Škoda Yeti 2.0 TDI 4×4

12 fotografiíŠkoda Yeti

Je prvním svého druhu. Tedy alespoň prvním stvořeným pod křídly boleslavské Škodovky. A jeho jméno jasně naznačuje, kamže s ním jeho majitel může vyrazit.

Diskuze

40 komentářů

    Andrew

    Nevím z jakých končin světa jste, ale u nás dodávky vypadají trochu jinak. Pakliže k tomu přistupujete takhle, může být dodávka prakticky libovolné SUV, včetně MB nebo BMW. Taky jsou to krabice na kolech. Radši byste měli být rádi, že Škodovka konečně vyplodila něco, na co se dá koukat i bez zatmavených brýlí.

    wrx

    jen se poradne podivejte na fotky X1 a Yeti. yeti je i podle me osklive auto. ma bliz k Peugeotu partner…

    ?

    Je poznat, že design je čistě subjektivní záležitost. Zrovna výtvory X od BMW jsou podle mě designově hodně nepovedené, jediné na co se dá dívat je X5.

    Co se týče designu Yetiho, tak plně koresponduje s tím nákupem ne podle srdce, ale rozumem. Pokud chcete vyloženě krásná auta, musíte do Itálie, ne Německa (Česka).

    Myslím si že Yeti patří k tomu hezčímu a lepšímu co teď Škodovka produkuje. Top současné produkce je Superb combi, na druhém konci je krátká Fabie.

    Petr

    Proč kupovat Yetiho v high-end výbavě okolo 800 tisíc, když zde je X1 se sofistikovanějším pohonem všech kol, mnohem lepší vyzáží, jizdními vlastnostmi a motory … Yeti je oproti X1 hlučný, tupý a nevladatelný

    http://www.youtube.com/watch?v=KizOdxS0hkw&feature=related

    nicméně po zhlédnutí toho videa, je jasné, že pravda a skutečnosti jsou pro každého relativní:)

    Každopádně zde máme Tiguan a Kugu, kyž už ne X1:)

    wrx

    no problem je, ze na velmi dobre naslapnute yeti potrebujes 650t.

    palo

    pozri to video, podobne verzie stoja skoro rovnako, pritom yeti je neohrabany zemiak aj v terene aj na ceste, aj vo vzhlade aj.. asi vo vsetkom 🙂

    SkylineGT-R

    Skuste kritizovat autora za inu oblast ako je dizajn. Jasne povedal ze to je subjektivna vec, tak co sa do neho navazate? Svoj nazor povedat moze a faktom je, ze zadna cast karoserie ma krabicovite tvary, co v niekom moze vzbudzovat podobnost s dodavkou. Tak bud dizajn nerieste, alebo povedzte svoj nazor, ale respektujte nazor inych. Howgh.

    Bergi

    Když srovnám třeba subaru forester(auto uplně jinší třídy) a yetiho, cena yetiho je při stejné výbavě skoro stejná(a to nepočítam že u subaru vám daji daleko větší slevu než u předražené škodovky). Tak nechápu proč se v testu uvádí,že je nízká.

    Petr

    Taky nechápu, testované auto je tak v ceně 800-850 tis.:)

    Andrew

    To mě také zaujalo – ve většině testů jsem naopak slyšel, že je nesmyslně drahá a ne levná. Ono ale asi záleží jaké serepetičky si tam člověk k tomu zaškrtá. Stačí se podívat na cenovku např. navigace a jsme doma.

    A naopak ve většině testů design Yetiho hodnotili kladně, opět narozdíl od vás 🙂 Jasně, neberu vám názor na vzhled, ale vůbec tak nějak jsem na to auto slyšel dost rozdílný názory než které jste tu publikovali vy. A, to musím podotknout, z míst, které si většinou se škodovkami moc servítky neberou.

    Stovka pod 10 v SUV za 600k při reálné spotřebě 7l? To vám přijde jako špatné hodnoty za tu cenu? Vy potřebuje při rozjezdu ve městě po přeřazení z 1 na 2 (v rychlosti nějakých 20-30 km/h) pod pravou nohou všech 320 nM? K čemu proboha? Když jednou za čas vyjíždím někam, kde se musím rychle odpíchnout, tak ten motor vytočím a ten výkon mám. Kolikrát to potřebujete? Já jezdím převážně ve středně velkém městě (100k obyvatel) a jeho okolí a takové kousky od auta vyžaduji asi jednou do týdne, možná ani to ne.

    Jasně, není to dvoulitr z BMW, lepší motory se zajisté najdou, ale v porovnání s patvory, které ještě před pár lety vysílal do světa např. Nissan nebo nedej bože v porovnání se starým 1.9 TDI si myslím, že tahle kritika není moc na místě a většina zákazníků s tímto motorem bude na výsost spokojena.

    Aby nedošlo k mýlce, nejsem zaměstnanec škodovky ani žádnou v garáži nemám. V podstatě je ani moc nemám v lásce, ale tady cítím potřebu se Yetiho zastat, protože polovina argumentů uvedených v testu mi přijde jako nesmysly a vymýšlení chyb tam, kde nejsou. Je mi líto, ale tentokrát jste mě nepřesvědčili.

    Michal

    Hodnotenie motora 2.0 TDi CR sa mi predsa zdá uplne tototožné ako ked som na tejto istej stránke pozeral hodnotenie 2.0 TDI PD 🙁 Nič proti autowebu, ale nástup výkonu, zatah krutiaci monnment ste presne tak isto charakterizovali aku u vami neznášaných motorch zo systémom PD… Tak kde je rozdiel? Možno snád hlučnost… Ale pred tým ste cakali pokial pride fakt podarený 2.0 TDI CR a nakoniec ho ohodnotíte tak isto ako 2.0 TDI PD v Octavii alebo superbe 🙂 Trošku smiešne 🙂

    Johny.Rico

    Taky si myslím, že šlo o hledání chyb tam, kde nejsou jen proto, aby se test lišil.

    Já bych jako jedinou chybu Yetiho označil místo na zadních sedačkách. Jinak mě fakt nic nenapadá.

    SkylineGT-R

    To Andrew: Klidek hej. Ked uz si taky mudry, dufam ze si s tym autom aspon jazdil. Ved autor povedal, ze vacsina zakaznikov bude s tym motorom spokojna, tak co Ti vadi? V reale auto posobi urcite pomalsie ako 9,9s na stovku a potvrdzuju to merania anglicanov, ktori sa nedostali pod 11 sekund. A kde si videl, ze autor potrebuje 320 Nm po preradeni? Nejde o max. zrychlenie, ale ze motor je v pasme, ked nereaguje. Aj anglicania v teste hovorili o tomto malom probleme. Nie je to len o rozbiehani, ale ze aj v meste na pravouhlych krizovatkach pri odbocovani alebo pri prechadzani retarderov v nizkej rychlosti sa dvojka nechyta vobec. Tak nabuduce pred takouto kritikou odporucam sa s autom previest, ale volit miernejsie slova.

    Roman T.

    Diky za argumenty, za ktere bych se podepsal.

    Roman T.

    Je zvlastni, jak se nekteri lide snazi druhym vyvracet jejich nazor, aniz v dotycnem aute sedeli, natoz jeli. Pokud to neni Vas pripad, tak se omlouvam. Nicmene pokud chcete jezdit s takovym motorem, ktery po prerazeni z jednicky na dvojku nekde u 2300 otacek nema dalsi realne 2s vykon, kupte si takove auto a budte stastny. Je to Vase volba. Pokud jste ale s autem nejel, nechapu, z jakeho titulu se ho snazite obhajovat. Z toho, ze jinde o nem pisi jinak? to prosim ne…:)

    karlos89

    Myslel jsem, že už to v CRkách vyřešili a ono to stejně zas netáhne "vocpoda"? Jak mám rád automaty, tak v takovýmhle autě je to pak peklo. Když se studený auto (ono ani teplý, ale se studeným motorem je to kor hrůza) nedokáže pořádně odlepit z křižovatky a bez spojky nejde víc vytočit, tak člověk trochu přidá… pak ještě a najednou dostane kopanec a má co dělat aby nepolíbil zadek auta před ním :)) Vyloženě "lineární" nástup výkonu, který jsem nedokázal vystát u 2.5TDI V6 očividně nezlepšili ani téměř po deseti letech.

    Jinak YETI se mi moc líbí, s turbobenzínem 1.8čkou to určitě nebude špatný auto.

    Andrew

    Jak jsem napsal, doma ho nemám. Ale jel jsem s ním, přesně s touhle výkonnostní verzí. Byl jsem na to auto zvědavý, šel jsem se s ním projet k dealerovi (ano, jsem socka, nemůžu si dovolit koupit si každé auto, které mě zaujme, proto se s nimi chodím aspoň projet k jejich dealerům). Pravda, těžko srovnávat půl hodinové svezení s týdenním ježděním. Ale 2 sekundy? Buď máte zkreslený pojem o čase nebo jste možná měl špatně zajetý kus. Možná jsem jen nechtěl vypadat jako hulvát, takže jsem s autem kdo ví jak nedivočil (čili jsem si bohužel nezměřil jestli má tu stovku za 10 nebo 11 – reakce na GTR), ale při klidné jízdě jsem s motorem neměl sebemenší problém. Dieslista nejsem, doma mám benzín. Přesto jsem byl s projevem motoru spokojený. Možná je to taky tím, že mám zvyk při přeřazování na dvojku podobně jako u jedničky trochu déle pouštět spojku, takže po jejím uvolnění jsou otáčky o kousek výše než když spojku pustíte rychle. Nevím, každopádně hodnotím to z titulu člověka, který s autem jel, byť krátce.

    Nevím proč se cítíte tak dotčený, já vám váš názor neberu, ani nikomu jinému a už vůbec ten svůj nikomu nevnucuji. Jen jsem ho tu řekl. Pokud máte problém s tím, že s vámi občas někdo nesouhlasí, tak nepište články nebo aspoň nereagujte na komentáře tak jízlivě. Působíte neprofesionálně a během jednoho dne jste mě zklamal podruhé. Což mě mrzí o to víc, že vaše předešlé testy se mi velice líbily.

    Roman T.

    Možná má Yeti kratší jedničku, kvůli terénu. V ten moment se ve městě projevuje delší dvojka, která nenavazuje, jako chyba. Když popojíždíte po městě, asi nebudete podřazovat na jedničku. A jak tady zaznělo, když se pak potřebujete z 15 km/h rozjet z křižovatky na dvojku, výkon Yetimu chybí. Momentálně jezdím dvoulitrovým turbodieselem v Legacy. A akorát jsem si na tuto naši debatu vzpomněl. Zkuste tenhle motor. Podle mě úplně jiná liga. Nastupuje od nějakých 1200 otáček, postupně, samozřejmě následně se špičkou někde u 1800 otáček. Ale reálné ježdění s ním po městě je lahoda. Navíc to odhlučnění…

    Johny.Rico

    Tak jde vidět, že zatím je JEN chvála na boxer-diesel i z jiných míst. Opravdu jsem neslyšel jediné špatné slovo na ten motor. No už jsem zvědav na test!

    petr

    no zakladni yeti je za asi 350, ne? 🙂

    Michal

    Nemohu soudit, protože jsem v autě nejel, ale obvykle se to řeší přidáním ještě jednoho turba menšího, nebo kompresoru, to ale opět Škodovka nemá, takže se opět potvrzuje pověst "Popelky" koncernu VW. Yeti s benzinovou 1.8, a DSG bude dobrá volba.

    JakubR

    Velmi dobra a vyvazena recenze. Nesouhlasil bych jen s tou zminkou o cene nissanu qashqai. Nefaceliftovana verze v nejlepsi vybave tekna 4×4 a skvelym 2.0dCi 110kW, jehoz kvalit koncernove TDI CR zdaleka nedosahuje, vyjde na 655 000Kc !!! coz je hodne k zamysleni pokud tyto dva vozy postavime vedle sebe.

    Haya

    Nissan neutáhne 2.t přívěs jako Yeti… zajímavé, ale je to tak…

    Haya

    PS: asi utáhne, ale oficiálně nemůže…

    joodl

    no a kolko ludi potrebuje tahat privesy a este 2t?

    Haya

    např. já… spíše tím narážím na možnou pevnost konstrukce, třeba…

    Mates71

    Na redaktorovi je jasně poznat že Yetiho nemusí. A tomu se docela divím. Protože já jsem měl možnost se svést s 1.2TSI 77kW asi 120 km a byl jsem opravdu hodně překvapen.

    Sám mám golfa IV 1.6 16V se stejným výkonem. Motor výborně táhne je famózně tichý a celek je opravdu podařený.

    Pokud bych nevěděl že je to 1.2 typoval bych to na 1.6.

    Ano TDI CR to neni , takže možná bych mluvil jinak.

    Ale myslím si že ta 1.2 TSI bude hit s tou cenou a kvalitou nemá konkurenci…

    Roman T.

    Základní Yeti už je do testu také naplánován, tedy se nechme překvapit. I když to možná tak nepůsobilo, zanechal ve mě Yeti celkem pozitivní dojem. Ovšem jen do momentu, než si zákazník začne vybírat vyšší výbavu s cenou, která Yeti posune do teritoria zajímavějších aut na trhu. A v ten moment koupě Yetiho přestane být racionálně obhajitelná…

    Vlado

    Tu sa chcem opýtať – v teste mi to chýbalo – v čom je Yeti horší ako Qashqai alebo Kuga?

    Roman T.

    Jízdní kvalitou nijak zásadně, nicméně je menší, tedy by se mohlo spekulovat o o něco menší stabilitě jízdy ve vyšších rychlostech. Uvnitř je to jiné. Kuga je více orientována na řidiče, pro mě osobně má komunikativnější řízení, což by u mě z pohledu volby auta zvítězilo. Někomu je to jedno. Navíc Kuga se mě osobně výrazně více vzhledově líbí, než Yeti jak uvnitř, tak zvenku.

    JakubR

    zrovna na tomhle serveru bych nejake haneni nebo vyzdvihovani te ci one znacky nehledal. proste je to objektivni pohled na vec. nechci se te dotknout ale oproti tvemu golfu by te prekvapila asi kazda jizda v dnesnim modernim automobilu. jinak 1.2 bude urcite hodne povedena na vyuziti ji urcene to zn. zakladni motorizace. jak vyplyva i z recenze, yeti nema konkurenci pouze do urcite vyse ceny, pokud chces za kazdou cenu SUV. pak uz je lepsi uvazovat o jine znacce. mimochodem dostat za 400 000 vzadu svihadla je teda dost na povazenou.

    Johny.Rico

    Asi nečteš pořádně a nebo nečteš vůbec. Tady se vyzvihují značky, a to BMW a Ford. Nic jiného neexistuje, což je škoda. Nemyslím si totiž, že M´ondeo je kdoví jak supr auto, jak se tady NEUSTÁLE opakuje, že?

    btw: Jsem velký MBW fan.

    JakubR

    ???

    Johny.Rico

    ??

    wrx

    a copak nekdo za to muze, ze BMW, Ford a co ja vim jaky znacky rikas, ze se tady jeste vyzdvihuji, vyrabi dobra auta? ne nahodou jeden model v cele rade, ale plosne dobra auta? co chces, aby tu vyzdvihovali Yeti, kdyz je prumerny a navic i podle me osklivy?

    nobodyimportant

    já nevím, ale zrovna na poli SUV mi přijde yeti tak trochu normální, střídmý – prostě žádné výstřelky, žádné přestřelené linie … to se mi na yetim celkem líbí … co se mi na něm nelíbí jsou ty kulaté světla a a stříbrná část blatníku … chápu že bez toho by to nebylo dost "terenní" ale … ne – není to můj šálek kávy (suvčka vůbec moc nemusím – nejsou ani sportovní ani užitečné, prostě je to podle mě jen móda)

    Tohle je taková knížecí rada.,za pěkným autem musíte do Itálie… Když chci SUV,tak poraď nějaké italské…nebo dvě,ať si můžeme vybrat

    Jarda

    Dobrý den, v práci jezdím naftovou škoda yeti 4×4, 81 kw. Chci Vám napsat, že jsem snad nepoznal auto, které by topilo ještě hůře, než yeti, možná snad škoda 1203. V servisu se k tomu staví zády, že prý vše funguje jak má. Já osobně ale nechápu, jak může klesnout teplota z 90 stupňů třeba v rovinaté obci, kde jedete rychlostí 55 km/hod rázem na 60 stupňů, nebo při přibrzdění u trafiky a ponechaném motoru v chodu. Auto prostě netopí a vidím to na nějakou technickou závadu, ke které se škodovka zatím prostě a jednoduše nehlásí….. Topení je vážně hrůza, jinak spokojenost.

    Josef

    Máte pravdu, yeti skutečně topí velmi bídně.

    Karnevali

    Tak Yeti v téhle červené se mi nelíbí. Hnědá metalíza je dobrá a teď jsem viděla tmavě modrého se světlou střechou a ten byl fakt cool. Jedna reálná zkušenost majitele Yeti 2.0 4×4 http://www.tipcars.com/magazin-trochu-jety-yeti-mala-sonda-majitele-8129.html

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist