Škoda Superb Combi 1.6 TDI Greenline

28 fotografiícombi

Pokud si myslíte, že je naftová šestnáctistovka na veliký kombík slabá, je váš předpoklad správný. Tohle auto smysl nedává, pokud nejezdíte jen rovně stovkou.

Diskuze

16 komentářů

    Atlis

    Niektori budu tvrdit, ze ten motor na take auto staci, tak ako staci na taku Jettu 1.2TSI…

    BTW mohli by ste spravit nieco s Autotube? Ved to sa neda pozerat. Je uplne jedno aky ma kto rychly web, furt je to masaker…

    Branislav

    Suhlasim v oboch pripadoch.
    a len dodam, ze uz len zakladna zvucka absolutne ziape, vzdy ked si video zapnem ma to az nastrasi a musim zapinat repraky az po tom ako prejde uvodne video. prehravac dost seka, dochadza pri zastavovani a pustani k pomyleniu prehravacej sekvencie so zastavenou(pri prehravani vidim sivu sipku PREHRAT a pri zastaveni mi zmizne…) rozhodne este je co zlepsovat a vyvojar s grafikom co pracuju na tomto projekte maju co dohanat…

    Tomáš Fuk

    A to jsem v tom autíčku nejel. Sám vlastním Fabii 1.9TDI 74Kw.Původně jsem sháněl SDI.Díky Bohu, že mám tu silnější verzi. Nepatřím mezi ty, kterým dělá problém dodržovat rychlostní limity, ale ten power v uvozovkách je príma. Proto vím o čem tento článek je. Jinak opravdu krásné autíčko.

    marek

    Krásné auto sice jo ale tento motor bude úsporný jen když se pojede úsporně,když budete chtít jet normálně řekněme stovkou v kopcích to bude chtít pořát podřazovat a zážitek z jízdy je pryč.Prostě to není motor do naších podmínek kde se jezdí z kopca do kopca a jěště je hustý provoz kde musíte prostě občas předjet plně naloženou tatru pokuď se za ní nechcete plužit 40km v oblaku mazutu a kouře.Navíc ta cena.Když suberb v naftě tak bych šel do 2.0TDI ta 1.6tdi je akceptovatelná ještě v oktávii nebo fábii.

    michal

    Tato motorizace nedává v tomto autě žádnej smysl když bude v reálným provozu hladovější než 2.0tdi a požitek z jízdy zhulená želva a ještě za to takový prachy.

    Michal

    Říkat, že Superb je více než dobrým autem, je pověstným nošením dříví do lesa. Nicméně už jen nabídkou tohoto motoru, jenž je vhodný tak pro Fabii či Golf, si z potenciálních zákazníků automobilka dělá dobrý den. Je to stejný nesmysl jako 1.2 TSI v Octavii či Jettě a Greenline opravdu NEPŘEJI NIKOMU jako služební auto. To by byla teprve ta správná tortura.

    Vlado

    Jazdil som s tymto istym motorom 1.6 TDI na Octavii Greenline a bolo to peklo. Isiel som z Bratislavy do Karlovych Varov a spat. Tato Octavia ma nekonecne dlhe prevody a pod 2000 ot je mrtva. Do kopca na 5. stupni pri 2000 ot vobec nejde, ledva udrzi rychlost. Podradite na 4 stupen a stale nic. Trojku sa uz neda zaradit, lebo prevody su dlhe a motor by mal vysoke otacky. Po navrate som bol psychicky mimo a bol som rad, ze som ju vracal naspat. Presadol som do mojej Octavie II 1.9 TDI 77kW a je to parada. Sice je velmi hlucna a trasie, ale aspon ako tak \“ide\“. Po meste 1.6 TDI Green umiera pod 1500 ot a moja 1.9 TDI PD si kludne bezi pri 1200 ot.
    Takze si nedokazem predstavit ten isty motor v Superbe v Greenline verzii. Slaby motor a dlhe prevody su pri takejto hmotnosti vrazedna kombinacia. Mozno by to islo lepsie s normalnou prevodovkou, alebo (ako pise autor) so 7-stupnovym automatom.

    indy 13

    Mal som 1,6 tdi common rail combi exclusiv octávku – služobnú 2012, vyskúšal som aj dvojliter rs-služobný.2012
    Tá 1,6 plne stačila, až bohate na octaviu . Rs bola priam pretekáske auto. Načo?
    Pre rodinu úsporné veľké dobre vybavené auto,mal som na ňom dlhodobú spotrebu 4,4l a manželka ju po dvoch mesiacoch ešte znížila na 4,1l. Rs 6až-8l. A to bývame v kopcoch.
    Teraz máme superb combi 2 , 1,6tdi greenline v slušnej výbave.
    Oproti môjmu staremu súkromnému dvojlitru s približne rovnakým výkonom ide ako lietadlo,neporovnateľne lepšie,dokonca aj to zrýchlenie je citeľne lepšie ako môj starý 14-ročný dvojliter. Pre rodinu je superb ako stvorený,spotreba super 4,7 aj s kopcami ,ked ho roztiahnem nemám ani problém nič predbehnúť.
    Stačia skúsenosti a zdravý rozum. Chceli sme rodinné ,úsporné,spoľahlivé auto a to plne spĺňa, dokonca keď vezmeme do úvahy jeho reprezentatívny charakter , je to až luxus. Možno na vlajkovú loď Škody vyzerá ten motor 1,6 smiešne, ale nám plne postačuje a sme radi ,že ho škodovka vyrába.
    A nehnevajte sa ,ale ľudia čo sedeli len v škode 120 a fabii, idú komentovať auto ,v ktorom ani nesedeli, to je čo? Reprezentatívna vzorka? Keby som si kupoval auto ako 20ročný, tak by som asi tiež chcel žihadlo,ale načo? Frajerina? Po dvadsať rokoch praxe ako hasič som už videl toľko mŕtvych pretekárov. Mal som aj 120 cinu,žigu 2101,2107 a ako spoľahlivo slúžili. Do šrotu u nás išli niektoré len preto,že niekto vymyslel krízu a šrotovné.Ináč by behali doteraz. Superb greenline 1,6 my na dialnici v nemecku dal aj 180-190, ale u nás na našich cestách ,to fakt nie je potrebné.

    Peter

    Vlastním uvedené auto a som sním max. spokojný. Uvedený motor nieje pre formulu no, ako písal majiteľ predo mnou, kto hľadá priestranné,spoľahlivé,úsporné a aj trocha reprezentatívne auto, kľudne ho kúpte. Píše sa tu, že na dialnici pri 130km ide priemerná spotreba cez 6litrov a nedá sa sním predbiehať je s prepáčením hlúposť. Boli sme autom v Chorvátsku na dovolenke presne 1032km. V aute sedeli 3ja dospelý a dve deti. Kufor bol samozrejme plný až po strop. Do max. povolenéj hmotnosti nám chýbalo okolo 80kg, už si presne nespomýnam no všetku batožinu som vážil. Rýchlosť po diaľnici bola ustálená na tempomatom riadených 125km/h. Občas sa predbiehalo a tu rýchlosť dosiahla aj 140km/h. Dosiahli sme priemernú spotrebu 4,7litra na 100km. Po ceste naspäť sme išli stále 135km/h pri predbiehaní aj 150km/h. Pri tejto jazde sme dosiahli priemernú spotrebu5,3l na 100km. Pri vystúpení z auta v cieli som nepociťoval žiadnu únavu a cestovalo sa my perfektne. Je to fakt vynikajúce auto na dlhé trasy. Co sa týka motora a ťahu, nemajte obavu.Pokiaľ ste kľudný šofér výkon úplne postačuje. Ak neveríte, pred kúpou sa pôjdete iste odviesť. Otestujte si auto aspoň prejdením vzdialenosti okolo 50km prípadne i viac a to vám dosť napovie. Auto, ktoré vlastním je vyrobené v decembri 2012. Momentálne má najazdené247000km. Spojka, zotrvačník, turbo sú ešte pôvodné a v poriadku. Ak má ešte niekto nejakú otázku, kľudne zodpoviem. Píšte na: gaco.p@azet.sk Každému veľa šťastných km.

    Petr

    Tato recenze depodchytila několik zásadních věcí. Za 1.) je zde velký rozdíl platit povinné pojištění a havarijní pojištění mezi motoroizací 1.6 a 2.0 a to až o 5 tis.Kč/rok. 2.) Pokud si necháte auto mírně načipovat, máte výkon až 150 koní. (http://www.autoforum.cz/tuning/tahle-skoda-yeti-1-6-tdi-ma-210-koni-je-to-spac-sveho-druhu/) 3.) I při průměrné rychlosti na dálnicích 100 km/hod. a i s jízdami po městě se nikdy tento motor nedostal přes průměrnou spotřebu 5,7 litru/100 km. 4.) Při jizdě i s karavanem a průměrnou rchlostí 100 km/h se nedostala spotřeba přes 6.7 litru. To jsou vlastní zkušenosti a praxe. Jinak ta převodovka by vážně měla být 6-ti stupňová.

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist