Škoda Superb: jak je opravdu spolehlivá podle TÜV

Přinášíme podrobný přehled výsledků Škody Superb v hodnocení poruchovosti TÜV. V oficiálním žebříčku ji nenajdete, nám se ale potřebná data podařilo získat.

Statistiky poruchovosti TÜV jsou našimi motoristy pozorně sledovány. Vždy koncem roku vydávaný TÜV Report dostává prostor také na Autowebu. Poslední přehled jsme přinesli 20.12.2010, kde se více věnujeme také škodovkám.

Zájemci o domácí značku zde nalezli informace o modelech Felicia, Fabia, Octavia a poprvé i Roomster. Ten figuruje pouze mezi nejmladšími vozy ve stáří 2-3 roky a to mezi podprůměrně spolehlivými na 81. místě ze 128 hodnocených. Tohoto výsledku dosáhl s průměrem 5,9 % vážných závad (průměr všech vozidel tohoto stáří je přitom 5,5%).

V tabulkách ale chyběl model Škoda Superb, kterého se v loňském roce nedostavil k technické prohlídce předepsaný minimální počet kusů. K zařazení do statistik je totiž předepsáno minimum 10 000 vozidel od daného modelu. Nám se ale i tak podařilo potřebná data získat a největší škodovku si pomyslně zařadit do žebříčků. Jak si tedy vedl Superb první generace?​Mezi nejmladšími automobily dosáhl výsledku 6,08 % závad, což jej řadí do podprůměru. Konkrétně na 94. místo za Mercedes třídy E a před dvojici VW Fox a Hyundai Tucson. Ze škodovek ve stáří 2-3 roky je nejhorší.

V hodnocení 4-5 let starých vozidel se Škoda Superb řadí na 56. pozici za 9,58 % závad. To je průměrný výsledek. Výsledky máme ještě pro kategorii automobilů ve stáří 6-7 let. Zde se Škoda Superb blýskla výsledkem 11,44 % vážných poruch. To znamená již 17. místo, a Suberb tak najdeme mezi nejspolehlivějšími automobily.

Konkrétně za Volkswagenem Golf a před Audi A3 či Fordem Fiesta. Průměr této věkové skupiny přitom činí 16,7 % poruch. Zajímavé je, že příbuzný Volkswagen Passat je v tabulce až na 40. pozici se 14,9 % závad.A co technici TÜV nejčastěji Škodě Superb vytýkají? Jednoznačně je to účinnost brzd, stav brzdových hadic, řízení a světel. Právě světla jsou nejčastějším problémem obecně všech vozů (bez rozdílu značek) přijíždějících ke kontrole. Je to zarážející, protože právě světla si řidič dokáže zkontrolovat sám.

Mnohdy ale motoristé přijíždějí k prohlídce s nefunkčním osvětlením registrační značky, se špatně seřízenými světlomety nebo nefunkčním koncovým světlem. Objevují se také automobily s poškozenými mlhovkami či směrovkami. Vyjma seřízení světel přitom jde o jasně viditelné závady.

autoweb.cz

26.1.2011 9:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist