Škoda vyrobila 19 000 000. automobil v historii

Jubilejní vůz – ŠKODA FABIA v odstínu bílá Moon – sjel z linky v hlavním výrobním závodě společnosti ŠKODA AUTO v Mladé Boleslavi. Vůz je určen pro zákazníka v České republice. Aktuální výrobní jubileum podtrhuje úspěšnou růstovou strategii české automobilky. V roce 2016 dosáhne značka ŠKODA dalšího rekordního prodejního výsledku.

„V roce 2016 míří ŠKODA k dalšímu výrobnímu a prodejnímu rekordu. V jubilejním 25. roce partnerství mezi společnostmi ŠKODA AUTO a Volkswagen jde o další důkaz výkonnosti týmu zaměstnanců společnosti ŠKODA AUTO a síly značky,“ říká předseda představenstva společnosti ŠKODA AUTO Bernhard Maier. „Na tento vývoj v následujících letech navážeme. Základem pro to je naše Strategie 2025, která značku ŠKODA trvale připraví na proces změn ve společnosti a v automobilovém průmyslu,“ dodává Maier.

„Dnes máme 19 milionů důvodů k hrdosti. Toto jubileum ukazuje výkonnost českých i zahraničních výrobních závodů i odbornou kompetenci našich zaměstnanců,“ řekl člen představenstva společnosti ŠKODA AUTO za oblast výroby a logistiky Michael Oeljeklaus.

ŠKODA jednou z nejstarších vyrábějících automobilek na světě. Výroba automobilů zde začala v roce 1905: V tomto roce vyrobili zakladatelé automobilky Laurin a Klement v Mladé Boleslavi svůj první automobil, vůz Voiturette A. Od těch dob automobilka ve svých českých i zahraničních závodech vyrobila 19 milionů vozů.

Zejména od vstupu koncernu Volkswagen v roce 1991 zaznamenala společnost ŠKODA AUTO příkladný rozvoj. V této fázi se jí podařil razantní vzestup mezi úspěšné mezinárodní výrobce s aktuálně sedmi modelovými řadami a více než 40 modelovými variantami.

Ve svém růstovém kurzu ŠKODA sází na mezinárodní a výkonnou výrobní síť. V současné době se vozy značky ŠKODA vyrábí v celkem 14 závodech na území 7 zemí. V uplynulých letech česká automobilka svou výrobní kapacitu stále rozšiřovala. Za tímto účelem značka jen v České republice od roku 1991 investovala více než 350 miliard korun do výrobních procesů a závodů.

V následujících letech bude ŠKODA ve svém růstovém kurzu pokračovat. Hlavním motorem Růstové strategie je největší modelová ofenzíva značky ŠKODA všech dob. Od roku 2011 byla produktová paleta značky intenzivně modernizována a v důležitých segmentech rozšiřována. Zatím posledním počinem je nový model ŠKODA KODIAQ, který bude definovat nová měřítka v dynamicky rostoucím segmentu vozů SUV. Na trh přijde tento model v únoru příštího roku.

Důsledné rozšiřování modelové palety značky ŠKODA je důležitou součástí Strategie 2025 značky ŠKODA. Jejím cílem je připravit automobilku na postupující a hluboké změny ve společnosti a průmyslu. V této souvislosti automobilka v budoucích letech zintenzivní své aktivity v oblasti digitalizace, elektrifikace a internacionalizace.

19.12.2016 4:50

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist