autoweb.cz > Škoda > Škoda Octavia > Škoda Octavia Scout
Škoda Octavia Scout
Audi má svůj Allroad, Fiat má Stillo Uproad a Pandu Cross, VW má Polo Dune… obliba terénních (a mnohdy i pseudo-terénních) aut s výrazně oplastovanou karoserií v poslední době neutichá. Robustně vyhlížející plastové blatníky a nárazníky se hodí jak na lesní cestu, tak i jako imagový doplňek k „urban“ módě.
Škodovka se na tento trend rozhodla zareagovat modelem Octavia Scout, upravenou verzí již prodávané Octavie Combi 4×4.
Zajímají vás čísla? Scout je zhruba o 1 cm delší, o 1,5 cm širší a o 1,3 cm vyšší, než „běžná“ čtyřkolka, přičemž světlá výška vzrostla o 16 mm. Oproti běžné octavii s pohonem předních kol máte tedy celé čtyři centimetry světlosti navíc. Možná se to zdá celkem málo, ale na polní cestě se mnohdy hodí doslova každý centimetr.
Škoda Octavia II fotogalerie – vše co potřebujete vidět
K novým nárazníkům se přidávají i plastové nástavce prahů a boční ochranné lišty, v předním nárazníku najdete sériově dodávané mlhovky. Při jízdě v terénu oceníte masivní ochranné plechy pod předním i zadním nárazníkem, které původně konzervativnímu autu dodávají příjemně rozhodný výraz. Také pětipaprsková sedmnáctipalcová kola nejsou na Octavii Scout jen tak pro nic za nic, jejich design by měl bránit poškození a poškrábání v lehčím terénu.
V kabině najdete nové čalounění a kůži obšitý volant, hlavici řadicí páky a páku ruční brzdy, spolujezdec má k dispozici pevné držadlo, když se řidič nechá v terénu trochu unést. Mezi předními sedadly najdete velký odkládací „Jumbo-box“.
Octavia Scout bude k dispozici se dvěma dvoulitry: benzínový čtyřválec 2.0 FSI o výkonu 150 koní a točivém momentu 200 Nm bude pro výhodnější pro milovníky kultivované jízdy. Řidiči, kteří raději vymění kultivovanost za v terénu potřebný točivý moment, sáhnou pravděpodobně spíš po motoru 2.0 TDI PD (s bezúdržbovým filtrem pevných částic), který k výkonu 140 koní přidává krouťák s hodnotou 320 Nm, a to již při 2600 ot./min. Oba motory jsou napojené na šestistupňovou manuální převodovku.
Škoda Octavia III fotogalerie – vše co potřebujete vidět
Pohon všech kol je shodný s klasickými Octaviemi 4×4, používá tedy mezinápravovou spojku Haldex, která posílá výkon na kola podle momentálních potřeb. Při běžné jízdě se tedy auto bude chovat jako běžná (i když trochu těžší) předokolka.
Výstavní premiéra nového akčního modelu je naplánována na podzimní Pařížský autosalon, na prodejnách se objeví v prvním čtvrtletí příštího roku. Ceny zatím zveřejněny nebyly.
Honza Koubek