Škoda: Výhled na příští roky

Za dva týdny se prodalo tolik hatchbacků Citigo jako dvou největších soupeřů za celý rok. Škoda plánuje další mainstreamové modely včetně velkého SUV.

Největší tuzemská automobilka má po dvou týdnech prodeje modelu Citigo závazné objednávky na tisíc vozů. Škoda letos dokáže dodat jen pět set aut, i tak ale bude jasným lídrem třídy. Do příštích let v Mladé Boleslavi hledí s optimismem a spřádají další plány. Jaké? Šéf automobilky Winfried Vahland potvrdil, že do pěti let vyjede z dílen Škody další model, SUV o třídu větší než úspěšný Yeti.Nejprve však k Citigo, uveďme si jeho výsledky do souvislostí. Dlouhodobou jedničku (1-10/2011), Fiat Panda, si letos koupilo celkem 584 lidí. Kia Picanto, která vedla statistiky v posledních týdnech, se prodává tempem padesáti aut za měsíc (v říjnu 54 vozů, letos celkem 502).

Až se výroba rozběhne, měla by Škoda Citigo hravě přečíslit veškerou konkurenci. Nejpopulárnější je zatím výbava Ambition a slabší motor, příští rok se však nabídka dál rozroste – nejprve o levnější výbavu Active (za slíbených 179 900 Kč, s akontací 44 975 Kč vychází splátka na 95 Kč denně), později dorazí také pětidveřová verze.Velké SUV je zatím pouhou položkou v dlouhodobém výhledu. Winfried Vahland však v rozhovoru pro magazín Forbes potvrdil, že své místo v budoucnosti má poměrně jisté: „Napřed musíme obměnit všechno to, co teď máme. To je priorita. Čili větší SUV asi nepřijde na řadu úplně hned, ale zároveň není ani úplně v nedohlednu.“

Škoda Citigo fotogalerie – vše co potřebujete vidět

Škoda Citigo fotogalerie

Škoda v současnosti chystá liftback na pomezí segmentů B a C (viz koncept MissionL) a finišuje vývoj nástupce Octavie druhé generace, která je na trhu už od roku 2004. Pak přijde na řadu Fabia a Roomster, které budou potřebovat vyměnit nejpozději v roce 2013. Poté sice zvolna bude čas začít přemýšlet o Superbu a Yetim, ale při jejich vývoji by automobilka měla najít volné kapacity na další projekt. Zvlášť když oba modely vydrží nejméně do roku 2015.Nový terénní vůz je pro Škodu logickým dalším krokem. SUV jsou stále populárnější po celém světě – nikoli v poslední řadě v Rusku a Číně. Obě velké země hrají v plánech automobilky důležitou roli. Vahland už také slíbil Číňanům prodlouženou verzi modelu Yeti, a to na příští rok.

Okřídlenému šípu chybí zastoupení v několika důležitých segmentech a výrobce bude díry v portfoliu postupně zalepovat na cestě k jednomu a půl milionu prodaných aut v roce 2018 (plán VW). Letos by měla Škoda prodat asi osm set tisíc vozů. Strategie expanze do důležitých segmentů bohužel znamená, že se v nejbližší době nedočkáme ničeho zvlášť zajímavého. Prioritu mají mainstreamové modely – po velkém SUV nejspíš dorazí také velké konvenční SUV.

Martin Plaštiak

30.11.2011 3:00| autor: Martin Plaštiak

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist