Škoda Octavia Scout (2014) podrobně: motor z RS TDI a 4×4 s DSG k tomu

Největší novinkou nové Škody Octavia Scout je kombinace dvoulitrového turbodieselu z vrcholné verze RS ve spojení s dvouspojkovou převodovkou a pohonem všech kol.

První zmínky o nové Škodě Octavii Scout jsme přinášeli průběžně, takže už víme, že vedle tradičního ochranného oplastování a střešních nosičů z leštěného hliníku má také o 33 mm vyšší podvozek (hodnota světlé výšky 171 mm) a ochranné plastové kryty podvozkových částí vč. brzdového a palivového vedení. Octavia Scout také obouvá výhradně 17″ kola z lehké slitiny do pneumatik 225/50 R17.


Dovnitř jsme už prostřednictvím prvních fotografií také nahlédli, jen připomeneme, že tu jsou k nalezení ozdobné prahové lišty nápisy Scout, dekorativní lišty na dveřích nebo tříramenný kožený multifunkční volant. Zavazadlový prostor pojme tradičních 610 litrů, při sklopených zadních sedadlech až 1 740 litrů a navíc při sklopeném opěradle sedadla spolujezdce lze přepravovat předměty o délce až 2,92 metru.

Podrobnější technické údaje nám ale byly stále neznámé, nyní je však můžeme konečně okomentovat. Pro Octavii Scout se dodávají tři motory – dva naftové a jeden benzínový. Základní naftový motor 2.0 TDI 110 kW (150 koní a 320 Nm) se spoléhá výhradně na manuální šestistupňovou převodovku a dosahuje kombinované spotřeby 4,9 l/100 km, zrychlení na stovku za 9,1 sekundy a maximální rychlosti 207 km/h.

Zobrazit všechny fotografie

Silnější turbodiesel 2.0 TDI 135 kW (184 koní a 380 Nm) známý ze sportovně laděné Škody Octavie RS TDI je nyní premiérově dostupný také v kombinaci se šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou DSG a pohonem 4×4. Octavia Scout je tak jedinou Škodovkou z celého modelového portfolia, která tuto kombinaci v současné době nabízí. Na stovku zrychlí za 7,8 sekundy, maximálně dokáže uhánět rychlostí 219 km/h a v kombinovaném cyklu si řekne o 5,4 l/100 km paliva.

Jediným zástupcem benzínových motorů je agregát 1.8 TSI 132 kW (180 koní a 280 Nm) se šestistupňovou převodovkou DSG. Kombinovaně se motor přihlásí o 7,1 l/100 km paliva, na stovku dostane vůz za 7,8 sekundy a maximálně jej vyžene na rychlost 216 km/h. Všechny tři motorizace standardně využívají systému start/stop a rekuperace brzdné energie, taktéž splňují emisní normu EU 6, která vstoupí v platnost v září roku 2014.

Zobrazit všechny fotografie

Octavia Scout je dostupná pouze s pohonem všech kol, který zajišťuje spojka Haldex 5. generace. Standardem je elektornická uzávěrka diferenciálu (EDS) také na zadní nápravě, která je v případě všech Scoutů tvořena nezávislým víceprvkovým zavěšením. V terénu potom přijdou vhod nájezdové úhly 16,7 stupňů vpředu a 13,8 stupňů vzadu, zajímavostí je také schopnost táhnout o 25 % těžší přívěs oproti minulé generaci – nyní lze za Scout zapřáhnout až 2,0 tuny.

5.3.2014 12:00| autor: Hugo Kottás

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist