Škoda Superb 2.0 TDI CR DSG

Že je nový Superb dobré auto už víme z předchozího velkého testu. Teď se podíváme, jestli může být ještě lepší.

  • Dynamika 8

  • Chování na silnici 8

  • Provozní náklady 8

  • Praktičnost 8

  • X-Factor 8

  • Celkové hodnocení 8

Benzínový Superb se mi líbil. Lépe řečeno, líbilo se mi jak jezdil, jak byl postavený a prostorný, co se vnějšího vzhledu týče, to by bylo na dlouhou debatu. Ne, že bych z něj byl nějak extra odvařený, ale po představení faceliftované Octavie považuji Superb za nejpovedenější (nebo řekněme nejsnesitelnější) model mladoboleslavské továrny.

Díky tomu, že už nevypadá jako něco protaženého do délky (narážím na první generaci, pokud jste to nechytli), podaří se mu možná napravit mylný dojem mnohých lidí, že je to jakási luxusní limuzína a snad ho konečně začnou brát jako to, čím je: soupeře pro velké sedany typu Fordu Mondeo, Hondy Accord, Volkswagenu Passat, nebo Citroënu C5. A rovnou řekněme, že plnohodnotného soupeře.

Škoda Superb II fotogalerie – vše co potřebujete vidět

škoda superb II 2 fotogalerie

Superb nebude výrazně vynikat v jízdních vlastnostech, ovšem jídzním komfortem už většinu rádoby sportovní konkurence potrápit dokáže a vnitřním prostorem všechny doslova převálcuje. Nakonec, podívejte se na video – i když jsem s o třídou větší limuzínou porovnával jen jeden z důležitých rozměrů, pořád je výsledek obdivuhodný.

Nabízí se ovšem otázka, k čemu je vlastně dobrý prostor na zadních sedadlech. Ano, pokud jde o firemní auto, ve kterém se jezdí ve čtyřech manažerech na služební cesty, pak je to jasné. Přímo geniální je to pro taxislužbu. Jenže to jsme zatím obsáhli jen velmi malý podíl trhu. V případě rodinného vozu je prostor na zadních sedačkách někdy až mírně kontraproduktivní, protože děti jsou mimo váš dosah. Jenže pozor, tohle všechno se změní, jen co přijde na trh Superb ve verzi kombi. S jeho rozměry půjde o jeden z největších kombíků ve třídě a pokud ho ve škodovce nevybaví podélně posuvnou druhou řadou sedadel, měl by někdo dostat okamžitý vyhazov. Stejně tak se dá čekat, že i kombík bude mít nějakým způsobem vyřešené dvojité otevírání pátých dveří, když je systém Twindoor u sedanu tak tvrdě proklamovanou záležitostí.

Tentokrát jsme si do testu objednali vůz se zbrusu novým dieselovým dvoulitrem a navíc i s dvojspojkovou převodovkou. V nabídce najdete naftové dvoulitry dva, „zbrusu nový“ znamená zkratku CR a moderní systém common-rail. Pro tradicionalisty, kterým nevadí zemědělský soundtrack a vibrace je v nabídce i 2.0 TDI PD se systémem čerpadlo-tryska.

Common-rail má o 30 koní víc (celkem 170), ale především je nesrovnatelně tišší a kultivovanější. V kombinaci s dobrou zvukovou izolací to znamená, že o něm při jízdě prakticky nevíte. Ani s tímhle velkým autem mu nedělá problém jezdit za 6,5 litru a síla pro akceleraci mu taky nechybí. Přesto si dovolím předpovědět, že jeho podíl bude mezi prodanými dieselovými Superby poměrně malý. Důvod je jednoduchý, stojí totiž o 60 tisíc víc, než dvoulitrový Pumpe-düse a o 120 tisíc víc, než „legendární“ 1.9 TDI PD. A většině zákazníků budou tahle čísla stačit, aby před nepříjemným rachocením starých motorů přivřeli… ucho.

S novým motorem ale Superb smazal další náskok konkurence a pokročil s nimi do jedné linie. Dalším velkým plusem je dvojspojková převodovka DSG, která je s ním velmi dobře sladěná. O její funkci jste už jistě slyšeli, nebo četli mnohokrát, podstatné je, že funguje zcela bezproblémově. Když jí necháte v automatickém režimu (což je většinu času to nejlepší, co můžete udělat), o změně převodových stupňů nebudete ani vědět – maximálně jí poznáte při razantnější akceleraci podle změny zvuku motoru. Jinak byste se museli dívat na ručičku otáčkoměru, abyste si výměny záběru spojek všimli.

Výhodnost naftových motorů je v poslední době diskutabilní a Superb s benzínovým motorem 1.8T je opravdu povedený. Má tedy tahle verze smysl? I pokud odhlédneme od fanatických příznivců nafty, kteří mají závislost na točivém momentu a benzín už jim prostě nedopřeje tu správnou šlehu, ano. Diesel se pořád bohatě vyplatí, pokud často jezdíte dlouhé trasy – a právě v tom případě bude naftový Superb vynikající volbou. Tichý, pohodlný, kultivovaný a úsporný… pokud patříte k příznivcům jeho designu, měl by to být horký kandidát.

Honza Koubek

Měření a technické údaje

Naměřené hodnotyŠkoda Superb 2.0 TDI CR DSG
0-100 km/h (s)9,0
Motor
Konstrukceřadový čtyřválec
Palivonafta
RozvodDOHC
Plněníturbodmychadlo
Uloženívpředu napříč
Zdvihový objem (cm3)1968
Kompresní poměr16,5:1
Vrtání x zdvih (mm)81,0 x 95,5
Převodovkašestistupňová dvojspojková
Poháněná kolapřední
Výkon a spotřeba
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.)125/170 v 4200 ot./min.
Točivý moment (Nm)350 při 1750 - 2500 ot./min.
Nejvyšší rychlost (km/h)220
Spotřeba paliva (l/100 km)7,8/5,1/6,1
Objem nádrže (l)60
Rozměry a hmotnosti
Délka (mm)4838
Šířka (mm)1817
Výška (mm)1462
Rozvor náprav (mm)2761
Provozní hmotnost (kg)1515
Celková hmotnost (kg)2135
Hmotnost přívěsu nebrzděného (kg)750
Hmotnost přívěsu brzděného (kg)1800
Zavazadlový prostor (l)565/1670
Ceny
Základní cena modelu754 900
Cena testovaného vozu889 900
7.11.2008 10:01

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist