Škodovka pokračuje v sérii historických přednášek. Tentokrát můžete vyrazit na neobyčejné příběhy z minulosti

Série oblíbených přednášek o zajímavých momentech z historie značky ŠKODA AUTO pokračuje ve ŠKODA Muzeu třemi setkáními. Posluchačům zprostředkují nejen atmosféru mladého Československa, od jehož vzniku si připomínáme 100 let.
titulka-34-1100x618.jpg Zdroj: archiv redakce

Foto: Škoda

Podzimní cyklus přednášek připomene nejen působivý rozvoj značky L&K/ŠKODA na pozadí konkurenčního boje let 1918-1938, ale i vozy prezidenta T.G. Masaryka. Jistě zaujmou také informace o dávno zapomenutém způsobu distribuce pohonných hmot před více než 100 lety.

Automobily první republiky

Podzimní sérii cyklu Neobyčejné příběhy z historie automobilky zahájí přednáška motoristického publicisty Jana Tučka, věnovaná automobilům první republiky (1918-1938). Vývoj československého motorismu představí v širších souvislostech, včetně konkurenčního boje širokého spektra domácích automobilek, z něhož vyšla značka ŠKODA vítězně. Přednášející se bude podrobněji věnovat legendárním modelům POPULAR a RAPID, pádné odpovědi společnosti ŠKODA na světovou hospodářskou krizi. Posluchače jistě zaujmou také informace o prototypech s motorem vzadu, připomínka úspěchů vozů ŠKODA v závodech a soutěžích atd.

Kdy: 25. září, od 17:30 h v sále L & K Fórum

Všechny prezidentovy vozy

Po dobu výkonu své funkce (1918-1935) používal „President Osvoboditel“ Tomáš Garrigue Masaryk řadu automobilů výhradně československých značek. Nejdéle ze všech měl k dispozici progresivně řešený, zároveň luxusní a elegantní model ŠKODA Hispano-Suiza. O tomto rychlém šestiválcovém voze objemu 6,6 litru a výkonu 100 koní (73,6 kW), ale i o dalších automobilech ve službách kanceláře prezidenta republiky Masaryka, promluví Lukáš Nachtmann, odborný koordinátor Archivu společnosti ŠKODA AUTO.

Kdy: 23. října, od 17:30 hod. v sále L & K Fórum

Historie a vývoj čerpacích stanic

Jiří Křížek, ředitel Severočeského muzea v Liberci, fundovaně přiblíží prapočátky prodeje pohonných hmot pro motocykly a automobily. Na přelomu 19. a 20. století byl totiž benzin dostupný prakticky jen v lékárnách a drogeriích. Původní zaletovaná plechová balení a skleněné demižony teprve po letech ustoupily výdejním stojanům s ručním či elektrickým přečerpáváním a cejchovanou nádobou, z níž se palivo samospádem přepouštělo do nádrže vozidla.

Kdy: 13. listopadu, od 17:30 hod. v sále Hieronimus II.

Vstup na všechny uvedené přednášky je zdarma. V příslušných sálech ŠKODA Muzea (třída Václava Klementa 294, Mladá Boleslav) s dostatečnou kapacitou začínají ve výše uvedených termínech, vždy v úterý v 17:30 hodin.

Obliba ŠKODA Muzea v Mladé Boleslavi mezi českými i zahraničními hosty setrvale roste, v roce 2017 si připsalo návštěvnický rekord: přivítalo 254 143 osob. V moderní expozici a nově zrekonstruovaném depozitáři je poutavě prezentována historie značky ŠKODA, velké oblibě se těší také tematické výstavy i kulturní akce včetně koncertů populárních hudebních skupin.

Po předchozí rezervaci lze návštěvu ŠKODA Muzea spojit s prohlídkou výrobního závodu ŠKODA AUTO, případně partnerského Leteckého muzea Metoděje Vlacha, situovaného na letišti v Mladé Boleslavi, či areálu Rodného domu Ferdinanda Porscheho v Liberci-Vratislavicích. Pro všechna zde uvedená muzea je možné získat zvýhodněné kombinované vstupné.

19.9.2018 2:00| autor: Autoweb.cz | zdroj: Škoda

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist