skoda-octavia-tdi-greenline-je-nejzelenejsi-352x198.jpg

Škoda Octavia TDI Greenline je nejzelenější

Škoda Octavia

Podle NextGreenCar je úsporná dieselová Octavia nejlepší ekologické rodinné auto v kategorii menších vozů.

Diskuze

15 komentářů

    Řidič

    Copak CO2 něčemu vadí? Teda kromě ekoteroristických oteplovačských alarmistů? Mnohem důležitější je produkce NOx a pevných částic, sazí – to lidem škodí nejvíc, to způsobuje u lidí zvýšené riziko respiračních onemocnění a kardiovaskulárních chorob a podle jisté Holandské studie i trvalé poškození mozkových funkcí … kam ten svět spěje 🙁

    Tomas

    Tiez tomu nerozumiem, preco ma diesel taku nalepku, ze EKO. Presne ako pises predo mnou v prispevku. Vypustaju pevne castice, ktore skoda omnoho viac. Europska unia je zaslepena uplne… vsade inde diesle nesplnaju normy. Najlepsi priklad je Kalifornia, kde nie je diesel \“bozsky\“, ale ma rovnake podmienky. Tam ked chcu automobilky predat diesel, musia pridat dalsie filtre (mocovina…), aby sa mohli tieto auta vobec predavat a pritom benzinove 8 valce s tymto problem nemaju. Staci ist za ktorymkolvek dieslom u nas a ked da plny plyn, co za nim ide…kudol, a to hovorim o novych s filtrami pevnych castic… A nech mi niekto povie, ze diesle necmudia… to asi nesiel za ziadnym a len ho karuje…

    stunty

    Donedávna jsem si toho nevšímal, ale naftová auta opravdu na plný plyn kouří jako kdyby se v nich topilo uhlím.

    Řidič

    Myslím, že to dělají auta u kterých si jejich majitelé nechali zaslepit ERG ventil kvůli vyššímu výkonu či nižší spotřebě – to je již chyba majitelů těch vozů, ne dieselů obecně. Jenže to viditelné co z dieselů vychází je asi ten nejmenší problém, mnohem horší pro zdraví člověka (samozřejmě i zvířat) jsou ty drobné částečky – a paradoxně u aut s filtrem pevných částic jsou mnohem nebezpečnější, protože tím filtrem projdou jen částice menší (které by jinak byly navázané na ty větší), které se usazují na plicích mnohem zákeřněji a jako jediné mohou proniknout až do krve a tím pádem i do mozku. Jediná jakž takž funkční filtrace dieselu je močovina, ale to (asi) díky ceně mnoho aut nemá …

    Martin

    včera jsem jel za kamaradem, který má ochcávku 2.0 tdi 103 kw ..najeto ma 20 000 při akceleraci hulila jak lokomotiva..

    Řidič

    A fakt nemel zaslepené to ERG? Mě vždycky naftomilové tvrdili, že to čudí kvůli tomu, ale mohli mne jen mystifikovat, já naftu do osobáku moc neuznávám, takže jsem to ani nikdy nevlastnil.

    Martin

    Já si toho všiml až když jsem začal jezdit bílím autem…

    Martin(jinej)

    EGR při plným plynu tuším vypíná.

    Pepan

    Zaslepený EGR ventil znatelně nezvyšuje kouřivost. EGR ma za úkol hlavně zlepšovat redukci plynů na bázi dusíku (NOx) tím, že část výfukových plynů pustí zpátky do sání. Když se ventil zasere spalinami, tak zcela nezavírá a auto pak jede jako přidušené a zvyšuje kouřivost.

    Jenže je jedno jestli má auto dlubané do EGR nebo ne, jestli je to 15 let staré traktoroidní rachtadlo nebo nový common-railový zázrak, stačí mu šlápnout na krk a pak už jen sledovat oblaka dýmu z výfuku. Diesel je vhodný pro stabilní částečné zatížení, při akceleraci je to ale hrůza.

    Nedávno jsem předjížděl v dieselu pomalý autobus, dal jsem autu co proto, ale ten motorkář za mnou div nepadl mrtvý na zem.

    Martin

    nene, uplna seriovka… moc nechapu jak v EU muzou bejt tak hloupy a rozhodovat o tom co je a neni EKO.. kdyz to rozhodujou na zakladne alespon z poloviny nesmyslů…

    Řidič

    Díky za vysvětlení a další argumenty při debatách s naftomily.

    _

    samozřejmě, že vadí. CO2 je skleníkový plyn stejně jako NOx. Rozdíl je v účinnosti. Molekula NOx je cca 300 x účinnější v zadržování tepla než CO2. Takže 1 molekula NOx má na oteplování stejný efekt jako 300 molekul CO2. Na druhou stranu, CO2 vzniká v mnohem větší míře při spalovacích procesech oproti NOx

    Řidič

    Myslel jsem, že tahle oteplovačská bublina už splaskla a on tomu pořád ještě někdo věří?

    _

    nazvat fyzikální a chemický fakt (tzn. že některé plyny jsou schopny se chovat jako skleníkové plyny) jako oteplovačskou bublinu je docela odvaha. Tohle se rámcově bralo už na základce

    Řidič

    Oteplovačskou bublinou je tvrzení, že skleníkové plyny produkované člověkem škodí, ne to, že jsou skleníkové. Ale jsme mimo téma a pravděpodobně patříte mezi poslední zbytky alarmistů, takže se nemůžeme nikdy shodnout a proto navrhuji toto téma opustit.

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist