Škoda Superb Combi 2.0 TSI 280 k 4×4 DSG Laurin & Klement (2015)
31 fotografiíŠkoda Superb
Jeden by mohl očekávat Seat Leon Cupra ve větším a elegantnějším balení, pravda ovšem leží trochu někde jinde.
Ameriky za pár šupů: Co si můžete koupit za maximálních 250 tisíc?
Parkování podélné, kolmé, šikmé, ve druhé řadě, v jednosměrce. Jak je to vlastně správně?
Toyota odmítá rychlý konec dieselu. Chystá unikátní technologii ke změně barvy karoserie
Nejrychlejší sériové auto světa? Koenigsegg letos překoná sám sebe
31 fotografiíŠkoda Superb
Jeden by mohl očekávat Seat Leon Cupra ve větším a elegantnějším balení, pravda ovšem leží trochu někde jinde.
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
Komerční prezentace
S takto motorizovaným autem jsem nejel, ale viděl jsem několik videí a četl několik testů. Napsat, že Superb s výkonem 280 koní a zrychlením z 0 na 100 za 5,8 s je minimum pro dynamičteji založeného řidiče je asi jako říct, že pokud si rádi dáte dobrý řízek, minimum je alespoň zajít k Figlmüllerovi ve Vídni.
Pokud je toto konkrétní auto minimum, pak vámi nedávno tak opěvovaná Mazda 6 2.0 165k je lemra vhodná akorát na městské poskakování 🙂
Interiér Superbu je fakt fórový. Myslel jsem, že alespoň LaK tristní situaci napraví, ale hnědá kůže moc nepomohla. Seděl jsem ve variantě 140 kW TDI 4×4 LaK, tedy s cenou hodně přes milion a připadal jsem si jako v oktávce za 600 k. Superba si aktuálně může koupit buď zaslepený vlastenec nebo firma do fleetu, kde je to jedno. „Zastaralé“ Mondeo s údajně zastaralým interiérem, což prohlašují hlavně redaktoři v českých periodikách, působí královsky. A s cenou se dá moc dobře jednat, u Škody žijí v bludu, že prodávaj prémii a tak na slevu moc neslyší.
Mazda vs Superb? Aha, ale mazda 6 v plné palbě stojí 789 tis.Kč skutečně v kompletní maximální výbavě…takže porovnáváte auto za 1 126 tis. a 789 tis. Trošku racionality…Superb se 4válcem a vyšší spotřebou za tyto peníze není nic zázračného. Je to rozumná volba pro rodinu, ale já bych za tyto peníze koukal po něčem jiném…pro mazdu 6 pokud chcete srovnávat, z nuly na sto 8 s, nižší spotřeba, podobně velký interiér, skvělá ergonomie a jízdní vlastnosti, spolehlivost…co takhle ušetřit třeba 350 tis. Kč 🙂
Tak hlavně je to úplně jiné auto. Superb je přece konkurence pro MB E Klasse 😀 Tady alespoň je nám to podáváno… Atmosférický motor je krása, na skvělé jízdní vlastnosti nepotřebuje drahé adaptivní tlumiče (které nevydrží věčně). 2,0 TSI bude okrajovou záležitostí a dostupnější verze mají problém – Passat. Trochu oškubanější na výbavě je Passat lepší. Na interiéru je to poznat opravdu hodně.
Dovolím si doplnit komentář k tomuto článku. Mám stejný motor, ale naladěný na 185 Kw v Audi A6.
Před tímto motorem jsem měl předchozí generaci A6 s motorem 2.8 Fsi. Autor článku má pravdu v tom, že tento motor jako vrcholná motorizace není úplně to pravé ořechové. Víceválcový motor by mu opravdu slušel více. Přesto si myslím, že i v tak velkém autě je to motor velice povedený s nesrovnatelně lepší dynamikou a kulturou chodu proti 140 Kw dieselové verzi. Pokud tedy automobilka nenabízí lepší variantu, není co hanět, protože všechny ostatní motory jsou prostě v tomto modelu jen horší. Proti atmosferickým motorům je tento ale více citlivý na styl jízdy. Pokud pan redaktor jezdí stylem brzda plyn, potom spotřeba může klidně stoupat přes 10 litrů na 100. Část výkonu a tudíž i spotřeby si vezme i pohon 4×4. Já mám pouze předokolku. Proti 4×4 je předokolka více hbitá a ovladatelná v zatáčkách (srovnání s Tdi 3.0 A6), naopak při ostrém zrychlení z nízkých rychlostí je více cítit hranice přilnavosti předních kol. Pokud jezdím klidnou jízdou při dodržování rychlostních limitů mimo město, moje auto má spotřebu i nižší než je 7 litrů na 100 km. Záleží na profilu trati, zda je kopcovitý terén či ne. Dálniční provoz si vezme kolem 8-8,5 litrů. Město přes 10. Tolik poznatek běžného řidiče, který nemá ambice být všude nejdříve, ale není ani brzdou provozu. Dynamikou mě však tento motor doslova nadchl (podotýkám, že zároveň vlastním sportovní auto od předního světového výrobce s výkonem přes 300 koní). Na svůj objem je velice vitální, nechá se točit do vyšších otáček a při řazení pádly pod volantem při zrychlování či podřazování krásně prská do výfuku. Určitě je ale méně uvolněný svým projevem proti 6 a víceválcům. Otázkou je , o kolik Kč by byl dražší 6válec. U Audi A6 je rozdíl mezi mým motorem a 6 válcem v dieselu závratných 136000,- Kč v neprospěch těžkého dieselu. Tyto peníze neprojezdím v benzínu ani za 2000000 Km.
„Problém“ Mazdy 6 je hlavně v tom, že proti Superbu nemá verzi, kterou by mohla postavit. Silný benzín, 4×4 a automat? Smůla. Relativně nejblíž k Superbu pak asi bude mít Mazda 2.2 Skyactiv D s 4×4 a automatem – jenže ta je už za 969 tis, a stále má o 100 koní méně. Nebo ne? 😉
„podobné místo v Mazdě“ ??? tak pozor – já v ní seděl a mám skoro 2 metry. Ta stísněnost byla až depresivní. Holt Japonci mají jiné figuríny a priority. Proti tomu v superbu mám pocit, že se to už blíží, blíží rozměrům Passata – ne není to nesmysl. VW Passat je totiž užší zvenku ale širší vevnitř. Nechci porovnávat místo vzadu – děti a kolegové jsou mi ukradení 🙂
Je mi lito, ale nelze podezrivat jakekoliv vozidlo z premiovosti se ctyrvalcem. XC 90 na to zacina velmi rychle dojizdet.. je to jaksi neprijemne vyhonene a hystericke. To same ceka tuto Octavii. Omlouvam se, Superb. Ale neni tam rozdil. Skodovka proste vyrabi tupy spotrebak pro tupe lidi.
S tím interiérem máte naprostou pravdu. Když byl superb novinka, natěšeně jsem hledal autosalon kde bych si mohl novou „prémiovku“ od Škodovky detailně prohlédnout. Zvenku je to auto prostě parádní. Prohlídka interiéru mě ale notně zchladila. Ano, je prostorný, ale tím to končí. Pokud tohle má být prémiovka, tak je o generaci zpět. Trochu bych spekuloval nad tím, že to takhle prostě určil koncern. Superb nejspíš nesměl být konkurencí aktuálního Passatu. A interiér je oblast, kde to šlo zákazníkům ukázat asi nejlépe. Škoda.
All-new Skoda Superb L&K 2.0 TSI 2016 FULL REVIEW test driven + trim levels & colours – test má celkovou délku 44 minut.Pokud umíte aspoň trochu německy, stojí to za shlédnutí.
https://youtu.be/6S2dLXVBsfg
https://www.youtube.com/watch?v=6S2dLXVBsfg
Benzin 4 valec mam a nikdy by som ho uz nekupil. Suhlasim so všetkymi ktorí už prekukli, že je to obyčajná oklamávka. Ano da to 6s zrýchlenie na 100. Ale len ked to chcete predviest a turovat v stave sport … Al auto proste nema dynamiku. Je zle strasne zle naladene. Predsa nie je normalne že pri 50 ke je zaradena už 6-ka v normal rezime a z toho zrýchit ?! Zoslapnete pedal a čakate a potom to ide do otačok ael neskoro. A Je tragicke že je zam len 6 stupnova prevodovka a etse tragickejši že len 4 valec. Kde sa to hrabe na predchadzajuce superby verzie ktore od octavie mali odstup a vo vsetkom…. Je to blba politika ako volvo… Alebo politiky koncernu ktoremu pekny dizajn by s dobrým motorom vytlacil nemecke vozy…. Objem niťí nednahradiš. Ten benzín je horsí ako 2.0 TDI z predchadzajucej verzii. Dokonca viac brucí ako diesly spred 10 rokov. Zlata audina 1.8T …. Škoda Škoda …. Každy jeden 6 valec spred 10 rokov je lepší kultivovanejší …. Tio auto s tymto motorom nemalo vzniknut. Ostuda
Tak tenhle komentář je podle mě známkou čirého šílenství. Ano, chápu, že máte rád víceválce. Něco o nich vím, jezdím každý den osmiválcem 6,2 l. Přesto neodsuzuji tento superb jako vy. Že prý je tento 280koňový benzín horší než 2.0 TDI v minulé generaci? Pane, nešilte, horší v čem? Kromě spotřeby je tento motor samozřejmě VE VŠEM LEPŠÍ než nějaký slabý čtyřválcový diesel… Je to prostě mainstreamová střední třída, velmi praktická, velmi solidně udělaná – v mainstreamu ve střední už dnes šestiválce nejsou. Jestli chcete víceválec, připlaťte si za BMW 3 – ale počítejte, že vzadu nebudete mít kam dát nohy… Bože, to jsou hlody, co tu lidi píšou.
ty kokot a co si cakal lietadlo? jasne ze je to len auto ale v tej vybave a s tym motorom si zadovazis lepsie tak za 80 000 eur