Škoda Yeti 2.0 TDI CR – první test

Yeti je možná bláznivé jméno, ale rozhodně ne bláznivé auto. Jak si stojí první pokus Škody o skutečný off-road?

  • Dynamika 8

  • Chování na silnici 8

  • Provozní náklady 8

  • Praktičnost 8

  • X-Factor 8

  • Celkové hodnocení 8

Škoda Yeti se až s podivem věrně podobá konceptu, který jsme mohli spatřit v Ženevě už v roce 2005. Funkční design obyčejných škodovek se tak velmi snadno překlopil i do SUV.

Už víme, že pod povrchem se skrývá technika Octavie 4×4, takže je dobré si připomenout, že se jedná spíš o all-road než o skutečné bahno požírající SUV.

Uvnitř si všimnete, že vyšší stavba se projeví větším prostorem pro hlavu a je doplněna i slušným prostorem pro nohy předních i zadních cestujících. Do kufru se vejde 410 litrů, ale sklopte sedačky a získáte 1760 litrů volného místa – ideální pro horské kolo (nebo pro dvě).

Přístrojová deska je mixem stylů z Roomsteru a Superbu. Hlavní je, že její kvalita je velmi slušná. Na hrbolatém povrchu v ní nic nechrastí ani nevrže a ačkoli se jednalo o předsériový kus, byly jednotlivé kusy plastů velmi dobře sesazeny.

Škoda Yeti I fotogalerie – vše co potřebujete vidět

škoda Yeti I 1 fotogalerie

Svezli jsme se Škodou Yeti s pohonem 4×4 se spojkou Haldex. Ta je schopna rozdělovat točivý moment mezi nápravy. Za běžných podmínek je Škoda Yeti jen předokolka, ale při prokluzu předních kol se automaticky připojí i zadek.

Testované auto bylo vybaveno motorizací 2.0 TDI CR o výkonu 140 koní. Ta bude určitě velmi vyhledávaným pohonným ústrojím a dá se pochopit, proč. Má dostatek točivého momentu jak pro předjíždění, tak pro vyjíždění kopců. A přitom nabízí slušnou spotřebu pod šest litrů na 100 km.

Systém pro kontrolu sjíždění svahů či off-roadový řežim skutečně dovolují Yetimu pořádně rozvinout své schopnosti mimo zpevněné povrchy. Vezměte ho do vyjetých kolejí či rozježděného bahénka a Yeti nebude mít problém. I když, Range Rover se ho zatím bát nemusí…

Škoda očekává, že jen třetina modelů Yeti bude mít pohon 4×4. Zbytek se prodá s pohonem přední nápravy. Předokolka je k dispozici s novým čtyřválcem 1.2 TSI o výkonu 105 koní či s dieselem 2.0 TDI o výkonu 110 koní. Silnější diesely 2.0 TDI o výkonu 140 a 170 koní jsou k dispozici jen s pohonem 4×4, stejně tak motor 1.8 TSI. Převodovky jsou šestistupňové – manuální i automatická DSG.

Ceny zatím zveřejněny nebyly, ale základní by se mohla pohybovat těsně nad 400 000 korunami. Vypadá to na zajímavou a výhodnou koupi. Ale nejdřív musíme počkat na to, jak se bude Yeti chovat na našich silnicích.

Bryce Richards, iMOTOR

Měření a technické údaje

Naměřené hodnotyŠkoda Yeti 2.0 TDI CR
0-100 km/h (s)9,9 s
Motor
Konstrukceřadový čtyřválec
Palivomotorová nafta
RozvodDOHC
Plněnípřeplňování turbodmychadlem
Uloženívpředu napříč
Zdvihový objem (cm3)1968
Převodovkašestistupňová manuální
Poháněná kolavšechna čtyři (Haldex)
Výkon a spotřeba
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.)103 kW/140 k v 4200 ot./min.
Točivý moment (Nm)320 Nm od 1750 do 2500 ot./min.
Výkon/hmotnost (k/t)90,6 k/t
Nejvyšší rychlost (km/h)190 km/h
Spotřeba paliva (l/100 km)6,1 l/100 km
Rozměry a hmotnosti
Délka (mm)4223
Šířka (mm)1793
Výška (mm)1691
Rozvor náprav (mm)2578
Provozní hmotnost (kg)1545
Celková hmotnost (kg)2090
Hmotnost přívěsu nebrzděného (kg)650
Hmotnost přívěsu brzděného (kg)1600
Zavazadlový prostor (l)410 / 1760 l
Ceny
Základní cena modelu619 800 Kč
21.5.2009 7:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist