Škoda Snowman (2016) oficiálně venku, v terénu nepřekonatelná, stojí ale 7,5 milionu

Snowman je prvním sériová Škoda s technologií plug-in-hybrid. Celkový výkon činí 400 koní a systémový točivý moment pak 650 newtonmetrů.
skoda-snowman-2016-oficialne-venku-v-terenu-neprekonatelna-stoji-ale-7-5-milionu-1100x618.jpg Zdroj: archiv redakce

S tímto konceptem překonává Škoda funkčnost a terénní schopnosti všech dosud známých SUV. Snowman kromě toho disponuje technologiemi, které otevírají strojům na úpravu sjezdovek zcela nové možnosti – pro region Alp, který je mimořádně citlivý na ekologii, přinese plug-in-hybrid konečně potřebnou úlevu.

Namáhavý pracovní den obsluhy stroje zároveň ulehčí inovativní koncept obsluhy a přístrojového vybavení. Snowman je základním prvkem Strategie 2025 a představuje odvážný krok do nových oblastí podnikání. S modelem Sněhulák vstupuje Škoda do zcela nových oblastí a oslovuje nové segmenty zákazníků. Cílem vývoje samozřejmě bylo také zachování tradičních předností produktů značky jako nadprůměrné nabídky prostoru, funkčnosti a výhodného poměru ceny a užitné hodnoty.

Snowman je dlouhý 9,13 metru (i s radlicí a zadní frézou) bez pásů je široký 2,50 metru (s radlicí pak 5,26 metru). S expresivním tvaroslovím značky přináší novinka na sjezdovky koncentrovanou dávku emocí. Design vozidla je estetický a zároveň funkční. Díky svým liniím se model jeví jako velice široký. Ostré linie lemují pečlivě vypracované, plasticky klenuté plochy a mnoho detailů designu exteriéru se odkazuje na tradiční umění českých sklářů. Krystalickými prvky se vyznačuje logo značky, vertikální vzpěry v lichoběžníkové masce chladiče a ploché, klínovitě střižené světlomety.

Škoda Snowman je prvním sériovým modelem vybaveným technologií plug-in-hybrid. Systémový výkon činí 295 kW (400 koní), maximální točivý moment pak 650 newtonmetrů. Při jízdě ze svahu rekuperuje tento efektivní pohon energii a ukládá jí do lithium-iontových akumulátorů. Hnací síla se přes rozdělovací převodovku přenáší na oba pojezdové pásy. Snowman dosahuje maximální rychlosti 20 km/h, překonává stoupání 100 procent a je schopna se otočit na místě. Spokojí se s průměrnou spotřebou zhruba 14 litrů paliva za hodinu.

Také co se týče konceptu ovládání a přístrojového vybavení, vydává se rolba zcela novými cestami. Vozidlo se ovládá „půlvolantem“ a obsluha řídí všechny funkce prostřednictvím joysticku. Koncept konektivity je rovněž hi-tec – Škoda Snowman je vysílačkou spojena s horní stanicí lanovky.

Velkoryse prosklená kabina nabízí místo až třem osobám, pneumaticky odpružené sedadlo řidiče je elektricky vyhřívané a ze simply clever detailů, typických pro vozy značky Škoda, je třeba zmínit magnetický držák pro lopatu na sníh, vyhřívaný držák na termosku a multifunkční schránku, do které se vejdou sněhule i lavinový vyhledávač. Na přání může být Snowman vybaven i klimatizovanou schránkou, v níž se sluneční brýle nerosí a lze tam usušit rukavice a čepici. V popelníku je integrované automatické hasicí zařízení využívající sněhu z ovzduší.

Prodej modelu ŠKODA Snowman bude zahájen v prosinci 2016 v Rakousku, Švýcarsku, Lichtenštejnsku a na dalších důležitých evropských trzích. Základní cena činí 280 000 eur, v přepočtu přibližně 7,5 milionu korun.

1.4.2016 11:20| autor: Autoweb.cz

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist