem luxusu, ty dnešní barvy nebo vícebarevná auta, to je vrchol nevkusu. Pro mě vždy auto v jedné decentní barvě a v metalíze a vnitřek v kůži, z toho nikdy neustoupím

    Werner

    …jen jestli všechny ty dešťové senzory a bluetooth na volantu neodpoutávají pozornost od sledování provozu a řízení

    Karel

    A není to dobře? Že auta už nejsou jen kousek plechu na kolečkách, ale že mají různé bezpečností systémy?

    Klvaňa

    Taky jsem radši, že jde vývoj takhle hezky dopředu a že i při koupi ojetého auta, třeba 4 letého, má člověk pocit, že je to auto o hodně bezpečnější, než to které právě prodal

    ondráš

    Zrovna s připojením přes bluetooth nejsem spokojen, jsem zastánce připojení s kabelem, napevno. Kabel mě nijak neomezuje a garantuje, že bude vše fungovat, jak má. Nebo jaké jsou Vaše postřehy na propojení mobilu s palubním počítačem?

    Vosika

    Tak jestli 97 % ojetých aut má ABSko, tak to na tom náš vozový park není vůbec špatně!!

    Pít

    Pět sedadel má snad kromě kabria a sporťáku každé auto….

    j. pucholt

    Nejsem si zcela jist, že multifunkční volat je to, co by se mělo nějak zdokonalovat více. Všechna ta hejblátka, ovládání telefonu, sledování dojezdu pro benzín atd, to všechno odvádí pozornost od řízení a kolikrát je problém pustit blinkr nebo stěrač

    Vavřín

    Tak zrovna o dešťovém senzoru jsem jaktěživ neslyšel

    PechVogel

    Všechno je to otázka peněz a tím se odvíjí prvky doplňkové výbavy ale i dalších bezpečnostních prvků, které ojetina má

    havlíček

    Běžné součásti auta v dnešní době… článek zajímavý, ale uvítal byl lepší statistiky, než auta stáří do deseti let a nad deset let…

    Tauber

    Mně se úplně eklují ty moderní infantilní barvy, nebo ty auta co mají jednu barvu na střeše a kapotě a jinou barvu na zbytku auta. Kdo to vymyslel?? To se to fakt někomu líbí??

    Bohdan Valach

    Myslím, že kontrolu tlaku v základní výbavě stanovila EU v roce 2014 nebo 2015 a když EU něco řekne, že to má být norma, tak asi ví o čem mluví. Jenom my Češi to pořád snažíme oblafnout, hlavně v potravinářství

    Kratina

    Bezpečnost nade všem. A navíc dané befelem shora, a stejně to tu nevypadá jako v Rakousku nebo v Německu, kde jsou auta (nejen ta) o dobrou třídu výš

    Olíček

    věci na volantu dle méhu názoru ale zbytečně rozptylujou pozornost řidiče. Za mě bych volil variantu, že by informace o průměrné rychlosti, spotřebě atd., byly dostupné až ve chvíli, když by auto nejelo

    Koňařík

    Povinné prvky do aut rozhodně patří, a čím víc jich tam bude, tím budou auta bezpečnější, to je pravda. Ale na druhou stranu, čím víc hejblátek a ukazovátek, to všechno opravdu může a rozhodně i rozptyluje pozornost řidiče. Proto by se za mě mělo investovat do výroby a osazení takový bezpečnostních prvků, které nemůže řidič ovládat sám, které si zkrátka žijou vlastním životem a dobře fungují

    Volný

    Asistent řízení, aby kola neprokluzovala, je dobrá věc, a loboval bych proto, aby to bylo taky povinné. Ale spousta aut to už dneska ve standardu má, jenom u těch ojetin může být problém, že to je starší auto, které to ještě nemá.

    Zdeněk 75

    Všechny vylepšení bezpečnosti jsou super, ale jestli už není těch tlačítek na volantu nějak moc, nepřijde vám?

    Vlastimil Válek

    Řidič se nesmí nechat rozptylovat ničím, ať už má ty možnosti na displeyi nebo na volantě nebo jinde. Nesmí ho rozptýlit nic, jinak je to špatný řidič. Stačí sáhnout na rádio. Nebo na stěrač, rozptýlit se tím a může být tragédie na světě. Bohužel, auto je pořád jenom auto, kus plechu, takže když k nehodě dojde, může nás zavalit několik tun kovu, tak prosím, opatrně…

    Skovajsa

    O něčem (jako například je dešťový senzor) slyším poprvé, ale něco už je určitě součástí povinné základní výbav (jako to ESP)

    Ladislav Rott

    Jedna věc je nějakej základ, kterej je povinnej, zbytek už je o penězích a možnostech, kolik do auta investovat. Další pohled však nabízí otázku, jestli jsou všechny ty možný vymoženosti nutný a za jejich použití je jízda lepší/rychlejší/bezpečnější/příjemnější. Přidávám se totiž k názoru, že všeho moc škodí, a řidič by neměl bejt nikterak rozptylován.

    Pácl

    Dneska je v autech spousta vymožeností, například asistent pro parkování nebo pro rozjíždění se do kopce, že by se snad zdálo, že řídit auto může kdokoliv, jen si sedne, dá pokyn, a auto to za něj udělá….

    simon

    ja jsem ze stare skoly a uznavam jenom posilovac rizeni. ostatni veci jsou zbytecny

    Kadláček

    To já zas všechny novinky vítám. A hrozně bych si jednou chtěl dopřát to auto, které opravdu zaparkuje samo kamkoliv. Takové bych se nebál půjčit ani své drahé ženě 😉

    Jirka Aubrecht

    To, co je v článku popsáno, považuji za standard dnešní doby.

    Fany

    Já se přiznám, že mě nákup prvního auta u dealera Fiat tolik finančně vyčerpal, že jsem skončil s bílou barvou auta, která je v základu zdarma. Proto další auto budu pořizovat v autobazaru, abych se tomuhle vyhnul, a vybral si i podle barvy, a nepřiplácel za tohle a tamto jako mourovatej

    V. Kalvoda 56

    Neumím si představit dneska, že jsme před 15 lety běžně neměli posilovač řízení a taky to šlo. Ale dneska by to prostě nešlo. Rovněž další bezpečností prvky, navíc většinou v základu již povinné (viz ESP).

    Lukáš

    Dost věcí ze článku uvedených je už z hlediska bezpečnosti povinnost mít, takže i tím roste cena aut a i jejich bezpečnost. A jako na to servo zrovna nechci vůbec ani vzpomínat 🙂

    Vráťa

    Vzpomínám, jak jsem za mladejch let po tý metalíze tolik toužil a když jsem ji prvně měl, byl jsem nadšenej. Od tý doby ji mám na každý autě a rovněž sedačky v kůži, to je můj fetiš, stejně jako v obýváku mám sedačku z kůže, v autě musí být jakbysmet

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist