Škoda Superb 2.0 TDI PD DPF

Prezidentská limuzína, nebo auto pro úspěšného zelináře? Nebo snad rodinné auto?
  • Dynamika 6

  • Chování na silnici 6

  • Provozní náklady 6

  • Praktičnost 6

  • X-Factor 6

  • Celkové hodnocení 6

Škoda Superb má trochu problém. Spousta lidí v ní totiž vidí něco, čím není. Ten zmatek je ale poměrně snadné pochopit: pokud určitá skupina zákazníků považuje Fabii sedan za ideální rodinné auto a Octavii za vozidlo pro manažery, Superb musí v jejich očích logicky zastávat pozici limuzíny.

Tomuto pocitu podléhá i veřejnoprávní tisk. Zrovna dnes jsem viděl článek, ve kterém autor spekuluje, co by si mohl vrcholový manažer ČEZu za své mnohasetmilionové prémie koupit. A počítá to ve vstupenkách na rockový koncert, v litrech piva a v „luxusních automobilech“, kterými je nejdraší škodovka – Superb ve výbavě Laurin a Klement.

Škoda Superb II fotogalerie – vše co potřebujete vidět

škoda superb II 2 fotogalerie

Neberte mě špatně, Superb není špatné auto (k tomu se dostanu za chvíli), ale rozhodně to není limuzína. Každému, kdo si to myslí, by stačila jediná projížďka v Mercedesu třídy S, nebo Lexusu LS, aby pochopil, jaký obrovský rozdíl je mezi pravou luxusní limuzínou a Superbem. Už slyším ty rozhořčené hlasy „ale Mercedes je přece cenově úplně jinde…“ Ano, přesně tak. Cenově, ale i výsledkem odvedené práce.

Superb spočívá na podvozkové plošině prodlouženého Passatu předminulé generace, který se prodával kdesi na blízkovýchodních trzích. S ohledem na dnes již zastaralé podvozkové komponenty je třeba vyseknout mladoboleslavským poklonu za jejich naladění. Ne, s geniálními elektronicko-pneumatickými podvozky Mercedesu a spol se skutečně srovnávat nemůže, ale člověku zvyklému na Octavii poskytne nadměrně pohodlnou jízdu.

Co se týče vnitřního prostoru, je to další důvod, proč hlas lidu považuje Superb za limuzínu. Vzadu byste mohli pomalu tancovat, případně plodit potomstvo. Místa v oblastech kolen je skutečně spousta. Přesto Superb nelze označit za ideální rodinné auto. Děti totiž místo na nohy zas tolik nepotřebují (leda by byl tatínkem Michael Jordan a maminkou Shaquille O’Neil) a do kufru se sice vejde 480 litrů zavazadel, ale pokud chcete vozit něco objemnějšího, asi bude lepší Roomster. Nebo Octavia kombi. S malými dětmi by se asi příliš nesnesl ani světlý interiér, ale pokud budete vozit čistotné dospělé, jděte do něj, vypadá výborně a interiér prosvětluje a opticky zvětšuje.

Pod kapotou jsme měli motor 2.0 TDI PD DPF 103 kW. Kult naftových motorů se systémem čerpadlo tryska je známým fenoménem, ale troufnu si odhadovat, že na Autowebu bude poměrně silná klika jeho odpůrců. Je fakt že pumpe-düse už je zastaralý systém a v porovnání s moderními common-raily tyhle motory hlučí, duní, rachotí a vibrují. Jenže ouha, ono totiž není 2.0 TDI jako 2.0 TDI. Motor v Superbu má sice základ společný s motorem třeba v Octavii, ale je daleko tišší a kultivovanější. Rozdíl spočívá především v přidané vyvažovací hřídeli, odlišném naladění a pochopitelně také v lepším odhlučnění motorového prostoru. V každém případě je fakt, že diesel byl sice při popojíždění ve městě slyšet, ale rozhodně nerušil tak, jak to dokáže při pořádném sešlápnutí v Octavii.

Superb už pomalu dosluhuje, ale nebál bych se ho označit za velmi slušného kandidáta na ideální služební auto. Pro člověka, který s dalšími třemi kolegy často potřebuje cestovat sem a tam po Čechách, nebo i kousek dál, je Superb zajímavou možností, jak to činit v pohodlí.

Honza Koubek

Měření a technické údaje

Naměřené hodnotyŠkoda Superb 2,0 TDI PD
0-100 km/h (s)9,9
Motor
Konstrukceřadový čtyřválec
Palivonafta
Plněníturbodmychadlo
Uloženívpředu podélně
Zdvihový objem (cm3)1968
Poháněná kolapřední
Výkon a spotřeba
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.)103 kW/140 koní v 4000 ot./min.
Točivý moment (Nm)320 Nm při 1900 ot./min.
Nejvyšší rychlost (km/h)215
Spotřeba paliva (l/100 km)8,4/5,0/6,3 l/100 km
Objem nádrže (l)62
Rozměry a hmotnosti
Délka (mm)4803
Šířka (mm)1765
Výška (mm)1469
Rozvor náprav (mm)2803
Provozní hmotnost (kg)1570
Celková hmotnost (kg)2103
Hmotnost přívěsu nebrzděného (kg)750
Hmotnost přívěsu brzděného (kg)1600
Zavazadlový prostor (l)480/945
Ceny
Základní cena modelu723 900 Kč
11.1.2008 7:00

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist