Škoda Octavia RS – jak šel čas s nejrychlejší Octavií

Zkusme na chvíli zapomenout, co má Octavia RS pod kapotou a pojďme se podívat, jak se od roku 2000 měnil její design.

Nejvýkonnější verze Škody Octavia se prodávají jen něco málo přes dekádu, a pokud vás zajímá její krátká historie, docela zevrubně jsme ji zmapovali těsně před premiérou aktuální třetí generace. Podrobnější data k nejnovějšímu modelu RS, který byl odhalen před týdnem, jsme vám už také představili a určitě se k němu ještě vrátíme, pokud mladoboleslavská značka zveřejní fotky interiéru, ceny či detaily k dynamice kombíku, hmotnosti a další chybějící informace.

Škoda Octavia III fotogalerie – vše co potřebujete vidět

Škoda Octavia III 3 fotogalerie

Proč tedy opět vytahujeme totéž téma, když minulost známe a nic nového nabídnout nemůžeme? Odpověď je poměrně prostá – značnou část z vás Octavia RS docela zajímá, a tak jsme zkrátka chtěli postavit vedle sebe fotky všech provedení kvůli možnosti srovnat jejich tvary, případně znát váš názor, které „eReSo“ se vám nejvíce zamlouvá.





Nepovažujte to za bernou minci, ale ze všech dosavadních modelů Octavie RS se nám asi nejvíce zamlouvá hned ve své první generaci

Škoda Octavia RS (II) fotogalerie – vše co potřebujete vidět

škoda octavia II 2 RS fotogalerie

Protože máme nastavený designový ideál v oku každý trochu jinak, nehodláme zde dělat podrobnou analýzu a agitku ve prospěch té které varianty, pokud bychom ale mohli vyjádřit náš skromný názor, celkem vzácně jsme se shodli, že svou čistotou a nenápadností má něco do sebe úplně první generace s osmnáctistovkou o výkonu 180 koní.V tomto směru nicméně musíme podotknout, že v zásadě pro všechny ostřejší Octavie je příznačné to, že za celou svou dosavadní historii nijak výrazně stylisticky nevyčnívaly. Pokaždé se jednalo o vozy s lehce přepracovanými nárazníky, decentním spoilerem na zádi, nepatrně většími koly a pouze u posledních dvou modelů (tedy v případě druhé generace až po faceliftu) o sobě RS dává vědět výraznějšími LED.





Rozdílů je samozřejmě spousta, nová Octavia RS má však poprvé dvě samostatné koncovky výfuku po stranách a nejmenší spoiler na víku kufru

Těžko říci, jak velkou váhu přikládají tvarové umírněnosti její majitelé, každopádně i tuto zdrženlivost je možné brát jako jistý signál toho, že Octavia RS – navzdory někdy až nekriticky optimistickým úvahám – sama sebe do role ultimativního sportovního vozu nikdy nestavěla. Ostatně i výkony nejnovější verze s 220 koňmi by asi byly vnímány jinak, pokud by se nejednalo o domácí značku, ale třeba o vůz odněkud ze Spojených států či Koreje. Navíc výkonová hranice ekvivalentně velkých ostrých hatchbacků nižší střední třídy (případně kombíků jako je Focus ST), se dnes pohybuje kolem 250 až 300 koní a konkurovat tak může spíše vozům jako je Mégane GT200.

O výkony nám ale teď primárně nejde. Jak už bylo řečeno, zajímá nás váš názor na design a máte-li chuť k němu něco říci, neváhejte se s námi o něj podělit v diskusi.

Miro Mihálik, ilustrační foto: Ondřej Lilling

11.6.2013 6:30| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist