Škoda vyrobila 19 000 000. automobil v historii

Jubilejní vůz – ŠKODA FABIA v odstínu bílá Moon – sjel z linky v hlavním výrobním závodě společnosti ŠKODA AUTO v Mladé Boleslavi. Vůz je určen pro zákazníka v České republice. Aktuální výrobní jubileum podtrhuje úspěšnou růstovou strategii české automobilky. V roce 2016 dosáhne značka ŠKODA dalšího rekordního prodejního výsledku.

„V roce 2016 míří ŠKODA k dalšímu výrobnímu a prodejnímu rekordu. V jubilejním 25. roce partnerství mezi společnostmi ŠKODA AUTO a Volkswagen jde o další důkaz výkonnosti týmu zaměstnanců společnosti ŠKODA AUTO a síly značky,“ říká předseda představenstva společnosti ŠKODA AUTO Bernhard Maier. „Na tento vývoj v následujících letech navážeme. Základem pro to je naše Strategie 2025, která značku ŠKODA trvale připraví na proces změn ve společnosti a v automobilovém průmyslu,“ dodává Maier.

„Dnes máme 19 milionů důvodů k hrdosti. Toto jubileum ukazuje výkonnost českých i zahraničních výrobních závodů i odbornou kompetenci našich zaměstnanců,“ řekl člen představenstva společnosti ŠKODA AUTO za oblast výroby a logistiky Michael Oeljeklaus.

ŠKODA jednou z nejstarších vyrábějících automobilek na světě. Výroba automobilů zde začala v roce 1905: V tomto roce vyrobili zakladatelé automobilky Laurin a Klement v Mladé Boleslavi svůj první automobil, vůz Voiturette A. Od těch dob automobilka ve svých českých i zahraničních závodech vyrobila 19 milionů vozů.

Zejména od vstupu koncernu Volkswagen v roce 1991 zaznamenala společnost ŠKODA AUTO příkladný rozvoj. V této fázi se jí podařil razantní vzestup mezi úspěšné mezinárodní výrobce s aktuálně sedmi modelovými řadami a více než 40 modelovými variantami.

Ve svém růstovém kurzu ŠKODA sází na mezinárodní a výkonnou výrobní síť. V současné době se vozy značky ŠKODA vyrábí v celkem 14 závodech na území 7 zemí. V uplynulých letech česká automobilka svou výrobní kapacitu stále rozšiřovala. Za tímto účelem značka jen v České republice od roku 1991 investovala více než 350 miliard korun do výrobních procesů a závodů.

V následujících letech bude ŠKODA ve svém růstovém kurzu pokračovat. Hlavním motorem Růstové strategie je největší modelová ofenzíva značky ŠKODA všech dob. Od roku 2011 byla produktová paleta značky intenzivně modernizována a v důležitých segmentech rozšiřována. Zatím posledním počinem je nový model ŠKODA KODIAQ, který bude definovat nová měřítka v dynamicky rostoucím segmentu vozů SUV. Na trh přijde tento model v únoru příštího roku.

Důsledné rozšiřování modelové palety značky ŠKODA je důležitou součástí Strategie 2025 značky ŠKODA. Jejím cílem je připravit automobilku na postupující a hluboké změny ve společnosti a průmyslu. V této souvislosti automobilka v budoucích letech zintenzivní své aktivity v oblasti digitalizace, elektrifikace a internacionalizace.

19.12.2016 4:50

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist