Škoda Yeti: co o ní možná nevíte

Známe podrobnosti o novém SUV od Škody Auto.

Škoda Yeti rozhodně upoutala pozornost. Nejen, že se po dlouhé době jedná o osobité auto s logem okřídleného šípu, ale je to také vůbec první SUV, které kdy opustilo brány mladoboleslavské automobilky.

Ředitel vývoje Eckhard Scholtz poodhaluje detaily o novém modelu a vysvětluje, proč se nakonec auto vyrábí a jak na něm chytře automobilka ušetřila.

Škoda Yeti I fotogalerie – vše co potřebujete vidět

škoda Yeti I 1 fotogalerie

Pokud to zjednodušíme, Škoda Yeti je vlastně jen přizvednutá Octavia s přepracovaným systémem pohonu 4×4. Nejedná se tedy o platformu VW Tiguan či komponenty Roomesteru. Podle Scholtze by byla platforma Tiguanu nebo Audi Q5 příliš drahá, složitá, těžká a neumožňovala by postavit auto s menšími motory s nižší spotřebou a emisemi, o což Škodě šlo především.

Technika

Pohon 4×4 je evolucí systému Haldex z Octavie Scout. Navíc dostal nový protiprokluzový systém, který autu pomáhá ve zhoršených podmínkách. I díky větším nájezdovým úhlům a vyšší světlé výšce se Yeti dostane tam, kde by Octavia Scout zůstala viset.

Za podvozek z Octavie se ale Yeti stydět nemusí. Vpředu má sice obyčejné vzpěry McPherson, ale vzadu disponuje nezávislým víceprvkovým zavěšením. Na silnici by se tedy mohlo jednat o schopné auto. Zůstal i eletromechanický posilovač řízení.

Škoda Yeti představuje i pokrok v kvalitě interiéru. Jistě, některé spodní a prvnímu pohledu skryté povrchy jsou zhotoveny z levnějších materiálů, ale jinak se kvalitou zpracování přibližuje Superbu, čímž dosahuje standardů VW a Audi. Díky chytrému řešení interiéru se také podařilo získat až 1760 litrů úložného prostoru pro zavazadla.

Všechny tyto kroky pomohly Škodě ušetřit spoustu nákladů na vývoj a konstrukci. A právě díky tomu dostalo nakonec auto od vedení firmy zelenou.

Kam s ním?

Škoda Yeti není určena primárně pro českého zákazníka. Automobilka se s ním chce prosadit na celém evropském trhu. S tím má pomoci paleta nových moderních úsporných motorů. Mezi ně patří úplně nový čtyřválec 1.2 TSI, který má slušných 105 koní, a nový diesel 2.0 TDI se vstřikováním common-rail. Staré a nepřesvědčivé jednotky FSI a TDI PD se již odebraly do věčných lovišť, a Škoda tak naznačuje, že s nimi do budoucích modelů nepočítá. Motor 1.8 TSI již známe ze Superbu – jedná se o povedený agregát.

 

Zahajuje automobilka modelem Yeti novou éru, nebo se jen jedná o další konzumní stroj? Diskuse je tu od toho, abyste vyjádřili svůj názor. Tak do toho!

autoweb.cz

4.3.2009 8:46

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist