Škoda postavila auto s číslem 14 000 000

Pět let po překonání desátého milionu zdolala Škoda další metu. Roční prodeje útočí na milion, takže příštího velkého jubilea bychom se měli dočkat do roku 2020.

Vloni sjelo z výrobních linek po celém světě 879 200 aut značky Škoda. Rok 2011 byl pro mladoboleslavskou automobilku rekordní, stejně jako mnoho dalších popřevratových let. Díky tomu Škoda předevčírem poslala do světa vůz s pořadovým číslem čtrnáct milionůSuperb ve výbavě Laurin & Klement. Auto putuje k zákazníkovi do Německa.

„Jubilejní vůz je působivým projevem naší růstové strategie,“ cituje tisková zpráva předsedu představenstva automobilky Winfrieda Wahlanda. „Velmi rychle expandujeme. Téměř dvě třetiny ze čtrnácti milionů aut, která jsme prodali, byly vyrobeny v posledních dvaceti letech a poslední čtyři miliony jsou záležitostí pěti uplynulých let.“Překonání desetimilionové hranice trvalo Škodě sto let. Její předchůdce, automobilka Laurin & Klement byla založena v roce 1895 a první auto postavila o deset let později. V roce 1991 neprodávala ani dvě stě tisíc aut za rok, o patnáct let později se čísla přehoupla přes půl milionu, když krátce před tím celkový počet prodaných škodovek překročil oněch deset milionů (v roce 2005). Do roku 2018 chce vedení Volkswagenu prodávat jeden a půl milionu aut české značky každý rok.

Úspěšně se vyvíjí také samotná výroba v Mladé Boleslavi. Nejstarší továrna automobilky je zodpovědná za víc než deset z čtrnácti milionů vozů značky, které jezdily nebo jezdí po planetě Zemi. V Mladé Boleslavi postavili svůj desetimiliontý vůz vloni na přelomu září a října.

Ať už se vám tedy modely od Volkswagenu líbí nebo nelíbí, jsou velmi úspěšné. Citigo vyráběné v Bratislavě zatím vypadá na další trefu do černého a v jízdním řádu číhá ještě několik nových modelů. Po prvním SUV značky (Yeti) se na nás chystá sedmimístné MPV a další, větší pseudoterénní model. Expanze nabídky bude pokračovat nejméně do roku 2018. Do té doby Škoda slibuje nové auto každých šest měsíců, stabilní rozšiřování existujících výrobních kapacit i spouštění zcela nových továren. Ještě letos například začne výroba modelu Yeti v Číně.

2.2.2012 6:00| autor: Martin Plaštiak

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist