Škoda Octavia RS Cup: chystaná okruhová verze má 320 koní a váhu lehce přes 1,1 tuny

Má vše, co od slušného okruhového stroje očekáváte. Bezpečnostní klec, samosvorný diferenciál, masivní brzdy či sympatických 286 koní na tunu.

Přestože koncern Volkswagen umí z přeplňovaného benzínového čtyřválce 2.0 TSI/TFSI vymáčknout až 300 koní a prototypy naznačují, že ani hranice 400 koní není nereálná, maximum, které nám Škoda může momentálně nabídnout ve svém sportovním modelu Octavia RS, je 230 koňských sil.

Jestli se příznivci mladoboleslavských vozů někdy dočkají a dostanou Octavii plně srovnatelnou třeba se Seatem Leon Cupra, můžeme zatím jen doufat, každopádně české „eReSo“ s výkonem až 320 koní není pouhou fikcí.

Za jeho vznikem stojí společnost Benet Automotive, která se netají tím, že se Škodou přímo spolupracuje a svým nenovějším projektem Octavia RS Cup má v plánu navázat na někdejší Škoda Octavia Cup pořádaný v letech 1998 až 2010.

Základem nového okruhového stroje je pochopitelně aktuální Octavia RS, v tomto případě kompletně vykuchaná tak, aby se konstruktéři dostali na výslednou hmotnost 1120 kg. Pod přední kapotou je zmiňovaný dvoulitr s turbodmychadlem s možností naladit jej hned ve třech stupních.

Základ spoléhá na sériové parametry, tedy 230 koní a 350 Nm, prostřední modifikace produkuje 260 koňských sil a 380 newtonmetrů, zatímco špičkové provedení nabídne zmiňovaných 320 koní a nadto 420 Nm. Podle dostupných informací bude motor spřažen s převodovkou typu DSG a řazením pádly pod volantem, předpokládáme proto, že by se mohlo jednat o šestistupňový dvouspojkový automat známý i z produkčních modelů VW.

Součástí pohonu je pak také mechanický samosvorný diferenciál, jeho výrobce či parametry nicméně známé nejsou. Přední zavěšení spoléhá na vzpěry McPherson, vzadu pak pracuje multi-link, přičemž auto dostalo klouby typu unibal a stavitelné tlumiče značky Öhlins. Zatímco zadní osmnáctky zpomalují sériové kotouče z modelu RS o průměru 272 mm, vpředu najdete šestipístkové třmeny od AP Racing, které se zakusují do kotoučů o průměru 362 mm.

Auto stojí na kolech Evo Corse 9Jx18 a podle potřeby dostane hladké či profilované gumy Pirelli o rozměru 235/40 R18. Dynamické parametry Škody Octavia RS Cup momentálně známé nejsou, s výkonovou hmotností 286 koní na tunu se však dá předpokládat, že se v žádném případě nejedná o pomalý vůz. Jen pro ilustraci – nové Audi RS3 s pětiválcem 2.5 TFSI má „pouze“ 230 k/t.

zdroj: octaviacup.cz, facebook

8.7.2015 11:55| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist