skoda-octavia-s-motorem-1-2-tsi.jpg

Škoda Octavia s motorem 1.2 TSI

Škoda Octavia

A také ji můžete mít se sedmistupňovou převodovkou DSG.

Diskuze

33 komentářů

    jendaxx

    No nevim ale dat pul mega za 1.2 s DSG to neni zrovna malo:) http://www.skoda-auto.cz/cze/model/newoctavia/pricelist/Pages/newpricelist-newoctavia.aspx

    sansk8

    Ted nehodnotim cenu, ale autoweb by si mohl dat aspon tu trochu prace a kouknout na ofiko stranky, ceny jsou v konfiguratoru minimalne jiz tyden.

    Andrew

    Nevím proč křivíte hubu nad tím, že je to "jen" 1.2, vždyť ten motor má daleko lepší parametry než 1.6, kterou nahrazuje.

    stoka

    voe ale kde ma tie hodnoty lepsie…. sa zamysli urcite budes chodit s vytocenou 1.2 docervena aby si mal tych 105ps…a pri tej vahe… no bych do toho nesel a za tie prachy uz vobec…

    Vavris

    stoko, já bych se zamyslel, jestli náhodou nebude důležitější ta plochá křivka točivého momentu v nízkých a středních otáčkách, díky čemuž nějaké vytáčení k červenému poli nebude třeba.. voe… a to že má TSI lepší parametry než prehistorická 1.6 MPI si prosím vygoogli 😉

    aton1

    Uvazoval jsem nad 1.2, ale co zmenilo muj nazor: podle vseho brzo odchazi turbo, motor super na mesto i momo nej na dalnici uz je ta 1.2 znat. A kdyz to vezmu tak kolem proste pul mega za 1.2jku je strasne moc. Novy bych si to nekoupil a jako ojetina tu bude drahy a motor pred rozpadem.

    Vavris

    Aha.. Takže motor se sotva dostal na trh, ale už je jasné, že mu odchází turbo. Patrně to byl jeden z cílů konstrukce 😀

    riderhenry

    Tak nejde ani moc o to, jestli mu turbo odchazi nebo ne, spis o to, ze to je dalsi dil, ktery odejit muze 😉 Radeji bych 1.6 atmosferu, paklize by byla alespon prumerna. Precejen u takoveho auta, jakym Octavie je, bych nerad musel myslet na nejake chlazeni turba a podobne.

    Vavris

    Henry, ani mi se zrovna dnešní turbomoda nezamlouvá, ale u 1.2, kterou si budou kupovat spíše nenároční zákazníci, bych se připečeného oleje na turbu skutečně nebál, protože s tímhle autem typický kupec žádnou palici jezdit nebude, a tím pádem nebude nezbytně nutné ani to dochlazování.

    Prostě celkovou "výhodnost" downsizingu prověří až čas. Já jsem dost skeptický, myslím, že za 6-7 roků bude mít spousta ojetých městských supermini turba/motory zralé na výměnu. Ale při koupi funglovky bych to rozhodně jako negativum neviděl.

    rout

    Hele ty parametre. Jel jsi už s něčím podobným? Já měl tu čest s adorovaným VW 1.4 TSI, nebo jak tomu bazmeku turbem přeplňovanýmu vlastně říkají. Aby to jelo, tak to musíš držet vcelku slušně pod krkem. Nějaká ultraplochá křivka točivého momentu od skoro "volnoběhu", je možná pěkná na papíře, ale v reálu ti je stejně celkem k hounu. A ten motor musí točit, aby to jelo.

    Setcom

    Souhlasim s ROUT na 100%!!!

    Vavris

    A jel jsi někdy s tou 1.6 MPI, kterou tento motor nahrazuje? Ta nejede pro změnu v žádném pásmu otáček. A jinak je skutečně velmi překvapivé, že motor musíš držet pod krkem, aby jel..

    Andrew

    …a pak ses probudil a šel nastartovat svoje 1.9 tdi, které táhne vocpoda…

    Dave

    Mel jsem zapujcene Scirocco 1.4TSI 160k na vikend, a rekl bych, ze to byla nejlepsi varianta, o ktere bych i uvazoval do garaze. Diesel to tohoto auta nechci, 2.0TSI si vezme o 2-3 litry vic…

    Ten kroutici moment od nejakych 1500 otacek je ok do mesta, jinak na okreskach muzes volit rozmezi dle libosti asi az do 5000 ot.min-1.

    Dan

    A pak se probudil s rukou v nočníku a v ní bylo houno….

    Shadowww

    Ou jé,…no objem ničím nenahradíš.

    pes

    tvl, taková Octavia 5,7 V8… to by byl mazec!

    Johny.Rico

    Stačil by mi tam klidně 3.0TFSI nebo 3.0TDI… tyto motory by také měly jít do Superbu II!

    f4o

    tie motory tam vobec nemaju co hladat… jednak by uz moc liezli do kapusty premiovej konkurencii a navyse na podvozok superbu je akurat dost aj podladeny 3.6 V6…

    Setcom

    Presne souhlasim. Je to absurdita. Dat do auta,ktery se dvema osoboma a par zavazadlama bude vazit minimalne 1,5 tuny, je nehorazna kravina! Jak rikal Shadow-objem nicem nanahradis. A spotrebe 5,8 se muzu orpavdu jen smat,kdyby napsali,ze to auto bude mit spotrebu 8,5,tak kdyz si pripoctu 1litr paliva navic,tak pak bych souhlasil. V testu u konkurence Libor Zezulka loni v zime testoval Tiguana s 1,4 a rikal,ze to sice pekne jede,ale motor se musi poradne tocit,aby se to vubec pohnulo a mel spotrebu hodne nad deklarovanou! Za tech 5,8 litru mozna pojede nejaky stary dóda z kopce a k tomu bude jeste nebezpecne.

    Nejsem zastance obrovskych kubatur a predimenzovanych motoru se stovkami koni,ale vsechno s rozumem. 1,4 byla pro Oktavku hranicni, optimal je 1,8(dle meho nazoru).A ani slavna 1,6,kterou mame doma je po nalozeni 4 osob uplne mrtva!

    A ted tak jeste premyslim-redakce pise o povedenem motoru a ze v kombiku budou o neco horsi parametry,zajimalo by me jestli to auto bude vubec schopny dojet s 5 lidma,rakvi a plnym kufrem na hory!Uprimne tyto lidi lituju.

    Marek

    v zasade s tymto prispevkom suhlasim

    ten motor je mozno fajn do noveho Pola

    Vavris

    Já tak nějak nechápu co vám všem vadí. To že je 1.2 TSI low-end, znamená automaticky, že to musí být špatný motor? Já na něj odevšad slyším jen chválu. To, že s plně naloženým autem už to taková sláva nebude, je snad logické. A pokud si 1.2 TSI koupí někdo, kdo s tím chce závodit nebo kdo víkendově vozí na chatu 5 lidí, psa a kopu kufrů, pak je to patrně choré individuum a nemůže se divit, že motor ztrácí smysl.

    PS: Prakticky si sám protiřečíš, kritizuješ TSI a přitom sám jezdíš v 1.6 s ještě horšími parametry.

    Skalik

    Me spis fascinuje, ze nekdo je schopen neco takoveho soudit od stolu v kancelari.

    jakoby lidi v automobilce auto netestovali, ale nejdriv vydali prohlaseni a pockaji az jim to lidi v diskuzich vysvetli jak to maji delat spravne, ze

    Honza

    S tím naprosto souhlasím. Říct že objem ničím nenahradíš je blbost, ten motor může bejt skvělá volba a určitě před nějakým nadáváním se vyplatí ten motor vyzkoušet. Jenže většina českyho naroda by v garáži nejraději viděla Octavii s nápisem 1.9 TDI

    Honza II

    Samozřejmě je to jen spekulace, ale:

    Menší objem a stejný výkon = menší díly v motoru, větší tlaky a síly přenášené mezi součástkami = větší namáhání materiálu.

    Při stejné kvalitě materiálů to logicky znamená nižší životnost. A to turbo je tam prostě věc navíc.

    Nic proti maloobjemovým přeplňovaným motorům, je to trend a třeba u nových motorů od Forda se nad tím nikdo nepozastavuje. Lidi s malým nájezdem na mez životnosti nemusí narazit a spotřeba, pokud by byla reálná, vypadá dost zajímavě a mohla by zvýšené náklady na údržbu kompenzovat.

    Shadowww

    Octavia je poměrně těžký sedan, 1,2 motor (než se rozfrčí turbo) bude na takové auto (malý objem, ne zrovna úchvatný krouťák) málo. pokud bych měl volit mezi výkonostně stejnou atmosférou nebo maloobjem s turbem, zvolím raději atmosféru (osobně teda mám větší objem s turbem). Nejsem fanoušek těchto motorů, v malých autech můžou fungovat dobře ale octavie je prostě kráva.

    Dan

    A ty seš prostě vůl.

    ero

    to sme se nasmáli 😀

    Setcom

    No tak panove predevsim to nekritizuju z kancelare,pak si myslim ze ani jeden z vas v tom nesedel. Mam kamarada ve skodovce,takze se obcas s nejakym tim predvadecim vozem projedu. Jo,tento motor 1,2 jde vytacet a verim ze je dobry(ikdyz tak do Fabie),ale ne do oktavky. A proc tomu neverim?-Sice mame doma 1,6,ale nejezdim s tim(je to desny motor,zere 9litru a nejede).Vlastnim Suzuki Swift 07 1,3. Toto auto se mnou vazi 1,1 tunu a ma to skoro 100koni a urcite nekteri z vas vedi jak jezdi japonske motory-cervene pole v otackomeru jim nedela problem! Ano s timto autem si jizdu na okreskach opravdu uzijete. Ale na dalnici uz je to horsi,holt vysokootackovy motor(150 jede lip jak 130). Proti Oktavce nic nemam,nevadi mi,ale s jedna dvojkou si ju koupi opravdu magor a rad bych videl jeho oblicej,az zjisti ze jeho myslenka nizke spotreby a naivni ekologie je vhaj…!

    Vavris

    no, více méně souhlasím se vším, co jsi napsal, až na toho magora. Spoustě klidných řidičů bude výkon 1.2 TSI vyhovovat, stejně jako jim teď vyhovuje výkon MPI, takže magoři být nemusí a schopnosti motoru 1.2 jim budou plně dostačovat.

    Dave

    Prosím opravte si "lze kombinovat buď se šestistupňovou automatickou převodovkou, nebo se sedmistupňovým automatem DSG."

    !! lze kombinovat buď se šestistupňovou manuální převodovkou, nebo se…

    f4o

    to su mi zase komentare… zaujimalo by ma kolko ludi co tu pise objem nicim nenahradis sa uz viezlo s novym motorom 1.2tsi? lebo podla vsetkych zatial uskutocnenych testov je motor 1.2tsi ovela lepsi ako odchadzajuca 1.6, taha lepsie "vocpodu" a zaroven sa ochotnejsie vytaca; pri 130 toci nizsie otacky, ma vyssi krutiaci moment dostupny nizsie a vyuzitelny v neporovnatelne sirsich otackach a spotreba je nizsia respektive maximalne tak rovnaka… navyse uz viac recenzentov napisalo, ze tento motor sa zda subjektivne lepsi ako vravia jeho paramatre… a ak sa zda niekomu slaby a ma na to kludne si moze kupit 1.8 pripadne aj 2.0… ps: turba odchadzat mozu, len to tak isto aj pri 1.9tdi a tam sa malokedy stretavam s tymto argumentom, tam je dolezite ze to "dobre taha vodspodu a jazdi za liter a pol"…:-D

    Dave

    pul mega za octavku s 1.2 no tak to bych radsi usetril 20 tisic a koupil si mondeo v plne palbe s 2.0tdci tohle je od skovky hodne blbej vtip ostatne jako vsechny jeji auta

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist