Škoda Yeti 2.0 TDI CR – první test

Yeti je možná bláznivé jméno, ale rozhodně ne bláznivé auto. Jak si stojí první pokus Škody o skutečný off-road?

  • Dynamika 8

  • Chování na silnici 8

  • Provozní náklady 8

  • Praktičnost 8

  • X-Factor 8

  • Celkové hodnocení 8

Škoda Yeti se až s podivem věrně podobá konceptu, který jsme mohli spatřit v Ženevě už v roce 2005. Funkční design obyčejných škodovek se tak velmi snadno překlopil i do SUV.

Už víme, že pod povrchem se skrývá technika Octavie 4×4, takže je dobré si připomenout, že se jedná spíš o all-road než o skutečné bahno požírající SUV.

Uvnitř si všimnete, že vyšší stavba se projeví větším prostorem pro hlavu a je doplněna i slušným prostorem pro nohy předních i zadních cestujících. Do kufru se vejde 410 litrů, ale sklopte sedačky a získáte 1760 litrů volného místa – ideální pro horské kolo (nebo pro dvě).

Přístrojová deska je mixem stylů z Roomsteru a Superbu. Hlavní je, že její kvalita je velmi slušná. Na hrbolatém povrchu v ní nic nechrastí ani nevrže a ačkoli se jednalo o předsériový kus, byly jednotlivé kusy plastů velmi dobře sesazeny.

Škoda Yeti I fotogalerie – vše co potřebujete vidět

škoda Yeti I 1 fotogalerie

Svezli jsme se Škodou Yeti s pohonem 4×4 se spojkou Haldex. Ta je schopna rozdělovat točivý moment mezi nápravy. Za běžných podmínek je Škoda Yeti jen předokolka, ale při prokluzu předních kol se automaticky připojí i zadek.

Testované auto bylo vybaveno motorizací 2.0 TDI CR o výkonu 140 koní. Ta bude určitě velmi vyhledávaným pohonným ústrojím a dá se pochopit, proč. Má dostatek točivého momentu jak pro předjíždění, tak pro vyjíždění kopců. A přitom nabízí slušnou spotřebu pod šest litrů na 100 km.

Systém pro kontrolu sjíždění svahů či off-roadový řežim skutečně dovolují Yetimu pořádně rozvinout své schopnosti mimo zpevněné povrchy. Vezměte ho do vyjetých kolejí či rozježděného bahénka a Yeti nebude mít problém. I když, Range Rover se ho zatím bát nemusí…

Škoda očekává, že jen třetina modelů Yeti bude mít pohon 4×4. Zbytek se prodá s pohonem přední nápravy. Předokolka je k dispozici s novým čtyřválcem 1.2 TSI o výkonu 105 koní či s dieselem 2.0 TDI o výkonu 110 koní. Silnější diesely 2.0 TDI o výkonu 140 a 170 koní jsou k dispozici jen s pohonem 4×4, stejně tak motor 1.8 TSI. Převodovky jsou šestistupňové – manuální i automatická DSG.

Ceny zatím zveřejněny nebyly, ale základní by se mohla pohybovat těsně nad 400 000 korunami. Vypadá to na zajímavou a výhodnou koupi. Ale nejdřív musíme počkat na to, jak se bude Yeti chovat na našich silnicích.

Bryce Richards, iMOTOR

Měření a technické údaje

Naměřené hodnotyŠkoda Yeti 2.0 TDI CR
0-100 km/h (s)9,9 s
Motor
Konstrukceřadový čtyřválec
Palivomotorová nafta
RozvodDOHC
Plněnípřeplňování turbodmychadlem
Uloženívpředu napříč
Zdvihový objem (cm3)1968
Převodovkašestistupňová manuální
Poháněná kolavšechna čtyři (Haldex)
Výkon a spotřeba
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.)103 kW/140 k v 4200 ot./min.
Točivý moment (Nm)320 Nm od 1750 do 2500 ot./min.
Výkon/hmotnost (k/t)90,6 k/t
Nejvyšší rychlost (km/h)190 km/h
Spotřeba paliva (l/100 km)6,1 l/100 km
Rozměry a hmotnosti
Délka (mm)4223
Šířka (mm)1793
Výška (mm)1691
Rozvor náprav (mm)2578
Provozní hmotnost (kg)1545
Celková hmotnost (kg)2090
Hmotnost přívěsu nebrzděného (kg)650
Hmotnost přívěsu brzděného (kg)1600
Zavazadlový prostor (l)410 / 1760 l
Ceny
Základní cena modelu619 800 Kč
21.5.2009 7:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist