Škoda Superb Combi 2.0 TDI 4×4

3 fotografiecombi

Když se člověk rozhodne koupit si rodinné auto, asi očekává, že bude veliké, praktické, úsporné a rozumně rychlé.

Diskuze

56 komentářů

    Ijon

    Nějak jsem nepochopil vychvalovanou fičuru elektrického otevírání kufru. Když budu mít plné ruce tašek, ČÍM asi tak zmáčknu to tlačítko na ovládání, zuby? Prakticky jde tedy manželka s plnýma rukama tašek, já za ní, a v okamžiku, když přichází k vysněnému auto jí kavalírsky čudlíkem otevřu obří kufr…

    Atlis

    nikdy si nedrzal v rukach tasky tak, ze si mal medzi prstami kluce?

    Ijon

    No právě, držel. Jenže to většinou skončilo hledáním spadlého klíčku v některé z těch tašek. Navíc ještě musím být schopen ten klíč odněkud z kapsy vylovit. Pokud jsem schopen klíček vylovit z kapsy, jsem v zásadě schopen i otevřít si kufr. Ne vážně, praktické to může být u zasviněného auta, které nemusím otírat přinejlepší rukou.

    sic!

    Ne je to dobry. Mam to na pasakovi a funguje to dobre. Hlavni vyhoda je v tom, ze kufr je u kombiku vecne zasranej a takhle na nej clovek nemusi sahat. Nekdy to ale stavkuje asi kvuli slabsim bateriim, coz je zminovano v navodu.

    ondra

    Stačí před nabráním tašek vzít klíč mezi prsty…

    Fuzzy_Stone

    Ono je to tak že když víte že tu funkci na klíčku máte, není nejmenší problém i do té plné ruky, klidně obou, ten klíček nachystat už když ty tašky beru. Mám s tím zkušenosti 😉

    čtenář

    Pane redaktore, Haldex 4. generace už nepotřebuje prokluz předních kol k připojení zadního pohonu. To by jste si měl pamatovat například z prezentace Škoda Yeti. Případně si to nastudujte v odborném tisku nebo na stránkách výrobce. Jinak hodně zkratkovitá reportáž. Nevypinatelné ESP je opruz, ale superb opravdu není auto vymyšlené na driftování. Nevadilo vám málo místa napříč v interiéru? Široký středový panel? Absence integrovaných dětských sedaček pro rodinné kombi? Absence stavitelného podvozku? Nemožnost adaptivního tempomatu? Nemožnost kombinace diesel-čtyřkolka-automat? Podprůměrné odhlučnění motoru?

    Michal

    Presne tak, haldex 4. generacie funguje výborne. Nechápem prečo autoweb ako jediný stale podvedome vštepuje ludom otrepanu frázu ,,pripojitelný pohon, ktory sa pripoji pri prokluzu predných kol,, to snád platilo pre 1,2 generaciu…Súčasný haldex by mal mat stale 8 až 10% výkonu na zadnej náprave čo aj má!… Ale nechajme to tak…Ďalej čo sa týka výbavy, tak ked si kupite porvnatelnu vybavu napriklad v audi alebo vw , s tými istými tlačítkami, funkciami, vypracovaním (pretože je to koncernová koncepcia) tak vás zrovnatelné audi alebo vw vide minimálne o 70 až 90 00tis drahšie. Auto/značka bez duše? Tuto automobilku robíte vy vašimi komentarmi cielene ,,bez duše,,. Ja viem, je to len škodovka, nezastávam sa, ale za posledné tie roky urobili vážny krok vpred a to že používaju koncernové technológie a komponenty ju dostalo na porovnatelnú úroven s ostatnými koncernovími vozmi….Takže nehodnotme ju cielene tak zle len preto že to je škodovka…

    Johny.Rico

    Přesně tak! Není to auto na drifty a taky mě už fakt štve, jak se všude cpe "duše" u aut. Otřepaná fráze, nezajímavá, je to tam jen proto, aby byla nějaká výtka. To samé s tím vypinatelným ESP.

    Jinak dobrý test, je to skvělé auto.

    sic!

    To je divny koncernove to ale mozny je vypinat.

    Roman T.

    Ne, skutečně "to tam není jen kvůli tomu, aby byla výtka". I přes skvělé schopnosti Superbu by u mě v garáži nemohl parkovat. A to přesně z toho důvodu, že u něj necítím to, co u Alfy-Romeo, Subaru, BMW, atd.

    Johny.Rico

    Jo to chápu, ale Superb si na auto s duší ani nehraje, proto mi to přijde trochu divné tento argument. Tak samo i to, jak se u každého auta hodnotí sportovnost. To už je fakt na lano tohle!

    U Insightu sportovnost, u IQ sportovnost atd atd… chápete? Proč?

    Pokud dostanete do testu DUster a budete tam hodnotit sportovnost, tak na vás do konce života zanevřu (snad tomu rozumíte;-)).

    Ja nevim, ale asi to vidím vše jinak.. :-///

    Ondrej

    snad tam zaznelo, ze pokud hledate neco jinyho, nez na zacatku bylo definovano jako priority, pak hledejte jinde, nic vic, tak co resis?

    watchtower

    Ondreji, Ondreji nic jste nepochopil.

    Johny si evidentne stezuje na uchylku redaktoru Autoweb.

    A pokud by vas mel vzit za slovo at hleda jinde, pak my to musel byt jiny auto portal.

    Johny.Rico

    Konečně!

    Roman T.

    To že se v poslední době automobilka zlepšila hned neznamená, že dělá auta s charakterem.

    sansk8

    Ja ti vysvetlim proc tu neni stavitelny podvozek nebo adaptivni tempomat. Pro porovnai si vezmeme treba Passata. Cisla nevim presne tudiz je ber jenom jako vzorova. Passatu se vyrobi dejme tomu 2 miliony kusu oproti Superbovi v poctu treba pul milionu kusu, tudiz implantace techto systemu do Superba je finance nemozna (proste se vynaozene investice zapaplani nazpet). Jeste je tu druha vec sice ne tak dulezita jako ty penize a to ta ze si sobe v ramci koncernu nemuzou moc auta konkurovat. Skoda ma ulohu kavalitne postaveneho auta za rozumnou cenu, takze kdyby Superb nabizel to co ma i Passat ale z cenu o cca. 100 -150 tis. nizsi, tak by si pak passata koupil jen blazen. VW proste bude mit vzdy u svych modelu neco vic nez koncernovi kolegove… (vyjma audi samozrejme)

    kello

    PRESTNE TAK NEVADI MU TA SIRKA V INTERIERI CI stredovy tunel ktory tlačí na koleno? Všade o tom píšu len pán Žák nie. Dalibora uznávam, jeho testy sa mi páčia, ale v testovaní superba ma sklamal. Asi to bude tym, že má skončenu VŠ Škoda Auto. Kde sa hrabe Superb? Ved je tu Legaci. http://otomoto.pl/subaru-legacy-2-0-td-kombi-active-my10-C11141391.html

    za 721tisic z DPH mám slušne auto, ktoré má aj duši. ako hľadám tak hľadám superba kombi v takej výbave nekupím.

    Roman T.

    Pane čtenáři, tento fakt jsme si ověřovali již dříve. Zatím mi není znám způsob, jakým by elektronika dokázala rozpoznat blížící se nutnost přiřazení zadního pohonu, aniž by došlo k prokluzu kol předních. Případně mě poučte. Nicméně z oficiálního vyjádření Škoda-auto: Podle jízdní situace počítá řídící jednotka spojky optimální rozdělení hnacího momentu mezi přední a zadní nápravou a na tomto základě spíná spojku Haldex. Tedy z marketingových řečí, které člověk nalezne v prospektech je tak možné akorát vydedukovat, že prokluz předních kol již není třeba tak veliký, jako dříve.

    Andrew

    Už jsem to slyšel (nebo četl) i v nějakém jiném testu, takže mě tento váš rozpor celkem překvapil. Bůh ví jak to je. Elektronika určitě dokáže odhadnout, kolik síly už je na přilnavost kol trochu příliš, ale určitě nedokáže odhadnout, jaké je zrovna venku počasí. Takže bych i věřil tomu, že při rozjezdech na suchu se zadní kola připojí ještě dříve než dojde k prokluzu, ale na sněhu už asi těžko. Tam stačí na prokluz mnohem méně síly a elektronika prostě nemůže vědět co se nachází pod pneumatikami.

    čtenář

    Například při rozjezdu nebo akceleraci je u haldexu 4. generace automaticky připojený zadek. Na prezentaci Yeti od ŠA byl haldexu 4G věnovaný celý jeden stánek s odborným výkladem o chování v různých situacích. Vy jste tam nebyl pozvaný?

    sic!

    Protoze mam Passata 4×4 Variant TDI 2.0 a na rozdil od skodovky v nem muzu mit "automat" DSG a adaptabilni podvozek DCC. Oboji je super a auto by bez toho bylo polovicni. Ve sportovnim rezimu to radi jak zbesily a auto se drzi silnice az neuveritelne. Vcera jsem to zkousel na silnici Sneznik-Tisa u Usti n/L a dostat to do smyku byl problem..zvlast kdyz auto nema klasickou rucku 🙁

    Navic onen vychvalovany vzhled mi u Superba II Combi zase tak krasny neprijde. Superb II v liftabacku je ze zadu opravdu hnusny. Od kombiku jsem cekal neco jineho, ale bohuzel. Na fotkach dobry, ale predevcirem jsem mel tu cest na zivo na parkingu, takze jsem si porhledl opravdu dukladne. Spodni linie zadniho skla je nize nez u zbytku proskleni a levne vypadajici svetla nejdou do vika kufru, takze to vypada jak Fabia I. Rikam to nerad, ale je to tak.

    Predek skodovek se mi nelibi uz delsi dobu, ale to je vec vkusu.

    Celkove ale na me Superb II pusobi tak nejak dedkovsky. Spousta lidi muze rict o Passatovi to stejne, ale ja s tim pocital, takze jsem ho vybavil priplatkovy stylingem R-Line a auto vypada daleko lepe. Napr. misto dvojiteho zahnuteho vyfuku, ktery je i na recenzovanem Superbu ma dva vyfuky samostatne rovne primo v zadnim narazniku s velkymi koncovkami, coz me prekvapilo i potesilo. Jine jsou i prahy a predni maska. Vetsi je kridlo nad zadnim sklem a listy na prazich. V masce uz jsou navic dva blikace Predator a senzory antiradaru 🙂

    Nic takoveho v Superbu bohuzel nejde.

    kello

    Hej som pozeral na nete a som našiel super Passata combi aj v R baliku , ma sice len 140PS, ale o 0,5l nizšiu spotrebu, dozadu sa vmestia traja cestujuci vidča passat nebude určite tlačiť do kolena a vyjde ešte lacnejšie a má lepšiiu výbavu ved pozrite. Áno má sice 1500km ale 1500 nie je 15tisic: http://www.auto-plus.cz/Car/191141?id=191141&src_server_id=26&campaign_id=01

    michal

    Vážený pane,

    váš vkus je naprosto v pořádku. Superb je nehezký, vypadá jak stará auta co jezdí v USA, s vnějším dřevěným obložením karoserie a obrovským kufrem jak dodávka, aby si neustále stěhující rodiny mohli sbalit celý dům a narvat ho do auta. Takže Škoda – simply never, BMW forever.

    sic!

    Kolega ze Slovenska ma ale asi na Superba podobny nazor. Ja mel drive Octavii Combi II 1.9 TDI..teda porad ji mam, protoze auto to je slusne a strasne malo papka.

    Me Superb zklamal, protoze jsem na nej de facto 2 roky cekal. Alespon jsem mel cas se presvedcit, ze ve stredni tride je pasak nejlepsi volba. Insignie ci Mondeo me nepresvecily. Kazdopadne nemyslim, ze by Superb byla spatne auto. Mimochodem ten twindor ma byt v novem Passsatu, ale ten prijde nejdriv pristi rok na jare.

    F40

    velké a praktické auto za rozumnou cenu,jaký to rozdíl oproti škaredé a předražené kraksně ,která má ještě naprosto debilní jméno Yeti.

    Vojta

    Nevím jestli koupíš nějaké levnější SUV s srovnatelnou kvalitou jako má Yeti, když mu dal Top Gear 14 bodů tak to asi nebude nějaký zmetek.

    Ondrej

    ja myslim, ze zakladni lacine verze smysl maji. v momente, kdy ma byt cena u 600t. bych uz volil jinde.

    F40

    Suzuki Grand Vitara.:o)

    zbyhněv

    Superb kombi ve 4 x 4 je určite dobre auto. Pokud bych však pžadoval kombika ve čtyřkolce, jako že požaduji, nabízí se mi jeden zásadní konkurent: SUBARU LEGACY 2.0 D

    Rozvor ŠKODA 2760mm, SUBARU 2750

    Kufr Škoda 633/1862, Subaru 526/1726

    Cenove srovnaní: verze comfort u škody je s LEGACY absolutně nesrovnatelná a výbavou nedostatečná.

    Verze Ambition se již výbavě Subaru blíží.

    Cena Škoda Ambition 856 tis. SUBARU (Activ) 855 tis)

    Škodě však stále ve výbavě oproti SUBARU schází:

    Metaliza 15200,- Asistent rozjezdu do kopce 4000,- Vyhřivání čelního skla 4300,- Ovladání Audia na volantu 6500,-, blutooth 3000.- Elektrické nastavení sedadel řidiče 26000,- celekm cca 60 tis.

    Škoda má o 15 kw větší výkon, točivý moment stejný nepatrně větší spotřebu. Kultivovanost a hlučnost pohonné jednotky je u SUBARU jednoznačně lepší, podvozek a komfort jízdy nesrovnatelně lepší. Pohon 4×4 lepší, zejména spolehlivější. Škoda má decentnější (více německý) design. Subaru má duši. Na vypinatelné ESP bych se vyprdl. Te´d si vyberte.

    Johny.Rico

    No ale mrkni na to, jak je Subaru škaredé. Oproti té krásné štíhlé štiče minulé generace je toto hnus!

    zbyhněv

    Každé SUBARU je, bylo a musí být škaredé. Stačí si do něj sednout a projet se. Po pár kilometrech se Vám začne líbit. po měsici se do něj zamilujete a už nevyměnite. Má duši. Avšak opakuji, Škodovka je velmi dobré auto. Jen se mi zdá, že cena je o cca 100 tis vyžší, než tomu odpovídá jeji postavení na trhu a výbava. Ale prodavat se bude.

    A nové SUBARU,je možna škaredší, než staré, ale je pekelně dobré. Nikdy za srovnatelnou cenu nebylo lepší. JE velmí tiché, tichši jako cokoliv ve třídě. Pohodlnější je jen Citroen, ale to je jiná kategorie. Je technicky nejvyspělejší, je mnohem levnější, než volvo, je mnohem levnější než BMW, nebo mercedes, avšak vetší a pohodlnější. Konkuruje mu jedině Superb, možná Passat, ale jsou dražší a mtechnicky méně vyspělá. Zatím nemá v dieslu automat. Až bude mít, bude bez konkurence.

    Yaroukh

    "každé subaru musí být škaredé"

    tak až se mě někdo zeptá, co to znamená "znouzectnost", přesměruju ho na tvůj komentář 😛

    kello

    myslíš že aj tie vyššie hodnoty využiješ? myslím o tolko vačší kufor a vačší razvor? ako sum oviedol hore legaci zoženieš za 770tisic KC xenon, vyhrievane sedadla,automat klima ako hladam tak hladam superba za tolko nezoženieš cena je s DPH

    zbyhněv

    Ne nevyuziji, jen objektivne priznavam, ze i Skodovka má neco lepšího, má take deštník a lampičku.

    Mimochodem zde : http://www.stiauto.cz/subaru/legacy/subaru-legacy-2-0-td-kombi-business-my10-SUB0083/

    je to i v kůži za 770 tis. Ale chtěl jsem srovnat oficialní ceny.

    kello

    zbyhněv no super to je ta cena a pozrite sa na to modre Legaci na 18tkach, nadhera a interier ovela krajsi podla man by mali byt vyduchy klimy vedla alebo pod "displejom" No Superba za taku cenu fakt nekupite aj ked ma vačší kufor a vačší rázvor ved no a čo kufor v Legaci je dostatočny a v superbu ho využijem tak akurat na toto:

    http://auto.sme.sk/c/5261917/test-preco-je-superb-kralom-kombikov.html

    kello

    myslíš že aj tie vyššie hodnoty využiješ? myslím o tolko vačší kufor a vačší razvor? ako sum oviedol hore legaci zoženieš za 770tisic KC xenon, vyhrievane sedadla,automat klima ako hladam tak hladam superba za tolko nezoženieš cena je s DPH

    Pedro

    ..ja strasne rad kritizuju, zel Bohu na tomto testu neni co… a kdyz uz se bavime o haldexu nebo dusi u aut tak panove ANO, mate pravdu, HALDEX "pry" uz nepotrebuje prokluz kol predni napravy, protoze kdyz dupnete na plyn, automaticky predpoklada problem a zadni napravu pripojuje, NIC jineho a noveho v tom ale neni, a pokud vy ostatni NEVITE CO JE DUSE U AUT, tak to vas opravdu lituju…preju vam to vsem zazit, pak pochopipe….

    Johny.Rico

    Tak napiš, jaké ty jsi poznal auto s duší 🙂

    Já teda řídil F430, což nebylo "zrovna špatné" 🙂 Tam bych tu duši aji našel ( a samo že BMW) 🙂

    Pedro

    …neridil jsem nikdy v zivote takovou pecku jak ty (ne ze by ti to tu nekdo veril 😉 …), ale mam za sebou par Subaru (sti 2009 doma), nekolik BMW (povetsinou 3ky se slabsimi benz.motory, pak Z3 a Z4), Alfy 156,159 a 147 (vsechno JTD), skodovky (octavia, octavia II, roomster, superb sedan – povetsinou opet TDI), nekolik mercedesu ( C a A), vw (golf 3,4,passat B5 a B6, touran, toareg V10 TDI) a jednou jsem jel jako spolujezdec v Porsche (Cayman), nejake ty pazouty (205, 205GTI -SUPER, 406 a 407 hdi), neco od forda (fiaesty a focusy-tdci) a mozna jeste neco, nejsem zadny novinar nebo automaniak, ale proste znam hodne lidi, co maji hodne aut tak jsem to vsecho nejak stihl a tvrdim, ze DUSE u aut je, ze to neco, co vas lechta v hlave kdyz vidite jak venku krasne snenzi, nebo naopak sviti slunicko a vy s kluckou radosti uvazujete, kam se pojedete projet…a to ze ji nektera auta nemaji, to je realita. Neznamena to vsak, ze o takova auta se clovek nema zajimat, kazdy prece potrebujeme a chceme k zivotu neco jineho…a aurcite i ty Johny jednou narazis na extremniho sportaka z vykonem 2000koni, spotrebou 1l/100km, praktickym kufrem na kocarek a dokonalym designem :o)). Pro mne je vic konkretnich aut, ktera maji dusi – STI (jakykoliv rocnik), BMW M3,M5 (E39 posledni), Mazda MX5, Porsche cayman,carrera gt, VW Golf GTI a R32 (obe 4 generace, gti 2 generace),stare Scirocco a Alfa Romeo snad kazda (vcetne JTD !!!)..ale tech aut bude opet vic, ja toho proste ridil jeste malo …

    Johny.Rico

    Hezká odpověď, stihl jsi toho dost 🙂

    To Ferrari mi věřit nemusíš, ale fota mám, mám dokonce i video z jízdy:-)

    Pak jsem řídil asi 1500km vkuse Boxster S (výborné auto), nějakou dobu X5 35d, 530xd, 330xd, Z4 3.0i a nedávno jsem se projel s MB C 63 AMG (a to byla bomba!!!)

    Jo a třeba malej novej Suzuki Swift 1.3 – to je perfektní autíčko!

    Vím, co to je, když mají auta duši, jen odsaď podsaď.

    Stejně se ty auta nevyrovnají pilotování letadla. To jsem taky zkusil a je to mnohem lepší zážitek (jo a byl to Zlín). To mi ale asi taky neuvěříš, co? 🙂

    Jinak dík za odpověď, aspoň vidím, že si nevymýšlíš 😉

    kello

    myslíš ten svišť čo sa stále predáva? hej podarené autičko

    Johny.Rico

    Myslím ten hezký s benzinovou 1.3 s 68kw, před rokem dostal facelift atd 🙂 Je to fajn auto, opravdu 🙂 Mezi malými jednoznačně můj favorit 🙂

    Pedro

    …kazdopadne, je to super auto…taktez muj favorit pokud nejsou penize na Mini C.

    Morák

    SuperB sa mi veľmi páči a test je tiež docela dobrý.

    igicz

    Komu se bude libit, ten si ho koupi. Komu ne, koupi si neco jineho. A vo tom to je…

    Kotouč

    Ono to snad někdy fungovalo jinak ??

    Yaroukh

    kolik třešní, toliqišní

    watchtower

    Vlastně jsem nikdy nepochopil k čemu mi je vypínatelné ESP, které se v případě prokluzu zase zapne?

    Nebo jsem to spatne pochopil a musi to byt kurvaprokluz. I tak by to bylo naprd.

    Takze jak?

    kello

    stante sa fanušikom na facebooku Ing. Dalibor Žák ( http://www.autoweb.cz) dakujem

    Ondrej

    viděl jsem reklamu na pořad http://www.auto-mag.cz

    Fuzzy_Stone

    co sem pletete pana Žáka? Jestli se nemýlím tak texty si do videa i sem pan Trojan píše sám, takže?

    Fuzzy_Stone

    Videu tleskám, stihl jsem se podívat až teď a musím jen chválit :). Počasí vám dopřálo takže máte fantastické záběry z krásné přírody a navíc pan Trojan zase skvělé a do puntíku logicky přesné komentáře. Fantazie.

    Andrew

    Z nějakého důvodu se zde již neobjevilo nové video (Lancer) – už se zde nebudou objevovat nové video testy? Na tubku není z nějakého mě nepochopitelného důvodu možnost komentářů. No i když… zase tak nepochopitelné to není, když si člověk pročítá ty diskuse pod články (a to nejen zde)…

    K samotnému videu s Lancerem – tohle bylo podle mě vaše nejlepší – jediné, které jsem si pustil několikrát za sebou. Moc jste mě potěšil, mám pro tohle auto slabost. Velice se mi líbí výběr hudby – neznáte náhodou názvy skladeb?

    salamoon

    aj dizajn je OK ?…bud som slepy alebo sprosty

    Honza, 11let

    ŠKODA SUPERB 4X4 2.0 TDI:
    Hezký design, perfektně nízká spotřeba a dobrá cena – NENÍ CO DODAT – PALEC NAHORU a VELKÁ 1

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist