Škoda Octavia RS na motorové brzdě: jaký má skutečný výkon?

24 fotografiíreportáž

Na nové Škodě Octavii RS vás nejvíce zajímalo, jaký má ve skutečnosti výkon. Abychom zjistili, zda se v reálu nějak odchyluje od oficiálních udávaných hodnot, podrobili jsme auto testu na válcové brzdě.

Diskuze

22 komentářů

    Venouch

    Ten graf? To je teda hodně amatérský

    Mishaw

    Musím souhlasit, když už jste to brali na brzdu, mohli jste jet alespoň na nějakou normální…..

    autor

    škoda haters a klub přemoudřelých konspirátorů si budou muset najít jiný téma :((

    dave_007

    Ok, Skoda haters si najdeme jine tema. A Skoda lovers si mohou konecne striknout do kalhot. 😉

    Lukáš

    Předně velký dík redakci, že vyslyšela přání čtenářů!
    Máme jasno min, v tom, že motor má o cca 23 koní vyšší výkon, než udává výrobce. Koukal jsem na stránky BSR a historicky všem Oktávkám RS naměřili výkon lišící se od údajů výrobce o -1 do 7 koní. Že zrovna novinářský vůz ma výkon mnohem vyšší…

    dave_007

    To je tim, ze novinarska auta nejsou tak uplne bezna seriova produkce. Nejsou to auta, ktera by se jen tak nahodne vybrala ze seriove produkce vyrobni linky. Jsou pripravena specialne pro ucel prezentace mediim. Obene automobilky pro takova auta sice objednavaji seriove soucastky, ovsem s parametry u horni hranice tolerance bezne pro seriovou produkci. Takze vysledne vozidlo je pak „tak nejak lepsi“, nez co bezne dostanete v autosalonu.

    vana

    Ty červené a modré křivky v grafech patří každá úplně jinému autu ??

    Myslím že si z Vás udělali na té brzdě fakt dobrý apríl, hodnoty jsou vycucané z prstu

    Bubák

    Přesně tak. Je smutné, když „profíci“ z Autowebu ani neví jak má vypadat záznam z dynamometru. Ta červená je co naměřili na kolech. už v tom okamžiku měli zbystřit co za hausnumera naměřili. Jakým přepočtem z červený dostali modrou křivku, to mi fakt hlava nebere.

    vana

    Navíc do 3000 otáček je výkon na kolech podle grafu větší než výkon motoru !!!
    Ještě že nás pan redaktor v článku poučil, že tohle nemůže nikdy nastat. haha 🙂

    Michal

    Nechápu, proč se vždycky najde partička jelit, která musí kritizovat něco, co jim vůbec nepřísluší? Příspěvky typu, co je to za graf apod. jsou opravdu směšné. Chápu, že Venouch, Mishaw a dave_007 jsou, již podle nicků, pravděpodobně uhrovatí pubescenti, kteří si na stěně hýčkají zvětšený graf z odbrzdění svého Golfu II GTI, po instalaci kitu sání z čisté bavlny, ale proto netřeba kritizovat cizí práci. Buďte rádi, že se někdo pokusil dodat korektní informaci, i když graf mohl vypadat lépe (např. fixem obtažené místa nejvyššího výkonu, tak jako u vás na zdi). Takže redakce jen tak dál a nenechte se negativními příspěvky pár borců zvyklat. Oni časem objeví erotické filmy (a ještě později i ženy) a půjdou se uspokojovat jinam.

    vana

    Vážený Michale, chápu že absolutní diletant nemající základní technické znalosti může být z prezentovaných grafů nadšený ale věř, že jsou zmršené opravdu neskutečným způsobem a potvrdí ti to každý kdo se ve věci aspoň trochu vyzná. O to víc překvapuje, že si tak ostudný paskvil dovolí prezentovat redaktor odborného motoristického webu. Než taková práce a z ní vyplývající dezinformace, tak to už radši vůbec nic. To není ani pokus o korektní informaci, tohle je totální břídilství.

    V grafech nejsou ani popisy ale pokud je červená čára průběh na kolech a modrá přepočet na motor, tak na takový přepočet nepasuje ani žádná bulharská konstanta. Jen slepý může přehlídnout, že to vše je jeden obrovský fejk.

    dave_007

    1) Nechapu, co to tu pises, kdyz ja se k tem grafum vubec nevyjadroval.
    2) To, co jsem napsal o novinarskych autech je presne to, co mi rekli lide, jez takove zakazky od automobilek vyrizuji.
    3) Kdyz uz je tu rec o tech grafech: Uz na zakladni skole nas ucili, ze mame krivky v grafu jasne popsat. Takze nevim ktera krivka ma vyjadrovat co a zase tak intuitivni to opravdu neni. Modra vypada, ze by mohla byt zmerena, ale k cemu patri ta cervena, netusi ani ona sama. Navic, ta cervena krivka vypada, ze ji nekdo vyrobil jako polynom n-teho stupne ci spline prolozeny temi par „buhvi jak“ ziskanymi body. Mezi modrou a cervenou krivkou by mela byt nejaka zavislost. Jaka, ovsem opravdu netusim. Chapal bych, ze by se braly v uvahu mechanicke ztraty v pohonne soustave. To by ale jedna z tech krivek vypadala uplne jinak. O tom, ze v casti grafu to vypada, jako by na kolech byl vetsi vykon nez na samotnem motoru, netreba snad ani mluvit.

    rs2

    No, nevím, jak to vidíte vy, a co vás vede k obviňování redaktorů z diletantství, já ten graf vidím (jak se nakonec i píše v článku), že je to naměřený výsledek na kolech versus oficiálně udávaná hodnota fabriky. Toť vše. Redakci díky a vy, pokud se vám to nelíbí, zvedněte pr… a sežeňte lepší test.

    vana

    rs2: Říkáte že v grafu vidíte i oficiální hodnoty fabriky ? Pak pro Vás jistě nebude problém říct kde přesně v grafu momentu vidíte vodorovný úsek vyzačující v rozsahu 1500-4400 otáček konstatní úroveň maxima momentu a v grafu výkonu obdobný vodorovný úsek mezi 4500-6200 otáčkami vyznačující konstatní úroveň maxima výkonu. Poprosil bych včetně barvy dotyčných křivek, protože buď se Vám zobrazují úplně jiné grafy než nám, nebo nemáte tušení o čem je vlastně řeč.

    DD

    Ty grafy opravdu nedávají smysl. Mohl by se někdo z redakce k tomu vyjádřit? Naměření vyššího výkou u novinářského auta je ale logické. Je totiž velmi nepravděpodobné, že auta nejsou pro tento účel čipnutá.

    vana

    Grafy a ostatně i komentář k měření včetně závěrů v článku jsou natolik nesmyslné, že nevěřím že by se tady dostaly nějakým omylem nebo kvůli nevědomosti redaktora. Spíše si myslím, že pan redaktor pouze testuje (ne)vědomosti čtenářů aby mohl třeba připravit na téma nějaký odbornější článek. A jak je vidět z některých reakcí, je na něj nejvyšší čas.

    centsm

    Redakroři dostali auto s přídavným elektromotorem o výkonu asi 50 kW. Jinak si nelze vysvětlit větší výkon na kolech než je výkon vestavěného motoru. 🙂 Asi před 20 lety jsme ladili motor Fiatu výběrem snímačů a čidel s velmi úzkou tolerancí (nakonec došlo i na seřízení řídící jednotky) ve spolupráci s garančním technikem. A z původního výkonu 71,5 kW na kolech (motor měl mít 76kW) jsme se touto jednoduchou cestou dostali na 83 kW. Zajímavé bylo, že max. rychlost to ovlivnilo málo, ale spotřeba, zejména při vyšších rychlostech, klesla víc než o 1 l/100km.

    Bubák

    Hm, já tam teda oficiální hodnoty výrobce nevidím. Modré křivky jsou vyšší a špičatější než ofiko a červené jsou hausnumera. I blbým smartfounem, ELM modulem do OBD2 a aplikací Torque dostanu rozumněji vypadající křivky výkonu na kolech něž je v těchto grafech. Přepočet na výkon motoru a točivý moment je pak už jen práce pro cvičenou opici. Navíc, porovnáním výkonsostních křivek při různých rychlostních stupních dostanu CxA a pokud znám A (plocha čelního profilu) tak mám i Cx (součinitel odporu vzduchu). Howg.

    vana

    RS byla na brzdě na jednom nejmenovaném konkurenčním českém serveru, naměřili výkon 224 koní a jejich graf z brzdy také vypadá velmi seriózně. Není žádný problém to vyhledat

    Marťan

    A nebyla to podle grafu náhodou motorová brzda značky „Zweihell“ z akce v Lidlu za 159kč a k tomu barevnou tiskárnou zdarma?

    Josef

    Měl jsem tu možnost navštívit pár dílen, kde se chiptuning dělá. A k Vašim kecům jen o VW jen tolik. Všude mě řekli, že měří výkon až po provedení, neb všechny motory od VW mají výkon větší než udává výrobce! Takže chip pro lepší spotřebu je klidně stejný výkon jako ten co deklarují po chipu!

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist