Škoda Yeti Xtreme (2014): extremistka hlavně svým jménem a designem

Mladoboleslavská značka s detailním představením svého crossoveru Yeti Xtreme dlouho neváhala, tady jsou základní fakta i první oficiální záběry.

Škoda dnes ráno navnadila své příznivce na facebookovém profilu první obrazovou upoutávkou na přestavěný model Yeti a zdálo se, že tím zprávy o novince chystané pro setkání u rakouského jezera Wörthersee minimálně na pár dní končí. Tiskové oddělení nicméně usoudilo, že není důvod otálet a zveřejnilo vše podstatné jen pár hodin poté.

Automobilka poměrně odvážně prezentuje studii Xtreme jako „kompaktní SUV s rallyovými ambicemi“, pohonná jednotka však těmto slovům dostojí jen stěží. Pod přední kapotou je umístěná standardní koncernová osmnáctistovka TSI o výkonu 152 koní a nejvyšším točivém momentu 250 newtonmetrů dostupných v rozmezí od 1500 do 4200 otáček za minutu.

Motor spolupracuje s rovněž sériovou šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou DSG přenášející výkon na všechna čtyři kola, přičemž plné využití potenciálu použité techniky zaručí akceleraci z 0 na 100 km/h za rovných devět sekund a maximální rychlost 192 km/h.

Co se možná světu rallye blíží poněkud více, jsou třeba do stran vytažené lemy blatníků dávající vzpomenout na soutěžní Škody Fabia WRC či S2000 anebo sedmnáctipalcová kola obutá do terénních pneumatik, sériový nicméně není ani podvozek. Zavěšení využívá výškově stavitelné jednotky a brzdy pochází z aktuální generace Škody Octavia RS.

Drsnější vzhled podporují rovněž nové nárazníky s náznakem ochrany ve spodní části či výraznější hranaté koncovky výfukového systému a „xtrémně“ se snaží vypadat také interiér. Tomu dominují čtyři samostatná sportovní sedadla Recaro s čtyřbodovými bezpečnostními pásy, karbonově se tvářící povrchy či kontrastní barvy korespondující s odstíny zvoleným při lakování. V kabině nechybí držák po iPad, „hliníková podlaha“ a pár dalších prvků, které v sériovém autě nenajdete, jako třeba sadu přepínačů před pákou voliče, alcantaru či hasicí přístroj.

V zavazadelníku bylo část prostoru vyhrazeno pro rezervní kolo, příčnou rozpěru a trakční podložky, které by eventuální posádce umožnily vyhrabat se z písku či jiného měkkého podkladu a pro nejhorší případy je před sedadlem spolujezdce integrována souprava pro poskytnutí první pomoci. Co byste řekli na případnou omezenou sériovou výrobu?

23.5.2014 11:49| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist